Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 556 57 58 59 60122 123 124 125 126
Illu
31.05.2009 19:39:08
...pientä moodihässäkkää tai muuten vaan G-duuri hävis.

No, kieltämättä vähän karkas joo... Koetin vähän eri tavalla soitella tällä kertaa, mutta taidot ei ihan riittäneet.
MadMatt
31.05.2009 19:41:14 (muokattu 31.05.2009 19:43:25)

BigPapa: Joo niin mullakin, telellä soitettu...oliks sulla masa switchi keskiasennossa vai kaulamikki?

Kaulamikki kevyesti tonella tummennettuna. Tuossa mun Ruusupuu/leppäbody telessä on kyllä selkeästi pyöreämpi glangi kuin perinteisissä vaahtera/saarni Teleissä. Kieltämättä tuossa kaulamikki asennossa on soundissa stratomaisia piirteitä.
Illu
31.05.2009 19:41:42
edit: sorry illu olit jotenkin tippunut listalta, no homma korjattu!!

No problemos, itsellenikin näitä sattuu aika usein.
stratomaster
31.05.2009 20:05:31

MadMatt: Tuosta mun stratosoundista sen verran että se on aikaan saatu Telellä ;)

Ei noita kitaroita näköjään kannata yrittää tunnistaa, menee aina metsään.
Jerry_Jones
31.05.2009 22:04:22

Kyllä helle tekee meille hyvää, olipa tosi leppoisa meininki ja hyvä henki skaba-arvioinneissa. Arvokasta on se asiantunteva kritiikki, jota olen usein vedoistani saanut, mutta näillä meikä menee suu messingillä pitkän tovin:
- Kaikua aikalailla, rauhallista menoa. Mukavaa perusvetoa. (tahtah)
- Saundi ei ihan kamalasti miellyttänyt, mutta soittopuoli kyllä pelaa hyvin. (Illu)
- oivan maltillista tulkintaa. Soitto toimivaa ja taimillisesti kohdillaan. (liljam)
- hyvä kirkas soundi, soitto toimii varsin hyvin alusta loppuun (Korggari)
- Aika varovainen meininki mut ihan oikeeta ajatusta. Tässä pysytään sävelessä kuitenkin ja ihan asiallista soittoo.+ (BigPapa)
- Mukavan kuulas soundi ja rauhallista menoa, joka sopii taustaan. Parhaita Nimbyn vetoja näissä geimeissä. (Stratomaster)

KITOOS!

Se oli muuten puoliakustisella vedetty Rolandin Space Echo RE-20:n nauhakaikusimulaattorin + Microcuben rec outin kautta läppärin rec iniin. Toi viimenen linkki pilaa soundia aika paljon.
Blues fills in the holes of soul
liljam
31.05.2009 22:09:45
kiitos pojosta ja kirjallisesta palautteesta. Toi Kaiku meni kyllä penkin alle, kun monitorointina tehdessä oli kuulokkeet, eli tilavaikutelma ihan nolla. Vähän oon saanut soittoon parempaa tatsia kun oon laittanut audition 3.0:ssa monitoroinnin softan kautta. Jostain syystä siten oon saanu mielestäni taimin paremmin kohalleen.

Lämmin päivä ol näköjään läkähdyttäny osan skabailijoista kun ei arviointeja tullu : )
ei muuta ku eteenpäin
stratomaster
31.05.2009 22:25:19

Heitin palloa vähän Kuhalle päin skaban vedosta. Voin itsekin katsoa jotain huomisiltana, mutta jos joku muu haluaa vetää, en pistä pahakseni. Mutta katsotaan, mitä Kuha tuumaa.
blaekie
31.05.2009 22:54:25

Onnen toivotukset voittajalle/jille ? , ja kiids annetuista pisteistä ja kommenteista.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
velsa
01.06.2009 02:29:19

Sorry jampat etten kerennyt äänestämään.....7 päivää putkeen duunissa 12 tunnin päivii...ei jotenki paukut riittäny!!!!

Mut kyl mä oisin pointsit jakanu pääpiirteissään Stratomesulle jolla oli vidun hieno slide meininki (hyvässä vireessä,mikä on sikamaisen vaikeeta....8D) sekä Kuhalle jolla oli jotenki älyttömän vaivattoman kuuloinen, hieno Henkka henkinen veto.....eli ei pisteiden suhteen mitään uutisoitavaa....8D

Vähän jotenkin toi moodi tossa alussa ja paikoin meni mollipentaan must hiukan ohi tän taustan, mullon varmaan jotain vikaa korvissa!!!

Ei oo korvissa vikaa....mä itse asiassa vedin "väkisin" blyyssiä semmoseen väliin mihin se ei mahdu tai on erittäin kyseenalaista (siis,"kuulostaa paskalta"...mut vedin silti ku Reverendissä on niin mahti soundi!!!!)8D
Kauas on pitkä matka........
Kuha
01.06.2009 08:09:02

Laitan uutta skabaa tuossa iltasella tulemaan.
latuska90
01.06.2009 23:26:19

Kerrankin mä sain sellasia säveliä ulos skitasta mitä mää todella halusin tähän uuteen skabaan...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Jii
06.06.2009 21:32:13
Huomasin skaban 79 liian myöhään. Kuuntelin pohjan ja päässä syntyi jonkinmoinen idea. Ääninäytteeseen laitoin linkin, mutta en toki siis sivusta tunge mukaan. Olen tarkkana ensi kerralla. :)

Hienoja vetoja kyllä porukalla, kuten aina.
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Osta Amfisound RR
velsa
07.06.2009 04:59:02

Saundi mun korvaan liian proffattu mutta tuo tatsi on jotain joka iskee joka kerta. Ja soittohan tässä toimii kyllä.

