Haeroe 27.02.2022 21:13:38 | |
---|
Nyt olis uutta skabaa funkahtavan Barbaran hengessä. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
sirdickyj 13.03.2022 20:06:10 | |
---|
Ja tynkäkisan pisteet: 6p sirdickyj 5p Vesa423 4p Haeroe Voitto ja vetovuoro siis sirdickyj:lle. Onnittelut! Tota...mä en tiedä, miten tollanen tausta hoidetaan tonne. En haluaisi luistaa hommasta, mutta rumpueditorin ja basson sekä kitaroiden kanssa taustan väsääminen vie kyllä tolkuttoman kauan. Miten muut on hoitaneet asian? |
Haeroe 13.03.2022 20:21:23 | |
---|
sirdickyj: Tota...mä en tiedä, miten tollanen tausta hoidetaan tonne. En haluaisi luistaa hommasta, mutta rumpueditorin ja basson sekä kitaroiden kanssa taustan väsääminen vie kyllä tolkuttoman kauan. Miten muut on hoitaneet asian? Youtubesta löytyy sopivia taustoja, joita kansa tuntuu käyttäneen (minä ainakin). Toinen vaihtoehto on laittaa googleen hakusanaksi "roots blues guitar backing track". Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
sirdickyj 13.03.2022 20:40:54 | |
---|
Haeroe: Youtubesta löytyy sopivia taustoja, joita kansa tuntuu käyttäneen (minä ainakin). Toinen vaihtoehto on laittaa googleen hakusanaksi "roots blues guitar backing track". Eli siis ihan noi netistä löytyvät backing trackit on ok ja jengi on niitä sieltä imaissut? Joku biisin pätkä vois olla nasta, saikos niissä olla esim. a ja b osa tms? Kunhan pysytään perus 3-4 soinnun jutussa. I-Iv-V on kai suuntaa antava vaatimus? |
Vesa423 13.03.2022 20:41:29 (muokattu 13.03.2022 20:41:48) | |
---|
Haeroe: Youtubesta löytyy sopivia taustoja, joita kansa tuntuu käyttäneen (minä ainakin). Ja youtube to mp3-hakusanalla löytyy paljon siteja, jotka konvertoi yoytubepätkän mp3-muotoon, josta saa sitten pätkittyä vaikkapa audacitylla sopivaan mittaan. |
Vesa423 13.03.2022 20:44:43 | |
---|
sirdickyj: Eli siis ihan noi netistä löytyvät backing trackit on ok ja jengi on niitä sieltä imaissut? Joku biisin pätkä vois olla nasta, saikos niissä olla esim. a ja b osa tms? Kunhan pysytään perus 3-4 soinnun jutussa. I-Iv-V on kai suuntaa antava vaatimus? Mä oon yleensä pyrkinyt ottamaan jotain blues tai countryhenkistä roots-puolelle ja sooloskabaan mitä vaan. Minusta toi a ja b-osa tai muukin pätkän sisäinen vaihtelu vaan plussaa. |
sirdickyj 13.03.2022 21:22:35 | |
---|
Vesa423: Mä oon yleensä pyrkinyt ottamaan jotain blues tai countryhenkistä roots-puolelle ja sooloskabaan mitä vaan. Minusta toi a ja b-osa tai muukin pätkän sisäinen vaihtelu vaan plussaa. Ok, en oikein itse kykene erittelemään edes rootsia jostain muusta. Esim. Jörvenpään Bluesnatsit Ry:n kokouksessa on varmaan melko tiukka määritelmä rootsille, kun taas itse ajattelen meko laveasti. Mutta kyllä tuonne joku biisinpåtkä löytyy, joka menee jotenkin perinneosastoon. Katsotaan.... |
Zeeboo 18.03.2022 13:01:45 | |
---|
Vesa423: Ja youtube to mp3-hakusanalla löytyy paljon siteja, jotka konvertoi yoytubepätkän mp3-muotoon, josta saa sitten pätkittyä vaikkapa audacitylla sopivaan mittaan. Audacityllä saa myös äänitettyä suoraan YouTubesta tai mistä tahansa koneen äänilähteestä. White men can't Monk |