-Cale 02.04.2008 22:59:30 | |
---|
Tuollainen taustattomuus on aivan perseestä. Toki riffejä saa laittaa ilman taustojakin, yhtälailla ne ovat samalla viivalla muiden kanssa. |
Urmas Potkuri 03.04.2008 00:47:55 | |
---|
Keskustelua rihvin syvimmästä olemuksesta. :) Keskustelu on hyvä asia. Hyviä argumentteja puolesta ja vastaan ja vastapuolesta. Eikö alussa ollut säännöissä, ettei saa olla kuin 2(?) kitararaitaa päällekkäin? Ja näiden kitaroiden lisäksi ei mitään muuta... Voipi olla ja käyhän sekin, mutta Ei mitään, menee into koko touhusta. Rumpujen suunnitteleminen on mulla ainakin puolet ilosta. Olen kyllä samaa mieltä, joskin Ei siitä tule muuta kuin pelleilyä tuolla menolla, pääasia ei saa olla kitarariffi, vaan minkä yhteydessä se on ja miten se kokonaisuudessa toimii. Eiköhän tämä nykyinen ole ihan hyvä vaihtoehto. Saa niinkin tehdä, jos haluaa pelkän klikin ja kitarat. Taidatkos tuon paremmin sanoa, elikkäs olen sammoo mieltä vahvasti. Nythän säännöt saa päättää kisan järjestäjä, joten miksei voitaisi pitää myös taustattomia kahden raidan skaboja. Kuin myös tämä on totta ja kannatettavaa kaikin puolin. On tästä ollut puhetta aiemminkin ja liekö kokeiltukin, en nyt muista. Kuitenkin yhteydestään reväisty riffinpätkä ei anna sitä kokonaiskuvaa, mitä nämä nykyiset "minisävellykset" taas antavat ja minusta ainakin on kiehtovaa kuunnella näitä upeita sovituksia, mitä täällä joka kisassa on useitakin. Mutta voisi sitä kokeilla aina silloin tällöin toisenlaistakin lähestymistä toki. Ei ole murhetta, jota viini ja
värähtelevä rautalanka ei lohduttaisi. |
willie 03.04.2008 19:40:39 | |
---|
(Kuitenkin yhteydestään reväisty riffinpätkä ei anna sitä kokonaiskuvaa, mitä) nämä nykyiset "minisävellykset" taas antavat ja minusta ainakin on kiehtovaa kuunnella näitä upeita sovituksia, mitä täällä joka kisassa on useitakin. Samoin, tässä olen samaa mieltä hyväveli Kanslerin kanssa :) Toivottavasti Riffiskaba mahdollisine muutoksineen säilyisi yhtä relana, kuin tähänkin asti. Nyt käyty keskustelu alkoi paikoin jo liipata läheltä Sooloskabojen jälkipyykki -keskustelun kitinää.. Ei kukaan osallistuja voi kehittää toimivaa riffiä jokaiseen uuteen skabaan. Käsi ylös, kuka voi.. Vapaamuotoisuus on Riffiskaban hyvä perusidea ja toivottavasti näin olisi myös jatkossakin. Hyvästä riffistä saa aina plussaa, mutta Kanslerin mainitsemat minibiisitkin on mukavaa kuunneltavaa ja usein kehun ja pisteiden arvoisia nekin. Bassoa vuodesta 1972. |
Jerry_Jones 03.04.2008 22:26:36 | |
---|
Blues fills in the holes of soul |
Urmas Potkuri 03.04.2008 22:38:00 | |
---|
Toivottavasti Riffiskaba mahdollisine muutoksineen säilyisi yhtä relana, kuin tähänkin asti.Kyllä varmaan...luulisin ainakin. Tämähän on oikeastaan enemmän foorumi sanoa ja näyttää, että "hei kattokaa, nyt mää tein tällaisen" ja se on todella hyvä juttu minusta. Täällä on saanut kuunnella niin mainioita juttuja kaikilta osallistuneilta ja se, että niistä on mahdollista saada ja antaa palautetta nostaa lystin ainakin toiseen potenssiin. Ainakin minusta. Ei kukaan osallistuja voi kehittää toimivaa riffiä jokaiseen uuteen skabaan. Käsi ylös, kuka voi.. Pidän käteni visusti alhaalla ja todistan willien kirjoituksen todeksi tällä. http://personal.inet.fi/musiikki/kansleri/riffi97_arkkikansleri.mp3 Aamuyöstä neljän aikaan herätessä, kun ei ole varma edes siitä, onko kovakuoriainen, joka näkee unta olevansa minä, vain minä, joka näkee unta olevansa kovakuoriainen. Varmuuden vuoksi sängynpäädyssä vaanii Väiski Varaani (se lisko, joka saapuu tiettyinä aikoina tuijottamaan minua) valmiina ahmaisemaan kovakuoriaisen suuhunsa. Ahistaa.... :) Ei ole murhetta, jota viini ja
Johann Onn 04.04.2008 02:54:55 (muokattu 04.04.2008 02:55:40) | |
---|
Ei kukaan osallistuja voi kehittää toimivaa riffiä jokaiseen uuteen skabaan. Ei oikein. Ittellä on yleensä pari valmista, joista valitaan se sopivin. Toisinaan ei ole sopivaa, joten täytyy kehittää jotain. Tämänkertainen olis just jälkimmäisiä. Minibiisit... ...ovat paljon haastellisempia kuin "tallennetaan riffi ja se on siinä" tekeleet. Ja noista on aina hyötyä, koska ne voi sopia joihinkin toiseen ideaan / keskeneräiseen biisiin. Meikäläisellä on jossain pari kasettia, vuosilta 1985 ja 1988, jotka on täynnä noita "riffit talteen" juttuja. Niitä todella puuduttavaa kuunnella, joten ei niistä paljon hyötyä ole. Mutta jos joku haluaa tehdä noita, niin eihän sitä säännöt tietenkään kiellä. |
Keppa 04.04.2008 05:48:38 | |
---|
http://keppanen.zapto.org/ni/groovetser.mp3 Tällasella minisävellyksellä vois kuvata sitä hetkeä ku tajuaa olevansa groovaava psykedeliahippi ja elämä onkin oikeastaan ihan kivaa ja kesäkin taas tunnin lähempänä. Ite sointukierto on joku ainaki 5v vanha ja joskus sain ideaa tapailtua tollaseen kuosiin. Riffien kannalta kaikki on esitetty n. 50s mennessä, mut jos meno nappaa ni tuskin mikään estää kuuntelemasta loppuun asti. Ristiriidat syntyvät vain loogisessa mielessä |
Kilmer 04.04.2008 16:30:18 | |
---|
|
jukepoksi 04.04.2008 20:36:37 | |
---|
I've kept the movie rolling but the story's getting old now. |
Urmas Potkuri 04.04.2008 21:02:52 | |
---|
Aika on täyttynyt ja avaamme äänestyksen. Kiitoksia kaikille osallistuneille. Ei ole murhetta, jota viini ja