Vladi 01.09.2010 22:55:14 | |
---|
Mä en muista mitä sovittiin noista kisavetojen päivittämisestä julkaisun jälkeen, mutta mä soitan varmaan tuon omani uusiks vielä jos vaan muille sopii. Tänään on kädet niin jumissa eilisestä 2h sessiosta että tarttee pari toipumispäivää jotta oon taas terässä. Onko tämä ok? Kyllä se siitä. |
aalataur 01.09.2010 22:59:39 | |
---|
Vladi: Mä en muista mitä sovittiin noista kisavetojen päivittämisestä julkaisun jälkeen, mutta mä soitan varmaan tuon omani uusiks vielä jos vaan muille sopii. Tänään on kädet niin jumissa eilisestä 2h sessiosta että tarttee pari toipumispäivää jotta oon taas terässä. Onko tämä ok? Mun mielestä täysin ok, äänestystriidiinhän ne vasta sitten kootaan. Sen jälkeen kun ääniä laiteltu, on vähän huonompi enää muutella. Muutenkin en usko että noita kovin moni vielä ehtinyt latailla. |
ooidort 01.09.2010 23:01:18 | |
---|
Soma city ward: On kyllä vähän hiton hieno soolo. Mua kiinnoistas, että millä toi soolosaundi on saatu? Tosi maukas kotiäänitykseen. Ei mitenkään älyttömät kamat kuitenkaan profiilin perusteella. Pitää kyllä itekin osallistua tähän skabaan. Tarttee vaan hivenen vielä treenata tota alustavaa versiota. Kiitän! USB-interface plus tykki tietokone = vain taivas rajana. Netti on pullollaan loistavia ja ennenkaikkea ilmaisia vahvistinmallinnoksia ja implusseja joilla saa kyllä aikamoista soundia aikaiseksi jos riittää mielenkiintoa ja aikaa säätää. www.mikseri.net/osqvalitut |
Tonski 02.09.2010 07:12:37 (muokattu 02.09.2010 09:30:03) | |
---|
Räkkipeli: Ihan jees paitti toisella kierroksella kun menee A-kierrolla, viimeinen sointu on E, ei G. Näin itse ainakin tulkitsin. Ite olin eilen yön pikkutunneilla noita sointuja plokkailevinani, onko siellä tosiaan E-sointu jossain..? Käsitin et G harmonisella mollilla pärjää tohon vajaa puolen minsan paikkeille jossa sit G luonnollisessa mollissa tulee I-VI-III-VII kierto, joka myöhemmin moduloi C molliin. "Ynkkä on täydellinen." -JIRPPI |
tender.insanity 02.09.2010 08:05:09 (muokattu 02.09.2010 08:06:21) | |
---|
Vaikka ammattilaiset voivatkin olla toista mieltä, niin voisi ehkä isomman joukon osallistujia saada myös jos alustuksessa kertoo sointukierron jne. Niin ettei mene ekaa puoltatuntia sointujen plokkailuun. Kaikki eivät ole kultakorvia, minä mukaanlukien. Analysointiskabat sitten erikseen. EDIT: Heh, taidanpa olla elävä esimerkki siitä, että plokkailu ei luonnistu kuin hitusen paremmin verraten soittourani alkuun. Säälittävää, eikö? |
Tonski 02.09.2010 09:33:19 (muokattu 02.09.2010 09:33:27) | |
---|
tender.insanity: Vaikka ammattilaiset voivatkin olla toista mieltä, niin voisi ehkä isomman joukon osallistujia saada myös jos alustuksessa kertoo sointukierron jne. Niin ettei mene ekaa puoltatuntia sointujen plokkailuun. Kaikki eivät ole kultakorvia, minä mukaanlukien. Analysointiskabat sitten erikseen. EDIT: Heh, taidanpa olla elävä esimerkki siitä, että plokkailu ei luonnistu kuin hitusen paremmin verraten soittourani alkuun. Säälittävää, eikö? No jaa, ei niitä muissakaan skaboissa olla annettu, kyllähän noi kvinttisoinnut edes pitäs voida summittaisesti hokata tuolta, varsinkin kun tossa taustassa on noinkin selkee harmonia. Mut toisaalta, ketäpä se idea sit haittaa, ehkä siinä häviää se löytämisen ilo joiltain, mutta voi sen taustan koettaa ladata niin, ettei osu silmiin se kohta. Loppuukseen oon kyllä sitä mieltä, että toi puoltuntinen jos menee sointujen ettimiseen niin ei se kyllä iso vaiva ole, plokkailutaidot kehittyy ja tietää sit vähän varmemmin mitä nuotteja sinne tiputella. Ja mitäs säälittävää tossa muka on? Toisilla on absoluuttinen sävelkorva ja toiset ei erota pientä sekuntia suuresta, kaikki voi kehittää taitojaan mut lähtökohdatkin ratkaisee merkittävästi kehityssuunnan. "Ynkkä on täydellinen." -JIRPPI |
