![]() 09.09.2010 11:32:55 (muokattu 09.09.2010 11:47:26) | |
---|---|
Puuh, tehty. Enpä tajunnut mihin ryhdyin.. No nyt on kaikista analysoitu joka milli, enää en kyl rupee ikinä tommoseen, hirvee homma :D Itse itseäni lainaten: aalataur: Oliko staga ihan vireessä harmoniotoissa? Harmoni, rok rok. Tuo kusenpolttama pneumaattinen helvetinkone ala-asteen musiikkiluokassa. Kannusti todella paljon 1. luokkalaista koululaista musiikin pariin ku nutturapäinen opettaja narisutti sillä menemään. Norpan veto veti pisimmän korren mun kirjoissa, koska oli melodiat niin toimivia. Ihan biisiainesta toi lopun idea, tota kun toistais vaan useita kertoja ja lisää harmonioita, oktaavituplauksia sun muita joka kerran, ihan killeri idea jonka varaan pystyis rakentamaan jonkun listahitin. Tiluilussa monet veti kovempaa kamaa, mutta ei nopeus ikinä melodiaa voita. Norppa78: Hatun nosto Aalataurille! oli kyllä tarkin arvostelu mitä ikinä nähny :) Muiltakin näytti tulevan kyllä oikein kattavia analyyseja vedoista. Joo, never again.. :D Enkä odota että muut kirjoittaisi mitenkään normaalia pitempiä juttuja. Olin ennenkin miettinyt tuota ajan perusteella läpikäymistä, mutta tuo on liian työlästä näin isoilla osaanottajamäärillä ainakin. | |
![]() 09.09.2010 11:46:33 | |
aalataur: Puuh, tehty. Enpä tajunnut mihin ryhdyin.. No nyt on kaikista analysoitu joka milli, enää en kyl rupee ikinä tommoseen, hirvee homma :D Kivat arvostelut teit! Rispektiä ajankäytöstäsi. Meikäläinen taitaa vaihteeksi jäädä taas pisteittä. Noh, olihan tuo luokattoman paska veto. Mutta minkäs teet, kun se, ettei kitaraan koske kuin tunnin - pari viikossa (jos sitäkään). Ei pitäisi siis valittaa. Ennen äänestystriidin aukaisemista kuuntelin kaikki läpi, mutta pitää uudestaan kuunnella että pääsee haukkumaan toisten soittoa ;-) | |
![]() 09.09.2010 11:49:05 (muokattu 09.09.2010 11:50:05) | |
tender.insanity: Kivat arvostelut teit! Rispektiä ajankäytöstäsi. Hehe, olikohan tää joku piilokuitti ;D En mä enää koskaan rupee tohon, meni jotain yli tunti varmaan saatana. Meikäläinen taitaa vaihteeksi jäädä taas pisteittä. Noh, olihan tuo luokattoman paska veto. Mutta minkäs teet, kun se, ettei kitaraan koske kuin tunnin - pari viikossa (jos sitäkään). Ei pitäisi siis valittaa. Ennen äänestystriidin aukaisemista kuuntelin kaikki läpi, mutta pitää uudestaan kuunnella että pääsee haukkumaan toisten soittoa ;-) Ei ollut paska veto. Pisteen kulmassa oli kiinni, mutta ei niitä nyt ollut kuin 6 niin jäi hyviäkin ilman. Jos olisi ollut 1 osaanottaja enemmän, olisi ollut ne 8 pistettä jaossa. | |
![]() 09.09.2010 11:51:54 | |
aalataur: Hehe, olikohan tää joku piilokuitti ;D Ei. Ihan tarkoitin tuota. | |
![]() 09.09.2010 11:54:49 (muokattu 09.09.2010 12:24:50) | |
tender.insanity: Ei. Ihan tarkoitin tuota. Ok :D Oishan tuo kiva jos ehtis aina tehdä tommoset. Riittäisi ehkä kun sanoo parhaat kohdat ja pahimmat failaukset, ettei joka sekuntia käy läpi. Soma city ward: Toi about 18 sekan kohalla alkava millä lie efektillä väännetty pätkä oli semmonen mistä en tykänny yhtään ja mun mielestä vähän rikkoi menoa, olkootkin omaperäinen, mutta se ei aina riitä. Totta, mulla oli plugarina soundi, niin leikkasin soolosta ton pätkän ja siirsin DI-klipin toiselle raidalle ja löin siihen ton efektin. Syy - se oli liian samanlainen kuin alku, turhaa toistoa. Joten tolla hämäsin ja sain sen kuulostaan mukamas erikoisemmalta/eri jutulta. Tonski:. Tossa 50s jälkeen