BigPapa 07.12.2011 22:12:40 (muokattu 07.12.2011 22:52:08) | |
---|
arppah8: Musta noi ovat ihan valideja arvioita. Noin niinko yleisellä tasolla. En huomaa mitään kuittailuun tai dissaamiseen viittaavaa. Eikös jokaisella arvioijalla ole oikeus omaan mielipiteeseensä, niistähän tässä on kyse koska musa ei oo suorittamista tai absoluuttisella asteikolla mitattavaa? No eipä ne kyllä ole valideja. Millä tavalla on validia teilata koko skabajengi. Ihmettelen. Eikä tuossa ole kaikki. Eräskin mielenkiintoinen toteamus äänestyksen alkuun, että "Jatsi on vaikea laji", kyseinen tausta ei ollut oikeastaan jatsia nähnytkään. Että asiaa!!!!! Itse en tuohon skabaan osallistunut, joskus täytyy vähän lepuuttaakin, mutta näkemättä ei voinut olla. Munsta hyvä soitto on tunnistettavissa ilman mitään absoluuttisia asteikoita, riippuu tosin tunnistajasta. Vai onko kaikki soitto hyvää riippuen kuulijasta, tätäkö tarkoitat. |
arppah8 07.12.2011 23:15:34 | |
---|
BigPapa: Munsta hyvä soitto on tunnistettavissa ilman mitään absoluuttisia asteikoita, riippuu tosin tunnistajasta. Vai onko kaikki soitto hyvää riippuen kuulijasta, tätäkö tarkoitat. Vähän sinnepäin. Tottakai on olemassa tiettyjä genrensisäisiä tyyliseikkoja (joita tietty voi yrittää vähän rikkoakin jos siihen luulee pystyvänsä) ja teknisiäkin "vaatimuksia" mutta viime kädessä mielipiteet muodostuvat yksilön kokemuksen pohjalta. Jos jonkun mielestä jengi on jonkun taustan kanssa hukassa niin sitten se kokee niin. Kyse on kuitenkin vain yhden ihmisen mielipiteestä ja kokemuksesta johon sillä on oikeus. En mä oikein jaksa uskoa että täällä(kään) kukaan lyttää toisia ilkeyttään. Toisaalta, mulle on monasti sanottu että oon liian luottavainen ihmisten suhteen :) Mutta eihän tää skabailu niin vakavaa ole (vaikka itse tiluttelenkin vaan heviskaboihin). Peace. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
BigPapa 07.12.2011 23:25:19 | |
---|
arppah8: Vähän sinnepäin. Tottakai on olemassa tiettyjä genrensisäisiä tyyliseikkoja (joita tietty voi yrittää vähän rikkoakin jos siihen luulee pystyvänsä) ja teknisiäkin "vaatimuksia" mutta viime kädessä mielipiteet muodostuvat yksilön kokemuksen pohjalta. Jos jonkun mielestä jengi on jonkun taustan kanssa hukassa niin sitten se kokee niin. Kyse on kuitenkin vain yhden ihmisen mielipiteestä ja kokemuksesta johon sillä on oikeus. En mä oikein jaksa uskoa että täällä(kään) kukaan lyttää toisia ilkeyttään. Toisaalta, mulle on monasti sanottu että oon liian luottavainen ihmisten suhteen :) Mutta eihän tää skabailu niin vakavaa ole (vaikka itse tiluttelenkin vaan heviskaboihin). Peace. Oonhan sinne itsekin osallistunut, raskaaseen skabaan, ja mukava meininki siellä. |
poppamies 08.12.2011 00:09:23 | |
---|
BigPapa: Kyllähän siinäkin se asenteelisuus näkyy, kommentoijan tehtävä ei ole määritellä skaban tarkoitusta ja käyttää sitä arviointi perusteena eli tämä on osastoa henkilökohtainen. Ja inkvisitio on tähän kohtaan vähän turhan voimakas ilmaisu. Mun tehtävä pisteiden antajana on nimenomaan sanoa just mitä mieltä minä oon sekä skaban taustan tyylisuunnasta, että kunkin soittajan vedoista siihen . Eikö? Jos tausta minun mielestä on rautalankaa tai jatia niin se on mun näkemys asiasta ja tuskin minun tarvitese kysyä siitä sen enempää keneltäkään. Eihän? G strings are for strippers |
BigPapa 08.12.2011 00:29:27 (muokattu 08.12.2011 00:37:39) | |
---|
poppamies: Mun tehtävä pisteiden antajana on nimenomaan sanoa just mitä mieltä minä oon sekä skaban taustan tyylisuunnasta, että kunkin soittajan vedoista siihen . Eikö? Jos tausta minun mielestä on rautalankaa tai jatia niin se on mun näkemys asiasta ja tuskin minun tarvitese kysyä siitä sen enempää keneltäkään. Eihän? Juu voit sanoa mitä mieltä olet. Toki se, että määrittelet tyylisuunnan väärin, kertoo jostain. Esim. Just For You ei ole surf meininkiä, vaikka sitäkin pystyy siihen soittamaan. Voihan Metsäkukkia valssin päällekin soittaa blues soolon, mutta ei se siitä bluesia tee. |
Jucciz 08.12.2011 00:45:11 | |
---|
BigPapa: Voihan Metsäkukkia valssin päällekin soittaa blues soolon, mutta ei se siitä bluesia tee. Miksei muuten tee? T: Tietämätön Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
