Aihe: Bassolinjaskaba 5 - äänestys
1 2
rattledad
23.01.2009 18:36:50 (muokattu 24.01.2009 10:41:04)

------
arilö
23.01.2009 19:12:32
Tämän skaban kompastuskivi oli ilman muuta b-osa. Kitarasta kuului tsäk-tsäk-tsäk, eikä siitä ilmeisesti kukaan saanut kunnolla selvää mitä siinä soitetaan. Itse kokeilin luvattoman kauan eri vaihtoehtoja, joskus tuntui siltä että nyt löyty, mutta sitten uudestaan kokeillessa pärähti ilmoille korviaraastava riitasointu torvien kanssa.
Aika konservatiivinen lähestyminen
Ratkaisin sitten asian soittamalla b-osaan ääniä jotka vähiten raastoivat korvaani.
Ja senhän kuulee soitosta heti epävarmuutena ja varovaisuutena kun ei tiedä missä mennään. Reggaessa varovaisuus kuulostaa erityisen pahalta, koska (itsellä ainakin on sellainen mielikuva) reggaebasistit ovat yrmyjä äijiä jotka ilmeenkään värähtämättä päästävät niin väkevää soittoa että puolet kuuntelijoista ryöttää housunsa

-aasinsilta tähän-

Ja tässä pisteet, näillä soitoilla biisi kuulosti minusta parhaalta
2 p per soitto

Juki68
JukkaPena
Muusikonrenttu
Typhus
Eugen7
eugen7
23.01.2009 20:53:39

Taas tuli kuunneltua kaikki poljennot ja pisteet menee niille linjoille, mitkä omasta mielestäni eivät karahtaneet korvaan eivätkä kampittaneet rytmiä häiritsevästi, vaan tukivat kappaletta. Olihan kaikkien joukossa lisäksi kivoja murahduksia ja särähdyksiäkin.
Sen verran noista bassojen kuulumisista taustan alta, että itse äänittelen ja kuuntelen luurit päässä, kun latenssi ei häiritse. Luureilla kuuluu "hyvin" jopa Teijo K:n pörinät eli mitkään bassolinjat eivät huku taustaan, päinvastoin jotkut, tässä skabassa harvat, ovat liian pinnassa. Toisaalta esim. omassa vedossa tietokoneen kajareilta matalimmat kohdat jäävät liikaa pinnan alle.

Niin, ne pistee, olkaa hyvät:

Mange 3
JukkaPena 3
Muusikonrenttu 2
arilö 1
2541 1

Kiitos kaikista komenteista niille, jotka niitä jaksavat kirjoitella.
hollstro
24.01.2009 11:16:36

Mun pisteet:

3p:
Balzary, reggee OK-miehiä
2541, Imatran ihmemies aukoo jäleen uusia latuja

2p:
Rattledad, hyvä veto ninkuin aina
Juki68, aika tumma saundi ja vähän röpöttää, mut laid-back niinkun pitää ollakin
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Hollström
24.01.2009 17:39:26
Jaanhans, taitaa olla nää reggaet sit paketissa. Tämmösiä pisteitä tuli.

JukkaPena_23
Mange_20
eugen7_19
Typhus_17
balzary_16
2541_15
juki68_12
omarklah_10
kozmik_9
Muusikonrenttu_9
rattledad_6
minimii_5
HC.Pälä_5
hollstro_2
Visakoivu_1
kraaps_1
aho_1
arilö_1

Eliks, JukkaPena harjas nää hipat. Hieno veto, niin oli moni muukin.
poppamies
24.01.2009 20:44:59

Batzary 4
kozmik ja muusikonrenttu molemmat 3
G strings are for strippers!
JukkaPena
24.01.2009 23:02:06
Kiitos kommenteista/palautteesta ja äänistä!

Mielenkiintosta, että sain täs tyylis enemmän pisteitä verrattuna aiempiin vetoihin, vaikka niitä oon soittanu kaikista eniten. Swing-kisas 1 pojo, vaikka oon perehtyny siihen näistä aiheista kaikista eniten :)
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
Mange
24.01.2009 23:52:23 (muokattu 24.01.2009 23:56:09)
Kakkonen kiittää myös ääneistä ja kommenteista, ja onnittelut JukkaPenalle voitosta! :-)

Tämä skaba sopi minulle aika hyvin kun olen soittanut reggaebändissä kolme vuotta. Kuitenkaan ei enemmän kuin muutama keikka vuodessa. Kun minulla on suht vähän kokemusta äänityksestä, kesti monta ottoa ennen kuin olin tyytyväinen bassolinjaani. Time ja nuottien tasaisuus (mm. kädensyrjätumpun takia) oli suurimmat haasteet minulle sen jälkeen, kun olin selvittänyt biisin soinnut. Tai kun luulin niin ainakin... Harmittaa pikkasen, etten ajoissa huomannut ettei pikku sooloni sopinut C-mollin yli, mutta tehty on tehty. En kadu sooloiluideani, mutta jos olisin soittanut sen C-mollin yli se varmaan olisi kuullostanut paremmalta...

Onko lisää skaboja tulossa? Kahden skaban jälkeen olen just päässyt vauhtiin.. :-) Kivaa touhua tämähän on, ja hyvin rakentavaa, kun joutuu kuuntelemaan omaa soittoaan. Aavistan jo, että timeni on parantunut jonkin verran näitten takia. Lisää kiitos! ;-)
Seba
25.01.2009 01:47:38

Perkeles. Kauhean kimppahässäkän takia en ole ehtinyt linjoja soittelemaan tahi edes kuuntelemaan kahteen viime skabaan. Ei sillä että pärjäisin, mutta itsensä häpäisy on aina ollut mun lempiharrastus :)

Toivottavasti juki jaksaa vielä pohjia kehitellä kun nyt alkaa pahin häslääminen olla takana ja voisi vähän taas soitella välillä kamarunkkaamisen ohessa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)