Jucciz 09.11.2005 22:48:16 | |
---|
Sooloskaba on päättynyt, kiitoksia kaikille osallistujille. Äänestys voi alkaa - äänestysketju on avattu. |
J.Hollström 14.11.2005 11:14:46 | |
---|
Kylmä fakta on vaan se, että jos teen kolmen soinnun bluestaustan, saadaan noin 37 sooloa, joista pisteet voi antaa ihan yhtä hyvin kenelle tahansa - näin kärjistettynä. Olispa kiva, joskus jos olisikin tämmöinen 12 tahdin bluestausta. Luulen että jyvät erottuu akanoista silläkin. Tulipahan vaan mieleen kun katselin ton Rock'n'Roll Bandin uuden DVD:n dokumenttiosion, jossa Dave Lindholm puhuu kitaransoitosta... Jukka Hollström |
Pande 14.11.2005 11:22:11 | |
---|
Olispa kiva, joskus jos olisikin tämmöinen 12 tahdin bluestausta. Luulen että jyvät erottuu akanoista silläkin. Ai tässä ollaan erottamassa jyviä akanoista? Aika ikävää jos sooloskaboissa on mielestänne siitä kyse, itselleni nämä ovat oppimiskokemuksia. Erilaisista taustoista juuri se oppiminen tapahtuu, kun "joutuu" sopeutumaan uusiin juttuihin. Moni meistä on oman lajinsa ainutlaatuinen huippujyvä. Jokainen kitaristi (tai kitaransoittelija) täällä jolla on oma tunnistettava tyyli on hyvä soittaja. Se mistä tai kenen soitosta kukakin pitää milläkin hetkellä on taas pelkkä makuasia. At the over-matured sushi
The Master
Is full of regret. |
J.Hollström 14.11.2005 13:41:27 | |
---|
Ai tässä ollaan erottamassa jyviä akanoista? Puhutaan vertauskuvilla. Mutta lähinnä tarkoitin sitä, että minusta olisi ihan jees skulata sooloo ihan standardi bluestaustaankin. Onko täällä semmoista vielä pyörinytkään? Olen heilunut täällä vasta sooloskaba nro 23:sta alkaen kehissä, ja jokaiseeen siitä lähtien olen jotain muistaakseni räpeltänyt. Jukka Hollström |
Pande 14.11.2005 13:54:07 | |
---|
Puhutaan vertauskuvilla. Huomasin että puhuit vertauskuvin, kuten Jeesus. En olettanut että puhut jyvistä ja akanoista maanviljelyksen näkökulmasta :) Ja enpä tiedä onko ollut 12-tahdin bluestaustaa, jotain sinnepäin varmaan kyllä. Mukavampihan se on omastakin mielestäni soittaa helpompien taustojen päälle, oppiminen vaan jää vähemmälle. Niinpä itselleni onkin ihan sama minkälainen tausta sieltä tulee seuraavaksi. Skaban voittajalle on jäätävä edes se etuoikeus että saa itse valita ja tehdä taustan, juuri sellaisen kuin haluaa. Vois olla hyvä idea perustaa erillinen threadi jossa olis skaban ulkopuolisia soitantoja siten että joku laittais taustan, ja muut soittaisivat siihen päälle mitä lystäisivät. Ja ne kuuntelisivat joita nyt sattuu kiinnostamaan? At the over-matured sushi
The Master
Is full of regret. |
Urmas Potkuri 14.11.2005 15:55:35 | |
---|
Olispa kiva, joskus jos olisikin tämmöinen 12 tahdin bluestausta. Luulen että jyvät erottuu akanoista silläkin. Puhut minunkin puolestani tässä. Ai tässä ollaan erottamassa jyviä akanoista? Aina kun "paremmuusjärjestys" määritellään, on kyse juuri tästä. Toisille se on vakavampi juttu, toisille taas ei. ;) minusta olisi ihan jees skulata sooloo ihan standardi bluestaustaankin. Onko täällä semmoista vielä pyörinytkään? Niin olisi minustakin! Ainakaan skabasta n:o 21 lähtien ei bluestaustaa ole ollut. Kaikkiin olen silti osallistunut ja hauskaa on ollut. Mutta oikeaan vanhanajan "jami"-fiilikseen tarvitaan meikäläisen(kin) mielestä tommonen wanha kunnon blues. itselleni nämä ovat oppimiskokemuksia. Erilaisista taustoista juuri se oppiminen tapahtuu, kun "joutuu" sopeutumaan uusiin juttuihin. Tähänkin on pakko todetta, että samaa mieltä. Tosin minun oppimiset eivät taida olla verrattavissa Panden vastaaviin kokemuksiin kun oon wanha, enkä enää opi kovin helposti ja taitaa puuttua tuo todellinen motivaatiokin. :D Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
Pande 14.11.2005 18:08:23 | |
---|
Aina kun "paremmuusjärjestys" määritellään, on kyse juuri tästä. Toisille se on vakavampi juttu, toisille taas ei. ;) Juu no pitää vielä tarkentaa että tämä skabailupuoli luo motivaatiota paremmin koska tietää saavansa edes jonkinlaista palautetta (pisteet tai niiden puute on myös palautetta). Tosin minun oppimiset eivät taida olla verrattavissa Panden vastaaviin kokemuksiin kun oon wanha, enkä enää opi kovin helposti ja taitaa puuttua tuo todellinen motivaatiokin. :D En mä kyllä voi sanoa mitään konkreettista oppineeni, tuskin sen enempää kuin kukaan muukaan joka nyt vaan on ylipäänsä osallistunut. Olen myös huonomuistinen ja mestarillisen laiska opiskelemaan, mutta soittaminenkin opettaa, toivottavasti :P At the over-matured sushi
The Master
Is full of regret. |
Eemil 14.11.2005 18:23:39 | |
---|
Ilmeisesti olisi syytä keskustella/sopia millä perusteella tätä sooloskabaa ylipäätään tehdään. Alunperin idea on ollut muistini mukaan se, että kuka tahansa voi osallistua hommaan ja mun mielestä silloin pitäisi jättää pois kaikki sellaiset asiat jotka nostavat soittajan kynnystä osallistumiseen. Mä näkisin että sooloskaba nykyisellään kaipaisi parannusta koska selvästi on puutteita joihin ihmiset ovat ottaneet kantaa. Mä ymmärrän hyvin sen että ne jotka on tyytyväisiä nykyiseen malliin eivät halua sitä muuttaa, mutta olisi mukava jos kyseiset käyttäjät yrittäisivät ymmärtää myös "vastapuolta." Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
cerulean 14.11.2005 18:32:48 (muokattu 14.11.2005 18:33:13) | |
---|
...nevermind... After Ruth left me, i´ve been ruthless. |
Jucciz 14.11.2005 18:53:11 | |
---|
Seuraava skaba on taas erilainen. Iloitkaamme siitä. |
Pande 14.11.2005 18:53:20 | |
---|
Ilmeisesti olisi syytä keskustella/sopia millä perusteella tätä sooloskabaa ylipäätään tehdään. Alunperin idea on ollut muistini mukaan se, että kuka tahansa voi osallistua hommaan ja mun mielestä silloin pitäisi jättää pois kaikki sellaiset asiat jotka nostavat soittajan kynnystä osallistumiseen. Mä näkisin että sooloskaba nykyisellään kaipaisi parannusta koska selvästi on puutteita joihin ihmiset ovat ottaneet kantaa. Yks juttu mikä varmaankin auttas tossa oppimispuolessa ja helpottais kaikkia osallistujia olis se että jokanen taustantekijä laittais jonkinlaisen notaation tekosistaan, vaikkapa ihan vaan sointujen nimet. Itselläkään ei ole mielenkiintoa eikä energiaa kuulostella monimutkasempien taustojen sointuja itse ylös. Silloin joskus vuonna nappi kun osasitte äänestää kerrankin oikein ja tein taustan niin muistaakseni annoin helpotusta kaikille kertomalla jopa mitkä skaalat sopivat minkäkin soinnun päälle. Enpä oikein muuta parannusta keksi, joskushan tais olla hetkenaikaa sellanen periaate että seuraava tausta äänestettiin, mutta menee kyllä kunnon säätämiseksi. Tietty joku "taustaskaba" vois olla jees, sais samalla soittelutaustoja kaikki? At the over-matured sushi
The Master
Is full of regret. |
apenaattori 14.11.2005 22:02:50 | |
---|
Seuraava skaba on taas erilainen. Iloitkaamme siitä. Niinpä. Ja eikös pelin henki ole vähän se, että jokainen joutuu itse kuuntelemaan, että mistä se tauta menee? Näin kaikki absoluuttisen nuottikorvan omaavat jazzmiehet voivat nauraa meille jotka vedämme taustaan aivan väärästä skaalasta ja sävellajista. :-) Janne Henrikson ja kokemus heittää tua alakerrassa saundtsekkii et mennään tsiigaa. |
Pande 15.11.2005 08:03:47 | |
---|
Ja eikös pelin henki ole vähän se, että jokainen joutuu itse kuuntelemaan, että mistä se tauta menee? Näin kaikki absoluuttisen nuottikorvan omaavat jazzmiehet voivat nauraa meille jotka vedämme taustaan aivan väärästä skaalasta ja sävellajista. :-) Ei siinä absoluuttinen nuottikorvakaan auta, koska ei etukäteen voi tietää mikä sointu tulee muutakuin arvaamalla. Jos haluaa olla kokoajan mukana on joko A) tunnettava tausta hyvin, B) siihen on oltava nuotit edessä joista voi seurata ja lukea seuraavan soinnun nimen. Osallistujathan käyttivät suurimmaksi osaksi metodia C) soitettava jotain viiliksellä mikä tuntuu sohivan sinnepäin. Enemmän olis varmasti oppinut tuosta B-tavasta. Mutta ihan sama mulle. At the over-matured sushi
The Master
Is full of regret. |
kanka 15.11.2005 08:44:55 | |
---|
Tuo jonkin sortin notaatio olisi kyllä poikaa. Sointumerkit osviittaa antamaan, niin kyllä kasvaa osallistujamäärä. |
Eemil 15.11.2005 13:29:24 (muokattu 15.11.2005 13:30:08) | |
---|
Jotkut haluaa haasteita ja oppia mahdollisimman paljon joka skabasta, jotkut haluavat lesota soittotaidoillaan, jotkut haluavat vain pitää hauskaa, ja jotkut taas haluavat että tausta herättää jonkin sortin fiiliksiä joiden pohjalta itsestään tulee juttuja. Tän skaban pitäisi kunnioittaa jokaista erilaista soittajaa ja eri syystä osallistuvaa ihmistä. Mun ehdottamalla taustarakenteella tuo toteutuu mun nähdäkseni parhaiten. Mä edelleenkin puhun sen puolesta että taustojen pitäisi olla rytmi ja matot. Ei yhtään melodiaa bassolla, koskettimilla kuin kitarallakaan tai millään muulla soittimella. Mattojenkaan ei täydy olla monimutkaisia, vaikka kahta sointua edestakas kun menee niin siihen saa jatsityypit jatsata sydämensä kyllyydestä ja jokainen vetää omaa juttuansa. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |