Jerry_Jones 17.06.2014 16:03:35 | |
---|
stratomaster: ... Esim. tuo I asteen pieni terssi kuulosta kuitenkin yleensä kivalta IV-soinnun päälle, koska on sen seiska. Itse yhdistelen noita koko ajan tuollaisessa duurihenkisessä kappaleessa ihan samastakin positiosta eli sen perus-mollipentatonisen lisäksi mulla on tavallaan siinä samassa skaalassa myös nämä sävelet: 2., suuri terssi ja 6. sekä tietenkin tuo bluesissa tärkeä tritonus. Niinpä meillä onkin yhtäkkiä käytössä miksolyydinen skaala täydennettynä pienellä terssillä ja tritonuksella... Kiitos tästäkin: nää on enemmän kuin tiedonmuruja, nää on helmiä! |
Jerry_Jones 17.06.2014 16:23:37 | |
---|
ADEHD: Saitte uuden osallistujan kun sitä kaipasitte. Tämmösen hevijonneilun jälkeen on varmaan seuraavassa skabassa ikäraja. Hienoa, että tännekin tulee uutta väkeä. Vetosi on niin hyvä, ettei mitään pelkoa ikärajoista (parasta ensikertalaisvetoa aikoihin). Divariväki on lisäksi niin avarakatseista, että väitän useampien pitävän sitä ehtana, ko. taustaan sopivana bluesina. Siitä voi kylläkin tulla pyyhkeitä, että se on linkin takana wav-tiedostona. Ne kun on niin isoja, että avautuvat hitaasti. Minäkin luulin ensin, että linkissä oli joku vika, mutta n. minuutti klikkauksesta se alkoi soida. Siis mieluummin mp3:sena. |
Urmas Potkuri 17.06.2014 17:27:35 | |
---|
Olipas todella rrrouhea tausta! Oma rääpäsy oli sitten semmonen "ruokatuntiveto", eli reilussa vartissa purkkiin ja palvelimelle. Se ei johtunut taustan aliarvioinnista, vaan elämän realiteeteista. Kun ei oo aina aikaa siihen mikä olisi kivaa. :) Terve tuloa ADEHD:ille minunkin puolestani. Minusta tuntuu, että täällä ei ole rajoituksia eikä semmosia ole tulossakaan. Muutenhan sitä rajataan vielä ittemmekin vahingossa ulos. :-D "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
freakingenius 17.06.2014 19:45:50 | |
---|
ADEHD: Saitte uuden osallistujan kun sitä kaipasitte. Tämmösen hevijonneilun jälkeen on varmaan seuraavassa skabassa ikäraja. Itekkin nuorena hevimiehenä vähän mietin mitä muut sooloskabalaiset sanoo. Osallistuin viime divariskabaan ekaa kertaa eikä vielä ainakaan kukaan käynyt kimppuun :) |
Tuomo_ 17.06.2014 19:55:27 | |
---|
Joo, tänne mahtuu kaikki mukaan. Tarkoitus ei ole olla teknisesti tai muutenkaan paras. Soittamisen ilo ja kehittyminen bluesin tulkitsemisessa on ainakin minun skouppi täällä hengailuun. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. |
rheinone 17.06.2014 21:04:07 | |
---|
Vieläks ehtii messiin vaik paukku 2 minuuttia yli dead linesta? Sori. Fuck that honky shit! Gimme some motown jams - dig it? |
Urmas Potkuri 20.06.2014 22:48:26 | |
---|
Lasketaan sitten pisteet ja todetaan, että Vesa423 veti ansaitusti voiton. Hieno veto, onneksi olkoon! Vesa423 - 8p rheinone - 7p Jerry_Jones - 5p ADEHD - 5p tjj2000 - 4p Bluestumppi - 4p Kunnallisjäte - 2p Urmas Potkuri - 7p Tasainen ja hyvätasoinen kisa. Kiitoksia Tumpille mainiosta taustasta ja kaikille osallistuneille hyvistä vedoista ja kommentoinnista. ADEHD ei äänestänyt, mistä syystä kohdistamme häneen laimeata paheksuntaa. Se juhannus ja nuoret miehet... ;-) Seuraavan kisan vetää siis Vesa423. Ole hyvä! "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
Vesa423 20.06.2014 23:10:55 (muokattu 20.06.2014 23:38:18) | |
---|
Kiitoksia kannatuksesta. Olen mökillä kännykkäyhteyden varassa, mutta yksi rumpuraitaa lukuunottamatta omatuotantotausta valmiina. Laittelen uutta kierrosta liikkeelle kun tekniikka suostuu yhteistyöhön. Edit: Sääntöjen kopiointiin en löytänyt kännykästä sopivaa toimintoa, mutta tausta löytyy nyt 183 alta. |
Tawsky 21.06.2014 16:21:56 | |
---|
Pahoittelen äänestämättömyyttäni. Tänne luonnon helmaan kun tulin juhannukseksi niin pääsi moinen unohtumaan. saatanan paska ade -Traditional |
karik 28.06.2014 00:00:28 | |
---|
Kiitos kannatuksesta. Seuraava tausta tulossa ja se saattaa herättää sisäisen Fogertyn tai muuten vain viedä suistomaan tunnelmaan. |
Jerry_Jones 05.07.2014 10:24:53 | |
---|
Skabaan 184 liittyen "Jerry_Jones: Alussa hieno teema... hieno alkuriffi... pikku riffiarvoituksia..." Sain alkuriffistäni osin ansiotonta kehua. Kuten Urmas P. rock-sivistyneenä bongasi, niin ikiaikaista idoliani (CCR / J.C.Fogerty) olin imitoinut. Enemmän tai vähemmän lainoja oli ainakin biiseistä: - Fortunate Son http://www.youtube.com/watch?v=ec0XKhAHR5I- Green River http://www.youtube.com/watch?v=JacHyPaEwDc- Born On The Bayou http://www.youtube.com/watch?v=f775c_KgXE0 Vetoni oli yhdistelmä puolisuoria lainoja, blues-skaalaimproa ja seiskoihin (F7, Bb7, C7) perustuvia doublestoppeja. Lähes kromaattinen asteikko oli käytössä (F# puuttui, muut oli) ja palautteesta päätellen tota kannattaisi jatkaa. Kiitos siitä! |
Vesa423 17.07.2014 07:49:58 | |
---|
Kierroksen 186 tulokset: korvaoo 6p Kunnallisjäte ja Vesa423 5p Korvaoolle siis kierroksen voitto. Onnittelut! Nyt kun korvaoo lähdössä reissuun, aloittakoon joku muu divaristi seuraavan kierroksen. Tai jos kaikki divarisoittajat kesälaitumilla ja uutta kierrosta ei ala kuulua, niin korvaoo voi palattuaan käynnistellä seuraavan kisan. |
korvaoo 21.07.2014 13:32:29 | |
---|
lomien kunniaksi lyhykäinen mutta toivottavasti sitäkin ihmeellisempi tausta, olkaatte hyvät. kaikki paitsi on turhaa. |
korvaoo 28.07.2014 00:33:29 | |
---|
ja täten julistan viralliset pinnat: Korvaoo: 7 Tjj2k: 9 freakingenius: 9 jerry_jones: 7 mikdu: 4 joten Tjj2000 ja freakingenius keräsi haulit himaan, tapelkaa kumpi vetää seuraavan turneen, korvaoo vaikenee, mutta vain hetkeksi :) kaikki paitsi on turhaa. |
freakingenius 28.07.2014 00:58:23 | |
---|
korvaoo: joten Tjj2000 ja freakingenius keräsi haulit himaan, tapelkaa kumpi vetää seuraavan turneen, korvaoo vaikenee, mutta vain hetkeksi :) Mun puolesta Tjj2000 saa kunnian vetää seuraavan jos vain passaa kun itse olen mökillä huomiseen asti ja menee loppu päivä opiskelussa. |
tjj2000 28.07.2014 07:42:58 | |
---|
Katson jotain illalla tai huomenna... Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
Urmas Potkuri 14.08.2014 16:24:31 | |
---|
Ynnäsin samalla divari 189:n pisteet, koska kaikki osallistuneet ovat äänestäneet. Vesa423 harjasi tämän selkeästi maksimipisteillä 9. Onneksi olkoon! Loput pisteet jakautuivat sitten seuraavasti: korvaoo - 5p Kunnallisjäte - 3p Urmas Potkuri - 7p Vetovastuu siis Vesa423:sen harteille. Kiitokset kaikille osallistuneille. Tausta oli hankala ja ei oikein genreen istuva. Minua kuitenkin yllätti positiivisesti, kuinka jokainen sai sen kuulostamaan musiikilta ainakin omaan puolueeliseen korvaani. Erityiskiitos vielä siitä. "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
Vesa423 14.08.2014 17:13:14 | |
---|
Kiitoksia kannatuksesta. Mulla on tossa yksi rumpuja lukuunottamatta omatekoinen countrytausta valmiina, laittelen siitä seuraavaa kierrosta. Minusta toi Urmaksen tausta oli kyllä ihan roots-genreen sopivaa tavaraa ja muutenkin tykkäsin. |
BigPapa 24.08.2014 14:49:24 (muokattu 24.08.2014 15:01:54) | |
---|
|
Urmas Potkuri 05.09.2014 19:24:04 | |
---|
tjj2000: No mä en ainakaan halua mitään huonoa. Näin vanhana liian nopea on out, hitaat vaan ällöttää, siis sopivaa. Sointuja ei saa olla liikaa, on kauheaa kun joutuu miettimään mitä soittelee jonkun alennetun ysin alle. Ei muuten mitään väliä... Näiden selkeiden ja asiallisesti perusteltujen mielipiteiden opastamina siirrymme näistä viimeaikaisista kiehtovista tunnelmista jälleen perusasioiden pariin. Kiitokset. :-D "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |