secondarymind 23.02.2006 21:17:31 (muokattu 10.03.2006 16:26:17) | |
---|
Oukei. Pistetäänpäs nyt sitten toinen skaba käyntiin. Muutin pisteytystavan äänestyksessä, sekä osallistumistavan, joka lukee tuossa osallistumissäännöissä vikana. Pidetään tuota osallistumistapaa kokeiluna tässä ja seuraavassa voidaan palata takaisin alkuperäiseen, mikäli siltä tuntuu. Laitan nuo biisit sitten tuonne omalle kotisivutilalle ja muutan biisin nimen niin, ettei siitä käy selville tekijää. Tällä kertaa biisiissä tulisi olla seuraavat asiat: 3p - Vähintään yhden kerran, maksimissaan neljä kertaa seuraava sointukierto: Hm7, Csus2, G (HUOM. Mulla ei sitten ole tässä mikään oma lehmä ojassa, mikäli joku sitä epäilee.:) 2p - Stemmalaulua 1p - Sanat "I feel fine" Osallistumisaika päättyy sunnuntaina 12.3.2006 klo 23:59.59 SÄÄNNÖT ---------------------------------------------------------------------------------------------- OSALLISTUMINEN: - Kuka tahansa saa osallistua (vaatii kirjautumisen) - Biisin pituus maksimissaan keskivertopoppibiisin verran, eli n. 3½ minuuttia. - Skaban vetäjä määrää kolme biisiin sisällytettävää elementtiä, jotka tulisi sisällyttää biisiin, mikäli haluaa mahdollisimman paljon pisteitä. (Nämä elementit voivat olla esim. joitain sanoja, sointukulkuja, stemmoja, instrumentaaliosia tietyillä soittimilla tms.) - Musiikkityyli vapaa. - Soitinvalinnat vapaat. - Muukin toteutus vapaa (lukuunottamatta skaban aloittajan määräämiä ehtoja, mikäli osallistuja haluaa mahdollisimman paljon pisteitä) - Biisin täytyy olla oma. EI SIIS COVEREITA! - Biisin tiedoston nimeen tulee laittaa osallistujan nimimerkki, sekä mahdollisesti myös biisin nimi (esim. nimimerkki_savellysskaba.mp3) - Osallistumisaikaa vähintään viikko, enintään kaksi viikkoa (skaban vetäjä päättää) - LÄHETÄ OSALLISTUMISBIISISI LINKKI SKABAN VETÄJÄLLE. Biisit julkaistaan anonyymisti äänestysthreadissa ja biisien tekijät ilmoitetaan äänestyksen jälkeen. ÄÄNESTYS: - Kuka tahansa saa äänestää (vaatii kirjautumisen) - Äänestyksessä annetaan 3 pistettä parhaalle, 2 pistettä toiseksi parhaalle, 1 piste kolmanneksi parhaalle. - Kommentointi biiseistä on sallittua ja jopa suotavaa - Itseään ei saa äänestää - Osallistuminen skabaan velvoittaa myös äänestämään. Jos osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa. - Voittajan pistemäärä ratkaistaan seuraavalla tavalla: Äänestyksessä saadut pisteet + 3 pistettä (vaikea elementti) + 2 pistettä (keskivaikea elementti) + 1 piste (helppo elementti) - Skaban vetäjä päättää, mikä on vaikein ja helpoin elementti ja laskee pisteet yhteen - Äänestysaikaa vähintään viikko, enintään kaksi viikkoa (skaban vetäjä päättää) VOITTAJALLE: - Voittaja vie seuraavan skaban läpi. (Skaban aloitus thread, äänestys thread, voittajan ilmoittaminen sekä pikaviestin lähettäminen missä pyydetään aloittamaan seuraava skaba.) - Seuraava kilpailu olisi suotavaa aloittaa n. viikon kuluessa edellisestä skabasta, ettei kilpailijat/raati hermostu. - Nämä säännöt aina skaban aloitusthreadiin. ---------------------------------------------------------------------------------------------- En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
V.U.K. |
Hannu H. 24.02.2006 00:18:06 | |
---|
Tuo sananpätkä aiheutti välittömästi päässä niksahduksen.. tää biisi on jo tyylin puolesta paketissa =) |
NHR 24.02.2006 00:47:41 (muokattu 24.02.2006 01:05:11) | |
---|
Juu, hyvältä näyttää, paitsi että meitsin stemmalaulut sitten kuulostaa varmaan kaksinverroin kauheemmalta... ja noi soinnutkin pitää jostain vielä tarkistaa, kun enhän minä tiedä nimeltä juuri muuta kuin duurit ja mollit. E: Onko Csus2 esim. 330022 kitaralla? Äffä siihen kai ainakin tulee, mutta tarkoittaako tuo kakkonen deetä? Joutuuko tässä vielä prkl opettelemaan teoriaakin... ;) "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
secondarymind 24.02.2006 07:32:41 (muokattu 24.02.2006 07:58:39) | |
