Aihe: Riffiskaba 23 : Äänestys
1 2
efunkelist
28.08.2005 11:02:02

Ehdotan että tuumataan. On se kyllä rangaistus voittajalle vetää skabaa läpi. Perustetaanko se riffiskabasäätiö ja aktiiviset halukkaat vetää riffiskaboja?

Mä oon ihan omatoimisesti pitäny taukoa, eihän sitä jokaiseen riffiskabaan tarvitse osallistua. Mutta kyllähän tämä on varmaan vähän inflaatiota kärsiny.
enema
28.08.2005 12:04:46 (muokattu 28.08.2005 12:08:15)
Mulla on vaan ongelmana esim se, että fiksuja rumpukomppeja en saa tolla leafdrumssilla väännetyksi, ja äänitys on luokkaa mikki marsun eteen ja silleen. Myöskään bassoa mulla ei ole, joten tekeleestä saattaa tulla aika kolea. Kun toi Microcube tulee takaisin lainasta niin voi kokeila saako sillä fiksumpaa jälkeä. Riffejä kyllä olisi. Kehtaan väittää että sama ongelma taitaa olla monellakin meillä joilla halua riittäisi mutta välineet jarruttavat =)

Uskon että kehittämällä hieman tähänkin mainioon skabaan saadaan lisää eloa.
Eskimo ninja deathmetal
Urmas Potkuri
28.08.2005 16:38:09

Ehdotan että tuumataan. On se kyllä rangaistus voittajalle vetää skabaa läpi. Perustetaanko se riffiskabasäätiö ja aktiiviset halukkaat vetää riffiskaboja?

Säätiö? No perustetaan perustetaan.....säätiö. :)
Minä ainakin voin vetää tarvittaessa tuota käytännön puolta ja silleen. Kun voipi sitä hoitaa duunista käsin. En tietty nyt lupaudu kaikkia riffiskaboja vetämään, mutta sillointällöin ja silleen...Pitäiskö sopia niin, että voittajan ei ainakaan tarvitse skabaa vetää, mutta saa päättä skaban luonteesta rajoitteista ja tyylistä muusta.
Ja voisi niitä olla välillä semmoisia "pelkkää-kitraa-kaksi- raitaa-maksimisaan-juttuja niin tasoittaisi tuota laitteistosta johtuvaa "epätasapainoa".
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
jukepoksi
28.08.2005 17:25:14

Hyviä ideoita on porukalla ollut.

Jos esim. voittajasta tuntuu liian rankalta vetää seuraava skaba läpi, niin ilmoittaa vaan äänestyksen päätteeksi asiasta. Kun täällä kuitenkin on meitä aktiivisia riffittelijöitä (jotka eivät malta kauaa odottaa uusia skaboja) niin eiköhän täältä aina löydy joku innokas skabanvetäjä.

Itse riffiskaban muodosta: nuita eri ideoitahan voisi tässä pikkuhiljaa testailla, eli miltäpä kuulostaisi vaikkapa tämmönen yhdistelmä seuraavaan kisaan: tee riffi aiheesta x, riffi saa sisältää maksimissaan kaksi kitararaitaa?

Tai sitten jos halutaan, että riffi rykäistään jonkun rumputaustan päälle, niin eiköhän siihenkin taustantekijöitä luulisi löytyvän. Edellisen skaban voittajalla olisi tietysti etuajo-oikeus taustan tekoon. Tosin tässä taustahommassa tulee sitten vastaan tietynlainen luovuuden rajoittaminen, kun toiset haluaisivat vetää bluesia ja toiset rässiä...mutta voisikohan tämän ratkaista siten, että taustoja olisi muutama vaihtoehto?
I've kept the movie rolling but the story's getting old now.
Urmas Potkuri
28.08.2005 17:52:30

Itse riffiskaban muodosta: nuita eri ideoitahan voisi tässä pikkuhiljaa testailla, eli miltäpä kuulostaisi vaikkapa tämmönen yhdistelmä seuraavaan kisaan: tee riffi aiheesta x, riffi saa sisältää maksimissaan kaksi kitararaitaa?

Sinä voitit viimeisen "klassisen"-ajan riffiskaban. Minusta oikeus päättää "renesanssi"-ajan ensimmäisestä skabasta kuuluu sitten sinulle. Jos et tahdo vetää, niin minäkin voin. Sinähän sen päätät. ;D
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
jukepoksi
28.08.2005 18:05:32

Heh, tuli kyllä "klassisen ajan" ylivoimaisesti pienimmällä pistesaaliilla tämä voitto =)

Vedänpä sitten seuraavan kisan tuolla aihe-konseptilla, pitää vaan keksiä joku sopivan tekotaiteellinen aihe...
I've kept the movie rolling but the story's getting old now.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)