Hammermul 21.01.2007 18:37:17 | |
---|
"Bigpapa - Taustankin raiskasit? Sun bendit on vähän epävarman kuuloisia, menee helposti vähän hutiin ja nousee väkinäisesti. Ihan hyvä soolo sinänsä. Tuossa lopussa bendipuolellakin menee jo paremmin. Myös vibra kusee välillä" Ainoo mikä tossa on totta on se että yleissoundi jostain syystä meni kiville. En tiedä miksi. Onko asiallista vai ei? Jos genreä ei ymmärrä niin sitten ei. En ota kantaa tuon väitteen oikeellisuuteen omasta mielestä, mutta jos Mazah on tota mieltä (ja oletan, että on), niin ihan asiallista palautetta. Konkreettista ja rakentavaa palautetta. Sä et vain halua ottaa sitä vastaan. Bombing for peace is like fucking for virginity. |
Jucciz 21.01.2007 18:37:25 | |
---|
Olis ihan hauskaa noin vaikka synttärilahjan omaisesti saada Juccizelta analyysi, poislukien yleissoundi joka josain vaiheesa meni kiville. Mullakin on muutamia mustia koskettimia mukana ja pyrin svengailemaan sen minkä tuohon taustaan pystyi. Ensinnäkin, onneksi olkoon merkkipäivän johdosta. Tämä soolo oli ehdottomasti "parempaa Papaa". Silti: vahvasti bluespohjalta mennään - ja kun tausta ei vaan ollut minusta sellainen, joka kannustaa veivaamaan bluesia. Eli: tausta oli hyvä, soolo oli hyvä, mutta nämä kaksi olivat keskenään eri paria. Tyylinmukaisuus tarkoittaa mulle sitä, että pyritään menemään taustan ehdoilla ja koitetaan saada oma soitto palvelemaan kokonaisuutta sen sijaan, että vietäisiin homma jonnekin ihan muualle (tietty tämänkin voi tehdä tyylillä, jos oikeasti rahkeet riittää, mutta tässä skabassa ei ollut vetoja, jotka olisivat oikeasti olleet ihan eri maata taustan kanssa ja silti muodostaneet jollain tapaa erinomaisen kokonaisuuden). Jos tilaan tuoremehun, en kelpuuta piimää, vaikka miten hyvää piimää olisikin. Bluessärö ja bendailu eivät vaan mun mielestä kuulu kökköjatsiin. Ja edelleen, mun mielestä. Joku muu voi olla eri mieltä ja hyvä niin. Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu. Toivottavasti en ollut liian tyly. Tämmöiset fiilikset vaan mulla. |
sulevi 21.01.2007 18:38:08 | |
---|
Onko asiallista vai ei? Mulla oli aikanaan opettaja joka huonona päivänään moitti pelkästään moittimisen ilosta joka ikistä asiaa mitä vaan voi keksiä. En pitänyt sitä aina kovin asiallisena mutta jotenkin sen paskan kaadon oppi filtteröimään ja kääntämään voitoksi. Olin lapsi vielä silloin, mutta ei ole kauheita traumoja jäänyt onneksi :) |
Jucciz 21.01.2007 18:38:34 | |
---|
En ota kantaa tuon väitteen oikeellisuuteen omasta mielestä, mutta jos Mazah on tota mieltä (ja oletan, että on), niin ihan asiallista palautetta. Konkreettista ja rakentavaa palautetta. Sä et vain halua ottaa sitä vastaan. Olen samaa mieltä. Jos henkilön X mielestä jonkun vibra ei toimi ja bendit ei oikein löydä perille, niin miksei sitä saa sanoa? Mulle tämmöinen palaute olisi ainakin hyödyllistä - tietäisipähän mitä ensi kerralla yrittää kovemmin. |
kimurantti1 21.01.2007 18:38:53 (muokattu 21.01.2007 18:41:14) | |
---|
Ainoo mikä tossa on totta on se että yleissoundi jostain syystä meni kiville. Siis häh? Sulle annetaan kritiikkiä, ja sitten et hyväksy sitä koska kritiikki "ei pidä paikkaansa"? Musta toi oli ihan asiallinen kommentti. Ei kai täällä kukaan tahallaan toisten sooloiluja mollaa. Vai pitäiskö täälläkin aina noudattaa sitä tarhasta tuttua periaatetta, että "kaksi hyvää palautetta ja yksi huono"? :-) |
BigPapa 21.01.2007 18:41:10 (muokattu 21.01.2007 18:42:11) | |
---|
Siis häh? Sulle annetaan kritiikkiä, ja sitten et hyväksi sitä koska kritiikki "ei pidä paikkaansa"? Musta toi oli ihan asiallinen kommentti. Ei kai täällä kukaan tahallaan toisten sooloiluja mollaa. Vai pitäiskö täälläkin aina noudattaa sitä tarhasta tuttua periaatetta, että "kaksi hyvää palautetta ja yksi huono"? :-) Bendaile itte paremmin. Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |
BigPapa 21.01.2007 18:43:36 | |
---|
En ota kantaa tuon väitteen oikeellisuuteen omasta mielestä, mutta jos Mazah on tota mieltä (ja oletan, että on), niin ihan asiallista palautetta. Konkreettista ja rakentavaa palautetta. Sä et vain halua ottaa sitä vastaan. Bendeissä ja vibroissa ei ollut mitään vikaa. Jos oli niin anna palaa ja anna sekuntilukemat joissa on parannettavaa. Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |
Jucciz 21.01.2007 18:44:34 | |
---|
Bendaile itte paremmin. Mun on silti pakko kysyä, onks tää ny sitä kypsää 49-vuotiaan reagointia asioihin. |
kimurantti1 21.01.2007 18:45:29 (muokattu 21.01.2007 18:47:29) | |
---|
Bendaile itte paremmin. Hehe, lisää tarhasta tuttuja periaatteita. "Et saa antaa kritiikkiä jos et itse tee paremmin." Mulla ei ole äänitysvehkeitä kotona, mutta tosta 3:10-kohdalla alkavasta soolosta voit kuunnella mun bendailua: http://www.piecemakerband.com/files/Fool's%20Way.mp3 Edit: kopioi linkki osoiteriville niin toimii. Mä en väitä olevani parhaita soittajia täällä, muttei se tarkoita etten voisi sanoa mikä musta toimii ja mikä ei. |
BigPapa 21.01.2007 18:48:15 | |
---|
Hehe, lisää tarhasta tuttuja periaatteita. "Et saa antaa kritiikkiä jos et itse tee paremmin." Mulla ei ole äänitysvehkeitä kotona, mutta tosta 3:10-kohdalla alkavasta soolosta voit kuunnella mun bendailua: http://www.piecemakerband.com/files/Fool's%20Way.mp3 Edit: kopioi linkki osoiteriville niin toimii. Mä en väitä olevani parhaita soittajia täällä muttei se tarkoita etten voisi sanoa mikä musta toimii ja mikä ei. No anna sekuntilukemat mun soolosta mitkä bendit oli persiillään ja mikä vibrat? Jos kerran aletaan niitä kritisoimaan niin haluan tietää kohdat ja mitkä vetää jatkossa paremmin. Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |
Kinnunen 21.01.2007 18:48:47 | |
---|
ei helvetti. mikä teitä ihmisiä vaivaa? Ette te sen paremmiksi ihmisiksi tule vaikka kuin "väkivallalla" puskette omaa ajatteluanne. Kasvakaa. Ja itse sooloskabaan kommaan semmosta että jää itelä välistä ku ei ossoo tuota jatsia soittaa. Ambitus veti kyllä taas pisteet kotiin 100 - 0 ::: Downstone :: www.downstone.net |
Jucciz 21.01.2007 18:48:54 | |
---|
No on se ny kumma jos leffakriitikonkin pitäs ite ohjata parempi leffa että voi kirjottaa arvioita toisten ohjaamista. |
kimurantti1 21.01.2007 18:52:05 (muokattu 21.01.2007 18:57:44) | |
---|
No anna sekuntilukemat mun soolosta mitkä bendit oli persiillään ja mikä vibrat? Jos kerran aletaan niitä kritisoimaan niin haluan tietää kohdat ja mitkä vetää jatkossa paremmin. Ai tästäkö sulla kenkä puristi? :-) Älä nyt sekoita asioita. Mä en missään vaiheessa ottanut kantaa sun soolosi. Mä vaan tarkoitan, että jos joku on sitä mieltä sun soitostasi, että bendeissä ja vibrassa on parantamisen varaa, niin sun ei tarvitse vetää siitä hernettä nenään. Jos joku on sitä mieltä niin olkoot, sä voit ihan itse päättää kuunteletko kritiikkiä vai et. Ei kuitenkaan kannata sokaista itseään kritiikille. |
BigPapa 21.01.2007 19:00:06 (muokattu 21.01.2007 19:03:40) | |
---|
No on se ny kumma jos leffakriitikonkin pitäs ite ohjata parempi leffa että voi kirjottaa arvioita toisten ohjaamista. Yleensä ne kritiikit meneekin ihan hutiin, moni leffa on parempi kuin kriitikko antaa ymmärtää. No alampa otta synttäri oluita ja silleen. Jospa rauhoitutaan ens skabaan ja ollaan asialliskriittisiä. Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |
Mazah 21.01.2007 19:17:06 (muokattu 21.01.2007 19:19:15) | |
---|
