karik 27.02.2014 22:49:03 (muokattu 27.02.2014 22:49:42) | |
---|
krk: No ei sitten kannateta. No mikä ettei? Jos haluat soittaa taustaan ja saada siihen palautetta niin divarissa sinun Alter ego olisi mielenkiintoista vaihtelua. |
Tuomo_ 28.02.2014 09:42:35 | |
---|
krk: No ei sitten kannateta. Mukaan vaan skabaan samalle viivalle muiden divareiden kanssa. Ei se ihmisen arvoa alenna. Päinvastoin. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. |
krk 28.02.2014 20:43:54 | |
---|
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
karik 28.02.2014 23:38:16 | |
---|
|
krk 28.02.2014 23:44:13 | |
---|
karik: Arvo on mielenkiintoinen käsite. Mutta miten se liittyy divariin? Ehkä kysymme häneltä joka otti asian puheeksi? - So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
Tuomo_ 01.03.2014 10:11:58 (muokattu 01.03.2014 10:20:09) | |
---|
Ehkä kysymme häneltä joka otti asian puheeksi? Ilmeisesti tässä minua tarkoitetaan. Olen sitä mieltä, että kaikki olemme täällä divarissa saman arvoisia ihmisinä soittotaidoista riippumatta. Sen vuoksi minusta näyttää hassulta, että tänne keskusteluosioon aletaan heittää skabavetoja. Mikä estää tulemasta mukaan soitto-osioon muiden joukkoon? Tämä on minun näkemys. En enää jatka tätä keskustelua Piste Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. |
krk 01.03.2014 12:33:16 | |
---|
Tämä on rootsskaba roots-musiikista kiinnostuneille, joilla ei välttämättä ole taitoa tai kokemusta, jotta julkaisukynnys ylittyisi olemassa oleviin (roots, jazz, soolo, bassolinja) skaboihin. Tavoitteet: Uusia nimiä skabailemassa, mahdollisesti uusia soittimiakin(?). Kannatusvedon laittaminen skaban keskusteluketjuun tulkitaan rikokseksi ihmisarvoa ja ihmisyyttä kohtaan. - So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
karik 01.03.2014 15:39:43 | |
---|
Kannatusvedon laittaminen skaban keskusteluketjuun tulkitaan rikokseksi ihmisarvoa ja ihmisyyttä kohtaan. Olen pahoillani jos sain sinut kommenteillani ahdistumaan, se ei ollut tarkoitus. Halusin ainoastaan siirtää kelpo soittosi mukaaan varsinaiseen skabaan.
|
JaSo 02.03.2014 08:38:44 | |
---|
Vesa432: Ärhäkkä bluessosoundi. Mun kuulokkeilla tosi kovalla taustaan nähden Kuuntelin itsekin vielä kerran eikä mulla kuulunut mitenkään erityisen kovaa, kummallista, liekö mulla vaikkua korvissa... |
Vesa423 02.03.2014 10:52:25 (muokattu 02.03.2014 10:57:44) | |
---|
JaSo: Kuuntelin itsekin vielä kerran eikä mulla kuulunut mitenkään erityisen kovaa, kummallista, liekö mulla vaikkua korvissa... Kuuntelin nyt päiväsaikaan Yamaha THR10c:n kaiuttimilla, ja balanssi näin kuunneltuna ihan ok. Noi mun AKG K240:t on välillä vähän hankalat kitarasoundeille. Liian hifit tavallaan, jotkut taajuusalueet hyökkää päälle aika voimalla. Omissakin miksauksissa selvästi huomaa, että kuulokkeilla tulee säädettyä kitararaidat monta desibeliä hiljaisemmalle kuin THR10:n kaiuttimilla. |
Illu 02.03.2014 12:33:14 | |
---|
Vesa423: Illu: Edellisiä huterampi soundi. En oikein osaa sanoa mistä johtuu, voi olla joku äänitystekninenkin asia, tai sitten särö jää hankalasti puhtaan ja kunnolla säröisen välimaastoon. Soitto ihan ok blueskuvion kehittelyä. Pikkusen tuli leikattua vahingossa diskanttipäästä liikaa sellasta vintage-saundia hakiessa, mut särön määrä pitäisi olla kai melko lailla konteksiin sopiva? |
Vesa423 02.03.2014 14:33:55 | |
---|
Illu: Pikkusen tuli leikattua vahingossa diskanttipäästä liikaa sellasta vintage-saundia hakiessa, mut särön määrä pitäisi olla kai melko lailla konteksiin sopiva? Joo, kyllähän tuollainen puoliroso on tällaisessa tyylissä ihan paikallaan. Voi olla just tosta yläpäästä kiinni että jäi jotenkin tumpuksi (tässäkin myöhään, lasten nukkuessa, turhankin erottelevilla kuulokkeilla kuunneltuna). En sinänsä näitä soundi- ja miksausasioita juurikaan pisteytyksessä katsonut, tulipahan tällä kertaa kirjailtua tätä puolta kommenttipuolelle tavallista enemmän kun en soittopuolesta useimmista mitään kovin nerokasta sanottavaa keksinyt. |
Illu 02.03.2014 14:45:43 | |
---|
Vesa423: Joo, kyllähän tuollainen puoliroso on tällaisessa tyylissä ihan paikallaan. Voi olla just tosta yläpäästä kiinni että jäi jotenkin tumpuksi (tässäkin myöhään, lasten nukkuessa, turhankin erottelevilla kuulokkeilla kuunneltuna). En sinänsä näitä soundi- ja miksausasioita juurikaan pisteytyksessä katsonut, tulipahan tällä kertaa kirjailtua tätä puolta kommenttipuolelle tavallista enemmän kun en soittopuolesta useimmista mitään kovin nerokasta sanottavaa keksinyt. Joo, kyllähän noihin tulee itsekin aina vetoja kuunnellessa kiinnitettyä huomiota, vaikka koettaisi keskittyä itse soittoon. |
krk 02.03.2014 18:51:26 | |
---|
karik: Olen pahoillani jos sain sinut kommenteillani ahdistumaan, se ei ollut tarkoitus. Halusin ainoastaan siirtää kelpo soittosi mukaaan varsinaiseen skabaan. Juu en ahdistunut. - So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
tjj2000 03.03.2014 09:02:23 | |
---|
Tuolla edellisen skaban pistetyksissä joku puhui, mistä soundi tulee. G-DECissä on valmiina presetti nimeltä Coldshot; ilmeisesti saanut innoituksensa tästä originaalista: http://www.youtube.com/watch?v=m2ou-WIxfLY ...kannattaa muutenkin katsoa, oli varsin hauska tarina ympätty soittamisen ympärille, osin jopa todenmukainen ;) No tutkailin nyt sitten miten soundi on rakennettu: vahvistimena on blackface, eli joku twin rewerb tai vastaava fender vahvistin. Väpäjämiset saadaan aikaiseksi modulation vibratone boxilla, mukana myös delayta ja reverbiä. Kitarassa minulla oli kaulamikki. Kitara onkin sitten viriteltu MX standard strato. Vibrakoneisto on vaihdettu terässellaiseen (on muuten mielestäni ihan must juttu stratossa). Viime syksynä ostin koko mikkihässäkän Auroraguitarsilta ja plexin ja kaikki sähköosat valmiina kokonaisuutena. Katkoin vain johdon plugista, tein pikaliitokset ja ruuvasin uuden systeemin kiinni. Helppoa! Loppusoundista tulee sitten sormien, plektran ja niiden kohtaamiskulmien vaihtelusta, taajuudesta ja voimakkuudesta. Lopun tauon lisä vibra ihan sitten vaan straton vibratallalla. Niin minulla on sellainen vika myös. En harjoittele oikeastaan mitään, mitä joku muu on soittanut. Minulla on kaikenmaailman opuksia jo soittohjeita, mutta en niitä juuri käytä. Kaveri opetti vuonna 1978 pentatonisen blueskaavan, sitä on tullut pyöriteltyä siitä asti.... Muuten G-DECcejä saa tällä hetkellä käytettyinä todella edullisesti. Ei ole ihan samaa tasoa kuin joku Kemper, mutta maksaa vain 10 % siitä. Voi hankkia minkä tahansa version, ne saa ohjelmoitua vaikka standardista bluesversioksi, mikä minulla on nyt käytössä. Olen