Aihe: Basso-Soolo-Skaba
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Karlsson
11.05.2005 13:54:44
Bassosoolot ovat useastikin kirvoittaneet amatööripuolella kyyneleet silmiin, ja yleensä syynä on ollut hulvaton humoristisuus, jota taiteilija itse ei välttämättä ole tarkoittanut. Muistanpa reilun 10 vuoden taakaa eräänkin lyhyehkön kaverin, jonka tukka oli persiiseen asti, haluavan aina bändi-illoissa päästä esiintymään bassosoolonsa kera (mihinkään toimivaan bändiin kun häntä ei oltu osattu pyytä). Alussa tuli mahtipontisesti jotain klassista teemaa, mutta sitten kun homma pyörähti totaalisesti käyntiin 20 min. pituisene pilityssooloineen, niin siinä ei pokka kyllä pitänyt kuuroillakaan. Mahdollisesti hän lukenee tätäkin palstaa, ja tunnistaa itsensä, anteeksi.

Tosin joskus kieli poskessa heitetyillä bassosooloilla on helpompi peittää omaa osaamattomuuttaan, ja pitää sitä huumorina.

Ootsää nyt siis tää Kikka Korea vai Jussi Pattitussi?

"Emme tee virheitä musiikissa, emmekä elämässä"
"Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis
Juzzu
11.05.2005 14:06:12
Passosoolo on vähän kuin krokotiili - mitä vihreämpi, sen ui.
Tonttoroi
toivajar16
11.05.2005 14:13:47
Smultron 3p, Galaksit räjähti
Rijopu 2p, hauska meininki ja hyvällä soundilla
Wil j 1p, hyvällä asenteella soitettu

Yleisesti:
Mun mielestä huumori ja tietynlainen lunkkius on olennaisempi osa bassosooloja kuin se onko soolo teknisesti niin priimaa. Esim. Bootsy on hyvä esimerkki ei niin vakavista bassosooloilusta.
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) to Frank Zappa -- "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response -- "So, with your wooden leg, I guess that makes you a table."
chief
11.05.2005 14:37:28
Yleisesti:
Mun mielestä huumori ja tietynlainen lunkkius on olennaisempi osa bassosooloja kuin se onko soolo teknisesti niin priimaa. Esim. Bootsy on hyvä esimerkki ei niin vakavista bassosooloilusta.

Juuh. Sitten jos "vakavampaa", musikaalisempaa meininkiä haluaa ni löytyyhän sitäkin. Justiinsa tässä kuuntelen Herran nimeltä Marc Johnson pilittelyä kontralla. Huhhuijaa!
"It's the ear, not the gear. "
toivajar16
11.05.2005 14:49:26 (muokattu 11.05.2005 14:49:43)
Juuh. Sitten jos "vakavampaa", musikaalisempaa meininkiä haluaa ni löytyyhän sitäkin. Justiinsa tässä kuuntelen Herran nimeltä Marc Johnson pilittelyä kontralla. Huhhuijaa!

Toi on muuten totta.Marc on kyllä kova. Eikös häneltä ole myös joku bassosoolojen opetusopas ilmestyny?
Peukuttelu on ylipäätänsä aika huumoria, jopa campia joskus, mutta on se niin helevetin hauskaa.
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) to Frank Zappa -- "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response -- "So, with your wooden leg, I guess that makes you a table."
balzary
11.05.2005 14:51:25

Peukuttelu on ylipäätänsä aika huumoria, jopa campia joskus, mutta on se niin helevetin hauskaa.

