Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 580 81 82 83 84267 268 269 270 271
BigPapa
11.02.2012 17:43:53

Kuha
11.02.2012 19:08:26

Latuskallahan on hyvä kaigu.
BigPapa
11.02.2012 19:30:19 (muokattu 11.02.2012 19:44:17)

Sori nyt vaan mutta en minä ymmärrä, mutta ei liene tarkoituskaan. Tästä tulee jotekin epämielekäs fiilis.

Ihan esimerkkinä vaan:

poppamies: BigPapa: Soundista en pidä. Liikaa sirkkeliä. Soitto kuitenkin oivallista.

poppamies: Tono: Soundista en välttämättä pitänyt mutta soitto mielekästä. Muutamaa ääntä jäin ihmettelemään. Pisteeille joka tapauksessa.

Sivistyssanakirja: oivallinen = erittäin hyvä, erinomainen, mainio, loistava, kiitettävä.

Sivistyssanakirja: mielekäs = jossa on mieltä, järjellinen, järkevä.

Ja paljon hyviä kaiguja on tässäkin skabassa.

Voisko seuraavan skaban sääntöihin lisätä:

- kun osallistut, soita roots-soolo annetun taustan päälle ja pistä linkki tähän threadiin, älä laita liikaa kaigua äläkä sirkkeliä
Jucciz
11.02.2012 20:39:08
Eihän nyt vaan kuitenkaan oteta liian vakavasti tätä touhua? Saunaan siitä ja saunajuomaa huulille, mukavaa illanjatkoa kaikille! :)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
BigPapa
11.02.2012 20:41:41

Jucciz: Eihän nyt vaan kuitenkaan oteta liian vakavasti tätä touhua? Saunaan siitä ja saunajuomaa huulille, mukavaa illanjatkoa kaikille! :)

Oivallinen ajatus täysin mielekkäältä pohjalta, sirkkelöinkin jo saunapuut valmiksi.
blaekie
11.02.2012 21:48:18

BigPapa: Oivallinen ajatus täysin mielekkäältä pohjalta, sirkkelöinkin jo saunapuut valmiksi.

Nii, ja tos on se hyvä puoli viel, et eihän oo yhtään liikaa kaigua :-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
BigPapa
11.02.2012 21:53:19 (muokattu 11.02.2012 21:56:45)

blaekie: Nii, ja tos on se hyvä puoli viel, et eihän oo yhtään liikaa kaigua :-)

Oivallista on se, että saattaa olla muutama Keigyä.....
poppamies
11.02.2012 22:06:21

Sanokaa te muut. Saako täällä kuunnella omilla korvilla ja kommentoida omilla mielipiteillä?
Mulla kun joutui hukkaan se esitäytetty kaavake minkä mukaan piti kommentoida.
G strings are for strippers
Zeeboo
11.02.2012 22:50:44
Jahas, leppoisan asiallista ajatustenvaihtoa vaihteeksi. Mikä ihme teitä aikuisia henkilöitä vaivaa?

En halua olla millään tavalla osallisena tällaisessa, joten laitako Poppamies minulle antamasi pisteen jollekin muulle. Itse kävin jo poistamassa vetoni Maihinnousulta.

Palataan asiaan, jahka soittohalut palaa.
White men can't Monk
krk
11.02.2012 22:59:41

poppamies: Sanokaa te muut. Saako täällä kuunnella omilla korvilla ja kommentoida omilla mielipiteillä?
Mulla kun joutui hukkaan se esitäytetty kaavake minkä mukaan piti kommentoida.

No sanotaan kun kysytään.

Jaksat vedota sananvapauteen, mutta unohdat että siihen kuuluu myös vastuu. Aina kun kysytään perusteluita ilmeisen epäjohdonmukaisille mielipiteillesi, vetoat "fiilikseen" tai siihen että kai täällä nyt saa mielipiteensä sanoa. Et siis ota vastuuta sanomisistasi niin kuin mies. Muutaman kerran on keskustelu meinannut mennä itse asiaan (mm. Kuhan ja MadMattin taannoin tiedustellessa perusteluita) mutta ei sitten kuitenkaan - jossain vaiheessa vaan vaikenet, eli silloin kun pitäisi alkaa puhua sitä itse asiaa.

Selitys vaikenemiselle on ilmeinen ja se lienee täällä jo kaikille valjennut. Noi sun lottoarvontaa muistuttavat arvostelusi eivät voi perustua mihinkään kovin syvälliseen roots- tai bluesmusiikin tuntemiseen, sen verran epäjohdonmukaisesti perustelet pisteytyksesi ja toisaalta sen verran säännöllisesti näytät arvostavan huonompaa soittoa paremman kustannuksella. Tämä jälkimmäinen siis sillä perusteella miten suurella prosentilla antamasi pisteet menevät skaban häntäpäähän ja jäävät menemättä kärkipäähän, erot ovat jo niin suuret että ei mene enää makuasioiden piikkiin. Et ole ajan tasalla.

