Aihe: Keskustelua roots-skabasta
1 2 3 4 597 98 99 100 101 102 103 104 105
Korggari
26.10.2008 11:41:35

Ja tunnetta pitää yrittää saada mukaan. Mielellään silmät kiinni :)

Muistin justiinsa että kun eilen illalla rykäsin ton oman pikavetoni, niin en kyllä muistanu pitää silmiä kiinni soittaessa, vaikka ehkä olisi pitänyt,,, mutta toisaalta se mun veto oli kyllä soitettu ns. nakit silmillä, niin eiks se ole vähän sama asia :)
krk
26.10.2008 11:53:04

Kiitokset 48:n pinnoista ja kommenteista, onnittelut pallisoittajille.

willie:
Että mä pidän tällasista rupisista Low-Fidelity kitarasaundeista ! Pakko kysyä, millä tää on aikaansaatu ? Hyvää perusblueskitaraa, jossa mukana omaakin stailia.

Kiitoksia kovasti.

Fender Am Dlx Strat - MP Forest Green Compressor/Sustainer - MP Little Green Wonder Overdrive - Mesa Express 5:25 5W/Clean - fx send - MP Deep Blue Delay - fx return - AxeTrak (isolation cabinet with dyn.mic cartr.) - Behringer Xenyx 802 (mixer) - Boss Micro BR (line input)

"Ambience"-feikki tulee varmaan pääasiassa tuosta Deep Blue Delaystä, "Lo-Fi" varmaan ton Behkun etusesta :-). "Miksauksessa" yritin vielä vähän temppuilla kitararaidan tuplauksella.
blues guitar
26.10.2008 11:53:49 (muokattu 26.10.2008 15:44:17)

...mutta toisaalta se mun veto oli kyllä soitettu ns. nakit silmillä, niin eiks se ole vähän sama asia :)

En ole kyllä ihan varma onko se aivan sama? :)

Oli muuten hyvä sounti tossa sulla uusimmassa vedossa. Milläs verit ja oliko silmät kiinni ja suu auki?

Telecaster - Piuha - Emu0404/usb - PC - CubaseLE - Amplitube2 - kynsillä soitettu - silmät kiinni - suu auki :)

Oli näköjään 1962 kirjoitus tähän aiheeseen....syntymävuosi :)
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
Illu
26.10.2008 16:40:45
Kiitokset kommenteista edellisen skaban timoilta, ja pisteistä tietty myös.
Illu
26.10.2008 16:45:18 (muokattu 26.10.2008 16:47:00)
Eiks näihin roots skaboihin vois saada mitään vaihtelua ? Kaikki menee niin pesrustempolla kolmen soinun blyyssiä, eikö maailmasta löydy mitään
muita inspiroivimpia taustoja, aina tuota samaa renkutusta ?

Sitä vartenhan tää skaba on, että vanhat pallinaamat ja pallinaama wannabeet saavat renkuttaa rauhassa, turvassa sooloskabailijoiden marmatukselta bluussin turmiollisuudesta.
Ja olihan tossa vaihteluakin, esim se Jigsaw Puzzle Blues- tausta, joka veti vissiin kuusi jaloa kilpailijaa paikalle.
J.Hollström
26.10.2008 16:47:50
Eikös tää nimenomaa oo perustettu siksi, että saa rauhassa junnata niitä kolmee sointuu. Jos jotain poikkitaitteelista ja kokeellista haluu niin tää ei välttämättä ole se oikea osoite siihen.
BigPapa
26.10.2008 16:52:00

Eikös tää nimenomaa oo perustettu siksi, että saa rauhassa junnata niitä kolmee sointuu. Jos jotain poikkitaitteelista ja kokeellista haluu niin tää ei välttämättä ole se oikea osoite siihen.

Hyvä juki...ollaan samoilla linjoilla.....
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
liljam
26.10.2008 18:07:20 (muokattu 26.10.2008 18:33:24)
Tämä poika kiittää kommenteista skabassa 48 ja pisteestä tietty. Kohti uutta skabaa kunhan kerkiää.

ja Kiitos Willielle kun ennätti heittämään omat kommenttinsa.
ei muuta ku eteenpäin
WanhaWetäjä
27.10.2008 14:45:24

No on se toisaalta hienoa että kaverit jaksaa treenata kolmen soinnun bluusia kymmeniä vuosia ja edelleen saavat siitä kiksejä,,

Ei kai sitä treenata?Sitä soitetaan...

Mä en kuuntele juurikaan mitään rootsia/bluesia mutta hiton kiva sitä on soittaa, toki meikäläinen on ihan liian steriili hissimusa/huttuveikko että noihin sais sitä oikeeta ja autenttista "rupea", mutta en anna sen häiritä.Mä vedän niinkun vedän, se on mun näkemykseni, joskus toimii, joskus ei.
OMB:t pitäs lailla kieltää
Manetti
27.10.2008 18:04:04 (muokattu 27.10.2008 18:47:59)
forgetaboutit
http://www.youtube.com/watch?v=lCorn6moJMY&feature=related
blues guitar
28.10.2008 18:34:27

Illu: skaba 49 !
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
Illu
28.10.2008 19:12:32
Illu: skaba 49 !

Oho, hups, korjattu.
Funkyshiva
29.10.2008 21:54:03
Sori vaan skaban venyttämisestä. Rupee meneen hermo PCn kaa, kun sillä on kaksi eri lempijutskaa joiden kanssa se tilttailee:

1. Kun yrittää Lame:lla muuttaa WAVin mp3:seksi, nimenomaan silloin kun valkkaa oikeaa WAV-tiedostoa My Music-kansiosta.

2. Kun kirjoittaa enemmän kun lauseen kerrallaan, painamatta "lähetä"-nappia...sekä chatissa että esmes muusikoiden netin keskusteluissa.

...mutta ehkä näistäkin on hyvä ammentaa tällaista urbaani-pluussia. ;)
Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more"
krk
31.10.2008 12:28:44

Olen ollut skabassa mukana vasta niin vähän aikaa että tämä ensin vähän yllätti:

Lisäksi kaikki kolme edellämainittua kitaristia olivat neljän ensimmäisen nopeimman soolonvetäjän joukossa, mikä seikka on tällä kertaa myöskin otettu huomioon arvioinnissa ja se on myös ollut yksi kriteeri minkä perusteella pisteitä olen tällä kertaa jakanut.

Kriteerihän on skabailumielessä äärimmäisen mielenkiintoinen, mutta kylläkin tosiaan täysin pelin "virallisen" hengen mukainen:

Pisteet voi jakaa niin kuin kukin itse haluaa, kuitenkin niin, että yhdelle kilpailijalle voit antaa maksimissaan 3 pistettä.

Spedeily on niin kauan hauskaa kun sitä ei ota tosissaan, joten pulinat pois ja yhtä innovatiivisia pistekriteerejä miettimään:

... esim. nimimerkin vetävyys, avattaren tyylikkyys, kitaroiden lukumäärä, kamojen paino, ?... :-)
Korggari
31.10.2008 13:00:36

Spedeily on niin kauan hauskaa kun sitä ei ota tosissaan, joten pulinat pois ja yhtä innovatiivisia pistekriteerejä miettimään:

... esim. nimimerkin vetävyys, avattaren tyylikkyys, kitaroiden lukumäärä, kamojen paino, ?... :-)

Juu olet oikeassa, pitäis varmaan pysyä asiassa ilman spedeilyjä, mutta mun mielestä nuo kolme joille annoin pisteet olivat oikeasti kyllä tosi kovatasosia vetoja ja pisteensä ansaitsivat, ilman spedeilyjäkin.
BigPapa
31.10.2008 13:23:19

BigPapa: mukavan nasaali kuiva soundi. Hyvää vetoa myös fraasillisesti.

Ihanko totta?
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
krk
31.10.2008 13:32:35

Juu olet oikeassa, pitäis varmaan pysyä asiassa ilman spedeilyjä, mutta mun mielestä nuo kolme joille annoin pisteet olivat oikeasti kyllä tosi kovatasosia vetoja ja pisteensä ansaitsivat, ilman spedeilyjäkin.

En ole vielä ehtinyt ko. vetoja arvioimaan mutta en epäile ollenkaan etteivätkö jannut ansaitse pisteitäsi, tuosta kriteeristä oli vaan kysymys noin niin kuin akateemisessa mielessä. Ja ihan oikeasti, tämän kisan hengessä ao. kriteeri on täysin ok, ei tämä niin vakavaa ole eikä pidäkään olla.
kiippariippa
31.10.2008 13:39:36
Ihanko totta?

Joo. Pidin.
Forest
31.10.2008 17:08:52
Onpa näihin muuten vaikea keksiä kaikkiin jotain persoonallista sanottavaa, helposti vaan latelee samoja juttuja.

Näinpä on, ja senpä takia annoin viime skabassa ne piraattikommentit, vaikka siinä askarrellessa tais tuhraantua enemmän aikaa kun perinteisellä tyylillä kommentoitaessa..
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
haukkis
31.10.2008 21:22:19
Puhdasverinen ja syvä. Erittäin hieno, minulle skaban ehdoton ykkönen. Mitkä oli kamat ja asetukset? Straton väliasento ainakin?

-eipäs ollutkaan tällä kertaa vaikka siltä ehkä kuulostaa (vähän kai Buddy Guy -vaikutteita). Nyt oli puoliakustinen Epiphone Sheraton II molemmat mikit päällä, suoraan Blues Junioriin, melkein särölle, mikseristä taisi olla hallikaikua.

Kiitos muuten suuresta arvostuksesta, otetaan kiitollisena vastaan.
Ain't nothing the blues can't cure...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)