m6mm 20.04.2004 22:40:32 | |
---|
Tohon taustaan pitäs kyetä soittamaan ihan mitä vaan. Ihan turhaa kahlita itseään (sen enempää kuin itse taustaakaan) johonkin jazz-lokeroon toivoen, että sitä kautta löytyy juuri ne oikeat sävelet. Tein taustan ihan yhtä lailla hevi-, blues- kuin kantrimiehiäkin varten, sillä sana "jazz" ei tarkoita nykypäivänä yhtään mitään. Tai siis, tarkoittaa vähän liiankin montaa asiaa. :) Totta. Kokeilin monenlaisia juttuja tuohon taustaan ja aika erilaisia siihen pystyi soittelemaan. Monet vaan käsittävät jazziksi tuollaisen "isommilla" soinnuilla tehdyn musan. Kategorointi tällaisen musiikin kohdalla on aika vaikeaa ja niinpä taitaa olla helpointa puhua jazzista. Ite käytän tuontyylisestä jutusta sanaa groove, en sitten tiedä onko se yhtään enenpää oikein kun jazzikaan. IMIK #8 |
skinkarde 20.04.2004 22:43:16 | |
---|
se vähän riippuu kenen kanssa puhuu musiikista, että mitä termejä joutuu käyttämään. "Siitä puhe mistä puhutaan" |
Snowblind 20.04.2004 23:04:42 | |
---|
Miksiköhän ihmiset täällä puhuu jazzista? Hissijazziahan sen piti olla? |
Puavali 20.04.2004 23:11:18 | |
---|
Hissijazziahan sen piti olla? Tuo oli liian monimutkaista ikea jazziksi. Ois muuten hienoa tehdä levy: Ekman - Ikea Jazz |
SonOfaWarrior 20.04.2004 23:35:54 | |
---|
Tausta on pirun hieno (vielä kymmenennen kerran) ja väitän että se tekee todella hyvää tällasille hevivääntäjille kuin itse. Lisää näitä. Solid Steel. |
E.Q 21.04.2004 00:24:08 (muokattu 21.04.2004 00:32:49) | |
---|
Ei hevarit osaa laskee... Muutaku laulellen vesiä ;-D No ni, pistin sitte uuden kehiin, perhana ihan yhtä vaikeeta oli kun aiemminkin. :-( Kyllä tohon on hankala vääntää mitään joka kuulostais hyvältä kaipa ne todelliset mestarit sitten viimeistään tässä erottuu joukosta. X |
Eemil 21.04.2004 00:53:19 (muokattu 21.04.2004 16:27:07) | |
---|
Blaablaa, onhan taas mussutusta tullut kun on tausta minkälainen on. Voittaja saa päättää minkä päälle vedetään, se on ikään kuin voittajan palkinto että saa heittää haasteen muille. Turhaa jauhaa mun mielestä siitä voiko tuohon soittaa vai ei. Jos tuntuu siltä ettei siihen jostain syystä mitään irtoa niin ei muuta kun innokkaasti toivomaan että seuraava tausta osuu paremmin kohdalle. Jokainen soittaa omalla tavallaan ja muodostaa soolot eri tavalla. Mua tämä tausta ei inspiroi, mulle ei tule mitään fiiliksiä tästä joten en myöskään yritä sen päälle sooloilla. Ehkä seuraava tausta sitten koskettaa mun järjenjuoksua paremmin. Avautuminen ohi. Edit: mitä hemmettiä? ihme typoja kuten "tuohottaa" tarkoittaen "tuohon soittaa". |
Jucciz 21.04.2004 01:19:47 | |
---|
Mua tämä tausta ei inspiroi, mulle ei tule mitään fiiliksiä tästä joten en myöskään yritä sen päälle sooloilla. Sitten ymmärtänet allekirjoittaneen fiiliksiä parin viimeisen hevitaustan kanssa. Ne eivät todellakaan inspiroineet minua, mutta silti olen yrittänyt jotain, aika yllättävin tuloksin jopa. Ehkä seuraava tausta sitten koskettaa mun järjenjuoksua paremmin. Toivotaan yhdessä näin. Pakkohan ei ole osallistua, ihan vapaaehtoispohjalta ollaan liikenteessä. Itse pyrin soittamaan enemmänkin tunteella kuin järjellä, joten järjenjuoksu ei kuulu asiaan minun tapauksessani... monet hyvät soolot ovat syntyneet puoliunessa jne. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Jucciz 21.04.2004 02:02:12 (muokattu 21.04.2004 02:04:29) | |