No anna sekuntilukemat mun soolosta mitkä bendit oli persiillään ja mikä vibrat? Jos kerran aletaan niitä kritisoimaan niin haluan tietää kohdat ja mitkä vetää jatkossa paremmin. 0:06, löysä bendaus joka menee lievästi hutiin 0:19, löysä mutta tarkka bendaus 0:26, löysä bendaus joka menee lievästi korkeaksi 0:31, löysähkö bendaus, muuten ok 0:35, todella löysä bendaus jossa aivan kamala amatöörimäinen kituva vibrato 0:41, löysä bendaus joka menee lievästi korkeasti, jossa yhden värähdyksen vibra (joka minun mielestäni on instrumentista riippumatta amatöörimäisen kuuloista useimmiten) 0:43, tässä on varman kuuloinen bendaus, näin se pitäisi toimia 0:46, tämäkin oli ihan jees Loppua kohden onkin jo paremman kuuloisia bendauksia enimmäkseen, 1:00 pitkä bendaus oli muuten todella hyvän kuuloinen mutta lopetus töksähti. Myös aivan viimeinen bendaus on ihan ok. Vibratot kauttaaltaan on enimmäkseen epävarman kuuloisia. Ja "just for the record", omaan vibratooni en ole tällä hetkellä erityisen tyytyväinen, se on liian nopea ja hermostunut usein, pitää opetella rauhoittamaan sitä. Ja löysällä ja hitaalla bendillä on eroa ja se ero on varmuus. Anteeksi asiaton palautteeni ja hyvää syntymäpäivää. Kaikki oikeudet omaan mielipiteeseen pidätetty. PS. Myös nimimerkki Kimurantti1:n bendauksien lievää epävarmuutta joskus kritisoin ihan henkilökohtaisesti josta Kim on sittemmin petrannutkin. Ja Kimillä on myös esimerkillisiä vibratoja. Sanon tämän vain siksi että nuoresta iästään huolimatta kaveri useimmiten tietää mistä puhuu. PSPS. tästä oli aivan liikaa hommaa, en tiedä miksi edes vaivauduin kuuntelemaan tuon noin tarkasti ja kirjoittamaan noinkin paljon ylös kun tiedän ettei sua kuitenkaan ne rakentavassa mielessä kiinnosta. www.farmakonband.com
www.myspace.com/avenie
www.myspace.com/screamchain
www.crimsonlotus.org
http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3 |
BigPapa 21.01.2007 19:42:24 (muokattu 21.01.2007 20:03:10) | |
---|
0:06, löysä bendaus joka menee lievästi hutiin 0:19, löysä mutta tarkka bendaus 0:26, löysä bendaus joka menee lievästi korkeaksi 0:31, löysähkö bendaus, muuten ok 0:35, todella löysä bendaus jossa aivan kamala amatöörimäinen kituva vibrato 0:41, löysä bendaus joka menee lievästi korkeasti, jossa yhden värähdyksen vibra (joka minun mielestäni on instrumentista riippumatta amatöörimäisen kuuloista useimmiten) 0:43, tässä on varman kuuloinen bendaus, näin se pitäisi toimia 0:46, tämäkin oli ihan jees Genre jutskii kaikki. http://www.youtube.com/watch?v=UjvNSp4PpV4 Tossa lisää bendejä arviotavaksi. Amatöörimäista, eikö. Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |
pes 21.01.2007 19:53:17 | |
---|
Keskittykääs ens skabassa kuuntelemaan soolon kokonaisuutta ettekä kiinnitä huomiota johonkin perkeleen bendeihin siinä ja siinä kohtaa. Kuunnelkaa neil young - like a hurricane, ketä kiinnostaa soittaako se päin persettä jos siinä on fiilistä mukana. Vai sanooko joku että kylläpä Neil on paska kun bendaa tossa ja tossa kohtaa väärin...HUOH!! Ei sekään tekniikalla loista mutta fiilistä löytyy, tämä siis vain yhtenä esimerkkinä. Aina tuon ajoituksen voi melodynellä yms säätää mutta hyvää fiilistä ei pelkillä koneilla tehdä NIIH! Soittotaitoskaba vai sooloskaba? |
Jzci 21.01.2007 19:54:10 | |
---|
*iso hoho* Käsittämätöntä jauhantaa, mutta sainpas päivän naurut. Pakko sanoa että on mazahilla aika tarkat kriteerit noiden bendien suhteen. |
J.Hollström 21.01.2007 20:14:37 | |
---|
Alkaa Seppo Heikinheimokin jäämään kakkoseksi. Uskaltaakohan näihin kisoihin osallistua enää ollenkaan? Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 |
BigPapa 21.01.2007 20:18:16 | |
---|
Alkaa Seppo Heikinheimokin jäämään kakkoseksi. Uskaltaakohan näihin kisoihin osallistua enää ollenkaan? Seppo Sepon Sepon Seppo ja Jukka Jukan Jukan Jukka: huono, oikein huono... Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |