Aihe: Bassolinjaskaba 8
1 2 3 4 5
Tana
03.02.2009 18:25:03 (muokattu 03.02.2009 18:28:11)

http://maihinnousu.net/s/?song_id=2381

Salsa tuntui mukavalta kiireiselle luonteelleni. =)

E: Sormista Laklandin Skyline Darryl Jones - sigulla Sansampin läpi edirolin äänikortin kautta garagebandille kulki signaalini tie.
Visakoivu
03.02.2009 20:11:50
Salsat soitettu. Samat systeemit kuin aiemmissakin skaboissa.

http://maihinnousu.net/s/2383
"Kaikki on paskaa paitsi tekotaide ja ihankiva kaupallinen poppi." - TommiW
hollstro
03.02.2009 20:44:30

1. kuuntelu ja tapailu. Seuraavalla sisään: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2387
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
timppa67
03.02.2009 21:25:07 (muokattu 03.02.2009 21:41:41)
Tällä kertaa jopa selvinpäin: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2388
Ai joo: Taas alkeelliset systeemit.. Jatsari ja läppäri...
Hannu A
03.02.2009 21:56:59

no hitsipitsi, meinas näköjään tulla kiire tän kanssa että ylipäätään kerkii mukaan...

mä kun kerrankin meinasin oikein yön yli makustella, purkitin kolme eri vetoakin, no tästä lähtee toka otto nauhallisella bassolla olkoon nyt se kisabiisi. pistän nauhattomallakin vedetyn ehkä maihariin, kun oli niin vaikee päättää

http://maihinnousu.net/s/?song_id=2389

eihän se täydelleen ole soitettu tuokaan, mutta ei näitä jaksa tuntitolkulla ainakaan meikäläinen hieroa
"Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla." -BASISTI JUMALAN ARMOSTA
J.Hollström
03.02.2009 22:03:51
Ilimootusluontonen asia: tää skaba on voimassa vielä ainakin huomisen päivän, että allekirjoittanutkin ehtii mukaan. On tullut semmosta haipakkaa tää täyteen että nyt otetaan enemmän kuin 20 vetoo mukaan.
JaS
03.02.2009 22:04:36
Hitto... Hyvä, että kerkee osallistumaan. Ois varmaan iteki pitäny vetästä heti narulle, ku sai kuunteluun ton taustan. :)

http://maihinnousu.net/s/?song_id=2391

Tässä mun lanteen ketkuttelut. Sit Kuuntelee muiden.
sirdickyj
03.02.2009 22:26:54
Ilimootusluontonen asia: tää skaba on voimassa vielä ainakin huomisen päivän, että allekirjoittanutkin ehtii mukaan. On tullut semmosta haipakkaa tää täyteen että nyt otetaan enemmän kuin 20 vetoo mukaan.

Mitä helvettiä? Miks kauhee kiire? Täällä on kuulkaa ihmisiä, joilla on duunia, keikkoja ja perhettä, ei ne kerkiä istuksia soittamassa jotain homolattaria kaiken aikaa.

Nyt annat tän olla, ei täs ny kiire ole.

Ja miten tämmöstä perkeleen kikkaratukkamusaa soitetaan? No, koitan soittaa jonku punaniskaversion kun pystyn.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
JaS
03.02.2009 22:47:41
No voi salsa, son, rumba ja tumbao! Kylläpä on hajontaa tällä kertaa. Aiemmissa kisoissa on ollut niin perushyvii vetoja, että on ollu jopa vaikee pisteyttää, mut nyt taitaa tulla enemmän risuja, ku ruusuja. Huomaa, ettei härmän miehen sydän lyö clavea. Täytyy varmaan ottaa pari viikkoa lomaa elämästä ja opetella kuulemaan etelän rytmejä. Tuhat miljoonaa ottoa tarvi, et sai jotain narulle. Ja näin jälkikäteen kuunnellessa tulee kyllä enemmän mieleen humppabasso, ku bossa nova. Ei ole helppo laji tuo lattari.

Niin ja jos jotakuta kiinnostaa, niin mun veto on vedetty muuten samalla setupilla, mutta korostin reilusti matalia taajuksia marsun combosta ja soittelin pelkällä tallamikillä.
poppamies
03.02.2009 23:20:50

Mitä helvettiä? Miks kauhee kiire? Täällä on kuulkaa ihmisiä, joilla on duunia, keikkoja ja perhettä, ei ne kerkiä istuksia soittamassa jotain homolattaria kaiken aikaa.