---|
Palvelipa tämä mitään tarkoitusta tai sitten ei, laitan tänne tämän hetken tilanteen. Suhteellisen tasaiseen tahtiin näyttäisi ilmoittautumisia tippuvan. Saa nähdä, kiristyykö loppua kohden. http://peavey.mine.nu/sooloskaba4/ilmoittautujat.png Selvennykseksi kerrottakoon, että yhtenäinen viiva merkisee 24 tunnin jaksoa, toiselta nimeltään vuorokautta. Katkoviiva neljäsosaa edellisestä, eli 8 tunnin jaksoa. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
lxi 21.04.2004 02:07:51 | |
---|
Katkoviiva neljäsosaa edellisestä, eli 8 tunnin jaksoa. 1/4 * 24 = 6. Mars lukemaan tenttiin siitä! "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
Ze Kink 21.04.2004 08:37:02 (muokattu 21.04.2004 08:37:32) | |
---|
Äh, kun en taaskaan ehdi osallistua, perjantaina kun on Sibiksen pääsykokeet ja kaikki aika menee niihin treenaamiseen ja koulun projekteihin ja muihin kouluhommiin... Miksi kaikki pahimmat kokeet ja projektit pitää jättää vikoille kouluviikoille?!? "Ford!" hän sanoi. "Tuolla ulkona on ääretön määrä apinoita jotka haluavat keskustella tekemästään Hamletin käsikirjoituksesta." |
Jucciz 21.04.2004 09:33:42 | |
---|
1/4 * 24 = 6. Mars lukemaan tenttiin siitä! Ois sittenki pitäny... Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Jucciz 21.04.2004 19:25:33 | |
---|
Soundi ei ole kovin jatsahtava... Kuka sellaista on edellyttänyt? Eihän taustakaan ole. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Jackson Dinky 21.04.2004 21:59:25 | |
---|
Silence now falls... |
Miikathebest 21.04.2004 22:35:53 | |
---|
Mitäs helvetin viritelmä efektejä tässä on? :D Tuo octaavi spedu oli ehkä liikaa.. Oktaavi tsydeemi oli pedaalilla 2 oktaavia ylös/alas Ja oli siinä jonkin sortin bit crusheriakin käytetty. |
Jucciz 22.04.2004 09:09:54 | |
---|
Vielä melkein 9 tuntia aikaa osallistua. Kaikki vaan rohkeasti mukaan! Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
PomppoK 22.04.2004 09:55:37 (muokattu 22.04.2004 09:57:42) | |
---|
Kitara on huoltovalmiuksissa, ja toisaalta 'loistava' ideani sovittaa Paranoidia ja muutamia kliseisiä juttuja 'huomaamattomasti' soolon sekaan kariutui. Harmi. Jos en innostu purku-/huoltotöihin, niin voishan tuohon sen muka-funkin pätkän luikauttaa, taisin tuhota ensisessioista jo kaiken. "I've been busier than a one-armed bass player."
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Jucciz 22.04.2004 12:44:59 | |
---|
Viisi tuntia jäljellä! Kaikki nyt rohkeasti yrittämään. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
skebajaba 22.04.2004 13:13:34 | |
---|
ite kokeilin=) ei osaa oikeen vielä noita jazz juttuja vaikka jonkun verran oon opetellut niitä... -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Jucciz 22.04.2004 13:17:38 | |
---|
Edelleen painotan: tämä ei ole jazz-soolokisa. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |