Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 578 79 80 81 82122 123 124 125 126
latuska90
01.08.2009 13:47:17

MaQ: Juu X3 sta noita saundeja ruuvailen. Riittää mulle ihan ok tähän harrastushommaan.
Kompuraa nyt oli ehkä hitusen riskisti :)

Class A-30 top boost, 4x12 1968 Green 25s. chorus, reverb ja sitä kompuraa

Mä oon monta kertaa kuullu juttuja näistä eri vahvistimia mallintavista podeista, että miten se käytännössä toimii? Tarviiko siihen sitten paremman koneen, jossa nyt ensisijaisesti olisi parempi äänikortti erikseen musiikin nauhoittamista varten, vai miten?

Miten se piuhoitus menee siitä laitteesta kitaraan ja tietokoneeseen? Aattelin vaan kysyä kun tää mun nykynen äänityssysteemi varmaan saisi ammattilaisäänittäjän repeämään naurusta sen alkeellisuudesta ja kotitekoisuudesta.

Eli siis mulla on vaan tuo Vox AC30 amPlug kitaran jakissa kiinni ja minivahvistimesta lähtee peruspieni johto koneen äänikortin line-in liitäntään. Loput soundista säädetään siitä pienen vahvistimen Gain, Treble ja Volume -rullista.

Olis kiva vaan välillä saada vähän erilaista ja jopa pikkasen laadukkaampaa soundia kuin tää nykyinen. Kyl tää nykynenkin on joskus hyvä, jos sattuu vaan säätelemään nupit oikein. Mut välillä se sitten taas on on niin pelkistetty ja kuiva soundi.

Ja sit niissä podeissahan on oikeen studiotason kaiut, luin jostain. Jotenkin tuo Audacityyn itse asentamani Freeverb- kaiku plug-ini ei vaan korvaa sitä kunnon putki- tai jousikaikua, joita podi luultavasti mallintaa asiallisesti (?).
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
MaQ
01.08.2009 15:21:11
latuska90: Mä oon monta kertaa kuullu juttuja näistä eri vahvistimia mallintavista podeista, että miten se käytännössä toimii? Tarviiko siihen sitten paremman koneen, jossa nyt ensisijaisesti olisi parempi äänikortti erikseen musiikin nauhoittamista varten, vai miten?

Miten se piuhoitus menee siitä laitteesta kitaraan ja tietokoneeseen? Aattelin vaan kysyä kun tää mun nykynen äänityssysteemi varmaan saisi ammattilaisäänittäjän repeämään naurusta sen alkeellisuudesta ja kotitekoisuudesta.

Eli siis mulla on vaan tuo Vox AC30 amPlug kitaran jakissa kiinni ja minivahvistimesta lähtee peruspieni johto koneen äänikortin line-in liitäntään. Loput soundista säädetään siitä pienen vahvistimen Gain, Treble ja Volume -rullista.

Olis kiva vaan välillä saada vähän erilaista ja jopa pikkasen laadukkaampaa soundia kuin tää nykyinen. Kyl tää nykynenkin on joskus hyvä, jos sattuu vaan säätelemään nupit oikein. Mut välillä se sitten taas on on niin pelkistetty ja kuiva soundi.

Ja sit niissä podeissahan on oikeen studiotason kaiut, luin jostain. Jotenkin tuo Audacityyn itse asentamani Freeverb- kaiku plug-ini ei vaan korvaa sitä kunnon putki- tai jousikaikua, joita podi luultavasti mallintaa asiallisesti (?).

Kitara suoraan kiinni pod iin. Siitä joko usb tai line / spdif kautta koneeseen.
Tehoja nuo ei paljoa vaadi eli luulis toimivan ellei sulla ole ihan taivaan vanha kone.
Win ja Mac koneissa toimivat.

X3 toimii itse myös äänikorttina ja siinä on ASIO tuki. Nauhotus joko suoraan usb kautta ( hyvin pieni viive ) tai sit ulostuloista joita tuossa riittää suoraan äänikorttiin.

Tuon muistaakseni nauhotin live outista suoraan M-audion 2496 äänikortin sisäänmenoihin. Mallinuksia tuossa on mulle ihan liikaakin mutta kun käytän sitä
sekä kitaran, basson että laulun nauhoitukseen niin mukava on että on millä kikkailla :) Pitäähän sitä leluja olla sedällä.

Laatu on mulle ihan riittävä ja kun tuota oppii paremmin säätämään niin saa ihan asiallista aikaiseksi. Toki kitara ja itse soittakin siinä osansa tekee.