BigPapa 08.12.2011 00:46:12 (muokattu 08.12.2011 00:49:40) | |
---|
Jucciz: Miksei muuten tee? T: Tietämätön Koska kyseessä on vanhan tanssimusiikin klassikko. Tarkemmin, taitaa olla vanha venäläinen sävellys. Säveltäjä on tuntematon venäläinen tai skotlantilainen Felix Burns (eri äänilevyistä löytyy kahdenlaista tietoa) http://kanto.suntuubi.com/?cat=10 |
poppamies 08.12.2011 00:50:11 | |
---|
BigPapa: Juu voit sanoa mitä mieltä olet. Toki se, että määrittelet tyylisuunnan väärin, kertoo jostain. Esim. Just For You ei ole surf meininkiä, vaikka sitäkin pystyy siihen soittamaan. Voihan Metsäkukkia valssin päällekin soittaa blues soolon, mutta ei se siitä bluesia tee. Eiii.., tä menee naurettavaks ;) ...laittakaa joku pikaviesti kun ootte selvinpäin. G strings are for strippers |
BigPapa 08.12.2011 00:57:57 | |
---|
poppamies: Eiii.., tä menee naurettavaks ;) ...laittakaa joku pikaviesti kun ootte selvinpäin. Mikä nyt on naurettavaa ja mikä ei. Olen sanonut, että olen valmis keskustelemaan asian selväksi, mutta olet kai sen verran tälläisen tavallisen tallaajan yläpuolella, että ei kiinnosta. Puhumalla asiat selkii yleensä. |
jhh 08.12.2011 08:08:41 | |
---|
Ehdotan keskustelualueen kuvauksen vaihtoa ehtaan Sudenpentutyyliin: Roots - RyppyOtsaistenOtustenTinkausSivusto. Vade retro religio |
BigPapa 08.12.2011 10:36:45 | |
---|
Mun puolesta Poppamies voi jatkaa hiukan modifioidulla kommentointityylillä, vastaus tuli. Eli homma selvä |
JaSo 08.12.2011 12:13:05 | |
---|
Bless is more... |
BigPapa 08.12.2011 12:31:00 | |
---|
|
Jucciz 09.12.2011 21:01:12 | |
---|
Kiitoksia osallistujille, 17 kisaajaa mukana. Sitten vaan äänestämään! Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
MadMatt 09.12.2011 21:45:04 | |
---|
poppamies: Eiii.., tä menee naurettavaks ;) ...laittakaa joku pikaviesti kun ootte selvinpäin. Mitään pistettäyttämisiä väheksymättä (mukana on myös hienoja vetoja) ... mutta haluan kysyä tarkoittaako sulle Lo-Fi = blues ja HiFi = ei blues Epävireisyys= blues, Vireisyys=ei blues Puuttellinen tekniikka = blues, teknisyys = ei blues Mulla vaan nousee heti nuo seikat arvoisteluistasi mieleen ja huom. nyt en puhu mitään tyylitajusta enkä fiiliksistä mihin voit ensimmäiseksi vedota. |
poppamies 09.12.2011 22:00:53 | |
---|
MadMatt: Mitään pistettäyttämisiä väheksymättä (mukana on myös hienoja vetoja) ... mutta haluan kysyä tarkoittaako sulle Lo-Fi = blues ja HiFi = ei blues Epävireisyys= blues, Vireisyys=ei blues Puuttellinen tekniikka = blues, teknisyys = ei blues Mulla vaan nousee heti nuo seikat arvoisteluistasi mieleen ja huom. nyt en puhu mitään tyylitajusta enkä fiiliksistä mihin voit ensimmäiseksi vedota. Ei tietenkään oo pakko kärjistää tolleen mutta mulle blues ei ensikädessä oo tekniikka laji. Teille ketkä ootte soittanut sen 204 veto saattaa nää tekniikka asiat olla päällimmäinen asia skabassa. G strings are for strippers |
krk 09.12.2011 22:01:44 (muokattu 09.12.2011 22:30:48) | |
---|
MoreK: Helkkarin mielenkiintoinen soundi, jotain akustista tossa oli, mikähän setup? Jaa kiitos... ihan normi Delta-kalusto: :) Am Dlx Strat (kaula ja keski + S1 alhaalla, tone aika tummalla) => säröpurkki/boostaus => delaypurkki/lyhyt=> Mesa 5W (Blues) => AxeTrak => PRE-73 (ruvella) => Reaper, jossa kuivaan kitararaitaan miksattu sendinä => Bricastin Small Wooden Room (monona) + UAD:n EMT-140 Platesta lyhyt ambienssi. Masteriin UAD:n Studer -nauhaplugaria. Luulisin että toi lyhyt delay+room+lyhyt plate -yhdistelmä ehkä tekee tohon sitä "jotain akustista". E. ed "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
- Les Paul Tommy Emmanuelista |
Kuha 09.12.2011 22:09:34 | |
---|
poppamies: Soundi minun makuun kuitenkin liian "uusi". Joo se oli vuodelta 2011. |
poppamies 09.12.2011 22:10:39 | |
---|
Kuha: Joo se oli vuodelta 2011. Tiedät varmaan mitä tarkoitin. G strings are for strippers |
Nikke91 09.12.2011 22:11:16 | |
---|
poppamies: Ei tietenkään oo pakko kärjistää tolleen mutta mulle blues ei ensikädessä oo tekniikka laji. Teille ketkä ootte soittanut sen 204 veto saattaa nää tekniikka asiat olla päällimmäinen asia skabassa. Hei, muuten! Tervetuloa kommentoimaan divaripuolelle(kin). There's two kind of people I just can't stand, an evil-hearted woman and a lying man. |