Aihe: Raskaan musiikin sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 59 10 11 12 13112 113 114 115 116
Krice
06.10.2009 12:33:42

Vladi: Onko kuinka hyväksyttävää vetäistä uus ja korvata tuo vanha veto sillä?

Minusta se on aika rasittavaa, koska itse lataan soolot yleensä samalla kun tulee uusia. Sitten joutuu miettimään onko joku soolo uusittu kun on äänestyksen aika.
aalataur
06.10.2009 20:24:51 (muokattu 06.10.2009 20:25:41)

Onhan se vähän hankalaa, itsekin olen sortunut tähän että muuttanut linkkiä jälkikäteen. Itellä tapana kuunnella biisit selaimen kautta, en lataa niitä yleensä koneelle joten mulle se on sama. Mutta toisia saattaa haitata. Kannattaa ainakin mainita viestissä että versio on päivitetty, että ihmiset huomaa.
krk
07.10.2009 13:44:02 (muokattu 07.10.2009 14:02:56)

MAIHINNOUSUSSA KUHINAA SKABAVEDOISTA

Käykää katsomassa Mnetin backstagelta (vaatii kirjautumisen) Maihinnousuun liittyvää kähinää. Kyse on siitä, että artistit (oikeat bändit) ovat käärmeissään kun skabavedot (mm. roots mutta muutkin) näkyvät siellä etusivun tilastoissa ja syrjäyttävät näin "oikean" musiikin - sen johon ko. palvelu on alun perin perustettu.

Ylläpito on tässä artistien kannalla.

Ongelma ratkeaa sillä, että kun syötätte uutta skabavetokappaletta Maihinnousuun, ALKÄÄ LAITTAKO RASTIA SIIHEN KOHTAAN "Tämä on kokonainen kappale". Ylläpito on joutunut käymään käsin ottamassa näitä rakseja pois, minultakin.

Laitan tämän viestini kaikkien skabojen keskusteluihin.

E: sen raksin voi siis käydä itsekin poistamassa menemällä hallinointiin, kappaleisiin ja sieltä "Muokkaa"
Snapo
11.10.2009 23:02:16
Hähä, mut eiks toi fyyyr elise istunu sinne ihan hyvin :D
Economy on köyhille.
aalataur
11.10.2009 23:22:42

SampoJ: Hähä, mut eiks toi fyyyr elise istunu sinne ihan hyvin :D

Se se oli :D

Nyt oli muuten timanttisen kovia vetoja monta! Pärkkele. Nuo videovedotkin on mielenkiintoisia nähdä mutta kannattais äänittää audio koneelle ja korvata vaikka Windows Movie Makerilla (tulee Windowsin mukana) se ääniraita parempilaatuisella. Tonskin hieno veto erityisesti kärsi tuosta sakkaisesta äänenlaadusta.
hevikukko
11.10.2009 23:31:20 (muokattu 11.10.2009 23:31:53)
Menee kova suuntaan vedot kokoajan. Mukava kuulla kuinka kielet kirskuu suorastaan ämyreistä. Mukaansa tempaava skaba innoittaa kyllä kovasti kokeilemaan sitä sun tätä, jos vaan kehtaa laittaa omaansa mukaan. Mukavasti on lähtenyt liikkeelle raskaampiskaba. Hieno homma!
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
Tonski
12.10.2009 12:55:03

Nonnih! Jäähyt ohi.

aalataur: Tonskin hieno veto erityisesti kärsi tuosta sakkaisesta äänenlaadusta.

No, kiva että toi ulostus jollekin kelpas! :D Mä en voi äänittää sitä audioraitaa ja liittää sitä WMP:llä videoon kun ei oo mitään kamoja siihenkään; aika ottaa itteään niskasta kiinni?
ihku
aalataur
12.10.2009 13:07:50 (muokattu 12.10.2009 13:11:33)

Aakkimus: Jouduin turvautumaan puolikkaisiin pisteisiin valinnanvaikeuden takia.

Periaatteessahan säännöissä kyllä sanotaan, ettei puolikkaita pointseja saa jakaa :/ Tästä oli aiemmin vääntöä normiskaban säännöissä ja tultiin siihen tulokseen että vain kokonaisia pisteitä. Minulle kyllä on aivan sama onko puolikkaat käytössä, Jucciz siitä älähti kun minä niitä puolikkaita jossain kisassa jaoin. Mutta nykyisten sääntöjen mukaan puolikkaat eivät ole käytössä.

Tonski: No, kiva että toi ulostus jollekin kelpas! :D Mä en voi äänittää sitä audioraitaa ja liittää sitä WMP:llä videoon kun ei oo mitään kamoja siihenkään; aika ottaa itteään niskasta kiinni?

