Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 552 53 54 55 56122 123 124 125 126
BigPapa
10.05.2009 21:54:32

Lämmin kiitos kaikille tämäntyyppisestä soitosta pitäneille, katselen kohta taustaa, pitää enste panna sauna viä lämpeen ja silleen.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
velsa
11.05.2009 03:05:23

Jee....Papalle onnittelut miultakii.......nyt on jyrkkää basismia uudessa skaba pohjassa!!!!!!
Kauas on pitkä matka........
kiippariippa
11.05.2009 09:44:51
Kiitoksia pisteistä ja kommenteista!

"....vaikeeta sanoa et oliks tää vitsi vai ei...."

Joo kyllä tossa aika pitkälti huulta heitettiin. Tavoitteena oli sellainen perämetsän Tonalt Faaken gone mad. Siitä toi Napoleonkin tuli mieleen ku tausta oli pikkuisen Pretzel Logiciin kallellas.

Loistava tausta uudessa skabassa muuten. Oli siis pakko näin maanantaiaamun omaks virkistykseks pistää puusormet lankulle ja laittaa pienet lofit.
J.Hollström
11.05.2009 09:48:22
Uudessa taustassa menee kasetissa nauhaa väliin pahasti kun kuuntelee suoraan maihinnoususta. Latamaalla toimii. Tämä siis windowsissa. Veikkaan että mäkillä toimii molemmat.

Aika huojuva meno tossa on jokatapauksessa vaikka ei vouvaisikaan.
BigPapa
11.05.2009 11:16:08 (muokattu 11.05.2009 12:36:02)

juki68: Uudessa taustassa menee kasetissa nauhaa väliin pahasti kun kuuntelee suoraan maihinnoususta. Latamaalla toimii. Tämä siis windowsissa. Veikkaan että mäkillä toimii molemmat.

Aika huojuva meno tossa on jokatapauksessa vaikka ei vouvaisikaan.

Miksen mä huomaa mitään muuta kun, että toi svengaa niinku saksanhirvi posliinikaupassa.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
BigPapa
11.05.2009 11:37:56

latuska90: Kylä nyt oli Alpulla sävelet välillä jopa pahastikin hukassa tossa A.J.:n DVD:n Albert Järvinen Band 1985:n yhdella keikalla... vääriä ääniä ja jopa hankaluuksia lopettaa kappale... :(

Joo toi on sen DVD:n pahinta osastoo kyllä...se missä on Saksala mukana...
blaekie
11.05.2009 11:41:26

BigPapa: Joo toi on sen DVD:n pahinta osastoo kyllä...se missä on Saksala mukana...

Albert on tainnu siinä nauttia takahuoneessa jotain muutakin kuin kansanluottamusta 8) ja reilusti.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
WanhaWetäjä
12.05.2009 12:19:34

velsa: .......nyt on jyrkkää basismia uudessa skaba pohjassa!!!!!!

Hoho, joo, jyrkkää on!
Jotensakin erikoinen ja melko "paksu" bassosaundi!On saattanut synasta mennä transposenappi -12 asentoon tai jotain, tai sitten tossa on joku oktaaveri bassossa tms...ja "kalavinetilla" bendaillaan mennen tullen!Kyseessä lienee klavinetin mallinnus, koska oikeella klavinettillahan ei bendailla...kele!Mutta jotenkin oudolla tavalla varsin svengaava tausta kyllä!
kiippariippa
12.05.2009 13:32:57
Kyseessä lienee klavinetin mallinnus, koska oikeella klavinettillahan ei bendailla...kele!Mutta jotenkin oudolla tavalla varsin svengaava tausta kyllä!

Toi bendailu on tosiaan selkee tapa paljastaa ettei purkin kyljessä lue Hohner. Noi bendit on silti jotenkin siistin kuuloisia, toisin kuin jos alkais esim Hamukkasoundilla bendaileen. Ja pääasia tietty että svengaa ja sitä tossa taustassa kyllä on.
blaekie
12.05.2009 15:15:43 (muokattu 12.05.2009 22:14:22)

velsa:Hampaat irvessä kauheessa etunojassa tuulta päin.....8)

Ja ei puutu ku stetsoni ja käärmeennahkapuutsit 8)

Mahtavia vetoja tullu siellä kitaristeilla ja kiipparisteilla .

EDit: perkele, nyt teki mullakin äänitysohjelma (ACID 6.0) oikeen kunnon tepposet latensseineen , vedin ainakin 10 vetoo , ja ihmettelin mikä vidu näissä nyt mättää, ku ei oo taimissa ei niin v**tu sitten millään (ja ajattelin jo että oon liian selvinpäin, tai muuten vaan paska 8) ja tuuppailin roskiin sitä mukaa ottoja, kunnes tajusin että ohjelma äänitti pienellä viiveellä koko-ajan, oli jotenkin koko PC epästabiilissa tilassa. saishan ne tuolta kaivettua ja säätäis, mut ei jaska. Kokeillaan toinen päivä uudestaan 8)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
velsa
13.05.2009 03:02:46

ajattelin jo että oon liian selvinpäin....

Joo,sille linjalle ei kannata sitten lähteä ollenkaan.....8)
Tuomo_
13.05.2009 10:32:50
oli jotenkin koko PC epästabiilissa tilassa

Viime vuonna hankin Mac:in ja Logic studion (8) sekä Apogee Duettin. Jo loppui äänitysten osalta ongelmat. Ainoaksi hankalaksi asiaksi jäi soittotaidon laatu/laaduttomuus.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
velsa
13.05.2009 14:01:54 (muokattu 13.05.2009 14:02:35)

tahtah: Viime vuonna hankin Mac:in ja Logic studion (8) sekä Apogee Duettin. Jo loppui äänitysten osalta ongelmat.

tää on muuten täysin totta.....PC aikana mulla oli jatkuvaa säätöä koneen kanssa....50% prossaa ajasta meni "twiikkailuun" ja sen laitteen pystyssä pysymisen kanssa painimiseen....ok,myönnän että tilanne on varmaan toinen jos on PC pelkästään musakäytössä eikä mitään virus torjuntaan liittyviä softia tarvita.......... mutta mulla on ollu mäkki nyt pari vuotta ja logic on kaatunu siinä muistaakseni 2 kertaa ja silloinkin softa yhteensopivuuksien takia....niin,eikä mäkeissä oo noita virus ongelmia!!!!!
BigPapa
13.05.2009 14:22:40

velsa: tää on muuten täysin totta.....PC aikana mulla oli jatkuvaa säätöä koneen kanssa....50% prossaa ajasta meni "twiikkailuun" ja sen laitteen pystyssä pysymisen kanssa painimiseen....ok,myönnän että tilanne on varmaan toinen jos on PC pelkästään musakäytössä eikä mitään virus torjuntaan liittyviä softia tarvita.......... mutta mulla on ollu mäkki nyt pari vuotta ja logic on kaatunu siinä muistaakseni 2 kertaa ja silloinkin softa yhteensopivuuksien takia....niin,eikä mäkeissä oo noita virus ongelmia!!!!!

Mjaah, mä oon kyllä pärjänny tällä PC:lläkin ihan ok näitten äänityshommien kaa.
Tiiä sit hänest.....tosin mun oma kone laukes ja käytössä on nyt vanhemman kollin Fujitsu Siemensi, missä on oikein näytönohjain kortti, taitaa olla joku Geforce ja sit toi Line6 Guitarport toimii äänikorttina. Kyl täl pärjää. Oman koneen kiintolevyt on nyt ulkoisina kiintolevyinä notta dataakaan ei karannu mihinkään.
J.Hollström
13.05.2009 14:26:22
BigPapa: Mjaah, mä oon kyllä pärjänny tällä PC:lläkin ihan ok näitten äänityshommien kaa.

Kyl määäkin pärjäsin, mut mäkin kans hommat pelaa fiksummin. Kaikki hommat. PC:t on perseestä.
BigPapa
13.05.2009 14:28:05 (muokattu 13.05.2009 14:34:36)

juki68: Kyl määäkin pärjäsin, mut mäkin kans hommat pelaa fiksummin. Kaikki hommat. PC:t on perseestä.

Sä sit moitit mun datansiirto välinettä? Emmää oo mäcciin vaihtamassa kuitenkaan. Tällä on mentävä. En mä ymmärrä miks mulla pitäis olla mäcci jos ne hommat mitä tarvii, saa tälläkin tehtyä. Varmaan se mäcci on todella hyvä, enhän minä niitä ole arvostelemassa. Kerroin vaan miten mun tilanne on. Se nyt vaan on näin.
J.Hollström
13.05.2009 14:45:14
BigPapa: Sä sit moitit mun datansiirto välinettä?

En tunne sun välineitä, mut omakohtainen kokemus PC:eistä on toi mitä laitoin. Töissä näistää saa edelleen nautiskella. Kotona ei enää viitti.
BigPapa
13.05.2009 15:01:30 (muokattu 13.05.2009 15:06:27)

juki68: En tunne sun välineitä, mut omakohtainen kokemus PC:eistä on toi mitä laitoin. Töissä näistää saa edelleen nautiskella. Kotona ei enää viitti.

No eihän toi mikään uutuus oo toi mun värkki , AMD Sempron 3200+ Processor 1,79GHz, NVIDIA Geforce 6600 näytönohjain, kiintolevytilaa nyt 350 Gigaa.
J.Hollström
13.05.2009 15:05:11
BigPapa: No eihän toi mikään uutuus oo toi mun värkki , AMD Sempron 3200+ Processor, NVIDIA Geforce 6600 näytönohjain, kiintolevytilaa nyt 350 Gigaa.

Ei sano mitään noi mulle, mutta idea ei nyt ollu käydä vääntämään näistä koneista sen kummempaa. Molemmilla taittuu nää hommat, mutta edelleen oma kanta on se että mäkki on kaikin puolin helpompi alusta operoida. Ja garagebändillä loput.
BigPapa
13.05.2009 15:07:45 (muokattu 13.05.2009 15:14:19)

juki68: Ei sano mitään noi mulle, mutta idea ei nyt ollu käydä vääntämään näistä koneista sen kummempaa. Molemmilla taittuu nää hommat, mutta edelleen oma kanta on se että mäkki on kaikin puolin helpompi alusta operoida. Ja garagebändillä loput.

Mjaa, eikös sekin virtanappulasta laiteta päälle ja näppis / hiiri hommalla edetään?
Garagebändistä en tiiä mittää. Ite operoin Audacityllä sen minkä tarvii. Voishan se mäcci olla melkonen työsarka opetella meikäläiselle jos siihen pitäis lähtee. En tiiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)