Aihe: soolo/riffiskabat
1
efunkelist
23.11.2004 23:13:48

Basistien osastolla tuli hieno ehdotus esille (kiitos HC.Pälä): jotta muiden soitosta ei turhaan ottaisi vaikutteita niin muiden osallistumisclippejä ei tulisi voida kuunnella ennenkuin osallistumisaika on ohi. Sitten ei myöskään tulisi näitä "en viitsi osallistua kun muut on jo soittanu niin hienoja juttuja" mihin ainakin itse sorrun :D

Jos tämä on muidenkin mielestä hyvä idea niin järjestely ei olisi monimutkaista, esimerkiksi näin:

Skaban järjestäjälle lähetetään linkki musaklippiin pikaviestinä ja järjestäjä julkaisee linkit viestiketjun alkuun vasta kun aloitetaan äänestys. Osallistujathan voi toki ilmoittaa mutta riffit olisi yleisesti kuultavissa vasta kun aloitetaan äänestys. Jos osallistumisklipeissä on jotakin vikaa että miksi ei voisi vaikka osallistua tai linkki ei toimi niin järjestäjä ja osallistuja viestittelee sitten pikaviestein.

Edellyttäähän tuo nyt vähän aikaisempaa enempää vastuuta, mutta mielestäni tätä ideaa voisi kehittää. Tai sitten ne linkit niihin riffeihin laitettaisiin foorumiin vasta deadline-päivänä, voisihan sen niinkin tehdä.

Comments?
Safaweb
23.11.2004 23:18:52
Hyvä idea. Äänestyksessä soolot/riffit voisivat myös olla nimettömänä, esim. vain numeroilla.
"miestä ei satu vaikka hakattaisiin kuinka, mutta kun nainen puhdistaa hänen haavojaan, hän irvistelee tuskasta" -elokuvatotuuksia
Spiralmind
24.11.2004 02:41:42

Mun mielestä kans ihan hyvä idea. (Btw nyt tein niin että kuuntelin muut vasta soitettuani oman soolon. Joskus kun on tullut kuunneltua muita ensin niin on melkein väkisin vahingossa meinannut ottaa vaikutteita.) Jos näin tehtäis niin mun mielestä ois hyvä että järjestäjä julkaisee linkit, koska ei kaikki osallistujat välttämättä ehdi julkaisupäivänä olla osanottoaan julkistamassa.

Ei tossa nimettömyydessäkään mitään vikaa, mutta se olisi vaikeampi toteuttaa. Tai tietty onnistuishan se esim. niin että osallistujat osallistuisivat 'salanimellä' joka sitten laitettaisiin tiedostonimeen. Vai miltäs kuulostais että nimettömänä/nimellisenä osallistuminen näin ois vapaaehtoista eli sais itse päättää laittaako oman nimensä vai 'salanimen'?

Mun mielestä ois joka tapauksessa kuitenkin kiva ainakin kilpailun lopuksi tietää että mikä nimimerkki soitti minkäkin soolon.
Sanity is just the majority of lunatics setting the standard.
jiikoo
24.11.2004 03:57:53
jooo, täysin samaa mieltä, että linkit sooloihin/riffeihin esille vasta äänestyksen alkaessa.
alashan pääsee aina, paitsi kissa puusta
Kimmo72
24.11.2004 07:39:08 (muokattu 24.11.2004 07:39:23)
Itse soitankin aina, juuri tämän mahdollisen omaan soittoon vaikuttamisen takia, ensin oman räpellykseni ja vasta sen jälkeen kuuntelen muut.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
epeli
24.11.2004 10:52:58

tän koko hommanhan vois sysätä moderaattoreiden niskoille. vaikö?
Happy I am... .... not sad....
efunkelist
24.11.2004 11:01:44

Mun mielestä toi anonyymiyskin olisi plussaa siinä määrin ettei tulisi turhaan mitään henkilökohtaisia myönnytyksiä joillekin u kno? Ja sen vois järjestää sillä että tiedostonimeen ei laita tekijän nimeä vaan vaikkapa itsekeksitty biisinimi tai numerosarja ihan mitä vaan mutta kisan pyörittäjähän tietää miltä nimimerkiltä se linkki on tullut ja voi sitten äänestystulokset laskettua julkaista tuloslistassa tekijän nimen.

