Aihe: Riffikunkkuskaba 9 äänestys
1 2
Super-Jari
11.12.2005 15:42:56
Olis vissiin pitäny tehä ihan omat versiot levyversioiden muistinvaraisen matkimisen sijasta. Onkohan tästä tulossa jo enemmänkin sävellys-/sovituskilpailu? :)

Kumpi sitten oli skaban tarkoitus? Soittaa alkuperäisen kuuloisesti vai soittaa omalla tavallaan?
inflames
11.12.2005 15:46:33 (muokattu 11.12.2005 15:48:53)
Olis vissiin pitäny tehä ihan omat versiot levyversioiden muistinvaraisen matkimisen sijasta. Onkohan tästä tulossa jo enemmänkin sävellys-/sovituskilpailu? :)

Tee mitä huvittaa, ei kai se niin vakavaa oo :)
Henk.koht. mä kyllä arvostan persoonallista panostusta, olkoonkin, että siinä on
vaarassa mennä joskus mettään.
Muistelen joku aika sitten ollutta keskustelua melodioiden soinnutuksesta, jossa
sulla ja jollain muulla oli tosi tyylikäittä näytteitä. Semmoisia kuuntelisin erittäin
mielelläni lisääkin.
Sä oot Jucciz kuitenkin sen luokan artisti, että ei sun tartte muita yrittää matkia :)

EDIT: itse asiassa, semmoinen soinnutus/sovitus -skaba olis tosi mielenkiintoinen,
missä joku esim. heittää alkuteeman tms. ja muut tekee siitä oman versionsa.
Mulla ei kyllä olis siihen mitään rahkeita, mutta kuuntelisin mielelläni.
'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell Romantikkoitkijä #8
apenaattori
11.12.2005 15:46:52
Kumpi sitten oli skaban tarkoitus? Soittaa alkuperäisen kuuloisesti vai soittaa omalla tavallaan?

Soittaa mahdollisimman hyvän kuuloisesti. :-) Tuota on kysytty joskus, osa äänestää omia sovituksia ja jotkut pitävät hyvin apinoiduista alkuperäisversioista.
"The harder you try the dumber you look."
Super-Jari
11.12.2005 15:47:53
Soittaa mahdollisimman hyvän kuuloisesti. :-) Tuota on kysytty joskus, osa äänestää omia sovituksia ja jotkut pitävät hyvin apinoiduista alkuperäisversioista.

Järkevämpää kait se on että kaikki vetäis omalla tavallaan. Alkuperäisiähän voi kuunnella vaikka levyltä.
Mrezzye
11.12.2005 15:50:56

Vaihtelu virkistää ;)

Minusta optimaalista olisi se, että vedetään kuten levyllä, mutta silti kuuluu se oma kädenjälki siinä soitossa.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.

apenaattori
11.12.2005 15:54:04
Vaihtelu virkistää ;)

Minusta optimaalista olisi se, että vedetään kuten levyllä, mutta silti kuuluu se oma kädenjälki siinä soitossa.

Aika hyvä neuvo.
Mrezzye
11.12.2005 15:57:17

Aika hyvä neuvo.

Eiköstä vaan ;)
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.

hjukke
11.12.2005 18:12:53

Järkevämpää kait se on että kaikki vetäis omalla tavallaan. Alkuperäisiähän voi kuunnella vaikka levyltä.

Itse olen äänestellyt (tietysti) sen perusteella mikä kuulostaa hyvältä, välillä se on ollut mielenkiintoisesti toteutettu hieman erilainen versio, välillä hyvällä soundilla/tatsilla alkuperäiselle uskollisesti soitettu pläjäys. Eli jos soitellaan ihan fiiliksen mukaan ja annetaan kaikkien kukkien kukkia?
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
Mrezzye
11.12.2005 18:49:22

Eli jos soitellaan ihan fiiliksen mukaan ja annetaan kaikkien kukkien kukkia?

Samaa mieltä! Eli pääasia minukin mielestäni on soittaa hyvän kuuloisesti, ei sitä ole ainakaan noissa säännöissä rajoitettu, etteikö riffiä saisi varioida itsensä näköiseksi (lue: kuuloiseksi), kunhan riffi on edelleen tunnistettavissa.

