Aihe: Raskaan musiikin sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 567 68 69 70 71112 113 114 115 116
arppah8
27.11.2010 18:48:20

Jumalauta jätkät, minen ala tommosten vetojen jälkeen osallistumaan! Jzci pisti jo het kärkeen niin kovaa settiä et huh. Ja pidot vaan paranee. Oiskohan sitä pikkaustekniikkaa sittenkin pitänyt treenata silloin joskus...
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Juzpe
27.11.2010 19:05:40

Oiskohan sitä pikkaustekniikkaa sittenkin pitänyt treenata

Paskat. Aina voi vetää sumeilematta legatolla ja täppinkillä. Se on kato sitä ns. super economy pickingii, eli kulu plektroja niin paljo ja säästyy selvää rahaa.
"I have broken several g-strings, while i've been fingering minors."
arppah8
27.11.2010 19:07:40

Juzpe: Paskat. Aina voi vetää sumeilematta legatolla ja täppinkillä. Se on kato sitä ns. super economy pickingii, eli kulu plektroja niin paljo ja säästyy selvää rahaa.

Tällähän sitä onkin menty. Mut kyllä joskus korpeaa niin hitosti kun toi pikkaustekniikka on näin kauan soittaneeksi niin onneton.
Juzpe
27.11.2010 19:13:32

Mut kyllä joskus korpeaa niin hitosti kun toi pikkaustekniikka on näin kauan soittaneeksi niin onneton.

Mitä mä oon kuunnellu sun vetoja, niin esim. muhun verrattuna sun pikkasutekniikkas on huomattavasti enemmän kohillaan. En ite oo aikoinaan tajunnu reenata pikkaamista ja nykysin ei oo mitään motivaatioo tekniikkareeniä kohtaan. Sen takia mun pikkaus on hölmön näköstä, epätarkkaa jne. Oon pyrkiny sit kehittään erilaisia tapoja vältellä ja kierrellä itse asiaa. Välillä ois kyllä siistiä osata nakutella joku juoksutus tai sweeppi ihan oikeesti oikeenlaisella tekniikalla eikä yrittää feikata samankuulosta juttua jollain muulla tavalla.
nypdjaz
27.11.2010 19:16:04
arppah8: Tällähän sitä onkin menty. Mut kyllä joskus korpeaa niin hitosti kun toi pikkaustekniikka on näin kauan soittaneeksi niin onneton.

same shit täällä, kohta 15 v soittanut ja economy pickingin hienouden tajusin vasta tänä kesänä..-. nyt sitten economyn ja alternaten tuskallisessa välivaiheessa missä kumpikaan ei suju hyvin. Luulishan sitä tyhmempi että 15 vuodessa kerkee treenata just semmonen pikkaustekniikan kun haluaa :D
Juzpe
27.11.2010 19:36:39

Luulishan sitä tyhmempi että 15 vuodessa
Mulla on menny jo 20 ja ei o siä päinkä. 'tana.
arppah8
27.11.2010 19:39:00 (muokattu 27.11.2010 19:39:17)

Juzpe: Mulla on menny jo 20 ja ei o siä päinkä. 'tana.

Pistän paremmaksi. 24 years and counting :D No, mä oon ollut aina ehkä enemmän keskittynyt biisien väsäämiseen vaikka oon vielä kasvanutkin tilusankareitten aikakaudella. Ei saanut Ynkän tulo mua treenaamaan pikkausta, ei.
Borlag
27.11.2010 21:01:31

29 vuotta enkä tiluta edes huijaamalla. Repikää siitä.
arppah8
27.11.2010 21:25:50

Borlag: 29 vuotta enkä tiluta edes huijaamalla. Repikää siitä.

Väitätkö legatoa ja tappingia huijaamiseksi?

No on se vähän :)
Borlag
27.11.2010 21:29:40 (muokattu 27.11.2010 21:30:57)

arppah8: Väitätkö legatoa ja tappingia huijaamiseksi?

No on se vähän :)

En, tossa aiemmin vaan lukenut että monet teistä tiluttelijoista näyttää pitävän sitä huijauksena.

Pölyt kyllä tuli sweeppailtua pois tuossa aiemmin päivällä... En siis ole aivan täysin kädetön, vai? :D
hevikukko
28.11.2010 00:26:43 (muokattu 29.11.2010 22:14:17)
Ibanetsi lauloi yöserenaatin ja puoliksi sahattu plektra käryää tuossa pöydällä. Messissä ollaan ja kyllä on hyvä tausta taas kerran. Sormista irtos nahkat ja lihakset on ihan muussina. Aika huono veto, mutta saa nähdä jos vaikka päivittäisin.
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
NekroKallo
28.11.2010 16:53:03

Ei importtaa tuota fileä Nuendoon. Noh vielä onneksi aikaa kikkailla jos sais toimimaan. Aikamoista tykitystä kyllä ovat vedot olleet huh!
On sulla hampaat Jeesuksen, Daa-dirlan-dirlan-daaaa!
Soma city ward
28.11.2010 18:26:19
Jätkät on pistäny sen verran kovat tilut sinne, että meiksi meni huumorimielellä vahvalla Hammett-viballa ja Satrianin pick täppäyksellä höystettynä. Tais olla eka skabaveto mitä ei oo kasattu pätkistä eli yksi otto.
That's right, I said it, I meant it, I'm here to represent it. -Hank Moody
Juzpe
28.11.2010 22:42:19

En, tossa aiemmin vaan lukenut että monet teistä tiluttelijoista näyttää pitävän sitä huijauksena.

En mä kyl ainakaa (vaikken oo kyl tiluttelijakaan....). Se vaan laajentas repertuaaria toi pikkaustaito aika merkittävästi.
Borlag
29.11.2010 08:21:01

Juzpe: En mä kyl ainakaa (vaikken oo kyl tiluttelijakaan....). Se vaan laajentas repertuaaria toi pikkaustaito aika merkittävästi.

Tiluttamiseen vaadittava pikkaustaito on vähän eri alaa kuin se mitä itse soitan normaalisti. Siinä tärkeämpänä on dynamiikan hallinta pikkauksella, sitäpaitsi normaalisti soitan sormilla melkein puolet ajasta muutenkin.
arppah8
01.12.2010 18:45:17 (muokattu 01.12.2010 20:52:17)

Saiskohan vielä jotain aikaan tohon ennen deadlinea... on kyl niin kovia vetoja tässä et huh.

E: No en. Netti on pykinyt koko illan sevverta etten mä saanut tota taustaa ladattua saatikka et ehtis mitään vetää. Ehkä hyvä niin :)
sympxgtr
01.12.2010 21:58:13
arppah8: Saiskohan vielä jotain aikaan tohon ennen deadlinea... on kyl niin kovia vetoja tässä et huh.

E: No en. Netti on pykinyt koko illan sevverta etten mä saanut tota taustaa ladattua saatikka et ehtis mitään vetää. Ehkä hyvä niin :)

Ourrait, pistelen äänestyksen käyntiin.
Jzci
02.12.2010 15:15:42

Jzci: Varsin hauska soundivalinta... Saat kyl kertoo millä setupilla tää o vedetty. Tarkkaa ja varsin melodisestikin mielenkiintosta soittoa. Pari hengähdystaukoa ois ollu ihan kivoja. Ihan kivahan se on ajaa 911:llä 250 lasissa, mutta pitäs poimia pimujakin välillä kyytiin.

Tuo soundi on line 6 flextone III vedettynä XLR-lähdöstä paskan integroidun äänikortin sisääntuloon. Kitarana oli schecterin c-1+ noilla orkkismikeillä. (Joista ainakin tallamikki vaihtuu huomenna johonkin "oikeaan" mikkiin.) Soundin ruuvasin sekunnissa jotenkin sinne päin. (joku hevimallinnus, särö n. klo 12.00, vähän delayta ja kaikua ja sitten pika EQ:tus) Melko muhjuhan tuo soundi on kyllä jälkeenpäin kuunneltuna, mutta ei se nyt ennenkään näissä skaboissa ole ollut niin justiinsa..

Ja noita leidejä on kyllä ollut tapana poimia kyytiin jostain ihan muualta kuin mnetistä raskaan musiikin sooloskaboista :D
hevikukko
02.12.2010 21:10:28
Parhaat soolot aikoihin tässä kisassa. Ilmeisemmin tän tyylinen tausta toimii parhaiten sekä innostavana että improvisoinnissa. Tuntuu että 15 pistettä olis ollut helpompi antaa kuin 6.
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
aalataur
03.12.2010 00:17:13

sympxgtr: Diggaan kyllä noista täppingeistä! Ja jos en väärin kattonu, ni oikia paitakin siinä oli videossa päällä :P

Jeap! ;D Long sleeve Paradise Losti.. 2 t-paitaa löytyy kans, kolmaskin oli mutta poltin sen juhannuksena vahingossa :D (Long story) Pittäähän se olla, kun täppitilutkin oli taas se SympX:ltä nyysitty string skipping -muoto.
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)