Jucciz 17.04.2004 19:16:21 (muokattu 17.04.2004 20:06:48) | |
---|
Neljännen sooloskaban tausta löytyy täältä: http://peavey.mine.nu/mp3/other/tausta4.mp3 Kaikkien harmiksi tausta ei ole tyyliltään 80-luvun hard rockia, joten se ei vältämättä aiheuta minkään sorttista erektiivistä reaktiota 80-luvun hardrock-kitaristeissa. Skaba voimassa torstaihin (22.4) saakka. Lopetellaan vaikka klo 18:00. Virallinen skabakello on muusikoiden.netin kello, joten viimeinen ilmoittautuminen on tehtävä ennen tuota. Viestin timestamp kertoo suoraan, onko soolo ehtinyt ajoissa vai ei. Sama idea myös äänestyksessä. "säännöt" SKABA: -kaikki saavat osallistua. -kun osallistut, soita soolo annetun taustan päälle ja pistä linkki tähän threadiin. -Nimeä mp3:sesi siten että tunnuksesi on siinä selvästi havaittavissa. -taustaa ei saa muuttaa. -taustan tulisi olla 30 s - 1 min pitkä -Skaba tulisi olla voimassa noin 4-7 päivää. (riippuen miten osallistujia löytyy. Skaban aloittaja saa päättää niinkuin itse parhaaksi näkee.) ÄÄNESTYS: - äänestyksessä jokainen antaa pisteitä kolmelle omasta mielestä parhaalle soololle. - itseään ei saa äänestää - äänestys tapahtuu vain kerran eikä antamiaan pisteitä voi siirtää äänestyksen kuluessa jollekulle toiselle -3 pistettä parhaalle, 2 pistettä toiseksi parhaalle, ja 1 piste kolmanneksi parhaalle. -Äänestys olisi voimassa noin 4-7 päivää. (riippuen miten osallistujia löytyy. Skaban aloittaja saa päättää niinkuin itse parhaaksi näkee.) VOITTAJALLE: -Skaban voittaja valitsee seuraavan taustan ja vie seuraavan kisan läpi. (Skaban Aloitus Thread, äänestys thread, voittajan ilmoittaminen ja hänelle pikaviestin lähettäminen missä pyydetään häntä aloittamaan seuraavan skaban.) -nämä "säännöt" pitäisi laitttaa skaban aloitusthread:iin. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
kede 17.04.2004 19:37:23 | |
---|
Näitä skaboja tulee ehkä vähän turhan tiuhaan tahtiin nyt... |
Niskamies 17.04.2004 19:39:41 | |
---|
Loistava tausta, Jucciz! Sbassossa on neljä kieltä. |
lxi 17.04.2004 19:49:38 | |
---|
Huu, hieno tausta. Olisi voinut ehkä olla vähän lyhempi tai muuttuvampi... Sovitaanko, ettei itseään saa skaboissa äänestää? "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
Joel Harald 17.04.2004 20:04:10 | |
---|
Olipa yllätys. |
Jucciz 17.04.2004 20:04:52 | |
---|
Sääntöjä päivitetty parin kohdan osalta. Sovitaanpa vielä sillä tavalla, että varsinaiset sooloehdokkaat pistetään eri threadiin ja pidetään tämä yleisenä "keskustethreadina" sooloskabaa ja taustaa koskien. Kun joku saa ensimmäisen soolon aikaiseksi, aloittakoon hän threadin nimellä "Mnet sooloskaba 4:n ehdokkat" ja laittakoon lyhyen ja ytimekkään viestin omaa sooloaan koskien: mielellään pelkkä url ja maksimissaan jotain pientä lisäinfoa. Tällä tavalla on soolojen kokoaminen pisteenlaskua varten huomattavasti helpompaa. Soolojen kommentointi tapahtukoon tässä threadissa. Ymmärretty? Nyt soittamaan! Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Necromuru 17.04.2004 20:16:24 | |
---|
Sopiiko että laitetaan aina tohon alotusviestiin taustan sävellaji niin ei erikseen tarvitse kysellä? Ja kun sitä ei viellä ole missään tiedotettu, niin mikähän mahtaa olla taustan sävellaji? -Toi saksofooni ei oikein sovi tohon kappaleeseen.
-Niin. Siihen vois laittaa
säröä.
Keskustelua koulun juhlassa esitetystä kappaleesta. |
Jucciz 17.04.2004 20:19:44 | |
---|
Sopiiko että laitetaan aina tohon alotusviestiin taustan sävellaji niin ei erikseen tarvitse kysellä? Ja kun sitä ei viellä ole missään tiedotettu, niin mikähän mahtaa olla taustan sävellaji? Jos tuosta nyt väkisin pitää jokin sävellaji löytää, se varmaan olisi ensimmäisen soinnun perusteella Db-molli. Varsinkin kun kierto päättyy dominanttisointuun, joka on siis Gb7-johdannainen. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Jucciz 17.04.2004 20:47:40 | |
---|
Heitin vielä uuden masteroidun version tuosta taustasta jakeluun: raivasin 1kHz molemmille puolille vähän tilaa sooloa varten ja kompuroin ihan himpun verran lopputulosta. Eli jos olet kerennyt hakea taustan jo itsellesi, haepa samasta osoitteesta vielä uusi versio, niin lopputulos kuulostaa entistäkin paremmalta. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Aerodactev 17.04.2004 20:52:58 | |
---|
Eikö minkäänlaista sointukulkua voisi referenssiksi antaa...
If it's good, it must be progressive!
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
|
Jucciz 17.04.2004 20:58:32 | |
---|
Eikö minkäänlaista sointukulkua voisi referenssiksi antaa... En tähän hätään varmaan löydä mitään referenssibiisiä, sillä keksin tämän aivan itse. Toivoisin teidän, arvon solistien, pelaavan korvillanne. Vinkkinä: jos se kuulostaa hyvältä, se on oikein. Kuunnelkaa tausta, omaksukaa se ja kertokaa sen jälkeen oma tarinanne sen päälle: minulla ei ainakaan ole valtaa sanoa, kenen soolossa on tuon taustan päälle oikeita ja kenen soolossa vääriä ääniä. Voi olla, että isken sointukierron tänne jossain vaiheessa kun edes kerkeän itse analysoimaan, mitä oikein tulikaan tehtyä. Nyt menen lukemaan, kuusi tenttiä ensi viikolla. :( Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Aerodactev 17.04.2004 21:07:57 | |
---|
Juu, olen itse vain niin perse soittaja, että korvilla pelaus on hieman hidasta. Pitänee vain yrittää sitten.
If it's good, it must be progressive!
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
|
Jucciz 17.04.2004 21:14:15 | |
---|
Juu, olen itse vain niin perse soittaja, että korvilla pelaus on hieman hidasta. Pitänee vain yrittää sitten. Sittenhän tämän skaban voi ottaa treenin kannalta. Jos vaikka sattuisit kehittämään korviakin siinä sivussa. Tuskin menee hukkaan. Onnea vaan matkaan! Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
myrtonen 17.04.2004 22:35:31 | |
---|
Hyi helvetti millasta hissimusiikkia tuo tausta. Onnea vaan. Hattua nostan sille, joka tohon saa hyvän soolon tehtyä. Perkele. |
ninos 17.04.2004 22:42:14 | |
---|
niinpä PULU |
ninos 17.04.2004 22:47:03 | |
---|
Eikös voisi äänestää sitä taustaa, koska nyt ei tuu mitään päähän ku tota kuuntelee PULU |
Snowblind 17.04.2004 22:49:20 | |
---|
Hyi helvetti millasta hissimusiikkia tuo tausta. Onnea vaan. Hattua nostan sille, joka tohon saa hyvän soolon tehtyä. Juuri hyvä, mitään kasariheviä aina jaksa. Hyvä että on vähän haasteita eikä mitään arkista perustilua jokaiseen. |
JarnoH 17.04.2004 22:57:59 | |
---|
Juuri hyvä, mitään kasariheviä aina jaksa. Hyvä että on vähän haasteita eikä mitään arkista perustilua jokaiseen. Aivan niin, hieno tausta. Älkäähän nyt iniskö, kun säännötkin on sovittu jo ajat sitten. " Kyllä se kalja aina vaan maistuu kaljalle " -eräs kaveri |
sarkjan 17.04.2004 22:58:09 | |
---|
Ompa muuten harvinaisen inspiroivan kuuloinen tausta! Tässähän saattais jopa innostua kehittelemään jotain.. Eri asia kehtaako lopputulosta julkaista :D Hienoa. c|-ô-ó| |
Hannu H. 17.04.2004 23:06:10 | |
---|
Mahtava tausta! Itsekin olen sen kannalla että itseään ei saisi äänestää. Mielestäni näitä kisoja kyllä tulee ihan sopivasti. Jos tahti on liian tiuha niin ei tarvitse osallistua kaikkiin... "May the tone be with you" |