...ja rasittavaa kuunneltavaa kotiväelle...
Bob - not war!
toivajar16
11.05.2005 14:52:23

ThakatiThakatiThukkaThukkaBLAMMMMMMM!!!!
Teijo K.
11.05.2005 14:54:04

Heh heh. Totta! Täällä varsinkin kun avovaimo tekee juuri gradua. En ole neljään vuoteen pystynyt treenaamaan peukua kotona, muuta kuin silloin kun hän on muualla. Hyvä vaan, sano! Peuku, pleku, täppink... oikeastaan kaikki mikä kolisee on kiellettyä. ;)
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
balzary
11.05.2005 14:54:13

ja meillä:

Thakati*ÄH EIKU!*ThakatiThukka*ÄH EIKU!*ThukkaPLÖÖÖRHHH - no se siitä...
Bob - not war!
Teijo K.
11.05.2005 14:54:49

ThakatiThakatiThukkaThukkaBLAMMMMMMM!!!!

Ilman vaffaria taas. tikukitikutikutiktutkiitkittkuikt. mäts*
Nälkä!
-Knut Hamsun.
balzary
11.05.2005 14:55:10

Heh heh. Totta! Täällä varsinkin kun avovaimo tekee juuri gradua. En ole neljään vuoteen pystynyt treenaamaan peukua kotona, muuta kuin silloin kun hän on muualla. Hyvä vaan, sano! Peuku, pleku, täppink... oikeastaan kaikki mikä kolisee on kiellettyä. ;)

mä oon nykyään siirtyny soittamaan partsille, saapahan aurinkoa samalla ja kuulee paremmin miten epävireisestä se nauhattomalla soitto onkaan. (silloin kun naapurin deeku ei ole partsilla mölisemässä)
Bob - not war!
Teijo K.
11.05.2005 14:55:58

mä oon nykyään siirtyny soittamaan partsille, saapahan aurinkoa samalla ja kuulee paremmin miten epävireisestä se nauhattomalla soitto onkaan. (silloin kun naapurin deeku ei ole partsilla mölisemässä)

Meillä naapurit tupakoi niin ahkerasti partsilla, että ei siellä voi treenata.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Niskamies
11.05.2005 14:56:56
3pts. Projekti
2pts. Niskamies
1pts .Smultron

Annoin pisteet ihan meiningin mukaan. hauskaa oli kuunnella näitä :)) ... Kerkeenkö mie vielä mukaan jos äänitän tänään? ... mun hiiri on ollu rikki joten en oo päässy oikeen äänitteleen :(

Vau, mun eka pisteet koskaan! Nyt on hyvä fiilis!
Meitsi on meshissä.
Teijo K.
11.05.2005 14:57:46

Vau, mun eka pisteet koskaan! Nyt on hyvä fiilis!

Sulla on jo 3 pistettä! Go Neckman! Go!
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Niskamies
11.05.2005 14:58:20
Sulla on jo 3 pistettä! Go Neckman! Go!

Kolmaskin??!?! WTF?
Meitsi on meshissä.
toivajar16
11.05.2005 14:59:06

Tuleeko deekulta kommenttia tyyliin:

Itshekin olen joshkush shoitellut, hieno shello sHulla sHiinä....hik
Teijo K.
11.05.2005 14:59:14 (muokattu 11.05.2005 15:00:01)

Kolmaskin??!?! WTF? Mutilatorilta.

Aaaargh. Punishment and DEATH!

SMULTRON 3 p.
WIL J. 2 p.
NECKMAN 1 p.

THUNDER AND LIGHTNING!!
Nälkä!
-Knut Hamsun.
balzary
11.05.2005 15:00:15

jännityksellä odotan saadaanko seuraavaan skabaan interstellaarinen voimien mittelö.
Bob - not war!
Teijo K.
11.05.2005 15:01:41

jännityksellä odotan saadaanko seuraavaan skabaan interstellaarinen voimien mittelö.

Ehdotan edelleen, että sitten seuraava kisa olisi minuutin mittainen soolo ilman taustaa.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Niskamies
11.05.2005 15:05:00
Ehdotan edelleen, että sitten seuraava kisa olisi minuutin mittainen soolo ilman taustaa.

Se olisi hyvä idis, kannatan.
Meitsi on meshissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)