Meikä löysi lopen uupuneena klo 4 yöllä Guitar Rigistä phaserin ja sitä sit laitettiin
"pikkusen" mausteeks......8D
Kauas on pitkä matka........
latuska90
07.06.2009 17:48:50

BigPapa: Tossa toka rundilla tuli vähän mun korvaan kyseenalaista molli skaaloittelua.

Niin millaista kyseenalaista "skaaloittelua"? 8) Ihan uteliaisuuttani utelen?
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
BigPapa
07.06.2009 18:34:51 (muokattu 07.06.2009 18:44:03)

latuska90: Niin millaista kyseenalaista "skaaloittelua"? 8) Ihan uteliaisuuttani utelen?

No helevata ihan puhasta harmonikkamollia, tossa 0:34 eteenpäin, kun mun mielestä ois pitäny olla mollipentaa....sit tossa 1:34 on se duuri homma. Mitä mun sooloon tulee....ei siin ollu SRV:tä muuta ko toisessa polvessa....nimittäin Albääärt Kääng veti jo noit juttui ja mä kampeen omani etusijassa sieltä, oon mä jo niin vanha ukko...8DDD

P.S Jos joku luulee etten kuuntele näitä vetoja, niin väärässä on, kuuntelen hyvinkin tarkalla korvalla.

Ihan ekana halua sanoa että liian vähän pisteitä jaettavaksi

Mitä sit tohon tulee, niin tossa tilanteessa just kannattaa raakata pois tollaset kehäraakkivedot mitä mulla on esim.

BigPapa - Jees veto, hyvää meininkiä. +

Kiva...
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
latuska90
07.06.2009 18:49:03 (muokattu 07.06.2009 18:51:19)

BigPapa: No helevata ihan puhasta harmonikkamollia, tossa 0:34 eteenpäin, kun mun mielestä ois pitäny olla mollipentaa....sit tossa 1:34 on se duuri homma. Mitä mun sooloon tulee....ei siin ollu SRV:tä muuta ko toisessa polvessa....nimittäin Albääärt Kääng veti jo noit juttui ja mä kampeen omani etusijassa sieltä, oon mä jo niin vanha ukko...8DDD

P.S Jos joku luulee etten kuuntele näitä vetoja, niin väärässä on, kuuntelen hyvinkin tarkalla korvalla.

Tällaista mä oon halunnutkin kuulla omasta soitostani. ;D Eli asiantuntevaa puhetta. Aina vaan joku kitaroista tietämätön puukorva mylvii: "Jumalaut ku sä oot sit kova soittaa!!", vaikka omasta mielestäni oma soitto olis kuulostanu iha skeidalle...

Mut joo, mä ensin meinasin muuttaa tota "yksinkertaisemmaksi", mut annoin olla nuo erikoiset sävelet siellä. Niin, ja nyt kun tota omaa vetoo kuuntelee, niin oikeassa oot, BigPapa, että ei ne "harmonikkamollitmitkälie" siihen sovikaan. Ens skabassa sit jos tausta suosii, niin tykitän niin perinteisen Alppumaisesti oikein olan takaa. ;) Vähän sillai kun A.J. sleeppareissa '82...

Pitää mennä vaan niin, ett pärkkele!!
BigPapa
07.06.2009 18:54:50

latuska90: Tällaista mä oon halunnutkin kuulla omasta soitostani. ;D Eli asiantuntevaa puhetta. Aina vaan joku kitaroista tietämätön puukorva mylvii: "Jumalaut ku sä oot sit kova soittaa!!", vaikka omasta mielestäni oma soitto olis kuulostanu iha skeidalle...

Mut joo, mä ensin meinasin muuttaa tota "yksinkertaisemmaksi", mut annoin olla nuo erikoiset sävelet siellä. Niin, ja nyt kun tota omaa vetoo kuuntelee, niin oikeassa oot, BigPapa, että ei ne "harmonikkamollitmitkälie" siihen sovikaan. Ens skabassa sit jos tausta suosii, niin tykitän niin perinteisen Alppumaisesti oikein olan takaa. ;) Vähän sillai kun A.J. sleeppareissa '82...

Pitää mennä vaan niin, ett pärkkele!!

Mjoo, no oli tos senverran SRV:tä mun soolossa, että se oli vedetty SRV Signaturella...
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Kuha
07.06.2009 19:20:40

Purple masiin:
Kuha: Tommosta juttelua.MAHTAVAA

Kiva kun huomasit "juttelut". Mä ajattelin kerrankin yrittää soittaa blyyssoolon - jätin ne sujuvat kvasi-jatsi kieroilut pois, ja karulla saundilla kimppuun vaan.
Illu
07.06.2009 19:27:44
BigPapa - Jees veto, hyvää meininkiä. +

Kiva

No perkele, kun siinä oli hyvää meininkiä! Hyvin soitettu ja kaikinpuolin, mitäpä tuosta osaa meikäläinen runoilla. Pistettä ei nyt vaan riittänyt, vaikka hyvä veto olikin.
BigPapa
08.06.2009 00:03:20

Kyl täs ny o sit Alppua tuutin täydeltä. :D

Kyl kyl, nyt sitä on sit...;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)