Eikös täällä aika moni tee näitä vetoja mallintavilla ja ihan laadukasta kamaa sieltä on tullu. mm madmatt taitaa soitella pod lla?

Halvin ratkasu sulle olis laittaa eka kunnon äänikortti jotka ei paljoa maksa nykyään. Tai sit joku mallintava joka toimii myös äänikorttina niin sais noita vaihtoehtoja saundille lisää.

Anomus vaan menemään ja voit sanoa että pojat foorumilla oli sitä mieltä että sun olis aika saada toimiva systeemi että voisit keskittyä soittamiseen :)

Ulkoisissa boxseissa ajat kitaran suoraan sisään boxsiin sit lataat koneelta jonkin mallinnuksen ja alat vetämään.

Mulla on tuohon myös plugari jolla vois kikkailla saundien kanssa jälkeenpäin kun nauhottaa samalla dry signaalin. Lähinnä olen vain leikkinyt tähän mennessä sen kanssa ja jahka joskus jotain kunnolla koitan tehdä niin sit se tulee olemaan hyödyllinen.
MaQ
02.08.2009 21:33:26 (muokattu 02.08.2009 21:57:00)
Oho? :) Näköjään vahingossa voi pärjätä ku ei ole isot pojat kisaamassa.
Kiitos ja kumarrus... tais olla mun eka voitto ikinä.

Koitan katella taustaa kohta, omaa ei nyt ole aikaa tehä.

Siellä on seuraava, konkarit kuittailkaa vaikka pikaviestinä jos tausta on jo koluttu?
rheinone
02.08.2009 21:49:59
rheinone (3) ja LeoFender (0) eivät äänestäneet.

Tsori, just tulin treeneistä, ja äänestyksen dead line pääsi unhoittumaan.
padaa@dadaa!
02.08.2009 21:57:08

tahtah:
LeoFender: Oliko soundi Toneportista? Soitossa jonnin verran hakemista timen kanssa. Tässä oli myös omintakeinen lähestyminen. Pieni treenaus parantaa vielä otetta.
Oli. Jazz Chorus -mallinnus miedolla delaylla ja kompressoinnilla. Tähän mennessä kaikki osallistumiseni on tehty sillä. En oikein konkalla viitsi vahvistinta mikittää yhtä pätkää varten.
rheinone
02.08.2009 22:02:43
Oho, täällähän on heitetty skeidaa taas oikein kunnolla puolin jos toisinkin.
BigPapa
02.08.2009 22:12:45

Onnittelut MaQ:lle ...en huomannukkaan että tulokset tuli jo kun päivitin tota levylistan tekelettä.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Illu
02.08.2009 22:17:24 (muokattu 02.08.2009 22:17:55)
Onnea MaQulle ja muillekin palliaivoille.
Tosta äänestys ja soittoaika asiasta viela sen verran, että aivan sama vaikka sitä aikaa olisi vuosi, niin aina on joku joka ei "ehdi". Jos ei ehdi, niin ei ehdi, eri asia on jos ei saa aikaiseksi.
J.Hollström
02.08.2009 22:54:54
rheinone: Oho, täällähän on heitetty skeidaa taas oikein kunnolla puolin jos toisinkin.

Skeidaa on lentänyt. Semmosta se joskus on. Täytyy löysätä vähän tota pipannyöriä.

Tää kierrätyshomma ei näemmä mun kohalla skulannut. Ens kerralla rykäsen maltillisen roots-vedon. Oottakeehan vaan. Tietty tausta olis kiva kuulla eka...
MaQ
03.08.2009 14:12:48
Tausta ilmeisesti oli ok, hyvä homma.

Toivottavasti se lopetus ei aiheuta harmeja kun
pikasesti copypastella lätkäsin sen siihen. Ei taida olla ihan tahillaan mutta eihän
se rootsikaan aina :)
BigPapa
03.08.2009 14:16:31

MaQ: Tausta ilmeisesti oli ok, hyvä homma.

Toivottavasti se lopetus ei aiheuta harmeja kun
pikasesti copypastella lätkäsin sen siihen. Ei taida olla ihan tahillaan mutta eihän
se rootsikaan aina :)

Hyvä tausta munsta...
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
J.Hollström
03.08.2009 22:35:05
Perskele kun tuli niin ohut kuin perskarva toi mun soundi tähän viimeseen. MadMattilla on taas aivan hunajaa, soundi ja soitto. Pitäsköhän yrittää vähän miksata tota skittaa paksummaks...
latuska90
03.08.2009 23:53:45

juki68: Perskele kun tuli niin ohut kuin perskarva toi mun soundi tähän viimeseen. MadMattilla on taas aivan hunajaa, soundi ja soitto. Pitäsköhän yrittää vähän miksata tota skittaa paksummaks...