Jos siis sitä haluttaisiin? Ehkä seuraaviin skaboihin voidaan soveltaa joitain näitä juttuja.
Volle
24.11.2004 11:05:12
Tota anonyymiyttä hiukan haitannee se, että joidenkin nettiosoitteissa lukee nimimerkki (esim. www.jucciz.com). Mutta toi että muiden tuotokset ei ole ennen äänestystä kuunneltavissa on hyvä parannus.
Nam.
Huonokitara
24.11.2004 11:33:48

Jep, idea todella hyvä, sooloskaboissa huomannu joidenkin soolojen "samaisuuden" plussaa heruu...
"Kreikan meri, meri Kreikan"
Booligan
24.11.2004 11:46:08

Kaikkea ne basistit keksii..
Doesn´t matter what you see Or into it what you read You can do it your own way IF IT`S DONE JUST HOW I SAY
stratocaster
24.11.2004 15:16:13
KOmppaan tuplabasareiden kera!

Anonyymia vain. Good idear.
Oli kaks ankkaa ja kolmannella ei ollu pipoa. HEhaahhahoehoeuhe!"!!
Kukkis
24.11.2004 15:30:36
Hyvä idea. Tulis vähemmän vaikutuksia toisista ja olis hauska arvuutella biisin soittajaa. Tuo linkkihomma ei toimi niin kuin tuo Volle tuola jo sanoikin, mutta se pikaviestijärjestelmä toimis kyllä.
Mikä ei tapa, se vahingoittaa ainakin. Pastilli?
Lord of the strings
24.11.2004 15:34:36
Mutta Farerin soolon tunnistaa silti.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
Kukkis
24.11.2004 15:35:29
Mutta Farerin soolon tunnistaa silti.

Miten niin? hoho
Mikä ei tapa, se vahingoittaa ainakin. Pastilli?
efunkelist
24.11.2004 22:33:53

No onhan tossa sekin juttu että jos joku tosiaan laittaa tekeleensä esim. www.mikseri.net -artistisivulle niin voihan sen sieltä joku bongata ennen "kisan" päättymistä.

Mutta ei anneta sen häiritä, tarkoitushan on ihan hyvä vai mitä?
E.Q
24.11.2004 23:02:37
No joo, kyllähän toi on käyny aikaisemminkin mielessä.

Vielä helpompaahan olisi niin
että sooloja voisi alkaa heti äänestämään paremmuus järjestykseen
kun ne ilmestyvät.
Ja kukin sitten editoi omaa äänestys-listaansa sitämukaa kun parempia sooloja ilmestyy.
Ei tietenkään kaikkia sooloja tarvitsisi äänestää
vaan niitä jotka ovat omasta mielestä hyviä.
Ja sitten tietenkin kisan lopussa lasketaan ne pisteet yhteen mitä kenenkin koriin on tipahdellut, jotta saadaan taustantekijä selville.
K100#10
efunkelist
24.11.2004 23:47:10

Vielä helpompaahan olisi niin
että sooloja voisi alkaa heti äänestämään paremmuus järjestykseen
kun ne ilmestyvät.

No sehän on melkein näin tällä hetkellä. Se mitä alunperin esitin ajaisi sitä asiaa että osallistumisaikana ei voisi kuulla muiden soittoja jotta niistä ei ottaisi vaikutteita. Voihan sitten linkkien julkaisun jälkeen laittaa äänestykselle aikaa vaikka viikon ja sen jälkeen vasta laskettaisiin tulokset.
E.Q
25.11.2004 00:03:40 (muokattu 25.11.2004 00:05:48)
Se mitä alunperin esitin ajaisi sitä asiaa että osallistumisaikana ei voisi kuulla muiden soittoja jotta niistä ei ottaisi vaikutteita.

No näinhän se olikin.
Sitähän siinä tavoiteltiinkin tosiaan.

Mutta se että heti pitäisi saada äänestää kun kuuntelee olisi kyllä hyvä ominaisuus.
Koska ei monikaan jaksa enää viikon kuluttua tulla äänestelemään kun on ensin kuunnellut etukäteen kaikki.
K100#10
efunkelist
25.11.2004 12:19:13

Mutta se että heti pitäisi saada äänestää kun kuuntelee olisi kyllä hyvä ominaisuus.
Koska ei monikaan jaksa enää viikon kuluttua tulla äänestelemään kun on ensin kuunnellut etukäteen kaikki.

Pistää miettimään... Pitäisi siis saada joku hybridi muusikoiden.net ja mikseri.net välille ;) Mutta kyllähän tuo totta on, itsekin olen jo monet kerrat tuohon sortunut että kuuntelen mutten jaksakaan antaa palautetta jos ei sitä instantly voi tehdä.
Karipiirto
25.11.2004 13:31:14

Hieno idea. Itse en ole osallistunut juuri siksi että muiden soittajien parempi soitto on masentanut minua ja vienyt minulta luovuuden.
Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)