Aihe: Riffiskaba 56 äänestys
1 2
Urmas Potkuri
15.01.2007 23:41:23

olenkohan tullut vanhaksi kun alan pitämään jostain iskelmäntyyppisestä?
Enpä usko, että vanhaksi olisit tullut. Sinulla on vain kummallinen ja outo huumorintaju.:) Sehän on hyvä asia. Kiitoksia.

80-luvun jenkkipopista 60-luvun kotimaiseen rautalankakaihoon. Hienosti kitara helkkää. Varsin tyylipuhdas suoritus. Sivuseikkoihin takertuen totean, että ilmeisesti kompressoinnista syntyy lievää käsijarru-päällä-ajamisen fiilistä. Pitäähän sitä aina jotain kritisoitavaakin löytää, ettei mene liian imeläksi.
Kiitoksia kommentista. Tuo "studio" puoli on muuten mulle aika vaikea juttu. Osaksi johtuu laitteistakin ja vaikuttaisko lopputulokseen tuo kuulokemiksaus? Pitäis olla monitorit, vaan mihinkäs minä ne saan mahtumaan?

Rautalankatunnelmissa mennään.. Hienoa oikeaoppista tyylittelyä kanslerilta. Tässäkin on enemmän teemaa kuin riffiä. Kitarasaundi on mukavan "makea" ja nasaali. Ja tietty tyyliin sopiva kaiku. Tää olis ollut kova juttu jo 40 vuotta sitten.. vaikka etkös sä sillon jo soitellutkin… :)
Heh. Kiitosta vaan. En minä nyt sentään ihan vuonna 67 vielä soitellut, mutta ei siihen nyt tosiasiassa montaa vuotta tarvitse lisätä. Ikämiehiä tässä ollaan, niinkus tiedät. Oli hyvä jos onnistuin tyylin suhteen. Minulla kun semmoinen "missio" esitellä näitä erilaisia juttuja. Semmoista aikamatkailua, sano. :)
Teen paljon virheitä. Olen siis persoonallinen.
T-Man 5000
16.01.2007 00:25:10
Tuo "studio" puoli on muuten mulle aika vaikea juttu. Osaksi johtuu laitteistakin ja vaikuttaisko lopputulokseen tuo kuulokemiksaus? Pitäis olla monitorit, vaan mihinkäs minä ne saan mahtumaan?

Ja mä jakelen tuomioita muiden tekeleistä ja teen omat miksaukset markan luurit päässä, kun ne vähän paremmat meni rikki. Kuuntelen mä toki kotistereoistakin, kun kerran tietsikka on niihin liitetty.

Tässä on muutamia ilmaisplugareita, joilla tällainen diletanttikin saa volaa nostettua aika helposti ja ok-tuloksin.

Tin Brook Tales. Limitteri ja "Putkisaturaatio":
http://hem.bredband.net/tbtaudio/

Kjaerhus audion Classic-sarjan kompressori. Muutkin sarjan härpäkkeet on hyvin käyttökelpoisia:
http://www.kjaerhusaudio.com/classic-series.php
jukepoksi
16.01.2007 03:29:18

Höpisenpä minäkin lyhyesti jotain kaikista vedoista tähän alkuun.

destruction - intromainen veto. Turhan lyhyt pätkä minusta, olisi tuota pidempäänkin kuunnellut.
EVH - oe, kunnon kasarimenoa. Härskiä bassottelua ja "oikeaoppista" heleää kitaraa päällä.
Golliga - kaunista soitantaa todella hyvällä saundilla.
juki68 - mukavan leppeää fiilistelyä, tuo basso tekee kokonaisuudesta jokseenkin hypnoottisen, samoin haitari.
ilopertti - hyvä fiilis tässäkin, mukavan poikkeavia sointuja seassa. Taustakitara on todella heleän kuuloinen, ehkä jopa hivenen liiankin omille puukorvilleni.
Minä! - aah, riitasoinnuista minä tykkään. Toimii näin pelkistettynäkin.
Appelsiini - ovela tunnelma tässä, hyvä saundimaailma myös. Oivia sointuja taustakitarassa.
arkkikansleri - rautalankaa, uujeah. Vähän jäin odottamaan joissakin kohdissa vibrakammen hivelyä, mutta erittäin tyylikästä menoa yhtä kaikki.
sulevi - astetta kierompaa bluussin omaista soittelua. Kaikua ehkä hivenen liikaa mun makuun, muuten oikeen toimiva veto.
T-man - olen aina pitänyt slide-kitaroinnista eikä tämä tee poikkeusta. Kitarasaundi vähän kirkkaanpuoleinen, kuten edellä mainitsin itselleni toimii vähän tummempi saundi paremmin.
Purple masiin - tosiaan folk-fiilis tässä, mahtavan kuulosta on tämä.

Pisteyttäminen meneekin sitten vaikeaksi, sen verta hyviä olivat tuotokset. Päädyin sitten jonkinlaiseen nahkapäätökseen ja annoin seuraaville yhden pisteen kullekkin (silti pisteen arvoisia vetoja jäi ilman):

Appelsiini
arkkikansleri
Golliga
ilopertti
juki68
Purple masiin

Sitten jotakin höpinää omasta tuotoksesta.

Akkarissa oli jotain lievästi häiritsevää. Se oli liian in-your-face tai jotain.
Jeps, huomasin saman kun kuuntelin jälkeenpäin tuon tekeleen. Liian kovalle jäi tuo akkari ja olispa se kaivannu vähän kaikuakin kenties.

Kitaroissa on nätit saundit, mutta basso vähän varasti mun mielenkiinnon : hyvä saundi ja hyvä timing.. ellei sitten ollut konebasso, ei kai ?
Ei ollut konebasso, oli Squierin halvin presarinäkemys vedettynä V-amp kakkosen läpitte. Aitoa halpiskamaa siis, mutta yllättävän hyvää jälkeä nuillakin saa aikaan. Kerrankin muuten olin itekki tuohon timingiin tyytyväinen, yleensä mulla tuppaa aina tuo pompottelu laahaamaan kun soittelen tommosta letkeämpää juttua sormilla. Nyt ei (ainakaan kauheasti) tuota tapahtunut. :-)
I've kept the movie rolling but the story's getting old now.
ilopertti
16.01.2007 12:37:29

Puuh! pikaiset pisteet kaiken kiireen keskellä (harjakaiset pukkaa päälle yms. seli seli) seuraavasti:

1p Purplemasiin
1p sormihäiriö
1p juki68
1p T-Man 5000
1p appelsiini
1p sulevi

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
destruction
16.01.2007 14:49:30

Tämäkään ei nyt ihan riffi ole, paremminkin ehkä intro.. ? Toimisi introna hyvin, jonka jälkeen toistuisi biisissä riffinä hiukka rankemmin vedettynä.

--

destruction - intromainen veto. Turhan lyhyt pätkä minusta, olisi tuota pidempäänkin kuunnellut.

--

Jees, kyllä näin on. Oli mulla tohon "itse riffikin" kehitetty, joka olis tosiaan tullu säröllä liidikitaralla, mutta kun säröä ei kerta sallittu niin ei tuosta "introstariffistä" paljoa saanut irti.

En todellakaan syytä tästä Kuhaa. Erinomainen aihe/teemahan tämä on, mutta tuli mullekki paha mieli ku ei saanu säröä käyttää, ja kun tommone cleani-"intropätkä" oli tossa valmiina, niin omaa laiskuuttani en jaksanut väsätä uutta riffiä. :)

Mutta eniveis, kiitokset kommentoijille ja kumarrukset pisteensä antaneille.
Urmas Potkuri
16.01.2007 23:31:48

2p - Purple masiin - Yksi piste soitinvalinnoista ja toinen siitä, että niillä on osattu tehdä musiikkia.

2p - juki68 - En tiedä, onko tuo nyt tarkkaan ottaen riffi, mutta kuunneltuani sen hartaana pää kallellaan ja silmät kohdistettuna äärettömyyteen lukuisia kertoja, en todellakaan välitä. Se on hyvä.

2p - sormihäiriö - Jos musiikki saa minut paremmalle tuulelle, niin silloin se on hyvää musiikkia. Tämä oli.

Tein taas vääryyttä kun pisteet loppui ja ehkä eniten mielestäni kärsivat liian vaähistä pisteistä Appelsiini, Golliga, destruction ja T-Man 5000.....oieastaan jokainen.
Kiitoksia musiikista. Ei ollut yhtään, josta en olisi pitänyt.

arkkikansleri - rautalankaa, uujeah. Vähän jäin odottamaan joissakin kohdissa vibrakammen hivelyä
Jep. Tuossa valittelinkin jo kammen puutetta. Kun ei ole mulla kampea noissa. Olen kyllä hankkimassa Stratoa parasta aikaa. Mutta minkähän värisen sitä hankkisi.....;)

Kiitokset kaikille kommenoineille ja äänestäneille.
willie
17.01.2007 19:41:57
Kuhan valitsema akustinen/puhdas soundi -teema miellytti ainakin mua, vaikka en nyt vielä ihan hymistelyasteelle olekkaan siirtynyt. Mielenkiintosta oli kuulla, että "revittäjätkin" haldaa tällasen iisimmän puolen ++ !.

Tää teema -homma on riffiskabassa on erittäin hyvä. Teema vois olla jopa vieläkin rajatumpi ja kuvitteellinen vaikkapa "Kello neljän ruuhkassa". Tai vaikka niin, että riffissä tulisi olla ainakin kerran esim C ja Am -soinnut peräkkäin.. tms. Mielikuvitusta varmaan riittää keksimään teemoja.. :)
Bassoa vuodesta 1972.
Golliga
17.01.2007 20:25:37

Sori osallistuneille.En pysty äänestämään...
työkiireiden takia.. ei ole ehtiny kaikkia kuuntelemaan..on näissä skaboissa vähän liian nopee tempo meikäkäiselle...
-Cale
17.01.2007 22:56:02
Eikös äänestyksen pitäisi olla loppu jo? Sitä vaan että saataisiin uusi skaba käyntiin, tätä kun tässä on jo melko kauan pyöritelty...
Kuha
18.01.2007 18:07:27 (muokattu 18.01.2007 18:07:42)

Jury on myöhässä - enpä kerennyt äänestämäänkään.

Pisteet:

13p, arkkikansleri
10p, Golliga
10p, juki68
10p, Purple masiin
8p, T-Man 5000
8p, sormihäiriö
5p, Appelsiini
5p, EVH
4p, sulevi
3p, destruction
2p, ilopertti

arkkari vetää seuraavan.
Muistakaa venytellä.
T-Man 5000
18.01.2007 18:54:14
Onnittelut voittajalle. Kiitokset kommenteista ja äänistä.

Ilopertiltä urkin vielä uudestaan, että oliko pätkässä käytetty osallistumisketjussa mainitsematta jätettyä akustista vai löytyykö Guitarrigistä moinen mallinnos?
ilopertti
18.01.2007 18:57:04

Ilopertiltä urkin vielä uudestaan, että oliko pätkässä käytetty osallistumisketjussa mainitsematta jätettyä akustista vai löytyykö Guitarrigistä moinen mallinnos?

Kyllä se ihan gr2:sen mallinnus on, siks se suhajaa niin ilkeesti.

-alppu

ps. tulipa mahtavat kaksi pistettä =D
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Urmas Potkuri
18.01.2007 19:11:22

Mitäs te ystävt kalliit olette nyt mennyt tekemään? :)
Kiitokset kaikille äänestäneille ja äänestämättömille ja tietenkin Kuhalle tästä
skabasta. Koetan keksiä jonkun teeman, jotta päästään luomistyöhön taas....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)