toi täppi ja sit se melodia -> flutter -> täppilikki oli kaikista kuuntelemistani kohdista tuolla ajalla selvästi paras. Alkuosio siinä harm.mollissa menevä oli heikoin kohta koko vedossa, mutta melodisempaan juttuun siirryttäessä loistavaa. Tänks mään. Toi tuplabassarikohdan alku on itseasiassa täppi + sweep heti perään. Alkanut nyt yhdisteleen vasta täppiä ja sweeppausta. Ja olin samaa mieltä, että toi mun alku on melko geneeristä harmonic minor / dimi -shaibaa. Vladi sanoit mun soundista, en mä varmaan mitenkään pysyvästi tällä soundilla vedä. Täähän oli Guitar Rig 4 presetti nimeltä 80's Solo. Ennen vedin lähinnä Pod Farmin Nuno-presetillä (Get The Funk Out -niminen, ei taida olla virallinen vaan joku sieltä Line6:n sivulta ladattu käyttäjän pykäämä + kaiku ja delay Reaperista). Mikkeinä ollu Duncanin JB tai SH6, tallamikkiähän mä 100% käytän. Kunhan jos nyt saan ton Mesa/Boogien jenkeistä jouluksi Suameen niin mietin koko soundijuttua ihan puhtaalta pöydältä. En mä koskaan oo miettinyt että mun soundi olisi mikään "oma soundi" koska ne on vaan digimalleja ja vieläpä presettejä. Soundissa on se aina, et miten se suhteutuu taustaan. Tausta vaikuttaa siihen miltä soundi X kuulostaa. Taustan A kanssa paskalta, taustan B kanssa hyvältä. Myös että miten miksattu tasot, jos soundi jää taustan alle tai on liian kovalla, ei auta vaikka miten hyvä soundi olisi. Toikin vähän arpapeliä että minkä lead/tausta -suhteen milloinkin sattuu laittamaan. Helposti pitää kovemmalla kun haluaa kuulla mokat äänitysvaiheessa, eikä tajua hiljentää. Toni sanoit mun tatsista, ettet diggaa? Siis niinku onkse tekninen ongelma, vai et tykkää mun tavasta fraseerata/pikata/mutettaa tms? Mähän esim. mutetan mielelläni nopeita alternatepyrähdyksiä, yksinkertasesti siksi että saan tarkemmin ne. Haen tukea siis kädellä, siksi tulee mute. Vois pyrkiä pois tosta jos se on paskan kuulosta jengin mielestä.. | |
![]() 09.09.2010 12:23:06 | |
aalataur: Vladi sanoit mun soundista, en mä varmaan mitenkään pysyvästi tällä soundilla vedä. Täähän oli Guitar Rig 4 presetti nimeltä 80's Solo. Ennen vedin lähinnä Pod Farmin Nuno-presetillä (Get The Funk Out -niminen, ei taida olla virallinen vaan joku sieltä Line6:n sivulta ladattu käyttäjän pykäämä). Mikkeinä ollu Duncanin JB tai SH6, tallamikkiähän mä 100% käytän. Kunhan jos nyt saan ton Mesa/Boogien jenkeistä jouluksi Suameen niin mietin koko soundijuttua ihan puhtaalta pöydältä. En mä koskaan oo miettinyt että mun soundi olisi mikään "oma soundi" koska ne on vaan digimalleja ja vieläpä presettejä. No se varmaan johtuu kitarasta ja tatsistakin, mutta hyvin samankaltainen soundi sulla kuitenkin joka kisassa on. Samaa "vikaa" huomaan itsessäni, soundit on varsin samanlaisia aina, vaikka vahvari vaihtuu. Onkos sulle se Mark V tulossa nyt sitten? Mä testasin sitä viime viikolla ja nyt on alkanu jäätävä säästäminen jotta semmoisen saisin. Ehkä jouluks sitten kans :) Kyllä se siitä. | |
![]() 09.09.2010 12:25:38 (muokattu 09.09.2010 12:28:28) | |
Vladi: Onkos sulle se Mark V tulossa nyt sitten? Mä testasin sitä viime viikolla ja nyt on alkanu jäätävä säästäminen jotta semmoisen saisin. Ehkä jouluks sitten kans :) Ei ole vielä ostettu mitään. Punnitsen vielä eri Markkujen välillä. Mark V + 4x12 todennäköisesti. Tatsi vaikuttanee joo, vibraan kai välillä aika härskisti ja pikkaan kuulemma kovaa. Mutea paljon alternatessa just.. ja tietty täp täp. | |
![]() 09.09.2010 12:33:42 | |
aalataur: Ei ole vielä ostettu mitään. Punnitsen vielä eri Markkujen välillä. Mark V + 4x12 todennäköisesti. Tatsi vaikuttanee joo, vibraan kai välillä aika härskisti ja pikkaan kuulemma kovaa. Mutea paljon alternatessa just.. ja tietty täp täp. Meinaatko että Mark V:n ja IV:n välillä? Noista ehdottomasti V jos vaan kukkaro kestää. IV on todella hyvä, mutta V:ssä on kaikki IV:n jutut plus paljon paljon lisää. Ja joo, sulla on kyllä semmonen soittotyyli, että aika nopsasti tunnistaa. ;) Kyllä se siitä. | |
![]() 09.09.2010 12:39:59 (muokattu 09.09.2010 12:53:18) | |
aalataur: Toni sanoit mun tatsista, ettet diggaa? Siis niinku onkse tekninen ongelma, vai et tykkää mun tavasta fraseerata/pikata/mutettaa tms? Mähän esim. mutetan mielelläni nopeita alternatepyrähdyksiä, yksinkertasesti siksi että saan tarkemmin ne. Haen tukea siis kädellä, siksi tulee mute. Vois pyrkiä pois tosta jos se on paskan kuulosta jengin mielestä.. Niin siis muistaisin sanoneeni, että joskus ei ole sytyttänyt taustaan nähden, muttei se varmaan yksilötasolla paljoa sano: tuskin kenenkään veto omine kikkoineen sytyttää joka taustassa. Painotin lähinnä sitä, että tässä taustassa sä pistit omat kikkasi ja käytit soittotyyliäs paremmin, kuin joskus oon huomannut, mutta nämäkin on sit mielipidejuttuja. Huomioi mah. varovainen kirjoitusasu:D E: Nyt vasta luin ton vikan lauseen. Siihen pitää pyrkiä, miltä haluaa soittonsa kuulostavan, eikä siihen, miltä uskoo muiden haluavan soittonsa kuulostavan. "Ynkkä on täydellinen." -JIRPPI | |
![]() 09.09.2010 13:41:29 (muokattu 09.09.2010 14:02:37) | |
Joo :D Oma meininki pitää olla eikä liikaa ajatella mitä muut tuumaa. Mutta mietin että onko jotain ihan ns. virallisesti väärin. Ehkä tulee tiedostamatta vedettyä samalla fraseerauksella sun muilla aina, taustaa huomioimatta. Ja kyllähän tota puhtautta pitäis saada paljonkin lisää muun muassa. Mun tyylistä.. aika paljon siitä on osaamisen rajoista johtuvaa. Täppiä on siksi paljon että se on vaan asia minkä osaan helvetisti paremmin kun muun, taannoisesta plekukäden toipilaskaudesta johtuen. En ole erityisesti mitenkään mieltynyt täppäykseen, sen soundi on itseasiassa heiveröinen. Täppäys on periaatteessa huijausta. Mieluummin swiippaisin enemmän, jos osaisin monipuolisemmin sitä. Ja string skipping plekulla sun muut. Osaan huonosti yhdistää legatoa ja pikkausta edelleen, menee kuula jotenkin jumiin jos yrittää yhtä aikaa. Joko täppäys tai kaikki pikaten, ei se ole tyyli vaan aukko tekniikassa. Joka jutulla pääsee käsiksi tietysti eri ääniin. Mark V ja Rectojen välillä pohdiskelen... Tonski: Sitä on muuten vaikee tietää mikä on kenenkin mielestä hyvä licksi. Jätkän muinainen RM SS 5 soolo oli vitun kova, itseasiassa tuli opeteltua se aikanaan nuotista nuottiin melkeen, ja soittelen joskus vieläkin sitä. Jos joku on kysynyt, sanon toki ettei ole oma soolo :D Sairaan hyvää melodiaa oli, ehjä kun mikä. Vaikkei siinä ollut kuin yksi semmonen kunnon tilu. En tiedä piditkö esim. ite yhtään sillon siitä soolostas... | |
![]() 09.09.2010 14:48:28 | |
aalataur: Tonski: Sitä on muuten vaikee tietää mikä on kenenkin mielestä hyvä licksi. Jätkän muinainen RM SS 5 soolo oli vitun kova, itseasiassa tuli opeteltua se aikanaan nuotista nuottiin melkeen, ja soittelen joskus vieläkin sitä. Jos joku on kysynyt, sanon toki ettei ole oma soolo :D Sairaan hyvää melodiaa oli, ehjä kun mikä. Vaikkei siinä ollut kuin yksi semmonen kunnon tilu. En tiedä piditkö esim. ite yhtään sillon siitä soolostas... Joo mä muistankin jotenkin miten se menee, poistin tubesta sen videonkin tässä taannoin kun oli äänenlaatu niin basakam. Jos löytäs sen taustan vielä niin vois joku vapaa aamupäivä vaikka äänitellä sen uusiks viikonloppuna, jos niin tykkäät:D Musta se oli omaan korvaan aika perusrykäsy, eka rm ss -osanottoni, esmes omasta mielestä toi nykysen skaban veto on parhaita omiani, mut harvempi siitä on mitenkään pahemmin tykänny, nää on tämmöstä enemmän ja vähemmän:D "Ynkkä on täydellinen." -JIRPPI | |
![]() 11.09.2010 13:49:19 | |
Ja nyt tuplat kannustaakseni ihmiset äänestämään! Äänestysprosentti aika alhainen tässä skabassa suuresta osallistujamäärästä huolimatta. "Ynkkä on täydellinen." -JIRPPI | |
![]() 11.09.2010 18:30:22 (muokattu 11.09.2010 18:31:33) | |
Tonski: Ja nyt tuplat kannustaakseni ihmiset äänestämään! Äänestysprosentti aika alhainen tässä skabassa suuresta osallistujamäärästä huolimatta. Joo äänestäkääs nyt ukot suathana! Ei tartte kirjottaa pitkästi, pelkät pisteet riittää. Jos ei muuta niin kait lisättävä äänestysaikaa. Ei viiti kusta kisaa nyt tähän. Se sun 5 skaban soolo, eihän se siis läheskään niin vaikee ollut mitä esim. nykyinen, mutta hyvää kamaa. Etenkin se varsinainen keskiosuus, alku ja loppu muistaakseni ei jäänyt niin mieleen, niihin soitellut jotain omaa paskaa, sillon kun muistelen miten se sun soulou meni. Mullahan on se tausta vieläkin jos haluut äänittää. | |
![]() 11.09.2010 19:11:06 (muokattu 11.09.2010 19:12:00) | |
aalataur: Joo äänestäkääs nyt ukot suathana! Ei tartte kirjottaa pitkästi, pelkät pisteet riittää. Jos ei muuta niin kait lisättävä äänestysaikaa. Ei viiti kusta kisaa nyt tähän. Katos, onkos tuo aika jo loppumassa? Perkele, kun ollut menossa monta päivää. No, nyt on aikaa, kun eukko evakossa ja jääkaappi pursuaa kaljaa =) Parin tunnin sisällä tulee mun pisteytykset. EDIT: Jaa.. Huomiseen asti aikaa. Eli ei mikään kiire =) Mutta kyllä mä tänään äänestelen. | |
![]() 11.09.2010 22:12:15 | |
Joo.. Eiköhän äänestely siirry huomiselle krapulalle. | |
![]() 11.09.2010 22:56:30 (muokattu 11.09.2010 22:57:44) | |
Laitoin hiukan pisteitä mukaan, jotta homma etenee. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa | |
![]() 12.09.2010 11:22:02 | |
Ite oon olluna reisussa tämän viikonlopun eikä tällä puhelimella innosta kuunnella kaikkia vetoja läpi. Iltamassa tulee pojojointsia. www.mikseri.net/osqvalitut | |
![]() 12.09.2010 13:20:13 | |
Meinas unohtua koko saatanan äänestys. :D No, nyt on briiffit kasassa. If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan | |
![]() 12.09.2010 15:54:46 (muokattu 13.09.2010 17:04:55) | |
hevikukko: Johann Onn - Soitto oli simppeliä EDIT: Pikaviesti saatu ja ymmärretty. Simppeliä kyllä, mutta tehokuus pelkkää hämäystä. | |
![]() 12.09.2010 19:10:36 | |
No lopulta sai peuku perseestä ja nyt se äänestys on tehty :) Ja tossa mun "oktaavipätkässä" en käyttänyt oktaaveria vaan tuplasin sen ihan normisti koska se vaikutti hyvältä idealta. Vasta sitten kuin miksasin niin huomasin että "hemmetti, toihan kuullostaa ihan oktaaverilta" :D Ja joo kitaran intonaatio ei oo ihan kohillan kun nauhat on niin kuluneet että se ei auta vaikka mitä säätäis. Oneks nauhojenvaihto on nyt edessä ja kohta homma skulaa taas hyvin. Ja tähän loppun vielä isot kiitokset kaikille kattavasta palauteesta! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)