Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 592 93 94 95 96267 268 269 270 271
dieter
23.05.2012 22:49:32 (muokattu 23.05.2012 22:52:24)
korvaoo: Pitäähän sitä miehen bluesia, jollei blues miestä...

Ride on!!!

18 kertaa ladattu pohjat soololle, joten 18 sooloa vähintään perjantaihin mennessä!!
BigPapa
25.05.2012 23:03:12

poppamies: BigPapa: Ei oiken istu taustaan tää veto. Ymmärrän kyllä tavoitteen. Sellainen "Delta Rythm Boys" meininki kun jatsataan kansanlauluja. Idea hyvä mutta tässä ei toiminut.

Ja aivan mettään meni kuten tavallista. Mun tavoitteista - tässäkään skabassa - et oo ollut tietoinen kertaakaan näissä skaboissa.
poppamies
25.05.2012 23:10:52

BigPapa: Ja aivan mettään meni kuten tavallista. Mun tavoitteista - tässäkään skabassa - et oo ollut tietoinen kertaakaan näissä skaboissa.

Nå mä vaan kuvittelin että tapailit jotain jatsiversiota kappaleesta "Rantakoivun alla". Olin sitten ilmeisesti väärässä.
G strings are for strippers
BigPapa
25.05.2012 23:15:37 (muokattu 25.05.2012 23:41:01)

poppamies: Nå mä vaan kuvittelin että tapailit jotain jatsiversiota kappaleesta "Rantakoivun alla". Olin sitten ilmeisesti väärässä.

Ihan sama, mitä kuvittelet. Mäkin kuvittelin nyt noi vedot noin. Oikeestihan parhaat on ilman muuta WanhaWetäjä ja Zeeboo.
Tuomo_
26.05.2012 16:43:33
Oikeestihan parhaat on ilman muuta WanhaWetäjä ja Zeeboo.

Jotta tilanne korjaantuisi oikeaksi kuvittelun sijasta, avitin pistejaossa tähän suuntaan.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues, sillä "joka aamu armo uus."
BigPapa
26.05.2012 17:57:15

Bluestumppi: Jotta tilanne korjaantuisi oikeaksi kuvittelun sijasta, avitin pistejaossa tähän suuntaan.

Hyvä näin, oikea linja.
BigPapa
27.05.2012 20:18:22 (muokattu 27.05.2012 20:21:30)

Wanha Wetäjä - "ranturi" ei istu ihan täysin taustan harmoniaan

No ei tietenkään istu, en kai sentää kuuro ole. Mut se on nyt sellainen epäharmoninen rantis. Ja Erämaajärven mökki.
Illu
27.05.2012 20:21:45
BigPapa: No ei tietenkään istu, en kai sentää kuuro ole. Mut se on nyt sellainen epäharmoninen rantis.

Tulee vähän mieleen ne Tallqvistin harppuhommat.
BigPapa
27.05.2012 21:52:04

Onnittelut WW:lle.
dieter
27.05.2012 21:57:21
Jos isopappa kitaroi statementtia ja zeeboollekaan ei oikein kelvannut tuo tausta, niin asiasta olisi voinut kommentoida, kun taustan sopivuutta kyselin. Ja sama ulina ja parku jatkuu pistejaosta ja kommenteista kuin parikymmentä kisaa sitten, kun osallistuin. Eihän tänne enää uskalla harrastelija osallistua!
BigPapa
27.05.2012 21:59:10 (muokattu 27.05.2012 22:06:32)

dieter: Jos isopappa kitaroi statementtia ja zeeboollekaan ei oikein kelvannut tuo tausta, niin asiasta olisi voinut kommentoida, kun taustan sopivuutta kyselin. Ja sama ulina ja parku jatkuu pistejaosta ja kommenteista kuin parikymmentä kisaa sitten, kun osallistuin. Eihän tänne enää uskalla harrastelija osallistua!

Tuskin tässä pistejaosta on kukaan puhunut oikeastaan mitään, eikä olekaan, vaan enemmänkin erään henkilön asenteesta, en sano ketä kohtaan. Ja se on jatkunut skabasta toiseen. Että mitä oikein mahdat tarkoittaa. Mittä kommentteihin tulee, niin sitävarten kai tää jälkipyykki on, että niihin voi halutessaan vastata. Etttä aika kerrassaan ihmeellinen on toi kirjotukses.
Zeeboo
27.05.2012 22:00:22 (muokattu 27.05.2012 22:06:22)
dieter: ...zeeboollekaan ei oikein kelvannut tuo tausta...

En olis osallistunut, jos ei olisi kelvannut ;) Tausta oli hyvä.

E:
Onnea WW:lle, ja kiitokset kaikille osallistuneille.