Jotenkin voisin ymmärtää näin aktivisen ulkopuolisen kommentoinnin, jos kyseessä olisi edes harrastelijatason rootsmusiikkituntija tai -aktiivi, mitä et kumpaakaan selvästikään ole. Onko tämä häiriköinti tosiaan sulle näin tärkeää?
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..." - Les Paul Tommy Emmanuelista
Zeeboo
11.02.2012 23:14:58
Minkä ihmeen takia ulkopuolinen kommentoija ei saa esittää arvioitaan vedoista omista lähtökohdistaan, omilla termeillään ja omien mieltymystensä mukaan? Jos kerran farmisarjan pimputtelijat, joilla ei genre ole likikään puikoissa, voivat vapaasti osallistua, niin miksi ulkopuolisen kommentoijilta sitten täytyisi saada syväluotaavia asiantuntijan auktoriteettia huokuvia analyysejä?

Ihan totta, ei kai muutaman kymmenen soitettua vuotta sentään nahkaa ohuemmaksi tee? Pitäiskö harkita erillistä kutsuskabaa jolle olisi oma huoneensa? Tai varmaan sellainen on jo olemassa.

Joo, ja ettei jäisi väärinkäsityksiä tuosta farmisarjan pimputtelijasta: itseäni tarkoitin.
White men can't Monk
krk
11.02.2012 23:20:39

Zeeboo: Minkä ihmeen takia ulkopuolinen kommentoija ei saa esittää arvioitaan vedoista omista lähtökohdistaan, omilla termeillään ja omien mieltymystensä mukaan? Jos kerran farmisarjan pimputtelijat, joilla ei genre ole likikään puikoissa, voivat vapaasti osallistua, niin miksi ulkopuolisen kommentoijilta sitten täytyisi saada syväluotaavia asiantuntijan auktoriteettia huokuvia analyysejä?

Saa esittää ja tulos on tässä.

Kaikki kommentoijathan yritettiin saada samalle viivalle mutta se ei mm. sulle käynyt.
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..." - Les Paul Tommy Emmanuelista
Zeeboo
12.02.2012 00:45:43 (muokattu 12.02.2012 06:38:21)
krk: Saa esittää ja tulos on tässä.

So? Edelleenkään en ymmärrä minkä ihmeen takia muutamasta sanasta tai jaetusta pisteestä tällainen helvetillinen poru nousee. Jos jonkun pisteenjakoperusteet tuntuvat hakuammunnalta, niin entä sitten. Jakaja on antanut ne omista lähtökohdistaan, ja sehän kai kuitenkin on loppupelissä tarkoitus. Oikaiskaa toki jos olen jotain käsittänyt väärin.

Kaikki kommentoijathan yritettiin saada samalle viivalle mutta se ei mm. sulle käynyt.

Joko tällaiset skabat ovat avoimia kaikkien kommentoinille. Tai sitten ne ovat suljettuja, joihin skabaan osallistumattomat eivät voi kommentointtejaan antaa. Se malli mitä ulkopuolisten suhteen viriteltiin olisi kukistunut omaan mahdottomuuteensa: kuka näiden vierailevien arvioijien käynneistä olisi pitänyt lukua? Miten raatikelpoisuutta olisi valvottu, ja kuka siihen valvojan postille olisi ollut halukas? Näistä syistä en silloin ajatusta kannattanut. En myöskään siitä syystä, ettei kommentoijia saa samalle viivalle. Jokainen kuuntelee ja arvioi kuulemaansa oman makunsa ja harrastaneisuutensa mukaan. Pätevyysvaatimuksia kuuntelemiselle ja mielipiteensä esittämiselle ei pitäisi olla.

"Tää ei kuulostanut musta kivalle" tai "soundi oli musta liian kavahöylämäinen" ovat minulle, minun vedoista aivan arvokkaita palautteita kuin analyysi jossa arvioidaan yhtymäkohtia oikeisiin soittajiin tai niiden puuttumista.

Minun nähdäkseni ainoat konstit, joilla tällaisen porun voi estää ovat: ulkopuoliset kommentoijat pois, pisteet ilman arvioita, pisteet kunkin mielestä vain kolmelle parhaalle 3 -2 - 1 jaolla.

Yksi konsti tietysti olisi hyväksyä skaboihin tavalla tai toisella osallistuneet tyypit sellaisenaan ja suodattaa jos suodatettavaa on. Mutta tämä taitaa olla vähän kaukaa haettu ja kuolleena syntynyt ajatus.
White men can't Monk
Illu
12.02.2012 09:57:36
Joka itsensä ylentää ja niin pois päin.... Eihän tuo nyt pahaksi ole saada vähän palautetta ns. ulkopuolisen korvillakin? Mutta jos tuntee itsensä sen verran ylivertaiseksi, että tuntee olevansa epäasiantuntevan palautteen yläpuolella, niin luulisi sitten olevan sen verran ylivertainen, että pystyy jättämään palautteet omaan arvoonsa.
Jos veto kuulostaa paskalle, niin se kuulostaa, olkoonkin vaikka kuinka kaikkien taiteen sääntöjen mukainen, jokaisella on omat mieltymyksensä saundien ja tyylin suhteen. En minäkään tykkää monestakaan jutusta joista ns. pitäisi tykätä. En, koska kuulostaa korviini paskalle ja turhanpäiväiselle snobbailulle. Tosin minä nyt en mitään musiikista ymmärräkkään, saati osaa sitä soittaa, soittelenpahan vaan, koska pidän sähkökitaran äänestä ja bluesista.
krk
12.02.2012 10:52:05

Zeeboo: So? Edelleenkään en ymmärrä minkä ihmeen takia muutamasta sanasta tai jaetusta pisteestä tällainen helvetillinen poru nousee.

Minä taas ymmärrän.

Joko tällaiset skabat ovat avoimia kaikkien kommentoinille. Tai sitten ne ovat suljettuja, joihin skabaan osallistumattomat eivät voi kommentointtejaan antaa.

Onko tämä tulkittava saneluksi? :) Kyllä kai tästä skabasta voi tehdä ihan sellaisen kuin skabailijat haluavat? Tällä hetkellä halutaan tätä. Mitä tulee tuohon taannoiseen keskusteluun ulkopuolisten kommentoinnin rajaamisesta (huom. ei kieltämisestä), se oli minun aloitteeni ja olen esittänyt silloin perustelut. En käy niitä tässä toistamaan.

En tässä nyt siis esitä enää mitään sääntömuutoksia vaan vetoan jäsen poppamieheen henkilökohtaisesti - mutta julkisesti, koska hän itse sitä toivoi.
sickboy
12.02.2012 11:51:05

Älytöntä toi poppamiehen vainoaminen. Mies jaksaa kuitenkin kommentoida joka vedon. En nyt ymmärrä miksi Pappa tartuit noihin kommentteihin. Siinähän sanottiin saundin olevan kuulijan mielestä sirkkelinen, ei kai sille mitään voi, jos kuulija saundin tuollaiseksi kokee. Toisaalta poppis sanoi soiton olevan kuitenkin oivallista. Kiinnostaisi tietää, miksi se piti katsoa sivistyssanakirjasta? Eikö sana ollut entuudestaan tuttu, vai edellyttääkö oivallinen-sanan käyttö pisteiden antamista?

Mun mielestä poppiksella oli ihan asiallinen kommentti ja vieläpä positiivissävytteinen. Pisteitä on jaossa rajatusti ja kaikille niitä ei riitä. Soolosta välittyvä hyvä fiilis voi olla vaikea pukea sanoiksi ja määritellä teoreettisesti. Kyllä mun mielestä fiiliksellä pisteytys on tosi ok, fiilistähän tässä kaikki sooloihinsa hakee ja se on se vaikein juttu.
BigPapa
12.02.2012 12:06:19 (muokattu 12.02.2012 12:57:58)

sickboy: Älytöntä toi poppamiehen vainoaminen. Mies jaksaa kuitenkin kommentoida joka vedon. En nyt ymmärrä miksi Pappa tartuit noihin kommentteihin. Siinähän sanottiin saundin olevan kuulijan mielestä sirkkelinen, ei kai sille mitään voi, jos kuulija saundin tuollaiseksi kokee.

Ne olivat vain yksi esimerkki, ei mitenkään erityinen tarttuminen. Näitähän löytyy vaikka miten paljon. Kommentointihan on ihan okei, jos se on okei kommentointia, eikä puolihuolimattomasti roiskittua sanat jonoon tyyliä. Tässä on yksi sun toinen yrittänyt kirjoitella asiallisesti kommentteja kaikista, jopa antaa vinkkejä soittoon, mikä ilmeisesti ei ole sopivaa, vaikka aina perään huudellaankin sitä että kommenteista voi jopa jotain vinkkejä saada. Kyllä tässä fiilispuoli on latistumaan päin kun tuon tasoisia kommentteja lukee. Moni vähemmän aikaa harrastanutkin on enemmän kartalla tämän musan suhteen.
Zeeboo
12.02.2012 12:31:20 (muokattu 12.02.2012 12:38:20)
krk: ...Onko tämä tulkittava saneluksi?

Ei, vaan pohdinnoiksi. Sanelijaksi (lat. dictator) ei ketään pitäisi asettaa, eikä kenenkään pitäisi itseään olettaa.
White men can't Monk
BigPapa
12.02.2012 13:25:46

Kuhalle sen verta, että älä laske tuota Poppamiehen mulle antamaa pistettä mukaan.
Karvamammutti
12.02.2012 13:41:49
Nyt jätkät, hei. Täähän on jo ihan kauheeta perseilyä tää touhu. Pitänee miun käyvä nykäsemässä seuraavaan roots-skabaan joku veto, ni saatte vähän uutta ihmeteltävää :D
Ba-dumm-ptsihh! The Eastwood || Kontrabrandin uhri. Oivallem
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)