Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 549 50 51 52 53122 123 124 125 126
BigPapa
02.05.2009 20:18:13 (muokattu 02.05.2009 20:20:37)

tahtah: Taisin olla eräs osallinen erimielisyyksiin. Papan kanssa asia on käyty läpi ja sovittu. Tylsää, että homma näyttää jatkuvan arvioinneissa. Kaikki arviointi on OK, mutta nimittely ei ole asiallista. nimim. TähTäh...

Mjoo asiat on sovittu ja silleen kuni barskan kanssa myös, oli tölkeissä eilen jotain rähinäkarhuu, mut kyl se tästä.

BigPapa - Kivoja melodisia lurituksia. Oliskohan ollut hybriditekniikka käytössä välillä? 8)

Mää mistää hyrbideistä tiiä, ihan oli mun vanha jatsiloota ja pleku......
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
askarp
02.05.2009 23:10:01
No niin, nyt on sitten sooloiltu ja arvioitu muita. Yllättävän haastavaa hommaa alkaa Klaus Järviseksi tässä porukalle jota ei pätkääkään tunne muuta kuin yhden minuutin taustan päälle vetäistyn soolon verran.. :) Toisaalta on niinkin, että koko biisi luo pohjan soololle ja sehän jää tästä tietty puuttumaan. Joku voisi jopa sanoa että ei pelkästään biisi tai koko levykään, vaan koko bändin historia ja artistin persoona antaa sen taustan millä jotain yksittäistä sooloakin kuuntelee. No oli miten oli, mielenkiintoinen kokemus sinänsä.

Sain kaverilta vinkkejä ja reaperin buffereita säätelemällä sain nuo ikävät häiriöäänet (napsunat ja pätkäisyt) pois nauhotuksistani. Seuraavaan skabaan saa sitten parempilaatuista ääntä. Toivottavasti latenssit ei ala sitten vastavuoroisesti ketkuilemaan...
velsa
03.05.2009 02:37:32 (muokattu 03.05.2009 02:39:37)

mutta nimittely ei ole asiallista. nimim. TähTäh...
Mikäli olen herkkää taiteilijaa leikkimielisen kirjoitusvirheen muodossa karmivalla tavalla loukannut niin tokihan minä mitä nöyrimmin heitäydyn polvilleni ja tuskissani huudan anteeksiantoa ja pyydän Jumalalta voimia etten moisiin poikamaisuuksiin enää tällä maanpäällisellä matkallani sortuisi!!!!
Kauas on pitkä matka........
Tuomo_
03.05.2009 10:15:51 (muokattu 03.05.2009 10:30:17)
Mikäli olen herkkää taiteilijaa leikkimielisen kirjoitusvirheen muodossa karmivalla tavalla loukannut niin tokihan minä mitä nöyrimmin heitäydyn polvilleni ja tuskissani huudan anteeksiantoa ja pyydän Jumalalta voimia etten moisiin poikamaisuuksiin enää tällä maanpäällisellä matkallani sortuisi!!!!

Ylimielinen asenne kaverilla jatkuu. Ei muuten, mutta en tätä miestä tunne. En itse näe mitään huumoria tällaisessa julkisessa kirjoittelussa.... Helppoa on anonyymiteettinsä suojissa heittäytyä muiden yläpuolelle ja heitellä mitä sattuu. Näinkö sitä yhteishenkeä täällä parannetaan?
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
BigPapa
03.05.2009 13:26:07 (muokattu 03.05.2009 13:30:55)

tahtah: Ylimielinen asenne kaverilla jatkuu. Ei muuten, mutta en tätä miestä tunne. En itse näe mitään huumoria tällaisessa julkisessa kirjoittelussa.... Helppoa on anonyymiteettinsä suojissa heittäytyä muiden yläpuolelle ja heitellä mitä sattuu. Näinkö sitä yhteishenkeä täällä parannetaan?

Et sie Velsaa tunne, siehä sälli oot. Hää o promies eteläsuomest, nykyne Reverendin mannekiini. Kitarat ne pistää diudau diu dau.....
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Sirtsuke
03.05.2009 15:08:43 (muokattu 03.05.2009 15:09:26)
Velsan riveihin asetutaan, mies on niin kova soittaja ja fiksu mies, että ei kannata vinoilla hänelle. Tahtah on viemässä toivoa toivottomille ja maininta Yläkerrasta ilmeisesti sai hänet katolleen.
Hyvä, kun täältä löytyy rotia pistää kundit kuriin. Hyvä BP.
Tahtahin maininta siitä, että ei ole sukulaisia täällä, on tosi outo. Sukulaisetko antaisivat ääniä, never.
Roots-naisen täydellinen päivä on se, että nukkuu pitkään, leikkii lasten kanssa, pitää vaimon hyvällä tuulella, soittaa skittaa, syö hyvää ruokaa ja tekee loistavan biisin.
Tuomo_
03.05.2009 15:57:05 (muokattu 03.05.2009 16:02:20)
Nyt tiedän, missä täällä mennään ja lopetan osaltani tämän keskustelun tähän.
BigPapa
03.05.2009 16:01:02 (muokattu 03.05.2009 16:08:31)

tahtah: Nyt tiedän, missä täällä mennään ja lopetan osaltani tämän keskustelun tähän.

