![]() 10.03.2021 11:31:36 | |
---|---|
Äijillä kova meininki bänditouhuissa. Kysyn, oletteko saaneet täältä divarista vuosien varrella soittoonne omasta mielestänne kehitystä/ideoita. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. | |
![]() 10.03.2021 12:11:28 | |
Tuomo_: Äijillä kova meininki bänditouhuissa. Kysyn, oletteko saaneet täältä divarista vuosien varrella soittoonne omasta mielestänne kehitystä/ideoita. Lyhyesti vastattuna kyllä ja ei. Minulla on ollut koko ajan selvillä se, miltä olen soittamisen halunnut tuntuvan ja sitä kautta kuulostavan. Tiedän mitä haluan ja tiedän musiikkiilisuuteni rajat. Rajaa olen tosin saanut siirrettyä ihan vaan soittamalla. En juuri opiskele mitään juttuja; bänditouhuihin on tietyt rakenteet opittava, jotta kappale kuulostaa siltä kappaleelta mitä esitetään. Soittaminen on usein jonkun pohjan päälle surffailua; viime aikoina paljon Youtube pohjia hyväksikäyttäen. Toisaalta olen kohta 11 vuotta täällä pyörinyt ja jokusen soittonäytteen antanut; ovathan alkupään jutut erilaisia kuin nykyään; joten kehitystä on tullut. All I hear is Hellhounds... | |
![]() 10.03.2021 16:55:24 | |
tjj2000: Kyllä tästäkin kitaristin tunnistaa; meillä tuo myös ohjelmistossa, kuten Purple Haze, Wind cries Mary, Voodoo Child (Slight Return).... Foxey Lady on tulossa juuri mukaan. Meillä on itse asiassa tällaista blueskitarameinkiä aika vähän cover-arsenaalissa. Jesus just left chicagoa vedetty ja tätä hey joea. Roots-puolelta kyllä Johnny Cash, Elvis, Dylan-osastoa ja sitten uudempaa rock-meininkiä (guns n roses, motörhead, metallica jne). Ekan korona-aallon alkaessa vuosi sitten ääniteltiin treeniksellä tupla-cd:llinen covereita livemeiningillä. Mukavaa touhua, ja noiden jälkeen omatkin biisit tullut tee-se-itse-meiningillä nauhoitettua ja miksailtua. | |
![]() 10.03.2021 18:12:32 (muokattu 10.03.2021 18:22:59) | |
Tuomo_: Äijillä kova meininki bänditouhuissa. Kysyn, oletteko saaneet täältä divarista vuosien varrella soittoonne omasta mielestänne kehitystä/ideoita. Kyllä paljonkin. Mähän olen oikeastaan opiskellut lähinnä pianonsoittoa ja vähän klassista kitaraa nuorena. Ja aikuisiällä pitkään vain satunnaista soittelua ilman kummempaa tavoitteellista treenaamista. Joskus 2007 paikkeilla ostin hienon sunburst straton ja rupesin soittamaan enemmän ja vähän treenaamaankin. Ja muutama vuosi myöhemmin skaboihin mukaan, josta säännöllistä äänitystä, kriittistä palautetta, rutiinia, äänestyksissä myös kokeneempien soittajien versioiden kuuntelua. Ja siitä sitten muutama vuosi myöhemmin bänditouhuihin. Ja siellä puolella pikku hiljaa enemmän omia biisejä ja viime aikoina tota äänitys/miksaus-osastoakin. Kyllä tässä harrastuksessa polkuja riittää, mutta kyllä divariskabaan uskaltautuminen selkeästi yksi merkittävä steppi ollut mulle. | |
![]() 10.03.2021 21:12:34 | |
Kiva kuulla, että divarikin ollut osaltaan tukemassa porukan soittohommia. Itse aloitin vuonna 2008 roots-puolella soittelemaan skaboihin. Jossain vaiheessa siellä alkoi tylsä nokitteleminen, jos ei peesannut muutamaa tyyppiä. Kyllä sai lokaa niskaan, kun oli joskus toista mieltä. Aina sitten vedottiin, kuinka huono soittaja ei voi arvioida parempiaan. Näin jälkeen päin ajateltua homma vaikutti paikoin kiusaamiselta. Onneksi oli muutamia muitakin, jotka näkivät asiat hieman toisin. Päätin kokemuksista viisastuneena perustaa divarin niille, jotka vasta aloittavat tai eivät uskalla astua heti suden suuhun. Periaatteena on ollut, ettei ketään dissata ja hoidetaan homma positiivisella asenteella. Ilokseni olen huomannut, että pallis-puolellakin nykyisin kommentointi on pääsääntöisesti positiivisen kannustavaa. Mielestäni soittoharrastus on hyvä lisä elämään ja muiden kanssa sparrailu on kehittävää. Itselläni on sen verran ikää, ettei tavoitteena enää ole kitarasankaruus. Se juna meni jo. Paremminkin Pappa-bluesia ja sitäkin hitaanlaisesti. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. | |
![]() 11.03.2021 18:08:12 | |
tjj2000: Tuo on treeneistä https://www.dropbox.com/s/04rxev4ra7oqz44/eMastered_fire.mp3?dl=0 Oho! Kulkee komeasti tämä! Teillä on hyvä vokalisti ja se on harvinaista ja tärkeätä! Oli siinä joku kitaristikin, joka kuulosti jotenkin tutulta ja Hoiti homman oikein mallikaasti ja asenteella. Rytmiryhmä toimii hyvin ja mikäs siinä on kitarasankaroida sitten... Äänitys ansaitsee muutamat kehut ja hirveesti kysymyksiä. Oliko suoraan mikseristä (PA)? Luultavasti kai, koska mikeillä on hankalaa ja harvoin noin hyvin onnistuu. Tietty mikitetty PA:han... Kun sulut loppuu ja teillä on keikka, niin haluaa tulla kattoon ja en tarvii teijän ilmaislippuja! Maksan ihan ite! | |
![]() 11.03.2021 18:15:08 | |
Vesa423: Kova meininki koko porukalla! Ja kitarasoundin ja tyylin tunnistaa heti. Pistetääs vastapalloon meidän treenilive toisesta jimin biisistä: https://www.dropbox.com/s/ajj8iarqg663sej/Hey%20Joe.mp3?dl=0 Ja tämä kuulosti myös oikein mallikkaalta! Hiton hyvä kitarasoundi ja soolo kulkee. Tässäkin kokonaisuus toimii hyvin ja tallenne on on onnistunut teknisestikin hienosti. Tuun katton teijän keikkaa kanssa ja maksan lippuni ite! Ei tarvii niitä viplippuja lähetellä! ;D | |
![]() 14.03.2021 20:56:19 | |
Joka ukko soitti komiasti skaban 403. Gary Enfield: 7 Vesa423: 5 Tuomo_: 7 Tjj2000: 4 Urmas Potkuri: 7 Urmas ja Gary sopivat seuraavan skaban vedon. Kiitokset osallistujille. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. | |
![]() 21.03.2021 21:07:34 | |
Sitten pisteet Divarin 404:sta. Tuomo_ 6p Gary Enfield 6p Vesa423 5p korvaoo 4p Urmas Potkuri 3p Eli yksiselitteisesti Tuomon työt, koska Gary taustoitti edellisen. Hieno tausta ja hienoja vetoja! Kiitokset osallistuneille. | |
![]() 25.03.2021 18:28:57 | |
Onhan vaan rautainen tausta! Kun olen tässä yrittänyt apinoida Beano-versiota niin tajusin kuinka älyttömän kova kepittäjä Clapton olikaan jo tuohon aikaan ja miten rajallinen oma osaaminen onkaan. :D Yritän silti saada jotain julkaisukynnyksen ylittävää aikaan. | |
![]() 25.03.2021 19:47:11 | |
Onhan se Clapton kova kitaristi. Hallitut soolot ja tilut taka-alalla. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. | |
![]() 28.03.2021 18:54:32 | |
Ja loppupisteet skabasta 405: Tuomo: 5 Vesa423: 5 Urmas Potkuri: 8 tjj2000: 6 Skaban vei koti-Claptonimme Urmas Potkuri. Onnea voittajalle ja kiitokset osallistujille. Urmas vetää seuraavan skaban. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. | |
![]() 28.03.2021 19:40:52 | |
Tuomo_: Ja loppupisteet skabasta 405: Tuomo: 5 Vesa423: 5 Urmas Potkuri: 8 tjj2000: 6 Skaban vei koti-Claptonimme Urmas Potkuri. Onnea voittajalle ja kiitokset osallistujille. Urmas vetää seuraavan skaban. Heh! "koti-Clapton" kiittää ylpeänä saamastaan ymmärtämyksestä ja hyvästä taustasta ja ennen kaikkea etuoikeudesta kuulla teidän kaikkien vetoja! :D Laitoin uutta skabaa tulille. Tausta on tylsä, mutta siinä on tilaa tehdä siitä vähemmän tylsä. Vetoan teihin! Olkaa hyvä ja osallistukaa kuitenkin..... | |
![]() 04.04.2021 11:45:45 | |
Divari406 oli Tuomon maksimipisteillä ja ansaitusti. Kiitokset osanottajille ja rankaisemme voittajaa seuraavan skaba vetovastuulla! :D Tuomo_ --------------- 9p tjj2000 ---------------- 5p Vesa423 --------------. 4p Urmas Potkuri---------- 6p Tuomo harjasi tämän vakuuttavasti! Onneksi olkoon! Kiitokset kaikille osallistuneille. | |
![]() 11.04.2021 17:48:38 | |
Pisteet laskettu ja Vesa sekä tjj sopivat keskenään seuraavan skaban vedosta. Kiitokset kaikille osallistumisesta. Vesa423 6p Tjj2000 6p Tuomo_ 8p Urmas Potkuri 4p Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. | |
![]() 11.04.2021 19:49:10 | |
Mikäs meininki tjj seuraavan skaban suhteen? Onko jotain visiota taustasta? Jos ei, mulle ok pistää jollain internet-perustaustalla pyörimään. Mitään omaa ei nyt ole varastossa. | |
![]() 11.04.2021 21:21:39 | |
Vesa423: Mikäs meininki tjj seuraavan skaban suhteen? Onko jotain visiota taustasta? Jos ei, mulle ok pistää jollain internet-perustaustalla pyörimään. Mitään omaa ei nyt ole varastossa. Voin tutkailla jotain pohjaa huomenna.... OK? All I hear is Hellhounds... | |
![]() 11.04.2021 21:45:09 | |
tjj2000: Voin tutkailla jotain pohjaa huomenna.... OK? Ok. Sopii hyvin. | |
![]() 16.04.2021 19:36:12 | |
Jatketaan vielä aikaa reilulla vuorokaudella. All I hear is Hellhounds... | |
![]() 17.04.2021 23:02:40 | |
Naulan kantaan ;) Moneen vuoteen ei oo akkarilla tullut soitettua muuta kuin avosointupainotteista komppausta. Ei vaan tekniikka/sormivoimat riitä kovin sulavaan ilmaisuun noilla 13-kielillä ja korkeahkolla actionilla. Akkarissa vaan actionin säätö talla/satulapalojen viilauksineen sen verta hankalaa, että jäänyt tekemättä/teettämättä. Itellä on akkareissa toi tommonen 10-47 setti. Pelittää varsin kivasti. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)