---|
E: Onko Csus2 esim. 330022 kitaralla? Äffä siihen kai ainakin tulee, mutta tarkoittaako tuo kakkonen deetä? Joutuuko tässä vielä prkl opettelemaan teoriaakin... ;) Ei noin. Esimerkiks X30033 tai X35533 yms. C G ja D on nuotit. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
V.U.K. |
NHR 24.02.2006 14:29:45 (muokattu 24.02.2006 14:36:37) | |
---|
Ei noin. Esimerkiks X30033 tai X35533 yms. C G ja D on nuotit. Okei, kiitos. Ja joo, tollai X30033 sitä käytännössä tossa rämpyttelinkin, vaikka kysymykseen kirjoitinkin sen ylimääräisen ala-G:n mukaan. Mutta siis tuo F-nuotti tuossa soinnussa on jotenkin "vapaaehtoinen", vai? Joissain käännöksissä tulee mukaan ja toisissa ei? E: Prkle minoon sekasin! Siis ei äffää lainkaan, vai? Mä olin siis rämpyttäny tämmöstä sointua: X30011, enkä kumpaakaan noista, mitä edellä väitin. Mikä ton nimi sit on? Ja mites tuon sointukierron kanssa, kun 1-4 kertaa se piti olla, niin saako siihen tulla muita sointuja väliin (siis esim. Hm7-Csus2-G-X-Y-Z-Hm7-Csus2-G, missä X, Y ja Z ovat niitä muita sointuja), vai pitääkö ne Hm7-Csus2-G -sarjat tulla ihan putkeen, jos meinaa useampaan kertaan niitä käyttää? Ehkä se ei nyt ole ihan näin tarkkaa ja vakavaa, mutta G. Pula-ahon sanoin: "Mä oon niin tarkka ton muaton suhteen, juu nou... mä oon oikeen semmonen muatovalio!" ;) "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
Aerodactev 24.02.2006 14:43:35 (muokattu 24.02.2006 14:46:26) | |
---|
E: Prkle minoon sekasin! Siis ei äffää lainkaan, vai? Mä olin siis rämpyttäny tämmöstä sointua: X30011, enkä kumpaakaan noista, mitä edellä väitin. Mikä ton nimi sit on?
Csus4add9 (esim. tai sitten vaikka hassu käännös G7sus4:stä)
Long = progressive = good
Kissapuhelinta ennakkotilauksessa! Tsekkaa inffot jäsenkuvauksesta. |
NHR 24.02.2006 15:47:51 | |
---|
Csus4add9 (esim. tai sitten vaikka hassu käännös G7sus4:stä) Ookei, tattis. Mutta offtopikiksihan tämä jo meinaa lipsua, tolla X35533:lla aattelin tällä kertaa pärjäillä (jos yleensä mitään valmiiksi saan määräaikaan mennessä), mutta pitää varmaan vähän opetella joskus noitten "omituisempienkin" sointujen nimeämistä vastaisen varalle. Sävellystyön iloa sitten vaan kaikille! ;) "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
Hannu H. 24.02.2006 18:31:13 (muokattu 24.02.2006 21:51:22) | |
---|
Ite pääsin jo nauhottelunmakuun.. EDIT: syyttäkää sitte secondarymindiä ku käski pistää stemmoja =) |
inflames 25.02.2006 00:26:36 | |
---|
Ite pääsin jo nauhottelunmakuun.. EDIT: syyttäkää sitte secondarymindiä ku käski pistää stemmoja =) Oho, jätkä ei turhia aikaile! Mulla taas iski nyt niin kova itsekritiikki, että saa taistella ittensä kaa että kehtaisko.. 'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell
Romantikkoitkijä #8 |
Hannu H. 25.02.2006 16:28:42 | |
---|
Oho, jätkä ei turhia aikaile! Mulla taas iski nyt niin kova itsekritiikki, että saa taistella ittensä kaa että kehtaisko.. No en. Tää läks aika kivuttomasti liikkeelle. Nyt on pieni sumppu päällänsä ja ei oikeen fiiliksiäkään jatkaa.. |
secondarymind 25.02.2006 16:54:23 (muokattu 25.02.2006 17:06:48) | |
---|
Ja mites tuon sointukierron kanssa, kun 1-4 kertaa se piti olla, niin saako siihen tulla muita sointuja väliin (siis esim. Hm7-Csus2-G-X-Y-Z-Hm7-Csus2-G, missä X, Y ja Z ovat niitä muita sointuja), vai pitääkö ne Hm7-Csus2-G -sarjat tulla ihan putkeen, jos meinaa useampaan kertaan niitä käyttää? Eijei mitään sointuja väliin. Hm7, Csus2, G vaan ja tuossa järjestyksessä. EDIT: Eiku siis tajusin ekaks väärin kun luin nopeasti. Siis totta kai saat sointukiertojen väliin laittaa mitä haluat. Ei tartte laittaa esim. neljää kertaa tuota putkeen. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
V.U.K. |
secondarymind 25.02.2006 17:12:01 | |
---|