Ei kai toi kevyt kesäpäivän kevennys Väinö Linnaa mukaillen nyt vaan taas menny väärinkäsityksen puålelle? On tää vaikeeta tänne enää mitään vitsiäkään pukata.
Kai tää sit vaan on niin ihmeellinen asia tää nettikeskustelu, että kaikki mikä voi mennä pieleen, niin se sit menee.
latuska90
03.05.2009 21:23:18

Siinä olis palan painikkeeksi mun ja kaverin sovitus Hurriganesin "Pretty Mona" -biisistä:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=3450
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
velsa
03.05.2009 22:20:01

Huh,huh!!!!
J.Hollström
04.05.2009 08:54:46
velsa: Huh,huh!!!!

Ei kuitenkaan tuhtuh?
Tuomo_
04.05.2009 10:52:16 (muokattu 04.05.2009 18:07:55)
Pitäisiköhän vaihtaa nikkiä. On tullut viime aikoina sen verran hyviä ehdotuksia.
velsa
04.05.2009 12:13:03

juki68: Ei kuitenkaan tuhtuh?

Ei,tää oli ihan vaan huokaukseen verrattavissa oleva kirjoitettu äännähdys jota yleensä käytetään tilanteen
käydessä lähes uskomattomaksi.Ei mitään sen kummempaa.
J.Hollström
04.05.2009 14:45:14
velsa: Ei,tää oli ihan vaan huokaukseen verrattavissa oleva kirjoitettu äännähdys jota yleensä käytetään tilanteen
käydessä lähes uskomattomaksi.Ei mitään sen kummempaa.

No juuh. Aikas herkkä on tunnelma.
blues guitar
04.05.2009 22:06:47

Hyvät kommentit Illulla. Oikeen veti naamaa hymyyn kun noita luki :D
Toivottavasti tulee hyvät ajokelit....
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
baron
04.05.2009 22:07:06 (muokattu 04.05.2009 22:16:01)

Äänestysselitys:
Kun mun äänestyskäyttäytyminen on kyseenalaistettu niin
1. En tunne ketään kilpailuun osallistuvista eli ei ole kavereita eikä vihamiehiä. Kukaan ei myöskään koskaan ole antanut mulle pisteen pistettäkään eli ei ole kiitollisuudenvelkoja, kyllä mun äänestäminen perustuu tasan musanäytteeseen.
2. Se mitä arvostan: En niinkään teknistä taituruutta vaan sitä että soolo on johdonmukainen "kertomus" eli lähdetään jostain jota sitten kehitellään pitkäjänteisesti (vähän niinkuin "minisinfonia":-) ja jossa on "draamaa".
Tietysti joku voi olla eri mieltä siitä kuinka hyvin olen löytänyt etsimäni mutta nää on mun näkemyksiä. Jos tää on väärä tapa arvioida kappaleita, se pitäisi olla sanottu äänestysohjeissa.
3. Miksi en itse sitten soita siten? Yksinkertaisesti siksi että en osaa! Mutta ei tää tarkoita etten tietäisi mihin pyrin.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Korggari
04.05.2009 22:18:42

Omasta puolesta kiitän kovasti äänestäjiä, en olisi taatusti ikinä uskonut että jonakin päivänä meikäläinen on skabassa jaetulla ykköstilalla ! Mutta niinhän se menee se sanonta, että välillä sokeakin kana löytää jyvän :) Että kiitti vaan vielä kerran !

Jukin kanssa tossa vaihdeltiin viestiä ja juki antoi mulle kunnian vetää seuraava skaba, eli yritän pikimmiten saada uuden skaban käyntiin.
MoreK
04.05.2009 22:38:59

Korggari: Omasta puolesta kiitän kovasti äänestäjiä, en olisi taatusti ikinä uskonut että jonakin päivänä meikäläinen on skabassa jaetulla ykköstilalla !

Oli hyvä skaba ja taas kerran toinen toistaan parempia vetoja. Mielestäni meni voitot ihan oikeaan osoitteeseen, joten onnea Korggarille ja Jukille!
blaekie
04.05.2009 23:06:27 (muokattu 04.05.2009 23:06:48)

Mulla on sellanen fiilinki, et toi uus tausta on ollu ennenkin. Saatan olla väärässäkin

EDIT: Sinänsä ei mua haittaa.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Korggari
04.05.2009 23:08:54

blaekie: Mulla on sellanen fiilinki, et toi uus tausta on ollu ennenkin. Saatan olla väärässäkin

EDIT: Sinänsä ei mua haittaa.

Voidaan kyllä vaihtaakin jos on jo tullut toi käytettyä ,,,
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)