Aihe: Bassolinjaskaba 41:n äänestys
1 2
hollstro
15.02.2010 08:49:21

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Hollström
15.02.2010 14:00:44 (muokattu 15.02.2010 14:23:49)
Ekaan pohjaan soittavat kärsii kyllä tosta taimihommasta kun rummut laahaa ja skitta keulii. Varsinkin toi feidaushomma, jossa tuntuu että rummut jää ihan jälkeen. Rummut pitäis olla soitettu jonkun soittimen kanssa yhtäaikaa tai sitten ihan klikille että siihen voi alkaa sutimaan muuta.

poppamies: Vähän tuhnun olonen kaiken kaikkiaan. Oisko jottain tullu matkalla. Semmonen perusbassotteluhan toi. Äänet sopi ja kaikkee. Paha sanoo näin ekaksi mitään sen ihmeempää.

hollstro: Tässä on laiteltu enemmän tyylinmukasesti. Näin tän kai pitäis about mennä.

2541: Basso on tosi pinnassa. Saapihan ainakin linjasta selvää, varsinkin kun jumputtaa aika pitkälti samaa ääntä. B-osioissa taiteilee sitten jo enemmän nuotteja ilmoille. Vahva suoritus joka sopii tähän tyyliin komeasti.

omarklah: Rohkeampi linjaratkaisu. Hyvää soittoa ja idearikasta linjaa. Ei ehkä kuitenkaan se tyylinmukasin.

hollmi-5: Tässäkin basso kuuluu (liikaa). Vähän häiritsee välillä kun a-kieli jää alle soimaan kun vaihdetaan sointua. Äänet sopii, mutta aika horjuvaa menoa kautta linjan. Rumpaliksi ihan ok suorite kuitenkin.

isorokko: Jämäkkää soittoa tyrnillä soundilla. Basso toki liikaa pinnassa, niinkuin melkein kaikilla. Mutta hyvä perus meininki.

ekikoo: Musarimainen soundi, ehkä inasen liikaa trepleä, ei pahasti. Alkuun jämäkkää perusjuttua. Lopussa riplailee vähän turhaan. Ehkä kärsivällisyys loppui kesken.

Teijo-k: Nasakka plekusoundi, alinta bassoa ei juurikaan mukana jota tähän taustaan olisi mahtunut kun bassarikaan ei sitä tonttia omista. Basso liian pinnassa kuten mainittu, mutta linja on selkeä ja toimiva tähän taustaan.

Seak: Hyvää ja maltillista perussoittoa, jota tämmöseen taustaan sopiikin soitella. Balanssi ja soundikin on ok.

sirdickyj: Just noin mist tiesit? Jämäkästi vetää ja toimii kympillä. Paras.

Esa H: Sama vaiva kuin monella, basso hautaa koko taustan. A-osassa hielutaan hyvän maun rajoilla eikä tiedä oikein kummalla puolella. B-osan tiputtelu toimii paremmin ja osoittaa hyvää makua.

Absqua: Tässä on kans tää hyväksi havaittu Back In Black -rytmitys. B-osaan junttaus oli kans silkkaa asiaa. Onnea Sabren johdosta.

BigPapa: Jännä plömisevä soundi. Ihan tyylinmukanen juttu ja toimii tässä meiningissä.

Jaakonam: A-osassa ekalla rundilla tämä jo hyväksi havaittu katkova linja. Tokalla taisi alkaa tiputtelemaan suorempaa kasia. Ehkä toi eka V-tyyli oli toimivampi. Loppupuolella tuntui että pudottiin jollakintapaa kelkasta eikä seurattu enää biisiä. Samoin B-osassa oli snadisti hakusessa noi soitetut äänet. Aika liikuttavan lähellä, mutta ei ihan vielä kuosissa tämä linja.

Pisteet:
3p. Jämä
2p. Eerik
1p. Jani S
omarklah
15.02.2010 14:16:23

J.Hollström:
omarklah: ....Ei ehkä kuitenkaan se tyylinmukasin.