Tuosta tautasta vielä, niinkuin tuolla kommenteissa mainitsin, suffelibluesin jälkeen ainakin itselleni oli hankala pala kolmijakoinen meininki. Loppupuolella kaatu niin railakkaasti soitto nokilleen, että pois alta. Elä, dieter, ota ittees. Sen mukkaan soitetaan, mitä taustalta kuuluu.
White men can't Monk
dieter
27.05.2012 22:06:32 (muokattu 27.05.2012 22:07:35)
BigPapa: Tuskin tässä pistejaosta on kukaan puhunut oikeastaan mitään, eikä olekaan, vaan enemmänkin erään henkilön asenteesta, en sano ketä kohtaan. Ja se on jatkunut skabasta toiseen. Että mitä oikein mahdat tarkoittaa.

Kyllä tuossa ylempänä nimenomaan pisteistä ja kommenteista keskustellaan. Eikä tartte kirjoittaa noin mystisesti, poppamiehellä ja sulla on skismaa, ymmärretty on!

Multa jäi soolot äänittämättä kun ainoan kitaran kaksi kieltä katkesi perjantai-iltana, eikä varakieliä ollut.

Edit: Enkä toki ota itseeni, olen aina hyvillä mielin!
BigPapa
27.05.2012 22:10:31 (muokattu 27.05.2012 22:11:33)

dieter: Kyllä tuossa ylempänä nimenomaan pisteistä ja kommenteista keskustellaan. Eikä tartte kirjoittaa noin mystisesti, poppamiehellä ja sulla on skismaa, ymmärretty on!

Multa jäi soolot äänittämättä kun ainoan kitaran kaksi kieltä katkesi perjantai-iltana, eikä varakieliä ollut.

Ei mulla mitään skismaa ole, mutta Poppamiehellä tuntuu olevan. Kuka siellä nyt pisteistä jotain itkee? Ei mulla ollut tässä skabassa mitään pistetavotteita ainakaan.
Koitas vähän perustella. Ja kommenttien kommentointi kai on ihan luvallista, eikä noissa kai ollut mitään ihmeellistä mun ymmärtääkseni. Mitä tulee statementtiin niin ei se ollut statementti, vaan otin vähän rennommin ja pidin itsekseni hauskaa, mut näköjään se ei näissä ympyröissä toimi, vaan aletaan hakea suurempia merkityksiä ja muuta p..kaa. Se siitä.
dieter
27.05.2012 22:15:12
Noniin, isoukko, eiköhän tää juttu ole taputeltu jo. Uusi kisa ja uudet kujeet. Mukavaa kesää!
BigPapa
27.05.2012 22:16:27

dieter: Noniin, isoukko, eiköhän tää juttu ole taputeltu jo. Uusi kisa ja uudet kujeet. Mukavaa kesää!

Pysy vaan mukana ja hyvää kesää itelles kanssa.
Tuomo_
27.05.2012 22:33:54 (muokattu 27.05.2012 22:34:09)
Tahtilajin vuoksi en uskaltanut kovin montaa ääntä päästää ilmoille. Olo oli vähän kuin entisessä bändissä basistina valssien kanssa. Kappale oli jo loppunut, kun meikäläinen oli vasta soittanut 2/3 biisistä.

Onnea WW:lle, joka taitaa nämä erikoiset äänet oikeilla askelmerkeillä.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues, sillä "joka aamu armo uus."
WanhaWetäjä
28.05.2012 11:05:20

Bluestumppi: Tahtilajin vuoksi en uskaltanut kovin montaa ääntä päästää ilmoille. Olo oli vähän kuin entisessä bändissä basistina valssien kanssa. Kappale oli jo loppunut, kun meikäläinen oli vasta soittanut 2/3 biisistä.
Joo.. se on toi huttumusatausta siinä mielessä hyvä juttu että kolmijakoset tahtilajit ei haittaa lainkaan kun niitä on joutunut ikänsä veivaan.
Huomattavasti harvemmminhan selkeitä 3/4 juttuja on esim blues/rock puolella, ylivoimaisesti suurin osa siitä musasta on perus
4/4 meininkiä eri painotuksilla.
Meillä oli kerran tuuraamassa yks trelainen varsin tunnettu wanhan polven rock-rumpali, kyllä oli valssin soitto täyttä tuskaa ja kun hän joutui soittamaaan vieläpä suht hiljaa niin eipä oikeen toiminut. Varsin ymmärrettävää kun ko rumpalin bandin tuotanto/keikkasetit on kokolailla ns "kärmettä päähän" -osastoa melko tanakalla tatsilla.

Onnea WW:lle, joka taitaa nämä erikoiset äänet oikeilla askelmerkeillä.
No kiitos vaan, ei tossa nyt mitään niin erikoisia ääniä hirveesti ollut, aika perusjuttua kuitenkin. Hyvä tausta, tykkään muutenkin molliosastoista enemmän, synkkä luonne vissiin ;-)

Mutta..jos jollain on taustaa niin saa laittaa uutta skabaa tulille, mulla menee loppuviikko merimatkailun merkeissä, en pysty hoitaan äänestystä mitenkään.
dieter
28.05.2012 12:50:36
Käviskö sinisuffelin sijaan gospel? http://maihinnousu.net/s/16654
Tuomo_
28.05.2012 14:22:00 (muokattu 28.05.2012 20:15:05)
Ei sitten kuitenkaan mitään sanomista tähän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)