Nyt annat tän olla, ei täs ny kiire ole. ...

Sanoisin että ongelmana tässä on se että Juki julkaisee seuraavat taustat sisäpiirille bassodadassa ennen aikoja. Sinänsä mukava asia mutta kun tulee tusinan verran kilpakappaleita heti kun kilpailu virallisesti alkaa niin kaikille muille tulee stressi. Syntyy ikäänkuin sybteettinen kiire joka ei itse asiasa edes ole olemassa.
G strings are for strippers!
JaS
03.02.2009 23:27:02
Sanoisin että ongelmana tässä on se että Juki julkaisee seuraavat taustat sisäpiirille bassodadassa ennen aikoja. Sinänsä mukava asia mutta kun tulee tusinan verran kilpakappaleita heti kun kilpailu virallisesti alkaa niin kaikille muille tulee stressi. Syntyy ikäänkuin sybteettinen kiire joka ei itse asiasa edes ole olemassa.

Kiirehän on tosiaan äärettömän pieni ajan hetki ajoissa olemisen ja myöhässä olemisen välissä. (Ja ohi aiheesta...)
Mange
03.02.2009 23:53:18
Ongelma on myös se, että jos tulee aivan liian monta vetoa mukaan, menee yli tunnin verran kuunnella kaikki läpi ja kommentoida niitä, ainakin minulle kun kirjoitan vieraalla kielellä (kuten varmaan monet ovat jo huomanneet) ;-) Pisteiden jako tulee myös hankalammaksi kun ne eivät meinaa riittää...

Skabassa 7 kirjoitin arvostelut ensin MS Wordissa. Kaksi A4-sivua ei silloin riittänyt, ja niitä muistikuvia pitää jokatapauksessa kirjoittaa alas tavalla tai toisella jos haluaa antaa pisteet mahdollisimman oikeudenmukaisesti.

Itseltäni tuntuu ainakin siltä, että jos osallistuu itse skabaan ja odottaa kommentit muilta, ei ole muuta kuin reilua laittaa omat kommentit tai edes pisteet muille osanottajille.
minimii
04.02.2009 04:26:04
Siinäpä minun todiste itsekritiikin puutteesta. Yksi suoranainen lapsus, mikäli sellaiseksi ei koko tuotosta lasketa löytyy loppupuolelta. Toteutus vaan alkoi aivan yht'äkkiä kusta enemmän kuin sokeritautinen. Ja jälleen sai leikellä urakalla yläpäitä, kun ei t-kaupan tilaus ja uusi johto vieläkään tullut.

http://maihinnousu.net/s/?song_id=2392

Ei tarvitse kommentoida. Eikä tarvitse antaa pisteitä.
2541
04.02.2009 07:23:34

Sanoisin että ongelmana tässä on se että Juki julkaisee seuraavat taustat sisäpiirille bassodadassa ennen aikoja.

Kaikkihan tota bassodadaa saa lukea ja eihän Juki ole siellä mitään edes julkaissut. Tämä tausta paljastettiin "ennen aikojaan" edellisen kisan äänestysketjussa.
J.Hollström
04.02.2009 07:52:51
Ongelma on myös se, että jos tulee aivan liian monta vetoa mukaan, menee yli tunnin verran kuunnella kaikki läpi ja kommentoida niitä

Juurikin näin. Eli ei välttämättä edes enää kuunnella niitä kaikkia ja käy niin että menee pelkkien pisteidenannoksi niille joiden tietää vetävän aina hyvin. Se ei ole tämän jutun juoni, vaikka pisteitäkin edelleen jaetaan.

Itseltäni tuntuu ainakin siltä, että jos osallistuu itse skabaan ja odottaa kommentit muilta, ei ole muuta kuin reilua laittaa omat kommentit tai edes pisteet muille osanottajille.

Edelleen näin.

Seuraavan skaban tausta julkaistaan vasta kuin edellinen on taputeltu kokonaan loppuun.
Hannu A
04.02.2009 12:25:16

Juurikin näin. Eli ei välttämättä edes enää kuunnella niitä kaikkia ja käy niin että menee pelkkien pisteidenannoksi niille joiden tietää vetävän aina hyvin. Se ei ole tämän jutun juoni, vaikka pisteitäkin edelleen jaetaan.

Seuraavan skaban tausta julkaistaan vasta kuin edellinen on taputeltu kokonaan loppuun.

Empä tiiä, kyllä mä luulisin että kaikki biisit kuunnellaan ennen pisteiden jakoa, tai ainakin ne joille antaa pisteitä edes...

Onkelmahan syntyy just siitä, että jengi pääsee fiilistelemään jo ennen kuin edes veräjät aukeaa, sitten kun virallinen skaba alkaa niin tulee hillitön ejakulaatio niitä kisakappaleita, eikä hitaammat ehdi vielä edes pystyttää nauhotusvermeitä
"Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla." -BASISTI JUMALAN ARMOSTA
minimii
04.02.2009 12:48:17
No jos osallistujamäärät ovat noin iso ongelma, niin ei muuta kuin tausta ulos kaikille yhtä aikaa ja kisaan 20 kilpailijan raja, jonka jälkeen osallistuneita vetoja ei enää lasketa kisaan mukaan. Minä voin kyllä odotella sen 20 vetoa, ennen kuin pasautan omani muidenkin hävettäväksi. Tuskinpa suurin osa naisten kympillekään osallistuu voittaakseen. Ne jotka oikeasti TAHTOVAT kilpailla, kilpailevat sitten jo valmiiksi osallistumismahdollisuudesta. Minä voin moista kisailua katsellessa vetää pillimehua ja naureskella sivusta.
T.Nick
04.02.2009 13:05:25
No jos osallistujamäärät ovat noin iso ongelma, niin ei muuta kuin tausta ulos kaikille yhtä aikaa ja kisaan 20 kilpailijan raja, jonka jälkeen osallistuneita vetoja ei enää lasketa kisaan mukaan. Minä voin kyllä odotella sen 20 vetoa, ennen kuin pasautan omani muidenkin hävettäväksi. Tuskinpa suurin osa naisten kympillekään osallistuu voittaakseen. Ne jotka oikeasti TAHTOVAT kilpailla, kilpailevat sitten jo valmiiksi osallistumismahdollisuudesta. Minä voin moista kisailua katsellessa vetää pillimehua ja naureskella sivusta.

Täl naisten kympil varmaankin pääpointti on hyvä palaute eikä niinkään kilpailu. En mä usko, että ainakaan itse enää pistäisin noita vetoja maihinnousuun, jos ei niistä saisi jotain kommenttia. Ihan turha sitten taas odottaa, että kaikille tulis jotain kommenttia, jos osallistujamäärät tästä hirveesti kasvaa.

Toivottavasti pidemmän päälle varmaan jengiltä kuitenkin löytyy sellasta malttia, että ei änge joka kisaan, jolloin homma pysyy aisoissa. Onhan ne aina sellasia lepakkotunteja, kun noita paria kymmentä biisiä kuuntelee. Aika epätodennäköistä, että alkais tekeen silleenkään, että jaksais kuunnella ja kommentoida vaik 25 raitaa, mutta sitten jäis vielä 10 kuuntelematta. Kyl se on kaikki tai ei mitään.

Mut ymmärsin kyl joskus aiemmin, että Minimii oli kaiken kaikkiaan näitä Bassolinja"skaboja" vastaan ja nyt sieltä kuitenkin tulee jo ohjeita, että miten tää homma pitäis hoitaa.. En voi ymmärtää että jos joku (Juki) järjestää omaa hyvyyttään tälläsen mahiksen kehittää soittoaan nii tarvii kettuilla ja naureskella jonkun pillimehun kanssa.

Luultavasti tässä on tällänen hype päällä, mikä kestää aikansa ja sit rupee löytyy se tasapaino.
"Tästä meidän ohjelmatoimistosta löytyy Viron ja Eestin asiantuntijat."
J.Hollström
04.02.2009 13:07:48

Hietteleppä voltteja joutessas ja pistä se basso takasin pussiin. Jos haluut julkisuutta noilla vedoillas niin postaile ne vaikka omaan ketjuunsa. Näihin mun juttuihin ei tartte tulla protestoimaan.
Teijo K.
04.02.2009 13:12:30

Must mikään ei estä minimiitä perustamaan omia bassonsoittoketjuja missä sit vaan kaikki niinku vetäis omat juttunsa niihin mut kukaan ei arvostelis niinku kenenkään vetoja. Vapaa lautahan tää on niin kaikki saa tehdä mieluisia ketjuja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)