Kaitpa se on budjettikysymys lähinnä, Shure SM57 ja joku audio interface kuten Line6 Pod Studio UX1 tai UX2 pitäisi hankkia. Mutta luulen että olisit paljon useammin kärkikahinoissa koska soolo oli perkeleen hyvä, itse jouduin tekemään sun soolosta miksauksen johon lisäsin taustan, että sain siitä oikeamman käsityksen.
Aakkimus
12.10.2009 13:15:13 (muokattu 12.10.2009 13:15:42)
aalataur: Periaatteessahan säännöissä kyllä sanotaan, ettei puolikkaita pointseja saa jakaa :/ Tästä oli aiemmin vääntöä normiskaban säännöissä ja tultiin siihen tulokseen että vain kokonaisia pisteitä. Minulle kyllä on aivan sama onko puolikkaat käytössä, Jucciz siitä älähti kun minä niitä puolikkaita jossain kisassa jaoin. Mutta nykyisten sääntöjen mukaan puolikkaat eivät ole käytössä.

Ahaa, niinpä tietenkin :D No tuota, ehkäpä postaan uudet pisteet jahka keksin miten ne sijoittaisi. Jos en sitä tee, puolikkaat voi sitten laskuvaiheessa sivuuttaa.
Tonski
12.10.2009 13:28:31

aalataur:
Kaitpa se on budjettikysymys lähinnä, Shure SM57 ja joku audio interface kuten Line6 Pod Studio UX1 tai UX2 pitäisi hankkia. Mutta luulen että olisit paljon useammin kärkikahinoissa koska soolo oli perkeleen hyvä, itse jouduin tekemään sun soolosta miksauksen johon lisäsin taustan, että sain siitä oikeamman käsityksen.

Joo hyvä kun teit, mulla yleensä ideana ees jotenkin sitä taustaa käyttää hyväkseen soolossa ja äänitysongelmien takia sitä ei noissa videoissa yleensä saa kuulumaan tasapainossa sen melodian kanssa. Mulla ei oo alkuunkaan minkäänlaista ideaa millasilla kamoilla muut täällä nauhottelee, ei paljon ne maksaa, ei miten ne kytkeytyy tietokoneeseen tms. joka on kans johtanu siihen että mitään ei uskalla vähillä rahoillaan hankkia kun pelkää ostavansa väärän.. :D
ihku
aalataur
12.10.2009 13:44:15 (muokattu 12.10.2009 13:48:25)

Tonski: Joo hyvä kun teit, mulla yleensä ideana ees jotenkin sitä taustaa käyttää hyväkseen soolossa ja äänitysongelmien takia sitä ei noissa videoissa yleensä saa kuulumaan tasapainossa sen melodian kanssa. Mulla ei oo alkuunkaan minkäänlaista ideaa millasilla kamoilla muut täällä nauhottelee, ei paljon ne maksaa, ei miten ne kytkeytyy tietokoneeseen tms. joka on kans johtanu siihen että mitään ei uskalla vähillä rahoillaan hankkia kun pelkää ostavansa väärän.. :D

Jokainen varmaan vähän eri tyylillä, itselläni on Shure SM57 ja Line6 Pod Studio UX2, mutta useimmiten (kuten tässäkin skabassa) en käytä Shurea tai kitarastyrkkaria vaan tökkään kitaran suoraan Pod Studioon kiinni ja käytän sen mukana tulleita digimallinnuksia. Parasta/halvinta äänikorttia on paha mennä sanomaan, itselläni kokemusta vain noista Line6:n laitteista. Yksi vaihtoehto voisi olla tällainen:

http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_gx.htm

Tuon mukana tulee digimallinnuksia (joilla mun sooloskabat taustat mukaanlukien on yleensä tehty), jotka sitten valitaan PC:n kautta pyörivästä ohjelmasta. Laite tulee ihan USB-liittimellä kiinni koneeseen ja itselläni on lisäksi kotistereoihin liitettynä, liitännät tähän löytyy tuon laitteen takaa. Jos haluaa äänittää mikillä kitarastyrkkaria, niin pitää olla joko Pod Studio UX1 tai UX2:

http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux1.htm
http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux2.htm

Ja sen lisäksi joku instrumenttimikki kuten SM 57:

http://www.thomann.de/fi/shure_sm57_lc.htm

Ja tietysti mikkipiuha siihen väliin. Thomannilta itse olen tilaillut koska he myöntävät 3 vuoden takuun kaikille tuotteille, joka on yleensä pitempi kuin tuotteen oma takuu. Sitten tarvitseekin enää DAW:n eli äänitysohjelman, itse käytän Reaperia, josta ei ole pakko maksaa välttämättä euroakaan vaikka itse olenkin rekisteröinyt omani:

http://www.reaper.fm

Siinäpä yksi tapa. Parempiakin varmasti on, varsinkin jos on rahaa laittaa enemmän.. noita äänikorttejahan on moneltakin valmistajalta saman tyyppisiä kuin tuo Line6... Itse tosiaan tehnyt kaikki skabataustani ja raskaan musiikin skabavetoni noilla digimallinnuksilla PC:n kautta ihan vaan, kitara/basso suoraan äänikorttiin tökättynä. Bassomallinuksiakin siis löytyy tuosta.
Tonski
12.10.2009 14:33:23

aalataur: Jokainen varmaan vähän eri tyylillä...

