velsa 29.10.2010 20:05:45 (muokattu 29.10.2010 20:06:11) | |
---|
velsa: Mun tapauksessa housujen kokoon!!!!!! ------------------------------- Kauas on pitkä matka........ |
velsa 29.10.2010 20:09:10 (muokattu 29.10.2010 20:09:29) | |
---|
velsa: Mun tapauksessa housujen kokoon!!!!!! Sikäli kyllä peräänkuuluttaisin tota Papan ehdotusta noista perinteisistä telejutskista, että ois kiva kuulla sitäkin puolta, jos ehdit maikkariin jotain sitä puolta veivata, mitä saundeihin tulee. Meinaan alko kiinnostaa itteäkin toi kitaran valmistus , silleen oikeen tosissaan. Ai siis jotain kompura kantri twängiä tai jotain.......noi mikit on Fralinin mukaan aika lailla suunniteltu tonne p-90:sen soundimaailmaan......mut täytyy testaa jotain iisimpää!!!!! Kauas on pitkä matka........ |
BigPapa 29.10.2010 20:15:22 | |
---|
velsa: Se on huippuhyvä soundi.....jos tuonkin heittää kaulamikille niin ei se enää kovin säröinen ole!!!! Mä oon vaan vähän allerginen sille soundille nykyään......muistuttaa liikaa sitä wannabe SRV soundia jota kuulee joka paikassa hulluuteen saakka!!!!! Ei siinä soundissa mitään vikaa ole mä oon vaan saanu siitä yliannostuksen!!!!!! Voe veikkonen ymmärrähän mie tuon. Sitä on sitä wannapee soundiikin nii monenlaista. On yhellaista ja sit on toisellaista. Jot ei se mithän, jos et esittele ton Telen sitä puolta. Mut jos suinnii viitit ja ehit joskus niin mielellää ain hyvii soundei kuuntelee. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blaekie 29.10.2010 20:23:49 (muokattu 29.10.2010 20:25:31) | |
---|
velsa: Ai siis jotain kompura kantri twängiä tai jotain.......noi mikit on Fralinin mukaan aika lailla suunniteltu tonne p-90:sen soundimaailmaan......mut täytyy testaa jotain iisimpää!!!!! Joo just sitä, ja vaikka sitten jotain Keith Richards tyyppistä komppia, (ja sitten vielä Danny Gattonia perään ;) . Eikun joo just noin :) BigPapa: ...... joskus niin mielellää ain hyvii soundei kuuntelee. Juuri näin Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
Illu 29.10.2010 21:04:18 | |
---|
|
Illu 29.10.2010 21:05:40 | |
---|
blaekie: Aivan, eiks se oo niin että sormien koko korreloituu siihen mitä housuista löytyy, vai miten se meni ? ;) Korreloituukohan sormien kankeus.... |
blaekie 29.10.2010 21:11:44 | |
---|
Illu: Korreloituukohan sormien kankeus.... Ei, se on varmaankin joidenkin jäykkien knallipäiden keksintöä tuolta isolta saarelta. Pääasia että sormia käytetään aktiivisesti, ni ei tule ongelmia ;-) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
velsa 29.10.2010 23:30:57 | |
---|
blaekie: Joo just sitä, ja vaikka sitten jotain Keith Richards tyyppistä komppia, (ja sitten vielä Danny Gattonia perään ;) . Eikun joo just noin :)
Juuri näin Danny Gattonit ei lähe ja kantri- twängitkin on aika kotikutoisia.....8DDD Kauas on pitkä matka........ |
krk 30.10.2010 11:27:40 (muokattu 30.10.2010 11:28:29) | |
---|
En ole laskenut ihan tarkkaa Roots-skabamäärääni mutta osallistumisia lienee reilu 50. Moneen muuhun verrattuna se ei ole vielä kovin paljon, mutta olen kuitenkin kommentoinut jokaisessa skabassani jokaisen vedon. Näin on tehnyt toki moni muukin, mutta nyt on alkanut omalla kohdalla kuitenkin tuntua siltä, että nämä jutut on tullut kirjoitettua jo tarpeeksi monta kertaa. Vetäydyn toistaiseksi niukemmalle linjalle ja palaan asiaan sitten kun tuntuu siltä että on jotain annettavaa. Mutta älkää te muut lopettako kommentointeja... :), ne ovat tärkeitä tälle skaballe. Vaikka ei olisi kaikesta samaa mieltäkään. "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
MaQ 30.10.2010 14:43:46 (muokattu 31.10.2010 21:24:25) | |
---|
.... |
Zeeboo 30.10.2010 15:54:01 | |
---|
White men can't Monk |
Kuha 30.10.2010 22:06:28 | |
---|
latuska90: Jännän kuuloiseksi menee soundi, kn vetelee ihan tallapalan/-palojen juuresta. Joo vähän vituiks mänt, mut vetelin vängällä vaan loppuun asti. |
Illu 30.10.2010 22:53:05 | |
---|
Illu: Kovaa yritystä pukkaa, mutta jotkin nuotit eivät istu taustan kanssa yhteen. Paljolti hakemista ja haahuilua. Äääääh, kunhan napsuttelin menemään se kummempia miettimättä. |
BigPapa 31.10.2010 01:25:30 (muokattu 31.10.2010 08:20:21) | |
---|
Olipas hauska käydä vetämässä ihan stagella eilen illalla. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Illu 31.10.2010 09:36:22 | |
---|
BigPapa: Olipas hauska käydä vetämässä ihan stagella eilen illalla. No varmasti. Missäs kävit? |
BigPapa 31.10.2010 09:41:03 | |
---|
Illu: No varmasti. Missäs kävit? Tossa Jokelan Työskillä. Oli yhen kaverin 50v synttärit. Aluks esiinty Honey B& Tbones, mut sitä en ehtiny näkemään. Sitten oli jamia ja sellasta....näköjään kelpas jengille. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Illu 31.10.2010 09:43:59 | |
---|
BigPapa: Tossa Jokelan Työskillä. Oli yhen kaverin 50v synttärit. Aluks esiinty Honey B& Tbones, mut sitä en ehtiny näkemään. Sitten oli jamia ja sellasta....näköjään kelpas jengille. No mikä jottei, jamit on aina paikallaan. Kylhän se vähän on niin, että kun on joskus päässyt stagelle, niin kyllä sinne jossain vaiheessa haluaa aina uudelleen. |
latuska90 31.10.2010 17:57:27 (muokattu 31.10.2010 18:01:07) | |
---|
Illu: No mikä jottei, jamit on aina paikallaan. Kylhän se vähän on niin, että kun on joskus päässyt stagelle, niin kyllä sinne jossain vaiheessa haluaa aina uudelleen. Täytyy kyllä sanoa, että tekee ihan perhanasti mieli keikoille, mutta kun bändi on vähän jäissä ja uuden bändin kokoaminen ei oikein ole luonnistunut sitten millään. Oon ottanut eri roots-tyyppeihin yhteyttä, mutta heput ei vastaa mitään... kummaa touhua. Edit: Bluesbändin kokoamista olen siis sivuprojektina miettinyt jäissä olevan Ganes-bändin rinnalle. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
krk 31.10.2010 19:52:22 (muokattu 31.10.2010 20:00:52) | |
---|
latuska90: Todella maukas saundi, että mistä sä krk näitä oikein ruuvailet? Kiitti, näillä samoilla kamoilla mitä olen jo moneen kertaan dokumentoinut, näitähän minä en väsy koskaan kommentoimaan...:) Lottonen Modesto / John Pearse 11-50 / 2 x Lollar P-90 eli keskiasento, kaulamikki Volume 7, Tone 7, tallamikki 10 / 7 eli internet-lähteiden mukaan Claptonin ns. Crossroads-soundi. Claptonilla oli tosin tietenkin humbuckerit (ES-335, SG tai Les Paul), ynnä jonnin verran reippaasti avattua Marshall-osastoa. Mesa Boogie Express 5:25 / ECC83 / EL84, josta 5W, Blues-kanava. Ei mitään pedaaleja päällä. AxeTrakista mikitettyyn signaaliin jo sisäänsoittoon annos "Damped Room" -Reverbiä / TC M350 ja Reaperistä vielä vähän plugarina Kjaerhus Audion Classic Reverbiä "Vocal Ambient". Eli periaatteessa vaan kitara+vahvistin. velsa: Politician... Jep, olen oikeastaan aina sivuuttanut ton kunnes satuin kuulemaan pysäyttävän liveversion tässä taannoin autossa (Radio Asia), ja piti oikein käydä jälkikäteen niiden nettisivulla katsomassa mikä versio se oli - Live at Oakland (4.10.1968). Julkaistu livellä "Live Cream Volume II". Löytyy YouTubesta, tosin heikohkolla äänenlaadulla. Spotifyssa paremmalla. Tässä nyt kuitenkin Ericin sooloa http://www.youtube.com/watch?v=MOvgDfhq5o8#t=2m21s Kylmät väreet menee kun tota kuuntelee... E: tässä vielä Spotifyn linkki http://open.spotify.com/track/4RWIVuqMTPqy5vJcxWTcIb "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
Illu 31.10.2010 20:47:24 | |
---|
latuska90: Täytyy kyllä sanoa, että tekee ihan perhanasti mieli keikoille, mutta kun bändi on vähän jäissä ja uuden bändin kokoaminen ei oikein ole luonnistunut sitten millään. Oon ottanut eri roots-tyyppeihin yhteyttä, mutta heput ei vastaa mitään... kummaa touhua. Edit: Bluesbändin kokoamista olen siis sivuprojektina miettinyt jäissä olevan Ganes-bändin rinnalle. Joo, tahtoo olla hankalaa. Vähän on koitettu kaikenlaista viritellä, mutta viimeistään homma kaatuu aina aikatauluongelmiin. Miten voikin olla vaikiaa saada kolmea tyyppiä samaan aikaan samaan paikkaan. |