Aihe: Keskustelua roots-skabasta
1 2 3 4 568 69 70 71 72101 102 103 104 105
stratomaster
03.08.2008 15:55:42

...ulossoittoa... Mitähän se mahtaa olla? Pitääkö siinä mennä pihalle soittamaan?
Sorry! Mulle nää termit on vähän vieraita :-)

Onhan se tietty niin, että jos on pihalla, niin silloin on aika ulkona :D.
Ulossoitto = "väärin" soitto. Kuulosta kuitenkin sopivasti tarjoiltuna hyvältä.
stratomaster
03.08.2008 21:11:49

Pistelasku osoitti, että tällä kertaa voiton vei BigPapa.

Onnittelut Papalle ansaitusta voitosta, hieno veto!
willie
03.08.2008 21:12:51
Onnittelut Papalle ansaitusta voitosta. Mies on vedossa !
Bassoa vuodesta 1972.
SikaSilu
03.08.2008 21:19:12
Löytyykö mitää taustaa, joka ei ois tuota samaa blueskiertoa ? Kai sitä muutakin rootsia on, kun tuo kolmen soinnun systeemi ? Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin :D
"Watch my back" sano kyttyräselkä...
Kuha
03.08.2008 21:25:13

Onnittelut Papalle ansaitusta voitosta. Mies on hienossa vedossa !
BigPapa
03.08.2008 21:34:17

Tänk juu koko kaartille....
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
nipatzki
03.08.2008 22:54:48 (muokattu 03.08.2008 22:55:36)

Kiitos mukavasta palautteesta. Otan taas skaboihin osaa kunhan saan aikasiksi "hiukan" paremmat äänitysvehkeet

E: Ainiin ja onnittelut Bigpapalle voitosta!
BigPapa
04.08.2008 13:19:25 (muokattu 04.08.2008 13:24:48)

Pitäiskohän tännekin laittaa sellainen alltimeranking joskus, siellä varmaan Kuha ja Stratomaster sekä MadMatt keulilla....mieko en osa tota exceeliä käytellä
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
stratomaster
04.08.2008 14:30:14

Pitäiskohän tännekin laittaa sellainen alltimeranking joskus, siellä varmaan Kuha ja Stratomaster sekä MadMatt keulilla....mieko en osa tota exceeliä käytellä

Mikäs siinä, jos joku innostuu tekemään. Tossahan voi käyttää pohjana suoraan tuota sooloskabataulukkoa, niin pääsee aika helpolla. Mut mä en taida tuohon ruveta, ihan tarpeeks tekemistä sooloskabataulukon kanssa.
MaQ
06.08.2008 02:26:52
Jo "perinteinen" mökkiosallistuminen mobiililla kalustolla:

Kylläpä tuo mökkielämä tekee hyvä soittajan sielulle, nam ja digitaali jyrää
eikä huonosti :)
J.Hollström
06.08.2008 10:09:40
Kylläpä tuo mökkielämä tekee hyvä soittajan sielulle, nam ja digitaali jyrää
eikä huonosti :)

Kiitos vaan jos maistuu. Eikös nuo pahimmat pallinaamat Mädis ja stratomestari vetele vallan rikitaalilla koko ajan?

Näin epävirallisesti täällä roots-skabakeskustusteluissa voisin sanoo, jos ette kerro kellekään, että ranteesta se lähtee. Kitarakamapuolellla tämmösiä julkeuksia ei uskalla menää laukomaan.
BigPapa
06.08.2008 10:52:37 (muokattu 06.08.2008 10:52:45)

Kiitos vaan jos maistuu. Eikös nuo pahimmat pallinaamat Mädis ja stratomestari vetele vallan rikitaalilla koko ajan?

Näin epävirallisesti täällä roots-skabakeskustusteluissa voisin sanoo, jos ette kerro kellekään, että ranteesta se lähtee. Kitarakamapuolellla tämmösiä julkeuksia ei uskalla menää laukomaan.

Juu niinhän ne tekee, mullakin on käytöös Roulandin Cube 30x, vaikka en noihin pahimpiin yllä millään....8D
stratomaster
06.08.2008 10:56:19

Jep, mä olen ainakin vetänyt viimeiset puolitoista vuotta pelkästään PODXT:llä.
J.Hollström
06.08.2008 13:01:23
Jep, mä olen ainakin vetänyt viimeiset puolitoista vuotta pelkästään PODXT:llä.