muuttanut omani standardista blues versioon. Äänitykset on helppoa: kytkee vain usb piuhan vahvistimesta tietokoneeseen ja äänittelee. Fender äänitykset Ableton live lite ohjelmalla. Se tuli G-DECin mukana. Minun soittohommat ns. räjähti käsiin tuon G-DECin myötä: alkuvaiheessa oli melkein samanlaista touhua, kuin SRV:llä, soittelin vain... Nyt on mennyt taas muutama päivä ilman soitteluja, kohta aloitellaan ja otetaan käsittelyyn roots kisan pohja ;) Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
Vesa423 03.03.2014 19:10:49 | |
---|
Sjömanni: Päästä Vesku ittes joskus kunnolla irti. Monesti jää pisteet tulematta hiukan liian insinöörimäisen otteen vuoksi. Osuva kommentti. Tämä on aina sitä tasapainoilua liian tuttujen, soitannollisesti paremmin sujuvien ja vähemmän tuttujen, hieman riskaabelien, mutta mahdollisesti uusille urille vievien juttujen välillä. Etenkin koneen ääreen nauhoittamaan istuessa sitä helposti ajautuu siihen virheitä karttavaan turvalliseen laitaan. |
Urmas Potkuri 03.03.2014 21:41:36 | |
---|
Kiitokset kommenteista ja pisteistä. Nuita pisteitä tuli sitten odotettua anteliaammin ja tahdon ymmärtää sen ystävällisyytenä sikaflunssan runtelemaa, joskin nyt hitaasti toipuvaa raihnasta persoonaani kohtaan. :) Kuten niin monet huomasivat, niin Wilkon vaikutuksen alaisena siinä alussa oltiin enemmän tai vähemmän. Ei ollut kuitenkaan pilkkaamistarkoitus, vaan se vain jäi jotenkin päälle edeltävän kuuntelusession jälkeen. Laitan uutta skabaa käyntiin ja mikäli tuo tausta on liian tuttu täältä niin vaihdetaan. Jos jollakin olisi elämää suurempi tausta niin olisin kiitollinen. "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
stratomaster 04.03.2014 13:00:00 | |
---|
Vesa423: Osuva kommentti. Tämä on aina sitä tasapainoilua liian tuttujen, soitannollisesti paremmin sujuvien ja vähemmän tuttujen, hieman riskaabelien, mutta mahdollisesti uusille urille vievien juttujen välillä. Etenkin koneen ääreen nauhoittamaan istuessa sitä helposti ajautuu siihen virheitä karttavaan turvalliseen laitaan. Täytyy silti antaa sulle tunnustusta huomattavasta soiton kehittymisestä. Pari viimeistä vetoa tuolla pääskabassa on olleet todella positiivisia yllätyksiä, enkä pisteiden perusteella liene ainoa, joka tämän on huomannut. Oikealla tiellä ollaan... Samansuuntaisia havaintoja on kyllä muutamista muistakin. Näköjään soittamaan oppii - soittamalla. |
Tuomo_ 04.03.2014 13:38:53 | |
---|
Samansuuntaisia havaintoja on kyllä muutamista muistakin. Näköjään soittamaan oppii - soittamalla. Kyllä tuon huomaa, kun itsekin jää nykyisin toisinaan nollille. Nuoret oppii ja kehittyy nopeasti. Hyvä juttu, sillä niin sen pitääkin mennä. Juniorityötä tukemaan tämä on perustettu. Voin todeta, että divariskaba on lunastanut paikkansa tässä suhteessa. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. |
Vesa423 04.03.2014 18:24:47 | |
---|
stratomaster: Täytyy silti antaa sulle tunnustusta huomattavasta soiton kehittymisestä. Kiitos. Samansuuntaisia havaintoja on kyllä muutamista muistakin. Näköjään soittamaan oppii - soittamalla. Joo, kyllä se näin on. Näiden skabojen kautta kun tullut säännöllisyyttä ja tavoitteellisuutta soittotouhuun, tullut varmempi olo myös jameihin yms kuvioihin. Jotka taas osaltaan vievät eteenpäin näissäkin jutuissa. |