Voisitteko sitten kertoa mulle sen ajan, jossa tuo sointukierto mahdollisesti esiintyy, kun mun epäabsoluuttinen sävelkorva ei välttämättä plokkaa sitä sieltä heti. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
V.U.K. |
shagriml 25.02.2006 18:04:31 (muokattu 25.02.2006 18:05:16) | |
---|
Miten/mistä nuo soinnut tosiaan otetaan kitaralla ja kiipparilla ? Voisko joku valaista asiaa... Että mä oonkin ikuinen nyypie teoriaosastolla.. Harmittaas sekin kun sain vauhdikkaan biisin aluilleen mut käsi kipeyty, oli sit vissiin liian vauhdikas... edit: ja nolottaa kysyä mut mitä stemmalaulu tarkalleen tarkoittaa ? sitä että monta tyyppiä laulaa samaan aikaan ? pitääkö sen mennä jotenkin sävelessä tjsp ? |
NHR 25.02.2006 18:06:08 | |
---|
Ei tartte laittaa esim. neljää kertaa tuota putkeen. No taidan laittaa kuitenkin... niin se taitaa olla helpointa ja selkeintä. Tai katotaan nyt. Kylä tää tästä lähtee pikkuhiljaa, sointukierrot olis jo mietittynä valmiiks, melodiat taitaa tulla sitten "improvisoimalla", eli mihin nuottiin sattuu ääni laulaessa milloinkin osumaan. Se voi tehdä niistä stemmoista aika... mm, mielenkiintoisia... ;) Paitsi että sanoista ei taas ole vielä hajuakaan, vaikka ulkommaxi pitäs olla (ja on ollut) yleensä helpompi tekstiä vääntää ihan diiba-daaba-pohjalta. Tai jos laulais ensin ja kirjottas sitten vasta sanat sen mukaan miltä se sattuu omaan korvaan kuulostamaan, kun eihän mun "lauluista" koskaan ole kukaan mitään selvää muutenkaan saanut. ;) Voisitteko sitten kertoa mulle sen ajan, jossa tuo sointukierto mahdollisesti esiintyy, kun mun epäabsoluuttinen sävelkorva ei välttämättä plokkaa sitä sieltä heti. Tapahtukoon sinun tahtosi... ;) Tulipas taas hymiöitä. Pari vielä kaupan päälle ;) ;) "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
slipkorn 25.02.2006 18:20:47 | |
---|
|
NHR 25.02.2006 18:22:49 (muokattu 25.02.2006 18:28:43) | |
---|
Että mä oonkin ikuinen nyypie teoriaosastolla.. No hyvä etten oo ihan ainoa sitten... ;) Miten/mistä nuo soinnut tosiaan otetaan kitaralla ja kiipparilla ? Voisko joku valaista asiaa... Csus2 tulikin jo vissiin käsiteltyä, eli siinä oli ne sävelet C, D ja G. Kitarasta siis esim. X30033 tai X35533. Tuossa siis kitaran kielet EADGHE-järjestyksessä ja X tarkoitti, että sitä kieltä ei soiteta. Jos siis tuo merkintätapa oli outo. Hm7 vastaavasti on käsittääkseni esim. X24232 tai 797777 tai jotain muuta vastaavaa, siis sävelet H, D, F# ja A siinä kai pitäisi olla. Nyt joku, joka oikeasti tietää voikin varmaan korjata... mitä stemmalaulu tarkalleen tarkoittaa ? sitä että monta tyyppiä laulaa samaan aikaan ? pitääkö sen mennä jotenkin sävelessä tjsp ? No semmosta kuorohommaa vissiin, eli yks ääni laulaa vaikka Deen ja toinen samaan aikaan vaikka Aan jne. Siis niinku kaks (eri) melodiaa menee päällekkäin, mutta jotenkin harmoonisesti, siis niissä soinnuissa pysyen. Saman melodian tuplausta oktaavia korkeemmalta ei vissiin lasketa, vai lasketaanko stemmalauluksi? Vittu minäkään mitään tiedä... www.chordfind.com Joo, toi on aika hyvä, mutta ei sekään tota Csus2:ta tuntenut. Eikä löydy millään muullakaan nimellä noi otteet siitä käänteisestä hakulaatikosta. "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
inflames 25.02.2006 23:38:48 (muokattu 26.02.2006 00:18:58) | |
---|
Eijjuma, sainpahan jonkulaisen biisin pykättyä. Onneks täs on reilusti aikaa äänitellä vielä... 'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |
secondarymind 26.02.2006 04:28:26 | |
---|
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
V.U.K. |
jukepoksi 28.02.2006 00:42:40 | |
---|
Sainpas tuherrettua jonkunlaisen kyhäelmän. Pikkusen on vielä ylimittanen tosin, mutta eiköhän tuosta saa hiottua jämptimmän. I've kept the movie rolling but the story's getting old now. |
secondarymind 01.03.2006 19:49:49 | |
---|
Jahas. Pitäisköhän sitä itekin yrittää kehitellä jotain ens viikolla. jos vaikka olis aikaa. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
V.U.K. |