Hähhää - Ei ollut tarkoituskaan. Hymiö.
Ekstiätuanoikato...
J.Hollström
15.02.2010 14:22:52
omarklah: Hähhää - Ei ollut tarkoituskaan. Hymiö.

Huomasin, mutta mainitsimpa kuitenkin.
hollmi-5
15.02.2010 16:10:01 (muokattu 15.02.2010 16:39:18)
Rummut on soitettu kappaleen Stormy May Day päälle. Todella syvälle taskuun Phil Rudd naulaa. Ja itse tuntui siltä, että pitäisi vetää enemmän eteen, mutta kuuntele itse, miten se meni. Rummut on tästä äänityksestä eriteltynä se minun veto: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6683

Pisteet:
3p. Jämä
2p. Eerik
1p. Jani S
Siis kenelle?
Soundit, piuhat ja kajarit.
J.Hollström
15.02.2010 20:40:54
hollmi-5: Siis kenelle?

3p. sirdickyj
2p. Seak
1p. absqua
sirdickyj
15.02.2010 20:58:41
hollmi-5: Rummut on soitettu kappaleen Stormy May Day päälle. Todella syvälle taskuun Phil Rudd naulaa. Ja itse tuntui siltä, että pitäisi vetää enemmän eteen, mutta kuuntele itse, miten se meni. Rummut on tästä äänityksestä eriteltynä se minun veto: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6683

Siis kenelle?

niin, tuollahan lukee taas tuo maaginen sana "kiilaa", mikä tarkoittaa just tota, eikä mitään tempon nousemista.

sleebaus taas on just tota, mitä Phil Rudd on VÄHÄLLÄ harrastaa aina soittaessaan, mutta kun ei, niin sitten tulos on makee ajava laid-back.

Ei pojille, miehille vain.
Tiukempaa linjaa
hollmi-5
15.02.2010 22:06:18
sirdickyj: niin, tuollahan lukee taas tuo maaginen sana "kiilaa", mikä tarkoittaa just tota, eikä mitään tempon nousemista.

sleebaus taas on just tota, mitä Phil Rudd on VÄHÄLLÄ harrastaa aina soittaessaan, mutta kun ei, niin sitten tulos on makee ajava laid-back.

Ei pojille, miehille vain.

Kyllä minun kunnioitukseni Williams/Rudd-parille nousi tämän projektin myötä. On tosi helppo puhua suoran beatin helppoudesta ja kasien leipomisesta bassolla, mutta harva sen saa toimimaan niin kuin nämä kaksi.
Esa H
15.02.2010 22:30:10
poppamies: Tämä ei ole ihan suoraviivaista acdctä. Erikoinen ratkaisu soittaa noin korkealta, kun kitarat surisee noin tummana. Beesosa toimii paremmin.
hollstro: Tässä on volataso suhteutettu hyvin taustaan. Saundi voisi olla pyöreämpi - tämä on vissiin soitettu plektralla. Linja sopii taustaan oikein hyvin. Suoraviivaista rokkia.
2541: Tarkasti soitettu agressiivinen bassolinja. Saundi himpun kovalla. Tämä on hyvää heviä.
omarklah: Viihteellinen linja tällaiseen hevirytyytykseen. Saattaisi sopia jos olisi mukana laulu ja koskettimet. Selkeesti erilainen kuin muut linjat.
J.Hollström: Hyvä saundi. Taustaan sopiva linja. Ei liikaa tavaraa yksinkertaiseen taustaan. Hyvin soitettu.
hollmi-5: Pelkistetty linja. Erikoinen kumiseva saundi. Rytmi ei pysy ihan kasassa.
isorokko: Hyvä tukeva linja. Pysyy kasassa koko biisin. Just sopiva taustaan.
ekikoo: Saundi leikkaa vähän turhankin hyvin läpi. Hyvä linja. Voisi ehkä olla hieman sippelimpi. Riffit vähän liikaa tällaseen genreen.
Teijo-k: Tosi raaka saundi. Linja jyrää eteenpäin kuin höyryjuna ja runnoo alleen kitarat ja muut. Tarkasti soitettu
Seak: Hyvä saundi. Matala murina ei mene kitaran päälle. Hyvä biisiin sopiva linja.
sirdickyj: Iskut osuu kohdilleen. Bassosaundi menee kitaroiden kanssa samoille taajuuksille. Linja on jämäkkä.
Absqua: Pörinäsaundi bassossa. En tiedä onko säröä tarkoituksella. Basso aika kovalla. Linja on ok.
BigPapa: Metallinen bassosaundi. Jyrää kitarat alleen. Joku öökaa tai leepaa. Linja soppeli taustaan.
Jaakonam: Saundi toimii kitaroiden kanssa ok. Pari erikoisempaa äänivalintaa. Linja on suoraviivaista lykkäystä niin kuin taustakin- joten sopii.

2541 2p
Hollstro 1p
J. Hollström 1p
Isorokko 1p
Seak 1p
hollmi-5
15.02.2010 22:51:56 (muokattu 15.02.2010 22:53:46)
Rumapili, eli rumpali kuuntelee myös. Ja antaa arvionsa. Tasaisessa porukassa ei oikein löytynyt selkeää ykköstä, mutta koska niin moni oli mieleen, ajattelin nakata pisteen/digattu raita. Sirdikyj oli se, joka olisi saanut ääneni, jos vain yhden olisin saanut antaa. Alkuun merkkasinkin hänelle kaksi pojoa, mutta stten olisi pitänyt joku puottaa pois ja se ei onnistunutkaan.

Tämä rumpuraita ei ollut alunperin tarkoitettu tähän käyttöön. Settinä oli vuoden -66 Ludwig ja vireet oli tosi kireät. Setti oli Zoom H4n-nauhurilla äänitetty rumpalin pään vierestä ja bassari jäi vaisuksi: http://picasaweb.google.com/mikaholl/Rumpukuvia#5424834252286476018

poppamies:
Tuli 70-luvun fiilis. Ihan hyvässä mielessä. Purkkaa ja jytää.

hollstro:
Hiukan olisi saanut olla nuotissa lisää pituutta A-osassa. Napakasti vedetty.

2541:
A-osa mallikkaasti. Tykkäsin myös jatkosta.

J. Hollström
Lähti uimaan tuossa B-osassa hienosti. Pidättelyä A-osassa. Tasapainoinen suoritus.

hollmi-5:
En ottaisi omaan bändiin basistiksi. No ensimmäinen kerta bassolla nauhalle... Oon kyllä kuullu, kun sitä soitetaan ;-)

omarklah:
Seikkaileva kuvio alkuun. Oman näköinen veto. Ja erilainen tässä porukassa.

isorokko:
Kivasti imua. Ehkä rytmisesti ei skarpein, mutta mainio veto.

ekikoo:
Hiukan liikaa soitettu näin yksinkertaiseen ralliin.

Teijo-k:
Bassopuolta lisää please. Soundiin nimittäin. Iron Maideniin sopiva soundi. Hyvin soitettu.

Seak:
Istu hyvin tuohon taustaan. Ei voi oikeastaan sanoa mitään erikoista. Ja se juuri tekee tästä toimivan.

sirdickyj:
Naulan kantaan ja napakymppiin.

Esa H:
Sulkavansoudut :-) Ei tähän väliin kiitos. Kesemmällä... Hyvin kyllä, mutta liikaa nuotteja tähän kohtaan.

Absqua:
Paras soundi A-osaan. Tosi kotoinen fiilis. B-osassa puskee vähän ehkä pintaan ja ajaa isoa laumaa, mutta taitavasti.

BigPapa:
Bassosoundi on aika koliseva. Pikkuisen välillä takakenoa, mutta ihan kelpo suoritus.

Jaakonam:
Olikos meillä sama biisi? Lähti hakemaan erilaista sovitusta ja sellainen tuli. Tuottajana en laskisi läpi, mutta joku toinen ehkä.

sirdikyj 1p
hollstro 1p
2541 1p
J.Hollström 1p
Seak 1p
Absqua 1p
jaakonam
16.02.2010 00:27:58

hollmi-5: Settinä oli vuoden -66 Ludwig ja vireet oli tosi kireät. http://picasaweb.google.com/mikaholl/Rumpukuvia#5424834252286476018

Minä mtn rumpuloista tiedä, mutta onhan järkyttävän komeat padat tuossa kuvassa.
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
hollmi-5
16.02.2010 00:48:16
jaakonam: Minä mtn rumpuloista tiedä, mutta onhan järkyttävän komeat padat tuossa kuvassa.

Kiitos. Sama edestä: http://picasaweb.google.com/mikahol … kuvia#slideshow/5177306025659240818
sirdickyj
16.02.2010 09:08:21
hollmi-5: Kyllä minun kunnioitukseni Williams/Rudd-parille nousi tämän projektin myötä. On tosi helppo puhua suoran beatin helppoudesta ja kasien leipomisesta bassolla, mutta harva sen saa toimimaan niin kuin nämä kaksi.

juuri näin.

mutta hyvin pistelit pannuilla, en yski ollenkaan, tämä vain, jos tuli semmonen mieleikuva.

ja; easy sounding is not always easy to play, mun mielestä. Siinä on vaan se, että tommosen perusjutun haltuunotta, mitä noiki vaijot vetää, on pitkä tie, joka vaatii saman asian toistoa, mikä on TYLSÄÄ toisin kuin ehkä jonkun monimutkaisemman, show-off henkisen jutun, mikä sekin on ok, ei niitä monimutkaisempia juttuja yhtään helpompi ole heltuun ottaa.
Tiukempaa linjaa
sirdickyj
16.02.2010 13:33:39 (muokattu 16.02.2010 13:34:16)
Puritaanistakin puritaanisempi asenteeni väritti tätä sessiota sekä soiton että kuuntelun osalta.

Poppis; ihan selkeä ja läjässä pysyvä kuvio, toimii jees ok.

Pinpi-Marku; jostain kumman syystä välittyy hieman löysähkö vaikutelma, mikäs? Kasihan ei tähän sitten istukaan koko aikaa, vaikka perus-Sipoolainen vois niin kuvitellakin. Kumminkin jees soiteltu.

Brushing-Peksi; no jopas, ootko siirtyny huomionkalastelijoiden sarjaan? On ku jänisräikkä ravustajalla nyt, kyllä. Aika dominoiva, kun nuoteissakin toteutettiin juurinuottimeininkiä. Ehkä tämä balanssin epätasaisuus nyt vähän lopulta kuitenkin hiekoitti. Ei taaskaan paskasti soitettu, onkohan koskaan?

Omar; venkoilee omilla teillään, toimivastikin, jopa, rauhoittuu tohon kertsiin. Ei toki mene mulle läpi, tuon laput silmillä-asenteeni takia, mutta toimivasti soitettu, tämäkin.

H.Hollströn; Huki vetäny livenä, ja pakkohan siinä on olla jotain, kun kaikki tykkää. Sama idea ku mulla, aika perkeleen tarkkaan, Onhan piste faktaa, kun idea on sama ku mulla, eihän siinä mitn voi. Sen verran pitää uskoa omaan visioonsa.

Alussa ollaan muuten Stadikalla, ja lopuks teebussissa. Katoavaista on mainen kunnia. +

Hollmi; kasi sujuu kivasti, mutta kun se ei tähän sovi koko aikaa, niin ei pistettäkään. Kumminkaan ei huonosti vedettyä kasia.

