blues guitar 29.04.2010 19:18:56 | |
---|
latuska90: Les Paulin keskimikillä saa aika makosat soundit, jota käytin tässä tuoreessa skabassa. Mulla ei ole Les Paulissa keskimikkiä :( ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
latuska90 29.04.2010 19:24:24 (muokattu 29.04.2010 19:25:18) | |
---|
blues guitar: Mulla ei ole Les Paulissa keskimikkiä :( Eiku siis mikkivalitsimen keskiasentoa tarkotin omassani joo... :D En tullut ajatelleeksi sekaannusta. "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
BigPapa 29.04.2010 19:36:42 | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blues guitar 29.04.2010 21:28:42 | |
---|
Kuha: Superi oli säädettävä, jos nyt olis blyys-saundia enemmän... Oliko Barberin purkki välissä? Itselleni hommasin Barber LTD:n, kun sitä on kehuttu. Ja eihän toi hassummalta vaikuta :) ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
milkcow s calf 30.04.2010 09:21:09 | |
---|
Millaisella mikillä porukat äänittävät kaappinsa ja bluesinsa? Lupaavasti alkanut skabailijan taival saa jäädä tauolle siksi aikaa, kun saan tuon äänityshomman kuntoon. Koetin veivata asetelmia sinne, tänne ja takas, vaan ei halvasta laulumikistä ole tuohon hommaan. Vituttaa kuunnella lopputulosta selvinpäin. Vaihtoehtoina ajattelin esim. Sennheiserin E606 ja Shure sm57. Olisivat vielä budjetissakin. Mitä pienempi vika sitä isompi leka. |
miikargh 30.04.2010 10:51:56 | |
---|
milkcow s calf: Millaisella mikillä porukat äänittävät kaappinsa ja bluesinsa? Lupaavasti alkanut skabailijan taival saa jäädä tauolle siksi aikaa, kun saan tuon äänityshomman kuntoon. Koetin veivata asetelmia sinne, tänne ja takas, vaan ei halvasta laulumikistä ole tuohon hommaan. Vituttaa kuunnella lopputulosta selvinpäin. Vaihtoehtoina ajattelin esim. Sennheiserin E606 ja Shure sm57. Olisivat vielä budjetissakin. Zoom H2 Voxin ämyrin alareunaan. |
Kuha 30.04.2010 11:14:30 | |
---|
blues guitar: Oliko Barberin purkki välissä? Itselleni hommasin Barber LTD:n, kun sitä on kehuttu. Ja eihän toi hassummalta vaikuta :) Nyt oli Maxon OD-9 eli perus tuubihuutaja. Se sopii munsta paremmin Stratolle. Tuo Barber DD sopii Gibsonin puoliakkarien kanssa sitten paremmin. |
milkcow s calf 30.04.2010 12:09:16 | |
---|
miikargh: Zoom H2 Voxin ämyrin alareunaan. Tuttavalla on Zoomin H1. Se vaikutti vakuuttavalta peliltä helposti mukana kulkevana yleistallentimena. Mitä pienempi vika sitä isompi leka. |
miikargh 30.04.2010 12:57:08 | |
---|
milkcow s calf: Tuttavalla on Zoomin H1. Se vaikutti vakuuttavalta peliltä helposti mukana kulkevana yleistallentimena. Helkkarin kätevä nauhottaa bändireenejä. |
Teijo K. 30.04.2010 13:59:36 | |
---|
milkcow s calf: Millaisella mikillä porukat äänittävät kaappinsa ja bluesinsa? Lupaavasti alkanut skabailijan taival saa jäädä tauolle siksi aikaa, kun saan tuon äänityshomman kuntoon. Koetin veivata asetelmia sinne, tänne ja takas, vaan ei halvasta laulumikistä ole tuohon hommaan. Vituttaa kuunnella lopputulosta selvinpäin. Vaihtoehtoina ajattelin esim. Sennheiserin E606 ja Shure sm57. Olisivat vielä budjetissakin. Mulla on ihan perus puikkokonkka. Kiinalainen halpis. Sillä äänitän kontrahommat kanssa noihin bassopuolen skaboihin. Huuliharppuun pistän jbferoxin bandpass -asetuksilla sitten äänityksen jälkeen tietokoneessa. |
BigPapa 30.04.2010 14:06:36 (muokattu 30.04.2010 14:07:18) | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Teijo K. 30.04.2010 14:13:03 | |
---|
|
BigPapa 30.04.2010 14:18:24 (muokattu 30.04.2010 14:43:31) | |
---|
Teijo K.: Mulla ei ollut aloittaessa varaa noihin hienouksiin, niin lähdin sitten koko soitonkin kehittämään sellaiselle pohjalle miten ne veti ennen kuin nuo mikit tuli markkinoille. En kyllä sitten osaa yhtään mikin kanssa pelatakaan. Mutta ei Sonny Boykaan tarvinnut mitään bullettia. :) http://www.youtube.com/watch?v=DFRMBWgyH-M Juu ei tarvinnu ei, mut onhan näitä jotka niitä käyttelee varsin maukkaasti. http://www.youtube.com/watch?v=c1PcimrBq28 Toinen on sit tää Astatic: http://bluesmics.com/zencart/images/t3-1.jpg http://www.youtube.com/watch?v=NRzJXiyL_jM http://www.youtube.com/watch?v=Rl6m-uxRP4w Sitä kun on ite perehtynny aika pitkälle tohon blyyssiin ja mitä siihen ikäänkuin istuu ja mitä ei, niin sanoisin että tässä Green Bulletin tai Astatickin käyttämisessä ei ole mitään hävettävää, pikemminkin päinvastoin. Ei silti kyllä diggailen erittäinkin paljon juuri Sonny Boy Williamson II:n (Rice Miller) tuotantoa. Takavuosina Tavastialla, mie ja Sonny Boy Magnusson: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos … 00000288583085_195186_4277258_n.jpg http://www.newworldencyclopedia.org/entry/Harmonica A young harmonicist by the name of Marion "Little Walter" Jacobs would completely revolutionize the instrument. He had the idea of playing the harmonica near a microphone (typically a "Bullet" microphone marketed for use by radio taxi dispatchers, giving it a "punchy" mid-range sound that can be heard above radio static, or an electric guitar). He also cupped his hands around the instrument, tightening the air around the harp, giving it a powerful, distorted sound, somewhat reminiscent of a saxophone. This technique, combined with a great virtuosity on the instrument made him arguably the most influential harmonicist of all time. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Teijo K. 30.04.2010 14:51:14 | |
---|
BigPapa: Sitä kun on ite perehtynny aika pitkälle tohon blyyssiin ja mitä siihen ikäänkuin istuu ja mitä ei, niin sanoisin että tässä Green Bulletin tai Astatickin käyttämisessä ei ole mitään hävettävää, pikemminkin päinvastoin. En kyllä sitä tarkoittanutkaan. Itelle on aina kolahtanut vaan enemmän toi vanhempi blues, ja siihen noi ei istu. Modernimpaan toki mitä hienoimmin. Sillä ekallakin Sonny Boylla on muuten hienoja juttuja, niitä löytyy vinyylinä mulla tuolta jonkun verran. Williamson II oli mulle jossain vaiheessa vähän semmonen ykkösidoli oikeen. Ei vaan tullut mulle oikeastaan ikinä tilaisuutta soittaa harppua silleen ykkössoittimena. 25 vuotta sitä tossa sivusoittimena sitten pitänyt. Siinä mielessä nää rootskabat on kivoja. Pääsee vähän tuuttaamaan rakkaalla sivusoittimella kun bändeissä ei ole ollut mahkuja. |
Teijo K. 30.04.2010 14:56:08 | |
---|
Joku tossa uusimmassa kisassa oli muuten päivittänyt sen vetonsa. Mäkin soitin ton uusiksi kun selvisi missä sävellajissa mennään, mutta en tiijä onko se asiallista alkaa päivittämään kisavetoa? Tuolla bassopalstalla herätti pahaa verta kun jotkut sitä harrasti. http://maihinnousu.net/s/?song_id=7544 Tommonen siitä sit tuli kuitenkin. Jos jotakuta kiinnostaa kuulla se. |
BigPapa 30.04.2010 14:59:16 (muokattu 30.04.2010 15:14:15) | |
---|
Teijo K. 30.04.2010 15:28:50 (muokattu 30.04.2010 15:29:29) | |
---|
BigPapa: Ja miksei sovi vanhempaan? Ihmettelen. Kysehän on siitä miten niitä haluu vedellä. Voihan niitä tietty soittaa tuollaisellakin. Mun mielestä on vaan paremman kuuloista ilman, eli lähempänä sitä originaalia esitystä. Puhun siis siitä vanhemmasta delta-bluesista. En esim. Chicago-osastosta. Unohtui laittaa tuohon aiempaan viestiin se maaginen mun mielestä, mutta kun jotkut vastustaa sitäkin ilmausta. :) Mutta mitä mieltä siitä kisavedon päivittämisestä? Se tässä mulla nyt oli päällimmäisenä mielessä kuitenkin. |
BigPapa 30.04.2010 15:56:20 | |
---|
Teijo K.: Voihan niitä tietty soittaa tuollaisellakin. Mun mielestä on vaan paremman kuuloista ilman, eli lähempänä sitä originaalia esitystä. Puhun siis siitä vanhemmasta delta-bluesista. En esim. Chicago-osastosta. Unohtui laittaa tuohon aiempaan viestiin se maaginen mun mielestä, mutta kun jotkut vastustaa sitäkin ilmausta. :) Mutta mitä mieltä siitä kisavedon päivittämisestä? Se tässä mulla nyt oli päällimmäisenä mielessä kuitenkin. Sehän on ihan yes. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
MaQ 30.04.2010 19:22:23 | |
---|
|
MaQ 30.04.2010 19:44:56 | |
---|
Poistetun tilalle lisätty uus veto. Sen verran pitää avautua, että kuten latusta totesi että hidas blues on vaikea laji, niin totta vie se sitä on ainakin mulle. Sinne pitäis soittaa jotain sellaista mikä tuntuu ettei kerrassaan lähde päästä? Semmonen tunnelma, tatsi ja taimi! Haastavaa hommaa todella. Ja wappua muuten skabakavereille! Minä vietän sen mukavasti kotosalla hyvän musan ja lisukkeiden kanssa |