Komialtahan tuo sun vetos kuulostaa. Toisin kuin mulla...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
MadMatt
03.08.2009 23:57:15

juki68: Perskele kun tuli niin ohut kuin perskarva toi mun soundi tähän viimeseen. MadMattilla on taas aivan hunajaa, soundi ja soitto. Pitäsköhän yrittää vähän miksata tota skittaa paksummaks...

Paskat, Hyvä soundihan sulla on. Mut jos välttämättä haluut mixata niin kokonaisoundia kovemmalle. Sillä on psygologinen merkitys jos näitä keskenään vertailee. Aavistuksen voit kyllä skebaakin nostaa...Soundi on sun skebassa erittäin jees. Soitetaan vaan eri tavalla...
latuska90
04.08.2009 00:40:43 (muokattu 04.08.2009 00:44:32)

MaQ: Kitara suoraan kiinni pod iin. Siitä joko usb tai line / spdif kautta koneeseen.
Tehoja nuo ei paljoa vaadi eli luulis toimivan ellei sulla ole ihan taivaan vanha kone.
Win ja Mac koneissa toimivat.

Ei tää kovin vanha ole. 4-5 vuotta vanha suht tehokas Windows-kone.

Mites olis tällanen vehje? Kannattaako tällasen hankinta? Pod XT tai X3 ovat ainakin mulle liian kalliita:

http://www.thomann.de/fi/line6_pod_2_2006.htm

Sarjan halvin, jossa on jo silmämääräisesti mulle ihan tarpeeksi vahvistinmallinnuksia ja efektejä.
MadMatt
04.08.2009 00:52:45

latuska90: Ei tää kovin vanha ole. 4-5 vuotta vanha suht tehokas Windows-kone.

Mites olis tällanen vehje? Kannattaako tällasen hankinta? Pod XT tai X3 ovat ainakin mulle liian kalliita:

http://www.thomann.de/fi/line6_pod_2_2006.htm

Sarjan halvin, jossa on jo silmämääräisesti mulle ihan tarpeeksi vahvistinmallinnuksia ja efektejä.

Se on Siinä. Soundit vinkit tulee perässä jos on tarvis. Esim. Kaikki mun skaba vedot on pod kakkosesta peräisin...
latuska90
04.08.2009 01:03:45 (muokattu 04.08.2009 01:12:17)

MadMatt: Se on Siinä. Soundit vinkit tulee perässä jos on tarvis. Esim. Kaikki mun skaba vedot on pod kakkosesta peräisin...

No OHO! Se o sitte siinä, jos sun upeat soundis tulee tosta linkittämästäni vehjeestä. Ei tartte kun muutama ege kerätä ja sitte panna tuota t-kaupasta tilaukseen. Kiitos vinkistä. :D Plussaa tuli sulle!!!!

Edit: No voihan jösses: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=338044
MadMatt
04.08.2009 01:18:39 (muokattu 04.08.2009 01:28:29)

latuska90: No OHO! Se o sitte siinä, jos sun upeat soundis tulee tosta linkittämästäni vehjeestä. Ei tartte kun muutama ege kerätä ja sitte panna tuota t-kaupasta tilaukseen. Kiitos vinkistä. :D Plussaa tuli sulle!!!!

Monet voi olla erimieltä mutta voin kertoo nappuloiden maagiset asennot. Jotain kauhiaa hevi soundihan tuo pukkaaa kaikilla tehdas-asetuksilla...
latuska90
04.08.2009 01:29:48 (muokattu 04.08.2009 01:30:13)

MadMatt: Monet voi olla erimieltä mutta voin kertoo nappuloiden maagiset asennot. Jotain kauhiaa hevi soundihan tuo pukkaaa kaikilla tehdas-asetuksilla...

Perhanan heviä joka puolella tätä maailmaa, ärh! Niin, mitä maagisia asetuksia käytät siinä?
MadMatt
04.08.2009 01:34:47

latuska90: Perhanan heviä joka puolella tätä maailmaa, ärh! Niin, mitä maagisia asetuksia käytät siinä?

Hommaa ensin laite niin kerron sit..... ja pikaviestinä. Muut saa itse selvittää soundipoliitikansa :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)