Aihe: Mnet sävellysskaba?
1 2 3
leka
03.06.2004 01:56:28
mää oon mukana
I want to be your sledgehammer, why don't you call my name
kingdom
04.06.2004 01:45:46
Mukana myös.
You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world...
KMT
06.06.2004 22:56:35

Biitlesjätkät vois tehdä sitten vaikka death metal biisin

Huono idea
Elämä on p*skaa
bATE bASARI
07.06.2004 21:14:25
Muikea idea
gunner
08.06.2004 21:04:39
Kaikki kyhäämään midejä, ei tulis soundien suhteen kiistelyä :D
Aerodactev
09.06.2004 17:40:28
Kaikki kyhäämään midejä, ei tulis soundien suhteen kiistelyä :D

Onhan midisoundejakin useita.
Long = progressive = good
Skinwalker
09.06.2004 22:01:03
Noniin. Siinä joku tuon midin jo mainitsikin. Sitä tulin nimenomaan ensimmäisen viestin luettuani sanomaan. Mun ehdotukseni kilpailun toteutukselle on, että homma koitetaan eriyttää mahdollisimman kauas paras bändi, paras laulaja, paras lyriikka, paras tuotanto, paras tiluttaja-skabasta.

Midi olisi yksi ratkaisu. Kaikki turhat kikkailut ja hienostelun mahdollisuus pois tyyliin kädetön (sävellystaitoinen) apinakin voi voittaa. Esimerkiksi niin että sävellys toteutetaan jonkin tietyn ohjelman avulla. (winjammer, anyone?) Kilpailun toteutusta pitäisi mun mielestä miettiä helvetin tarkkaan. Jälleen vaihteeksi ajatus ilmaan: entä jos genreä ei määriteltäisi etukäteen, vaan annettaisiin jonkinlainen tunnelma/fiilis jota sävelmän tulisi kuvastaa. Ilo, kaipuu, menetys jne. Varteenotettava vaihtoehto on toki myös se että mitään rajoituksia tyylilajin suhteen ei asetettaisi. Biisin keston rajoittaminen saattaisi kyllä olla järkevää.

Arvostelu käsittääkseni olisi paras hoitaa niin, että jokainen m.net käyttäjä voisi halutessaan äänestää muutamaa parasta sävellystä. Muuten sama systeemi kuin novellikilpailussa eli arvosteltavana teokset olisivat ehdottomasti anonyymeinä, nimettöminä. Oman tuotoksen mainostaminen ankarasti kiellettyä. Midi olisi myös tälläistä tuomarointia varten ideaalinen ratkaisu, sillä kaikilla ei ole mahdollisuutta imuroida sadan megan biisipakettia. Hostaaminenkin olisi hyvin hankalaa.

Olen valmis järjestämään kilpailun, jos esimerkiksi ketjun aloittaja ei halua sitä ottaa niskoilleen.
Big man, pig man, ha ha, charade you are
anguished
11.06.2004 02:19:40
Joo, voisihan sitä tulla mukaan jos jotain sattuisin saamaan vaikka aikaan... ja tuo Skinwalkerin idea noista tunnelmista on mielestäni loistava - nimenomaan ei rajaa sitä genreä mihinkään. Plus, midi on jees.
ba-Rokki
leka
11.06.2004 14:41:03
itse kyllä karsastan midiä mutta yritetään...
I want to be your sledgehammer, why don't you call my name
mie
11.06.2004 16:03:08

Kyllä tuo midi-idea on kaikkein paras koska esim. minulla ja bändilläni ei ole mahdollista saada kunnon nauhoitusta aikaiseksi koska ei ole nauhoitukseen tarvittavia vehkeitä eikä rahaa.
Eddie
12.06.2004 16:46:42 (muokattu 12.06.2004 16:47:37)

Skinwalkerin idea noista tunnelmista on mielestäni loistava - nimenomaan ei rajaa sitä genreä mihinkään.

Tuo tunnelmaidea on kyllä loistava. Se voisi olla myös joku sisäinen, henkinen tila kuten esim. vainoharhaisuus tai hulluus. Siitä ainakin minä saisin aika kieron kuuloista. :)
"If you like metal, you´re my friend."
hörhö
13.06.2004 17:29:26

Tunnelmat on jees, tai ihan vain adjektiivi tai pari.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Ze Kink
13.06.2004 21:35:46
Olen valmis järjestämään kilpailun, jos esimerkiksi ketjun aloittaja ei halua sitä ottaa niskoilleen.

Kyllä se mulle käy, kun ajattelin olla järjestäjä vain siinä tapauksessa ettei kukaan muu halua (kuten sooloskaba 1). Näytti myös olevan hyviä ideoita sulla, itsekin olen tuon fiilisjutun puolella. Ja ehkä sävellysskaba 2:sen biisit pitäisi säveltää jostain väristä tai esineestä tms. :D
"Ehkä se tajuaa että sä vaan... No, olit vaan vähän lammas :P"- Ystäväni Aino
dragon
13.06.2004 23:58:43
Mukana olen!

Guitar Prohan on yksi yksinkertaisimmista midi ohjelmista ja sen luulisi löytyvän aika monelta. Tosin mideissä on se paha juttu, että laulu ei välttämättä onnistu. Toisaalta olisikin ehkä haastavampaa väsätä istrumentaaleja.
Hieroglyfi
15.06.2004 21:38:54
Jossakin vois olla myös sellanen pieni kuvailtu tilanne/tapahtuma jonka taustalle pitäisi säveltää sopiva musiikki? Vaikoko eikökö?
?
gunner
15.06.2004 22:29:01
Mukana olen!

Guitar Prohan on yksi yksinkertaisimmista midi ohjelmista ja sen luulisi löytyvän aika monelta. Tosin mideissä on se paha juttu, että laulu ei välttämättä onnistu. Toisaalta olisikin ehkä haastavampaa väsätä istrumentaaleja.

Jos biisiin tehdään pelkästään laulumelodia? Ei tarttis sanoistakaan välittää jos ei niitä osaa tehdä.
PJS
16.06.2004 11:58:10

siis tehdään guitarprolla/powertabsilla yms. ohjelmalla sävellykset, valitusta aiheesta. Jókainen osallistuja hostaa midinsä itse ja porukalla äänestettän paras. Tämähan musituttaa parin vuoden takaista muusikoiden.net midi-kilpailua. Midiä tehdessä kannattaa muuten ottaa huomioon, että ne saundit ei kuullosta kaikkien koneella samalta, joten esim särökitaran käyttöä kannattaa usein vähän rajoittaa...yleensä se on ihan hirveen kuullonen.
"Vitut yleisöstä!" Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Eddie
16.06.2004 18:08:41

Voisi pikku hiljaa aloitella tätä kilpailua jo. Minulla ainakin olisi tässä jo aikaa säveltää, joten voitaisiin sopia aihe ja deadline jo valmiiksi.
"If you like metal, you´re my friend."
dragon
17.06.2004 13:32:56
Voisi pikku hiljaa aloitella tätä kilpailua jo. Minulla ainakin olisi tässä jo aikaa säveltää, joten voitaisiin sopia aihe ja deadline jo valmiiksi.

Niin niin sormet syyhyää jo! Tahtoo säveltää. Olisikos ehdotuksia aiheeksi?
PJS
18.06.2004 19:13:05

Vapaa aihe?
The life of massive banjo?
"Vitut yleisöstä!" Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)