hevikukko 13.09.2009 18:13:57 (muokattu 13.09.2009 19:23:37) | |
---|
Muistakeehan jatkossa että jos on alle 15 osallistujaa niin on vaan 6 pistettä jaossa... pari henkilöä ei ollut hokassut. Näitä sattuu usein väsyneenä. Onneksi ei sentäs tarvii olla pirteänä usein. Mitäs tähän nyt sanoisi ;) |
Norppa78 13.09.2009 19:51:24 | |
---|
Joo kiitokset kaikille osallistujille. Sitten vaan odottelemaan mitä sieltä Aalataurin hevipumpusta tulee ulos :) |
aalataur 13.09.2009 20:19:23 | |
---|
Dodih! Kisa numero kolme siis käynnissä. Nyt pitäisi olla vähän yrmymmille heviperteillekin sopiva tausta. Itsellä ei ole hirveästi kokemusta tuollaisen päälle sooloilusta, saa nähdä mitä tulee... Kaikki vaan sankoin joukoin mukaan, ei väliä oletko ennen soittanut tuollasta mäiskettä, tässä kokeilemassa omia rajoja itse kukin ;) |
Norppa78 13.09.2009 20:22:12 | |
---|
aalataur: Dodih! Kisa numero kolme siis käynnissä. Nyt pitäisi olla vähän yrmymmille heviperteillekin sopiva tausta. Itsellä ei ole hirveästi kokemusta tuollaisen päälle sooloilusta, saa nähdä mitä tulee... Kaikki vaan sankoin joukoin mukaan, ei väliä oletko ennen soittanut tuollasta mäiskettä, tässä kokeilemassa omia rajoja itse kukin ;) Ohhoh.. onko tuo sun itse vääntämä pohja? Aikamoista menoa! |
aalataur 13.09.2009 20:23:39 | |
---|
Norppa78: Ohhoh.. onko tuo sun itse vääntämä pohja? Aikamoista menoa! Juups isse väsäsin just tuossa äsken... 216 bpm on tempo ja Toontrack Metal Foundry läiskii rumpuja. |
Norppa78 13.09.2009 20:27:04 | |
---|
aalataur: Juups isse väsäsin just tuossa äsken... 216 bpm on tempo ja Toontrack Metal Foundry läiskii rumpuja. Vaikka en mikään vauhtihevin suurkuluttaja olekkaan, niin tarvii sanoa että todella hyvin tehty. Näyttää löytyvän lahjoja tuohon hevipuoleen.. |
aalataur 13.09.2009 20:28:44 | |
---|
Norppa78: Vaikka en mikään vauhtihevin suurkuluttaja olekkaan, niin tarvii sanoa että todella hyvin tehty. Näyttää löytyvän lahjoja tuohon hevipuoleen.. Kiitosta vaan :D Soolokitaraa en ole juuri yhtään soittanut tämmöseen musaan, rytmikitaraa kylläkin. |
hevikukko 13.09.2009 20:55:24 (muokattu 14.09.2009 10:20:56) | |
---|
Pitääpäs kurkkasta jos vaikka plektra saa taas vauhtia =) Mitäs tähän nyt sanoisi ;) |
Räkkipeli 14.09.2009 14:14:54 | |
---|
Norppa78: Vaikka en mikään vauhtihevin suurkuluttaja olekkaan, niin tarvii sanoa että todella hyvin tehty. Näyttää löytyvän lahjoja tuohon hevipuoleen.. Samalla tavalla noita väännetään kuin vaikkapa bluestaustoja. Hieman eri tyyliperiaatteilla vain. ;) "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
Norppa78 14.09.2009 15:29:30 (muokattu 14.09.2009 15:30:02) | |
---|
Räkkipeli: Samalla tavalla noita väännetään kuin vaikkapa bluestaustoja. Hieman eri tyyliperiaatteilla vain. ;) Juu, varmasti väännetäänkin. Pointti oli lähinnä siinä että harvemmin oon kuullut noin hyvällä rytmiikalla ja soundeilla tehtyjä kotidemoja/skabataustoja. Eli sen takia oli mainitsemisen arvoinen asia. :) |
hevikukko 14.09.2009 18:01:32 | |
---|
No nyt o repästy menemään. Oli iloista vetää, näin yyber hienon kuuloisen taustan päälle oma Barbababa. Käsi on ollut tulehtunut jo pari viikkoa, joten taitaa olla aika hoitaa sitä. Mitäs tähän nyt sanoisi ;) |
aalataur 14.09.2009 18:29:28 | |
---|
Norppa78: Juu, varmasti väännetäänkin. Pointti oli lähinnä siinä että harvemmin oon kuullut noin hyvällä rytmiikalla ja soundeilla tehtyjä kotidemoja/skabataustoja. Eli sen takia oli mainitsemisen arvoinen asia. :) Paljon tossa kyllä auttaa tuo juuri ilmestynyt Metal Foundry joka on päivitetty/uudistettu versio alkuperäsestä Drumkit From Hellistä.. konerumpalin voi käskeä soittamaan vaikeata kamaa ja kaikki tulee ulos tarkasti, mikäs siihen on lätkytellessä päälle. Linkkiä kyseisen plugarin kotisivuille: http://www.toontrack.com/products.asp?item=51 |
aalataur 16.09.2009 15:39:10 (muokattu 16.09.2009 15:39:33) | |
---|
johnny-boy: aika random shredsit pukkaa Ei minusta mitenkään random, itseasiassa aikamoisen hyvää ja mietityn kuuloista kamaa. Taustaa on ladattu jopa 40 kertaa, nyt vetojakin kehiin! Jos vaikuttaa ettei päästä edes yli 10 osallistujaan taaskaan, viikon kierrosta pitänee pidentää...? |
Räkkipeli 16.09.2009 15:56:19 | |
---|
aalataur: Ei minusta mitenkään random, itseasiassa aikamoisen hyvää ja mietityn kuuloista kamaa. Taustaa on ladattu jopa 40 kertaa, nyt vetojakin kehiin! Jos vaikuttaa ettei päästä edes yli 10 osallistujaan taaskaan, viikon kierrosta pitänee pidentää...? Joo näyttäis siltä etten ite kerkee tulla mukaan ainakaan. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
mutkis 19.09.2009 00:58:47 (muokattu 19.09.2009 00:59:59) | |
---|
Hyvä tausta jälleen kerran. Oli kyllä vaikea päästä jyvälle äänistä/ideasta (kun on näinkin harrastelija) mutta todella hyvää treeniä ja kiva on tiluttaa. Raskaan musiikin sooloskaba rulettaa, vai onko se oWnaa nykyään :D nm. Oldies but goldies EDIT: ps. ei 2 mielisesti tarkoitettu nm. - |
Väsykäsi 19.09.2009 11:29:22 | |
---|
Olenko jäänyt jostain paitsi olisi ollu vauhdikas tausta. *kieli poskeen* Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
johnny-boy 19.09.2009 12:28:34 | |
---|
Jep. Aika vaikea soolotausta oli, mutta kyllähän tuota jotain alkoi irtoaan, ku pääs jyvälle asiasta:) Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
Krice 19.09.2009 14:21:58 (muokattu 19.09.2009 14:22:08) | |
---|
aalataur: viikon kierrosta pitänee pidentää...? Tämä voisi olla hyvä idea. 2 viikkoa osallistumisaikaa, 1 äänestystä tjsp. Kiireellä tulee vaan keskeneräistä. |
Väsykäsi 19.09.2009 14:28:49 | |
---|
Krice: Tämä voisi olla hyvä idea. 2 viikkoa osallistumisaikaa, 1 äänestystä tjsp. Kiireellä tulee vaan keskeneräistä. Nyt ei olekaan tarkoitus tehdä niitä elämää suurempia sooloja. Itselle tämä ainakin on vain kevytmielistä kisailua. 2 viikon osallistumisaika ja 1 äänestys siinähän jengi ehtii jo kyllästyä jatkuvaan odotteluun. Itse ehdottaisin: maanantai-torstai osallistumista perjantai-sunnuntai äänestystä. Koska: Perjantaina riittää puhtia äänestää, lauantaina ei välttämättä ja sunnuntaina sitten hutastaan vaan jotain. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
aalataur 19.09.2009 14:50:20 (muokattu 19.09.2009 15:03:13) | |
---|
Väsykäsi95: Nyt ei olekaan tarkoitus tehdä niitä elämää suurempia sooloja. Itselle tämä ainakin on vain kevytmielistä kisailua. 2 viikon osallistumisaika ja 1 äänestys siinähän jengi ehtii jo kyllästyä jatkuvaan odotteluun. Itse ehdottaisin: maanantai-torstai osallistumista perjantai-sunnuntai äänestystä. Koska: Perjantaina riittää puhtia äänestää, lauantaina ei välttämättä ja sunnuntaina sitten hutastaan vaan jotain. Luulenpa että osallistuminen kannattaa muuttaa samanlaiseksi kuin alkuperäisessä sooloskabassa, eli äänestystä 5-7 päivää ja osallistumista noin viikko. Ei oikein mieltä vääntää taustoja jos niihin vaan puoliläpällä heitetään jotain (en tarkoita että skabassa 3 olisi sellaisia vetoja, vaan tuohon kommenttiisi viitaten), itse ainakin yritän ihan tosissaan säveltää hyvän soolon joka kerran, etenkin jos tausta on mieleeni. En sitä mainitsemaani sydänverta vuodata, mutta kuitenkin on mennyt joskus parikin tuntia jamitteluvaiheessa jossa testailen luuppaavan taustan päälle erilaisia juttuja. En todellakaan pystyisi vetämään taustan kertakuuntelun jälkeen ykkösellä sisään teknisesti itselleni haastavaa juttua joka on muutakin kuin sormiharjoitus. Lasken tämän hyödylliseksi kitaratreeniksi, mutta ei ole oikein mieltä jos alle 10 henkeä osallistuu, turhan vähäveriseksi menee homma. Lisäksi voi olla hankalaa saada uusi kisa käyntiin heti maanantaiaamuna, jos sunnuntai-iltana julistetaan voittaja. Ihmisillä on päivätyöt, lomamatkat, työmatkat, perhe, keikat.. pitää tehdä systeemistä joustavampi eikä enää sitoa sitä tiettyihin viikonpäiviin. |