Aihe: Raskaan musiikin sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 553 54 55 56 57112 113 114 115 116
hevikukko
09.07.2010 22:39:08
Käyttäkää tuota tai sitä toista, maun mukaan..

Vanhalla mentiin. Ei oo niin tarkkaa ku tausta on hieno kuiteskin. Mulla ollut tässä sitten töitä ihan riittämiin ja sen mukaan taukoa myös soitossa. Oli ihan pakko jotain visertää rennosti kannatuksen vuoksi ja nimenomaan vaan soittamisen ilosta.
aalataur
09.07.2010 23:23:07 (muokattu 09.07.2010 23:24:44)

dyydfromhell: Mikä virveli näissä pätkissä muuten? Onko jonkun valmiin presetin virppa vai ootko ite vääntänyt efektiä toisen perään?

Tässä on Superiör Drammer ja Metal Foundry lisäri.. josta Iron Maiden presetti :D Tossahan on useampiakin tunnettujen bändien rumpusoundeja apinoivia presettejä, mm. Mesihukka, Pantera, Wanha Metallika, Devin, Slipknot, Maideni ja semmosia. Ja rumpalien "signature-soundeja" ainakin Soilworkin rumpalin ja Gene Hoglanin. Gitarasoundi on Podista "Trooper" presetti ja basso on Trilian Hardrcok bass finger..
Ianuarius
12.07.2010 20:18:21

Ihan asiallinen tausta saundillisesti, mut vähän aikaa kyl meni että tottu tohon kvartin ylösnousemukseen. :D Jotenki vaan aattelin toistuvasti että sävellaji pysyy samana, mut toi kuvio muuttuu jotenki. Sit olin ihan helisemässä.
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
aalataur
15.07.2010 15:00:36 (muokattu 15.07.2010 16:47:09)

Juu ehkei perinteisin IM-vaihto? Mutta nyt ukot! Vetämään.. itsellä tässä 2 h aikaa vetää ennen mökkeilyä, aikaa alkaa nyt, katotaan mitä syntyy.

Noni, 1 h 45 min meni. Täynnä mun viime aikaisia maneereita. Kiitosanteeks.
ReBeat
15.07.2010 23:00:42

Tylsää kun Ambitus ei enää soittele näihin skaboihin. Tähän uusimpaankin pystyy mielessä kuulemaan että minkä tyylistä kiipeilyä sieltä vois ehkä tulla :) Itteltä jää kyllä mielikuvitusmelodiat toteuttamatta.
aalataur
16.07.2010 08:43:36 (muokattu 16.07.2010 08:44:57)

ReBeat: Tylsää kun Ambitus ei enää soittele näihin skaboihin. Tähän uusimpaankin pystyy mielessä kuulemaan että minkä tyylistä kiipeilyä sieltä vois ehkä tulla :) Itteltä jää kyllä mielikuvitusmelodiat toteuttamatta.

Kieltämättä mutta en mäkään kyllä soittelisi jos olisin Stratovariuksessa :D Tai riippuen siitä miten on aikaa, luultavasti aika vähän... Olihan Matias skabassa 7 muistaakseni.
arppah8
16.07.2010 08:46:46

Koskahan sitä taas ehtisi osallistua. On ollut niin kiirusta bändihommien kanssa ettei kotona juuri ehdi käydä kuin nukkumassa.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Kerpele
17.07.2010 11:21:46
Voisssstna, nyt tuli sellainen simppeli tausta johon olisin voinut itsekin osallistua, mutta eiköhän osallistumisaika loppunut jo.
Kaikki rumpalit on ihan hirveitä hinaajia. -Moderaattori
aalataur
17.07.2010 18:15:58 (muokattu 17.07.2010 18:17:28)

January: .. Aalataurin klipissä en lisäksi hirveesti välittäny kitaran soundista

Jea, ei ollut oikeen IM-soundi. Laiskana miehenä vedän useimmiten samalla tonella kaikki nämä kisat. Ois voinut vaikka etsiä sen millä komppikitarat vedin ja vähän boostata tms..

arppah8: Koskahan sitä taas ehtisi osallistua. On ollut niin kiirusta bändihommien kanssa ettei kotona juuri ehdi käydä kuin nukkumassa.

Toihan on vaan positiivista, kyllä bänditoiminta aina skabailun voittaa :D
hevikukko
18.07.2010 00:13:03
Voisssstna, nyt tuli sellainen simppeli tausta johon olisin voinut itsekin osallistua, mutta eiköhän osallistumisaika loppunut jo.

No voihan Kerpele sentäs, ehkä sitten ens kerralla natsaa paremmin.

Arvostelut laitettu skabasta. Oli suorastaan terapeuttista kuunnella ja laittaa pisteitä poijiille. Hyvää soittoa oli kaikinpuolin!

p.s Lomaa edelleen odotellessa...blaah ;)
-rokkijumala-
18.07.2010 16:12:40
Miltä asteikoilta tiluilette noi soolot? Mollipentatoninen?
aalataur
18.07.2010 16:16:34

Mollipentatoninen ja molli toimii tämmöseen aika jees. Mutta höntäilystä.. mun mielestä iso määrä nuotteja on hyvä asia lähes aina soolossa, paitsi ehkä slovareissa. Mun soolo oli katkonainen, koska se syntyi kiireessä ja pakkoluomisena. Ei saa syyttää tilua! Tilu ei ole tehnyt pahaa teille. Se oli mun sävelvalinnat..
Soma city ward
18.07.2010 19:38:22
aalataur: Mollipentatoninen ja molli toimii tämmöseen aika jees. Mutta höntäilystä.. mun mielestä iso määrä nuotteja on hyvä asia lähes aina soolossa, paitsi ehkä slovareissa. Mun soolo oli katkonainen, koska se syntyi kiireessä ja pakkoluomisena. Ei saa syyttää tilua! Tilu ei ole tehnyt pahaa teille. Se oli mun sävelvalinnat..

Chill dude :) Tuli joku ynkkä haastis mieleen missä se selittää, ettei se ymmärrä tätä less is more hommaa. More is more, it's that simple tai jotenki tollee. En tosiaan meinannu, että bluusia pitäs vetää, mutta pari semmosta "melodisempaa" ehkä vähän fiilistelevämpää koukkua vois rakentaa joukkoon, että soolo vähän niinku hengittää tms.

Mie lähin tohon vetään silleen, että kuin kolme kitaristia ois rölöttäny soolon pätkät. Semmosta vähän Gers rölöttämistä siitä taiski tulla
Gun down a school or blow up a car. The media circus will make you a star -Steven Wilson
John Titor
19.07.2010 10:28:48

Soma city ward: Chill dude :) Tuli joku ynkkä haastis mieleen missä se selittää, ettei se ymmärrä tätä less is more hommaa. More is more, it's that simple tai jotenki tollee. En tosiaan meinannu, että bluusia pitäs vetää, mutta pari semmosta "melodisempaa" ehkä vähän fiilistelevämpää koukkua vois rakentaa joukkoon, että soolo vähän niinku hengittää tms.

Mie lähin tohon vetään silleen, että kuin kolme kitaristia ois rölöttäny soolon pätkät. Semmosta vähän Gers rölöttämistä siitä taiski tulla

Eiku less is more, more is most!!!
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
aalataur
19.07.2010 12:11:39 (muokattu 19.07.2010 12:15:30)

Soma city ward: Chill dude :) Tuli joku ynkkä haastis mieleen missä se selittää, ettei se ymmärrä tätä less is more hommaa. More is more, it's that simple tai jotenki tollee. En tosiaan meinannu, että bluusia pitäs vetää, mutta pari semmosta "melodisempaa" ehkä vähän fiilistelevämpää koukkua vois rakentaa joukkoon, että soolo vähän niinku hengittää tms.

Tiedän mitä meinaat.. Toi Ynkän legendaarinen "More is more, simple as that" on tavallaan totta. Siis ei mun mielestä vähänkään reipastemposempaan rock- tai varsinkaan hewanderimusaan sovi soolo, missä ei ole yhtään ns. tilukohtaa. Melodisuus PITÄISI olla iso elementti soolossa, mutta jos ei ideoita löydy niin ainoa keino on yrittää tiluttaa :D Ja niitähän ei todellakaan aina löydy... Kyllä mä jotain melodisia pätkiä koitin kehitellä sinne, mutta ne jäi irrallisiksi.

Mä koin pakolliseksi osallistumisen koska kisatriidissä sanoin että nyt ukot vetämään perkele tjsp.. ei ollut minkäänlaista inspistä, eikä mulla läheskään aina ole. Täytyy silti jotain yrittää vetää, harjoituksen vuoksi. Monesti on ollut olo soolon äänityksen jälkeen että olipa väkinäistä paskaa. Sitten olen voinut voittaa kisan semmosella soololla. Toisinaan taas itsellä on olo, että oho tulipas hyvä - mutta muiden mielestä ei :D

Yleensä kyllä kun kuuntelee soolonsa joskus kuukausien päästä uudestaan, tajuaa että miksi äänestäjät sanoivat mitä sanoivat. Siinä soittovaiheessa voi olla innoissaan jostain ihan triviaalista asiasta, mikä ei muille avaudu, eikä näe kokonaisuutta. Mut nää on aina makujuttuja, muistan kun John Titorin soolosta skabassa 157 joku sanoi että irrallisen kuuloista, väkinäistä tai jotain vastaavaa.. mun mielestä se oli ihan killeri soolo, mulla on vieläkin se jostain syystä iPodissa ja kuuntelen joskus satunnaisesti edelleen lenkillä ym :D
Juzpe
19.07.2010 12:17:32

No voi vittu... kävi harmittaan ku oli niin hyvä tausta ja sit en tajunnu osallistua. Katotaan ny mitä seuraavassa on.
"I have broken several g-strings, while i've been fingering minors."
Tonski
21.07.2010 22:02:56

Tilumiähen tilulla meni 27-skaba, millasta taustaa on odotettavissa??
ihku
sympxgtr
22.07.2010 00:14:07
Harmittavasti jäänyt itselläkin tässä taasen skabat väliin, mutta pitää ehottomasti yrittää saada jonkinmoista sooloa tuleviin taustoihin. Tämä Maiden-tausta olis kyllä ollut helevetin kova, vaan ei saanut kunnon ideaa, niin siihenhän se sitten tyssäs.
aalataur
22.07.2010 17:20:08 (muokattu 22.07.2010 17:21:30)

Tonski: Tilumiähen tilulla meni 27-skaba, millasta taustaa on odotettavissa??

Tilumiäs ilmoitti ettei kerkeä vetämään skabaa. Vetovastuu siis kisassa toiseksi tulleelle, jaetulla 2. sijalla oli Ekespylly ja Bloodsucker. Jompi kumpi halukas hoitamaan taustan/ketjujen perustamisen?
Ekespylly
23.07.2010 08:52:56

aalataur: Tilumiäs ilmoitti ettei kerkeä vetämään skabaa. Vetovastuu siis kisassa toiseksi tulleelle, jaetulla 2. sijalla oli Ekespylly ja Bloodsucker. Jompi kumpi halukas hoitamaan taustan/ketjujen perustamisen?

Määkin voin värkkäillä taustan illalla, ellei Bloodsuckerilla ole valmiina tai työnalla jo jotain.

-Mikko
http://www.headsonfire.net http://www.mikseri.net/mre/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)