J.Hollström
12.12.2005 20:07:09
Parhaiten imitoi Jucciz. Hälle iäni.
Jukka Hollström
wiggy
13.12.2005 13:10:33

Minun ääneni lankeaa Juki Kuuskasille.
blackorwhite
14.12.2005 11:35:27
Aivan ilmiömäinen suoritus juccizelta, sen miehen huono maine puhistu sen siliän tien ku kuuntelin hieman soittoa!!!
Jucciz
14.12.2005 18:54:33
huono maine ?
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Super-Jari
14.12.2005 19:12:20
huono maine ?

Veikkaan syyksi kitisemistä esimerkiksi toisten soundi- ja kamamieltymyksistä.
Jucciz
15.12.2005 17:20:08
Kaikki pahat teot saa anteeksi kun soittaa Metallicaa uskottavasti. ;)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
apenaattori
17.12.2005 23:41:28
Skaba on ratkennut seuraavin (mikäli väärin niin korjatkaa) tuloksin:

1.juki68 4 ääntä

2.Jucciz 2 ääntä

3.arkkikansleri 1 ääni

Itse olisin juki68:n "vilpin" suhteen sitä mieltä, että katsotaan läpi sormien. Olen kyllä sitä(kin) mieltä, että jatkossa, jos haluaa vähän oikoa sääntöjä, voisi muiden mielipidettä kysyä tai vaikka kritisoida skaban vetäjän riffivalintoja. Periaatteessahan juki68 sai nyt muihin nähden selvän edun. Mutta, ellei kukaan nyt nosta äläkkää, kruunaan juki68:n voittajaksi. Ja ihan hyvät vedothan ne oli. ;-)
Ekku01
18.12.2005 01:06:44 (muokattu 18.12.2005 01:09:48)
Nytkö pidetään sitten äänestys saiko Juki voittaa vai ei? ;o)

Onhan tuolla aiemmissakin skaboissa ollut "väljät" säännöt. Oliko edellinen (vai sitä edellinen) kun joku soitti riffin sijasta Whiskey in the jarin kokonaan, ja silloisessa Juccikzen toisessa voittoriffissä, Nightrainissa, oli alussa lehmänkello mukana.

No joo, kai se on eri asia jos alussa on tahdin verran perkussioita kuin että koko riffittely hoidetaan useammalla kuin kahdella kitaralla, mutta tämä olikin vain esimerkkinä siinä tapauksessa jos aletaan vääntämään asiaa periaatteen puolesta.

Omasta puolestani soisin voiton kummalle tahansa. Upeastihan Juki ja Jucciz soittivat. Jos ei muuta niin vaikka jakavat sen.
Lock 'n Loll, will nevel die!
Mrezzye
18.12.2005 10:44:13 (muokattu 18.12.2005 10:45:48)

Nytkö pidetään sitten äänestys saiko Juki voittaa vai ei? ;o)

Ihan sama mulle. Ei jää vaivaamaan, jos yhden kerran hyväksytään sääntöjen rikkominen. Toisaalta tästä voi tulla "ennakkotapaus", johon vedotaan jatkossakin, kun sääntöjä rikotaan.

Yksi mahdollinen vaihtoehto olisi muuttaa tuleviin skaboihin sääntöjä esim. niin, että hyväksytään kahden kitararaidan lisäksi kolmas raita, jolle voi lykätä haluamansa soittimen (basso, 3. kitara, kiippari), kunhan ne ei ole rummut. Miust nykyinen systeemi on kyllä hyvä. Ei mene siihen, että nauhoitukseen ja studiotekniikkaan enemmän perehtyneet saavat etulyöntiaseman. Tässä ratkaisee soitto ja säännöt tulisi olla siinä mielessä kyllä kaikille samat, vaikkei tämä nyt niin vakavaa touhua ole.

Mutta niin kuin jo sanoin, niin ihan sama kuka tällä kertaa julistetaan voittajaksi. Ehkä jaettu ykkössija ;)

Ekku01
18.12.2005 10:58:25
No, Juki tuolla ehti jo aloittaakin uuden kilpailun, joten mitä tätä enää veivaamaan.

Mutta vastaisuudessa olisi varmaan hyvä huomauttaa jo kilpailun aikana jos joku rikkoo sääntöjä, niin sitten rikkoja voisi muiden niin halutessa tehdä homman uusiksi, eikä tarvitsisi miettiä jälkeenpäin kuka voitti.
Lock 'n Loll, will nevel die!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)