MadMatt 25.10.2008 21:45:22 | |
---|
Nothin' but the blues |
Korggari 25.10.2008 22:31:16 | |
---|
Eiks näihin roots skaboihin vois saada mitään vaihtelua ? Kaikki menee niin pesrustempolla kolmen soinun blyyssiä, eikö maailmasta löydy mitään muita inspiroivimpia taustoja, aina tuota samaa renkutusta ? |
haukkis 25.10.2008 22:35:58 | |
---|
Näissä on viime kierroksilla ollut aika laillakin vaihtelua, syke ja tempo on vaihdellut melkoisesti. Roots-osiohan tämä on joten perinteinen tempo ja tyyli saanee jatkua...vai mitä? Ain't nothing the blues can't cure... |
Kuha 25.10.2008 22:43:01 | |
---|
aina tuota samaa hyvää renkutusta ? |
Korggari 25.10.2008 22:44:28 (muokattu 25.10.2008 22:46:08) | |
---|
Näissä on viime kierroksilla ollut aika laillakin vaihtelua, syke ja tempo on vaihdellut melkoisesti. Roots-osiohan tämä on joten perinteinen tempo ja tyyli saanee jatkua...vai mitä? saa mun mielestä jatkua mutta kun on vain koko ajan semmosta perusletkajenkkaa tää homma täällä rootsskaban puolella niin tulee vaan mieleen että kuunteleeko täällä sällit mitään muuta musaa kuin sitä kantri helenaa :) Tommoseen pohjaan pystyy meikäläinen idioottikin viidessä minuutissa vetäsemään soolon, mitä haastetta se antaa teille pro-soittajille ? |
haukkis 25.10.2008 22:52:40 | |
---|
Tommoseen pohjaan pystyy meikäläinen idioottikin viidessä minuutissa vetäsemään soolon, mitä haastetta se antaa teille pro-soittajille ?s Tämä ei kyllä ole mikään nopeuskilpailu, ja yhden minuutinhan nää taustat yleensä kestää! Mun mielestä tää roots ei ole mikään helppo laji. Voi tietysti vetäistä huolimattomasti jotain, mutta mielestäni juttu on siinä että veto on tyylin mukainen. Lopulta: mitä vähemmän sointuja ym. vaihtelua, sitä vaikeampaa on saada huipputulos. Se vaan on tää roots tämmöstä. Ain't nothing the blues can't cure... |
MadMatt 25.10.2008 22:57:41 | |
---|
Tommoseen pohjaan pystyy meikäläinen idioottikin viidessä minuutissa vetäsemään soolon, mitä haastetta se antaa teille pro-soittajille ? Haaste onkin juuri siinä näennäisessä yksinkertaisuudessa. Itse oon tahkonnut kolmea sointua about 30v mutta joka päivä löydän tuosta aina jotain uutta. ... siis ainakin omasta mielestä. Nothin' but the blues |
Korggari 25.10.2008 22:59:41 | |
---|
s Tämä ei kyllä ole mikään nopeuskilpailu, ja yhden minuutinhan nää taustat yleensä kestää! Mun mielestä tää roots ei ole mikään helppo laji. Voi tietysti vetäistä huolimattomasti jotain, mutta mielestäni juttu on siinä että veto on tyylin mukainen. Lopulta: mitä vähemmän sointuja ym. vaihtelua, sitä vaikeampaa on saada huipputulos. Se vaan on tää roots tämmöstä. No on se toisaalta hienoa että kaverit jaksaa treenata kolmen soinnun bluusia kymmeniä vuosia ja edelleen saavat siitä kiksejä,, |
blues guitar 25.10.2008 23:07:37 | |
---|
Tommoseen pohjaan pystyy meikäläinen idioottikin viidessä minuutissa vetäsemään soolon, mitä haastetta se antaa teille pro-soittajille ? Siinähän se jippo juuri onkin. Me "idiootit" kyllä yritämme parhaamme, mutta ei kyllä kuulosta yhtään "pallinaamoilta". Pallinaamoja voi käydä kuuntelemassa myös täällä :) http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=885752 Tässä hyvä esimerkki siitä miltä kuulostaa parhaimmillaan kolmen soinnun komppiin improvisoiminen. ....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
haukkis 25.10.2008 23:09:25 | |
---|
Joo se on hienoa! Mistäs tollainen negatiivisuuden puuska on iskenyt? Rootsjutuissa tulkinta on se mikä ratkaisee, tausta on usein varsin samanlainen. Oletko koskaan kuunnellut bluesia? B B King esim. soittelee varsin muhevasti useinkin kolmen soinnun taustoihin, joista monet on jopa ihan samassa tempossa. Kuuntele ja ihmettele! Mun mielestä on haastavaa etsiä sitä tulkintaa, joka on sitä itseään. Ei siitä kaikkien tarvitse tykätä, mie kyllä tykkään! Ain't nothing the blues can't cure... |
Korggari 25.10.2008 23:19:59 (muokattu 25.10.2008 23:31:57) | |
---|
Joo se on hienoa! Mistäs tollainen negatiivisuuden puuska on iskenyt? Rootsjutuissa tulkinta on se mikä ratkaisee, tausta on usein varsin samanlainen. Oletko koskaan kuunnellut bluesia? B B King esim. soittelee varsin muhevasti useinkin kolmen soinnun taustoihin, joista monet on jopa ihan samassa tempossa. Kuuntele ja ihmettele! Mun mielestä on haastavaa etsiä sitä tulkintaa, joka on sitä itseään. Ei siitä kaikkien tarvitse tykätä, mie kyllä tykkään! No onks toi mun veto jonka just viis minsaa sitte heitin lonkalta tonne uusimpaan skabaan onks se sun mielestä yhtään bluesia ? No eipä siinä sitten haukkiksen mielestä ilmeisestikkään bluesia soitettu,,,kun ei kerta eses kommentoinut - no hunppaahan mie siihen vedinki |
haukkis 25.10.2008 23:32:24 | |
---|
En mä olekaan lähtenyt arvostelemaan kenenkään vetoja, sinä vain arvostelit sitä, että on tyhmää soittaa sooloja näille kolmen soinnun taustoille. Mun mielestä on hienoa sooloilla näille taustoille ja mielipiteeni pysyy. Ja kyllä - jokaisella on ollut nytkin hienoja vetoja! Ain't nothing the blues can't cure... |
liljam 25.10.2008 23:32:34 (muokattu 26.10.2008 00:07:01) | |
---|
Blues-teemasta oon samaa mieltä, nimittäin siitä, että tällei vaihtoehtoja on äärettömän paljon ja oma mielikuvitus rajana. Pidän itse erittäin paljon Blues-musiikista ja tästä riittää kyllä ammennettavaa ainakin tällei amatöörityyliin. Tosin vanhemmiten olen oppinut arvostamaan sitä tiettyyn asiaan keskittymistä , eikä hyppimistä sinne tänne. Kylläpä noita bluesin tyylisuuntauksiakin on esim. countryblues, jazz-blues jne.. ja riittää kyllä siten soitossa vivahteita. Lisäksi tietyststi soitossa eri nyanssit tekee paljon. Toivon, että tämä skaba ajatuksella Roots säilyy pitkään. Olipa Muuten Southside Blues Association kolmikon tuotokset erityisen maukkaita. Ihan mieltä lämmitti kuulla Tällaista soittoa. ei muuta ku eteenpäin |
haukkis 25.10.2008 23:41:55 | |
---|
Korggari ja kaikki muutkin: Huomasin juuri että en ehtinyt kommentoimaan kenenkään vetoja. Yleensä olen kyllä kommentoinut jokaisen vedon ihan erikseen, mutta ensi kerralla sitten. Korggari: ei mtn henk.koht. eikä muutakaan, mä vaan tykkään näistä taustoista. Ain't nothing the blues can't cure... |
Forest 25.10.2008 23:55:08 | |
---|
Joo, kyl kolme sointua riittää munkin mielestä roots-skaban perusjutuksi. Välillä hidasta, nopeaa, mollia, duuria jne. Tietenkin pieni vaihtelu silloin tällöin ei ole pahitteeksi ja onhan täällä hieman eri tyyppisiä taustoja silloin tällöin ollutkin. Jotain Nobody Knows When You're Down and Out-tyyppistä taustaa kun joku löytäisi niin awot. Kyllä ainakin omassa soitossani riittää puutteita niin paljon, ettei ihmisikä riitä niiden oppimiseen edes kolmen soinnun blyysiin. "If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel |
blaekie 26.10.2008 00:57:43 | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
BigPapa 26.10.2008 10:12:06 (muokattu 26.10.2008 10:18:57) | |
---|
ihan perkuleenhyvää ainaista samaa renkutusta, jakkaranaamoilta 8D) Kyllä ja onneksi virallisia pallinaamoja on vain 3...me muut ollaan tavallisia kuolevaisia .....8D ja mitä tähän tulee, että tää tämän kertainenkin tausta on vain sitä samaa renkutusta ja siihen on helppo vetää tostavaan nopeesti soolo on ihan totta. Se on ihan yhtä totta kuin että bluesia pystyy kuuntelemaan nopeasti ymmärtämättä yhtään että mitä siinä tapahtuu... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
blues guitar 26.10.2008 10:29:46 | |
---|
...Se on ihan yhtä totta kuin että bluesia pystyy kuuntelemaan nopeasti ymmärtämättä yhtään että mitä siinä tapahtuu... Ja tunnetta pitää yrittää saada mukaan. Mielellään silmät kiinni :) ....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
BigPapa 26.10.2008 10:39:38 (muokattu 26.10.2008 10:49:10) | |
---|
Ja tunnetta pitää yrittää saada mukaan. Mielellään silmät kiinni :) Joo, no se tunne on ihan kai oma juttunsa...sitä joko on tai ei....tossa yhessä skabassa demonstroin että mitä on nopeesti....8DD katos 1958:s kirjoitus tähän .......syntymävuosi...8DD Ja kolme vuotta kehissä täällä Rekisteröitynyt: 26.10.2005 Saldo: Olet kirjoittanut keskusteluun 5221 kirjoitusta ja aloittanut 58 uutta aihetta, joihin on kirjoitettu yhteensä 4893 vastausta (keskimäärin 84 per aihe). Sinulle on annettu yhteensä 92 plussaa. Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
J.Hollström 26.10.2008 11:41:00 | |
---|
Ja tunnetta pitää yrittää saada mukaan. Mielellään silmät kiinni :) Oli muuten hyvä sounti tossa sulla uusimmassa vedossa. Milläs verit ja oliko silmät kiinni ja suu auki? |