Jouduin tuolla kamapuolella snadiin selkkaukseen haukkumalla noita PODeja ja sain jopa kopallisen sampleja pikaviestiin puolustukseksi. Ei voinut muuta todeta kuin että todellakin, ranteesta se lähtee. Ei näet juurikaan vakuuttaneet, vaikka oli tämä uusin PODin potkulauta.

Tai enemmänkin koko saundihomma on aika turhaa, koska homma ratkeaa siihen, mitä soittaa, ei millä soundilla soittaa. Jos soitto on semmosta epiksessä olevaa ripuliranteista hiplausta, niin ei se kuulosta miltään oli ne kamat ihan mitkä vaan. Hyvä soittaja pistää kamat kuin kamat soundaamaan. Jollain ihan rupisella ja riipivällä tirinälläkin tekee makeeta jälkee jos osaa sen hyödyntää.
stratomaster
06.08.2008 14:46:45 (muokattu 06.08.2008 14:48:19)

Jouduin tuolla kamapuolella snadiin selkkaukseen haukkumalla noita PODeja ja sain jopa kopallisen sampleja pikaviestiin puolustukseksi. Ei voinut muuta todeta kuin että todellakin, ranteesta se lähtee. Ei näet juurikaan vakuuttaneet, vaikka oli tämä uusin PODin potkulauta.

Tai enemmänkin koko saundihomma on aika turhaa, koska homma ratkeaa siihen, mitä soittaa, ei millä soundilla soittaa. Jos soitto on semmosta epiksessä olevaa ripuliranteista hiplausta, niin ei se kuulosta miltään oli ne kamat ihan mitkä vaan. Hyvä soittaja pistää kamat kuin kamat soundaamaan. Jollain ihan rupisella ja riipivällä tirinälläkin tekee makeeta jälkee jos osaa sen hyödyntää.

Melko osuvasti todettu.

Onhan toi POD äänityshommiin kotona ihan kätevä laite, ainoa asia mikä minua siinä todella häiritsee, on tietty dynamiikan puute. Mutta minulla on ainakin vaikeuksia saada äänitettyä putkivahvistinta kotona kunnon soundeilla. Olen usean kerran sitä kokeillut, ja aina päädyn siihen, että saan PODista narulle paremmat soundit. Omaa osaamattomuutta ja saamattomuutta tietysti, mutta en viitsi terrorisoida perhettä enempää.

Oikeissa studioäänityksissä, treeneissä ja keikalla vedän ehdottomasti pelkällä styrkkarilla ilman tuollaisia digivehkeitä.
J.Hollström
06.08.2008 15:33:43
Eikös nuo pahimmat pallinaamat Mädis ja stratomestari vetele vallan rikitaalilla koko ajan?

Kuhasta nyt puhumattakaan.

Joo, onhan noi digihimmelit helppoja, tossakin mulla on käytössä tommonen satasen Korgin Pandoran laatikko, jolla vedin jollain tehdassoundilla ton soolon. Samoin mäkin Garage Bandissä on muutama ihan käyttökelponen skittasoundi jonka kanssa voi vetää kans pelkällä piuhalla. Pari normisooloskabaa olen mennyt senkin kanssa.

Mutta live- ja studiohommiin laitetaan sitten kyllä oikeat vehkeet, ihan kuten stratomaster edellä kertoili.
Hank Hill
06.08.2008 18:32:03

...joo...

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Jazz on parrasta
Illu
07.08.2008 11:42:22
Pankaas joku vetästen mun puolesta soolo skabaan mukaan, kun en ite ehdi... On tääkin, jos vaan pyörittelet peukaloita kotona, niin töistä ei ole tietoakaan, mutta ans olla jos suunnittelet tekeväsi jotain, niin puuhaa löytyy välittömästi.
Illu
08.08.2008 11:16:44
http://personal.inet.fi/surf/illu/Illu_Rootsskaba37.mp3

Soittelinpa nyt huvikseni jotain kuitenkin tässä aamukahvia ryystäessäni, vaikken skabaamaan kerennytkään.
BigPapa
08.08.2008 11:29:44

No niin nyt on 15 osallistujaa eli, 8 pistettä on jaossa, ne jotka ovat jo äänestäneet voivat antaa lisäpisteet....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)