Isorokko; kasi ei toimi noin lähtökohtaisesti tähän, kuitenkin ihan jees soitettu kasia tässä, ja muutenkin hyvin vedetty, väärä asiayhteys vain. Irrallisesti kuunneltuna nasta meno, hyvä soundi ja sujuva soitto.

Ekikoo; oikea lähtökohta tohon säkeistöön (=lähes sama ku mulla), tokassa kierrossa tuleekin jo sit tota kasia, mikä ei natsaa, sen sijaan näin napakka kasi ois varmaan toiminu tohon kertsiin jossa on tyydytty vetelemään pitkiä ääniä. Hyvää soittoa, jämäkästi, mutta väärissä paikoissa.

Teijokoo; aggressiivinen ote lempeältä mieheltä. Kertsiin sopiva soitto, säkeistöön taas ei. Soitossa ei vikaa, soundista voi olla muutamaa eri mieltä, mulle ei napise, tosin kertsissä pehmeämpi ote/soundi, paree. Ei huonosti soitettu tämäkään.

Seak; toimivin kasi tähän asti, jopa anteeksiannettavan toimiva, tässäkin mun näkemykseen väärät soitot eri osissa, mutta poikkeuksellisen toimivasti vedetty, joudun nöyrtymään, se on +

Esa H; selkeä, toistuva idea, tukeva soundi, mun makuun hiukan hassu kuvio tähän taustaan. Olisko tässä nyt lähdetty hakemaan jotain erikoisuuksia? Kuten ei muutkaan, ei tämäkään pykäse soiton puolesta, sisällöllisesti vaan hassu tähän yhteyteen.
Absqua; alun kaksi iskua yhden tilalle vähän lukioistavat tätä hommaa, hyvää soittoa toki kautta linjan, toi juuriäänen vetäminen ei tossa kasikohdassa lämmitä mua, ei lämmittänyt noissa aiemmissakaan, tulee aika dominoiva fiilis, tossa kun ei kuitenkaan ole kyse mistää sointukierrosta, jossa se juuriääni natsais, tai sit balanssi vaan on sellanen, että toi jyrää. Esim. jossain Allright now:ssa se juuribasso soittaa neljäsosia, ja sointukiertokin on yhden soinnun niukempi, ehkäpä siitä johtuen kuulostaa sopivammalta. Sama noissa muissa pedal-note meinigeissä häiritsi. Oikein hyvin soitettu, toki.

Big Pap; hyvä meininki, kasia tässäkin ny vaan pitää sohia, vaikka ei lainkaan huonosti. Vapaamuotoisempaa hommaa, mikäs. Mun kuulokuva omassa päässä vaan vaatii toista soittoa, siis toisenlaista. Lajissaan jees.

Jaakonam; ei paska meiniki, eka osa ja toka välike, kertsikö lie, toimivat paremmin kuin tuo kasi, joka sitten seuraa, vaikka se kasi itsessään ei huonosti toimikaan. Good, ok.

H.Hollström 2p
Seak 2p

Vastentahtoiset pisteet Absqualle ja Harja-Pekalle, koska toteutus oli kyllä pisteen arvoinen, vaikka toi pedal-note homma onkin tommosta Lohjan ja Snappertunan välimaaston aikamiespoikien poikarakkaus-hommaa.

Harja Pekka 1p
Absqua 1p
Tiukempaa linjaa
poppamies
17.02.2010 20:07:47

Hollstro: Varmaankin varsin tyylinmukaisesti soitettu . Vähän minimailistinen lähestymistpa mutta jos ei tähän voi/saa soittaa muuta kuin sura kasia nii sitten asia on niin. Soundi hyvä ja erotteleva.

++ 2541: Tämä lähtee arvioni mukaan avoimella A kielellä junttaamalla. Avoin A on maailman paras bassoefekti. Siinä värähtää kaikki munia myöten. Muutenkin erittäin tyylinmukaisesti ja jämptisti soitettu. Ja hyvällä ja isolla soundilla. Mielenkiinto kasvoi koko biisin ajan ja niitä juttuja tuli sopivassa tahdissa. Täyteen soitettu mutta ei ylisoitettu kuitenkan. Hyvä veto.

++Omarklah: Erittäin toimiva veto hyvällä soundilla. Tuo toistuva oma melodialinja miellytti kovasti.

Juki: Varman päälle soitettu hyvällä soundilla. Mitään muuta sanottavaa ei tule yhtä-äkki mieleen.

Hollmi-5: Vähän liian yksinkertainen minusta.

Isorokko: Vähän smaa vikaa kuin edellisessä. Vain sillä erotuksella ettei turn aroundit ihan toimineet. Lopussa kuitenkin aika siisti synkoopillinen turnaroundi.

+Ekikoo: Hyvä rytmitys . Tässä hyvä esimerkki siitä että se vanha totuus pitää paikkansa että sen minkä jättää soittamatta on parasta.. Eli ne tauot. Less is more.

Teijo K. Tämä soundi oli kyllä aika kolkko. Soitossa sinänsä ei suuremmin moitittavaa. Ehkä vähän tylsä veto.

+Seak: Tässä vataavasti mielölyttävä soundi. Ikään kuin olisi bassolla soitettu. Hyvät fillit.

Sirdickyj: Tässäkin huvä soundi. OK veto kaikin puolin mutt ei pisteille asti.

Esa H: Pikkusen outoja sävelvalintoja mutta raikas veto kyllä. Siitä ja soundista piste.

Absqua: Nyt kyllä ahistaa. Tökkii rytmisti minun mielestä eikä souundikaan paras mahdollinen minusta. Ei pisteitä tällä kertaa. Lopussa missä basso yksin jatkaa kuulen sen rytmihäiriön selkeesti.

Big Papa: Kolkko soundi tässäkin vedossa. Ja rytmihäikkiä kans.

Jaakkonam: Outoja äänivalintoja siellä täällä.
Lord Of The Strings
BigPapa
17.02.2010 21:21:52

Täl kertaa ei runosuoni kuki joten:

Pojo per lärvi:

Hollstro
2541
J.Hollström
Omarklah
Sirdickyj
Absqua
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
omarklah
19.02.2010 21:22:19

poppamies - Linja sopii taustaan hyvin. Ehkä hiukan lyhyempiä ääniä olisi voinut paikoitellen olla. +
hollstro - Hiukan minun makuuni liian töksähtelevää nakutusta. Eikä soundikaan oikein tällä kertaa miellyttänyt.
2541 - Tässä taas tuo nakutus toimii, kun äänet on aavistuksen pidempiä. Muutenkin toimiva linja. +
J.Hollström - Agressiivisesti lähtee ja jatkuu samalla tatsilla loppuun saakka. Hiano! ++
hollmi-5 - Tässä on sitten taas mielestäni liian pitkät äänet. Saisi olla "rytmikkäämpi" - ei oikein kunnolla istu paikalleen.
isorokko - Tämä linja vie biisiä enemmän poprockin suuntaan. Ei ihan nappilinja kuitenkaan.
ekikoo - Peruslinja. Ok, mutta ei aiheuta väristyksiä...
Teijo-k - Alussa liian pitkään samanlaisella nakutuksella. Lopun kuviointia olisi saanut olla jo aiemmin mukana.
Seak - Tässä lähes yhtä jämäkkä linja kuin Jukilla. Häviää karvan verran agressiivisuudessa - mutta pisteille. +
sirdickyj - Ei puutu jämäkkyyttä tästäkään. Hyvä veto! +
Esa H - Basso aika pinnassa (ainakin mun kuuntelussa). Alun kuvio on hyvä, mutta tekee kokonaisuuden jotenkin levottomaksi.
Absqua - Pääosin hyvä linja tämäkin. Ei valittamista, mutta ei tämä kuitenkaan ole yhtä jämäkkä kuin pari aikaisempaa vetoa.
BigPapa - Soundista en hirveästi tykkää. A-osa on peruskauraa, mutta b-osa hiano. +
Jaakonam - Linja osuu kohdalleen ja a-osa on mukavasti hiukan erilainen muihin verrattuna. Lopussa homma sitten hajoaa jonkun verran käsiin arveluttavien sävelvalintojen myötä.