Pamautin plussalla, tänks! Pitää joskus tsiigailla noita kun oon rahoissani, sun vetoa kuunnellessani nimittäin mietin että mitenkähän ton soundin oot saanu aikaseks, sen verran omaa korvaa ainaki miellyttää.
ihku
aalataur
12.10.2009 16:01:05 (muokattu 12.10.2009 16:02:24)

Tonski: Pamautin plussalla, tänks! Pitää joskus tsiigailla noita kun oon rahoissani, sun vetoa kuunnellessani nimittäin mietin että mitenkähän ton soundin oot saanu aikaseks, sen verran omaa korvaa ainaki miellyttää.

Eipä mittään. Tosiaan kaikkien Line6 äänikorttien mukana tulee tuo Pod Farm -ohjelmisto mistä olen soundini ottanut lähes kaikissa skaboissa/taustoissani. Monet narisee että nuo digimallinnokset ovat muovisen kuuloisia, mutta ainakin mulle kelvannut ihan hyvin demotteluun. Skaba 5 tausta siis myös tehty noilla digimalleilla, Metal Theater -niminen presetti taisi olla bassossa ja kitara on Line6 Big Bottom -niminen mallinnus jossa lisänä kompuraa, equtusta ja noise geitti. Kaikki efektit chorukset, reverbit, dilsat, equt ja gatet sun muut siis tuosta ohjelmasta saatavilla. Syntikka oli ilmanen Seven plugari ja rummut Toontrack Metal Foundry VST. Vastaavia kitarasoundeja mallintavia softia on olemassa ilmaisiakin, en tosin tiedä niistä hirveästi... tuolta tietokoneohjelmat -puolelta voinee kysellä.
Vladi
12.10.2009 16:06:56
Äh, harmittaa ku jäi toi soolo tommoseks puolivillaseks. Kuten joku totesikin, ei ollu ku pari vetoa ja sitten iski väsymys. Pitänee säilyttää tausta koneella ja äänittää omaksi iloksi/harjoitukseksi jokin uusi veto tuosta :)

Aika mielettömän kovia vetoja ruvennu tulemaan näihin skaboihin, pitää oikeasti miettiä jotain persoonallista jos haluaa edes jollain lailla pysyä mukana, kun ei tilukaan ole meikäläisen ominta aluetta.
Kyllä se siitä.
Ptlepha
13.10.2009 08:37:49
Itellä tuo oli eka soolo tänne.. Tuo psykedeelinen alku tuli puoli vahingossa, kun mulla oli jäänyt koneesta kajarit päälle ja alkoi kiertämään ja siirryin taaksemmas ja tein soittovirheen. Tuo oli sitten tietenkin vedettävä överiksi audacityn mukana tulleella, huonolla softawahilla. :)
FensonGibder: Hendrix kuoli omaan oksennukseensa, kun joku Gibsonilta ilmoitti että "tehdääs kuule gibson signature strato ala hendrix".
aalataur
16.10.2009 21:24:04

Nyt on kisa 5 paketissa ja Jonttu vei niukasti voiton. Onnittelut! Kisa oli kenties kovatasoisin tähän asti, selvää ylivoimaista voittajaa ei tällä kertaa nähty, vaan monta tiluttajaa lähes rinta rinnan maaliin. Jos Jonttu ei kerkeä aloittaa skabaa 6 lähipäivinä niin vetovastuu siirtyy Mazahille tai Tonskille.
Jonttu
17.10.2009 10:51:59

:) Enköhän mie jotain saa raavittua kasaan.
Vladi
19.10.2009 18:16:38
Tono, mikä hemmetin efekti sulla oikeen on tossa äänittäessä käytössä? The Robocop kills you-box? Repesin kun kuulin ekan kerran, mutta onneks seassa oli hyvää soittoakin :) Veikee soundi, joka tapauksessa.
Kyllä se siitä.
tono
19.10.2009 20:11:07

http://www.digitech.com/products/Multi-Effects/RP500.php

Tässä on semmonen valmis kanava nimeltä "recto" mitä käytin. Tämä cleanin vahvistimen kautta yhdistettynä koneeseen ja nauhoitus lähes täysillä volilla. :D Tarkemmin en osaa kertoa.
Käsi kädessä nuotin vieressä...
Vladi
19.10.2009 21:47:06
tono: http://www.digitech.com/products/Multi-Effects/RP500.php

Tässä on semmonen valmis kanava nimeltä "recto" mitä käytin. Tämä cleanin vahvistimen kautta yhdistettynä koneeseen ja nauhoitus lähes täysillä volilla. :D Tarkemmin en osaa kertoa.

Hei mulla on ollu sama muljutin joskus. Tuli aikoinaan soundista ymmärtämättömänä väännettyä senaikaisesta peavey studio pro 112:sta särö täysille, digitechistä recto-mallinnus ja siitäkin särö täysille ja sitten ihmettelin että miks soundi on silti muhjua vaikka säröä on noin paljon. :D oi niitä aikoja.

Hauska saundi sulla, anyway :D
Kyllä se siitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)