tender.insanity 02.09.2010 10:04:02 (muokattu 02.09.2010 10:04:27) | |
---|
Tonski: Ja mitäs säälittävää tossa muka on? Toisilla on absoluuttinen sävelkorva ja toiset ei erota pientä sekuntia suuresta, kaikki voi kehittää taitojaan mut lähtökohdatkin ratkaisee merkittävästi kehityssuunnan. No, 18v kun on soitellut, niin olisi toivottavaa jos hiukan paremmin/nopeammin osaisi. Onhan noita biisejä jonkun verran tullut plokkailtua, mutta mieluummin näen nuotit edessäni. Jotenkin mulla on niin, että kun ne nuotit on edessä, niin keksii paljon enemmän. Tiedä sitten miksi. Se visuaalisuus on mulle aina paljon selkeämpi kuin kuuntelu. |
Räkkipeli 02.09.2010 11:45:10 | |
---|
Tonski: Ite olin eilen yön pikkutunneilla noita sointuja plokkailevinani, onko siellä tosiaan E-sointu jossain..? Käsitin et G harmonisella mollilla pärjää tohon vajaa puolen minsan paikkeille jossa sit G luonnollisessa mollissa tulee I-VI-III-VII kierto, joka myöhemmin moduloi C molliin. Äh, sori. Skebani on D-vireessä. :D Joo juuri niin paitsi toisella kierroksella I-VI-III-V, juuri ennen modulaatiota. Eli F:n sijaan D. Sitä siis meinasin. :) If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
aalataur 02.09.2010 15:20:49 | |
---|
Alku D:stä. Tähän sopii esim. fryyginen ja erilaiset dimimuodot. Sitten | Gm | D# | Bb | F | Gm | D# | Bb | Dm | Päälle sopii esim. G-molliasteikko. Modulaatiossa vaihtuu näihin: | Cm | G# | D# | Bb | Cm | G# | D# | Gm | Päälle sopii esim. C-molliasteikko. Tai tuon viimeisen Gm-soinnun tilalle voi/kuuluu soittaa varmaan jotain muuta. Tietysti lopussa on taas toi D-riffi. Näin mun puukorvilla referoituna. Ja tosiaan tuossa ooidortin komppisoitossa on yksi "väärä" sointu, vaikka eipä se siellä pahemmin haittaa enkä edes kiinnittänyt huomiota ennen kun Räkkipeli sanoi. |
Tonski 02.09.2010 17:22:59 (muokattu 02.09.2010 19:54:50) | |
---|
Siitäpä! Olin kyllä yllättyny miten huonoa fraseerausta tuossa on, koettakaa kestää ja moittikaa mielellään. E: Eiss:D Kyllä tosta kuulee mitä se soittotauko tekee "Ynkkä on täydellinen." -JIRPPI |
Soma city ward 02.09.2010 20:29:35 | |
---|
Tuli omatkin tilut lyötyä skabaan mukaan sitten. Tällä kertaa pyrin antamaan muille osallistujille vähän tarkempaa palautetta kuin aiemmin. Nimittäin tähän astiset vedot on kyllä varsin kovatasoisia ja niitä kuuntelee oikein mielellään. Gun down a school or blow up a car.
The media circus will make you a star
-Steven Wilson |
Räkkipeli 03.09.2010 19:03:11 | |
---|
Pääsimpä itsekin pitkästä aikaa nauhottelemaan. Haluis tehdä usemminkin mutta kun ei ole vielä juurikaan puitteita kotona niin aina vähän säätämistä tuo ikuistaminen. If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
aalataur 03.09.2010 21:54:59 (muokattu 03.09.2010 21:55:57) | |
---|
Ai saatana nyt on luunkova kisa.. hienoa että Niki myös messissä, diggaillu melkeen aina jätkän vedosta, sopivan röyhkeitä jotenkin. Tonillakin ei soittotauko kyllä missään mielessä kuulu, pelottavan kuuloisia tilukohtia oli. SCWardilla kans hyvää settiä, jeh! Välillä ollut niin ankea osallistujamäärä näissä. |
Räkkipeli 04.09.2010 00:07:59 (muokattu 04.09.2010 00:09:37) | |
---|
aalataur: Ai saatana nyt on luunkova kisa.. hienoa että Niki myös messissä, diggaillu melkeen aina jätkän vedosta, sopivan röyhkeitä jotenkin. Tonillakin ei soittotauko kyllä missään mielessä kuulu, pelottavan kuuloisia tilukohtia oli. SCWardilla kans hyvää settiä, jeh! Välillä ollut niin ankea osallistujamäärä näissä. On kyl ihan asiallista osanottoa. Muutenkin mukava olla mukana pitästä aikaa, latistaa aika paljon meikäläistä tosiaan ettei himassa pysty nauhottelemaan. Siinä seuraavat rahanreijät mulla ainakin, vempaimet siis. Niin, en tiedä kuuluuko se sitten noissa vedoissa että mun musa dikkailu, ja soiton inspiraation lähteet, on aina tullut raskaasta musiikista, eri bändien soittajilta ja metallista ylipäätänsä. Ei niinkään sooloartisteilta, kuten Gilbert, Vai yms. Lukuun ottamatta tietysti joitakin kevyemmän musiikin artisteja. Blues on aina ollu lähellä sydäntä, ja lähinnä viimeaikoina tullut laajennettua kuuntelua vähän epämääräisimmille mutta kiinnostaville vesille, esim. fuusio yms., vaikkei se vielä sentään soitossa kuulu. :) Ehkä joku päivä. Mun mielestä soitossa pitää olla asennetta, ja uskaltaa myös tehdä asiat omalla tavalla, ja siitä sen puutteesta nyt ainakaan Aalatauria ei voi moittia. ;) If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
Tonski 04.09.2010 17:46:06 | |
---|
aalataur: Ai saatana nyt on luunkova kisa.. hienoa että Niki myös messissä, diggaillu melkeen aina jätkän vedosta, sopivan röyhkeitä jotenkin. Tonillakin ei soittotauko kyllä missään mielessä kuulu, pelottavan kuuloisia tilukohtia oli. SCWardilla kans hyvää settiä, jeh! Välillä ollut niin ankea osallistujamäärä näissä. Joo-o! Tämä Räkkipeli tiputteli kanssa aika huikeeta linjaa tonne, on ehkä kovimpia raskaan musan skaboja hetkiseen! "Ynkkä on täydellinen." -JIRPPI |
hevikukko 04.09.2010 23:20:19 | |
---|
Nyt on hyvä että pysyn poissa tieltä, niin saatte musiikkia välillä linjastoon. Hieno tausta ja upeita sooloja. Melkeen tulee McShitten Fries on the pants, kun kuuntelee muutamaa vetoa!! :D Tosissaan turhia selittelyjä on turha antaa, ja mulla alkaa nyt sellainen melodinen harjoituskausi. Toivottavasti saisin jotain irti lähiviikkoina/kuukausina. Jos ilmaannun soittelee tavanomaista kuraani. olen varmaan liian kitarankipeä tai tausta sopii mun menoihin. Seurailen sivusta upeiden soittajien vetoja ja naatiskelen. Go go.. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Ahhahhaa |
aalataur 05.09.2010 03:57:42 | |
---|
hevikukko: Nyt on hyvä että pysyn poissa tieltä, niin saatte musiikkia välillä linjastoon. Hieno tausta ja upeita sooloja. Melkeen tulee McShitten Fries on the pants, kun kuuntelee muutamaa vetoa!! :D Tosissaan turhia selittelyjä on turha antaa, ja mulla alkaa nyt sellainen melodinen harjoituskausi. Toivottavasti saisin jotain irti lähiviikkoina/kuukausina. Jos ilmaannun soittelee tavanomaista kuraani. olen varmaan liian kitarankipeä tai tausta sopii mun menoihin. Seurailen sivusta upeiden soittajien vetoja ja naatiskelen. Go go.. Älä nytten dissaa liikaa ittees hyvä mies. Oothan sä voittanutkin näitä skaboja. Eikun shreddaileen vaan, mikäli aikataulu sallii. |
Räkkipeli 05.09.2010 13:13:40 | |
---|
aalataur: Älä nytten dissaa liikaa ittees hyvä mies. Oothan sä voittanutkin näitä skaboja. Eikun shreddaileen vaan, mikäli aikataulu sallii. Niin ja itse näkisin että voitto/kisamenestys on aivan toisarvoinen juttu siihen, että ylipäätänsä jaksaa panna ittestään likoon näihin ja osallistua aina kun mahdollista. If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
tender.insanity 05.09.2010 14:16:13 | |
---|
Röyhkeästi tungin itseni mukaan ylipaskalla, erittäin epätarkalla ja hiukan epävireisellä paskakasalla. |
hevikukko 05.09.2010 14:47:40 | |
---|
Niin ja itse näkisin että voitto/kisamenestys on aivan toisarvoinen juttu siihen, että ylipäätänsä jaksaa panna ittestään likoon näihin ja osallistua aina kun mahdollista. Näinhän se on tottakai. Ei se lopputuloskaan ole se tärkein, vaan hyvän fiiliksen nostaminen itselle ja toiv. muillekin. Juuri tästä syystä kaipaan uutta ideaa soittooni, koska alkaa omat soitokset toistamaan itseään. Jotain uutta päämäärää pitäs saada harjoituksiin, sellaista melodista kiemuraa. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Ahhahhaa |