Jucciz 21.11.2005 18:34:25 | |
---|
Riffikunkkuskaba jatkuu. Vuorossa osa kahdeksan. Osallistumisaika päättyy maanantaina 28.11. klo 17:31. Idea on seuraava: - Jokaisessa kisan aloituksessa annetaan 5-8 tunnettua ja mielellään suht erityyppistä riffiä, joista valitaan kaksi. Ne kaksi valitsemaasi riffiä versioit parhaan taitosi mukaan. - Taustoja ei sallita, vain kitaraa, maksimissaan kaksi kitararaitaa. - Nimeä tiedosto niin, että siinä näkyy käyttäjätunnuksesi ja ainakin osa biisin nimestä. - Kaikki saavat osallistua. - Skaban kesto noin viikko. Skaban vetäjä päättää. ÄÄNESTYS: - Kun tulee äänestyksen aika, kuulijat antavat yhden äänen mielestään parhaiten riffit soittaneelle soittajalle. Kahden soitetun riffin kokonaisuus ratkaisee. VOITTAJA: - Vie seuraavan kisan läpi näillä säännöillä. (Skaban aloitusketju, äänestysketju, voittajan ilmoittaminen sekä pikaviestin lähettäminen, jossa pyydetään aloittamaan seuraava skaba.) - Valitsee riffit. - Jos sama henkilö voittaa kisan kaksi kertaa peräkkäin, tällöin toiseksi sijoittunut vie seuraavan kisan läpi. - Nämä säännöt liitetään seuraavan kisan aloitusthreadiin. Tämänkertainen valikoima on tässä - toivottavasti tässä olisi kaikille jotakin. Suluissa on kerrottu, mitä kohtaa kappaleesta toivotaan soitettavan, yleensä kyseessä on intro/alkuriffi tai vastaava. Eppu normaali - Kitara, taivas ja tähdet (Intro, eli siihen asti kunnes laulu alkaa) Kolmas nainen - Paskanhajua (Intro, eli siihen kunnes laulu alkaa) Toto - Dave's Gone Skiing (Loppurypistys eli 4:21 -> loppu) Larry Carlton - Room 335 (Soinnut+melodia alusta soolon alkuun asti) John Scofield - Chank (Alun riffi) Incognito - Colibri (Alun sointukierto) Anthrax - King Size (Alusta n. 0:23 asti) Led Zeppelin - Moby Dick (Alusta sinne asti että idea tulee selväksi) |
Jucciz 23.11.2005 12:25:38 | |
---|
Näyttäisi pääsevän ääntenlaskussa aika helpolla tätä menoa... :) |
Ekku01 23.11.2005 12:32:43 | |
---|
Näyttäisi pääsevän ääntenlaskussa aika helpolla tätä menoa... :) Mielenkiintoisia vaihtoehtoja sulla, Jucciz. Huono puoli on vaan se että itse en ainakaan tunne biiseistä kuin puolet. Moby Dickiä olen "wanhana tuttuna" testaillut, mutta sitten olisi keksittävä vielä se toinen. Bad Company...till the day I die..." |
mikko1 23.11.2005 14:43:06 | |
---|
Joo, ei oikeen lista lämmittäny Moby Dickiä lukuunottamatta. |
secondarymind 23.11.2005 15:23:35 | |
---|
Hei, tuollahan on Taavi lähti skimbaamaan. Just oon opetellu sen jotenkuten soittamaan. Täytynee laittaa tuo ainakin. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
saha 23.11.2005 17:29:43 | |
---|
Jää kunkkuskabat korkkaamatta tälläkin kertaa. Ei yksikään biisi sano mitään. |
Jucciz 23.11.2005 18:47:25 | |
---|
Jää kunkkuskabat korkkaamatta tälläkin kertaa. Ei yksikään biisi sano mitään. Musiikillisessa yleissivistyksessäsi on vähintään kahdeksan biisin aukko. Häpeä! :) |
secondarymind 23.11.2005 18:55:59 (muokattu 23.11.2005 19:16:45) | |
---|
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
apenaattori 23.11.2005 22:28:48 | |
---|
Olenkin jo tuota Eppujen riffiä odotellut. Valitettavasti en osaa sitä vielä soittaa (no joo, joskus 3kk soittaneena yritin korvakuulolta, varmaankin ymmärrätte). Häpeäkseni täytyy myöntää, etten ole Moby dickiä koskaan kuullut (tai olen kuullut mutta se ei ole jäänyt muistiin). "The harder you try the dumber you look." |
hjukke 23.11.2005 22:34:27 (muokattu 28.11.2005 18:18:42) | |
---|
Eppua ja lyijylaivaa tulossa... Ärkele, en ehtinyt :) "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
wiggy 25.11.2005 13:12:11 (muokattu 25.11.2005 13:24:15) | |
---|
Heh, mullapa oli tähän kisaan sopivasti riffi jo valmiiksi äänitettynä. http://koti.mbnet.fi/anjala/Musaa/Wiggy_Dick.mp3 EDIT: Linkki korjattu EDIT2: Luin säänöt uudestaan. En tunne muita noista biiseistä, joten osallistun kisan ulkopuolisena. King Sizea muistan kuunnelleeni joskus paljonkin, mutta nyt en sitä käsiini saa. I'm living it, you're just hearing it! |
jukepoksi 25.11.2005 19:46:49 | |
---|
I've kept the movie rolling but the story's getting old now. |
Urmas Potkuri 26.11.2005 00:36:11 (muokattu 26.11.2005 22:34:14) | |
---|
Edit: Typoja Edit edit: Vedin sitten pois... Katotaan enskerralla. Kun tuo muisti on huano näillä kymmenillä......;) Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
J.Hollström 26.11.2005 13:40:44 | |
---|
Jukka Hollström |
Jucciz 26.11.2005 17:07:51 | |
---|
Tästä Room 335:sta en ole ole varma, että ollaanko edes oikeassa biisissä. En omista kyseista levyä. Ainakaan minä en tunnistanut biisiä, mutta kiva veto silti. ;) |
tähtivaeltaja 26.11.2005 17:13:16 | |
---|
Jää kunkkuskabat korkkaamatta tälläkin kertaa. Ei yksikään biisi sano mitään. Ainakaan minä en tunnistanut biisiä, mutta kiva veto silti. ;) Sehän tässä on ideana ;) niin sisäpiirin biisejä että ihmetyttää. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa |
Jucciz 26.11.2005 17:16:16 | |
---|
Ehkäpä riffikunkkuskaba voisi myös toimia yhtenä tapana tutustuttaa ihmisiä uusiin biiseihin, eli jos biisi ei ole tuttu, hanki se jostain käsiisi ja kokeile & innostu. Kyllä nuo biisit omassa genressään kuitenkin edustavat jossain määrin tunnetuimpia kappaleita ... ja kisan tarkoitushan on tarjota mahdollisimman kirjava valikoima eri tyylejä, jotta jokaiselle olisi jotain. Heviriffikunkkuskabat erikseen. :) |
Super-Jari 26.11.2005 17:49:48 | |
---|
Ehkäpä riffikunkkuskaba voisi myös toimia yhtenä tapana tutustuttaa ihmisiä uusiin biiseihin, eli jos biisi ei ole tuttu, hanki se jostain käsiisi ja kokeile & innostu. Kyllä nuo biisit omassa genressään kuitenkin edustavat jossain määrin tunnetuimpia kappaleita ... ja kisan tarkoitushan on tarjota mahdollisimman kirjava valikoima eri tyylejä, jotta jokaiselle olisi jotain. Heviriffikunkkuskabat erikseen. :) Tulisi levyhylly äkkiä täyteen jos viikonparin välein ostaisi kymmenkunta levyä yhden riffin vuoksi :) |
Jucciz 26.11.2005 19:29:23 | |
---|
Tulisi levyhylly äkkiä täyteen jos viikonparin välein ostaisi kymmenkunta levyä yhden riffin vuoksi :) Kirjastosta, kaverin luota tai sopivasti valituilta radioasemilta saattaa löytyä. Kuulemma myös kaiken maailman vertaisverkoista, mutta en toki kannusta piratismiin. |
apenaattori 26.11.2005 19:29:53 | |
---|
Tulisi levyhylly äkkiä täyteen jos viikonparin välein ostaisi kymmenkunta levyä yhden riffin vuoksi :) Yksittäisissä biiseissä voi käyttää sitä keinoa, mitä täällä ei saa sanoa ääneen... "The harder you try the dumber you look." |