Meni näköjään 7:ään pisteeseen, mutta Jukin veto oli sen verran hyvä mielestäni, että ansaitsee 2 pistettä.

2p J.Hollström
1p poppamies
1p 2541
1p Seak
1p sirdickyj
1p BigPapa
Ekstiätuanoikato...
absqua
20.02.2010 23:24:08 (muokattu 20.02.2010 23:28:51)
Poppamies
Ei ihan liian jämäkkää, pikemminkin vähän löysää hommaa. Toimivaa sinänsä, tollasta vähän hajamielisen oloista pudottelua. Tavallaan sopii taustaan aika hyvinkin.
Soundista ei mitään sanottavaa.

Hollstro
Selkeetä pamputusta hauskalla soundilla. Tämä on mainiota, ilokseen kuuntelee.

2541
Simppeliä asiaa. Hyvä!
Kasiosien jono vähän liiankin rullaava taustaan nähden mun mielestäni. Toivois kyllä loppubändinkin yhtyvän tähän meininkiin. Hallelujah!

Omarklah
Melodista aihetta lähdetään rohkeasti pystyttämään. Tällaisenaan se toimiikin kun muu tausta on informaatiosisällöltään melko suppea, muttei toimisi ehkä enää esim vokalistin kanssa. Delmontemies sanoo silti kyllä. Piste on tosiasia. +

J.Hollströmi
Ja nyt yleisökin hurraa. Kännissä ovat kuitenkin, möllit perkele, sanokaa mun sanoneen.
Mutta vankkaa ja hallittua soitantaa taustan hengessä. H-Ström-brothers-band täydentyy toimivaksi. Piste. +

Hollmi
Tästä kuulee että puikoissa on "ei varsinaisesti basisti", mutta samalla kuulee myös sen, että tarjolla on näkemys hyvästä bassolinjasta ja otteesta. Näkemys tuntuu olevan saman suuntainen kuin omani. En varsinaisesti ole gynekologi, mutta voisihan sitä vilkaista. Piste tulee. +

Isorokko
Jees, kasiosaa pukkaa ja pientä filliä väliin! Ote ei ole jotenkin ihan niin tiukka kuin toivoisi, mutta hyvältä tää silti kuulostaa. Yllättäen toi toistuva fillailu jotenkin oudosti puoltaa paikkaansa.

Ekikoo
Kyllä tän näinkin voi vetää. Ruisleipää ja voita, päällä jahtimakkaraa. Hyvä veto, mitä nyt loppupuolella filli vähän häiritsevästi meinaa levähtää käsiin, mutta mitä siitä.

Teijo
Näkkärisoundilla pitkää linjaa. Urkupiste tuo tähän tyylilajin huomioiden vähän levottoman oloisesti liikuvaan taustan sointuhommaan tilannetta tasapainottavan
horisontaalin elementin. Oikke hyvä. Piste tulee pam pam. Sitäpaitsi kun miehet rupea nussimaan niin siinä on naiset vaan tiellä. +

Seak
Hyvää kasiosaa. B-osassakin rento ja hallittu time. Seppäsmiehiä. Fillinomaiset lurautukset noin useina kappaleina vähän päälleliimatun oloiset, mutta vahva piste silti. +

Sirdicky
Vankkaa bassottelua kuten asiaan kuluu, B-osassa sopivasti kevennetään. Toinen suupala em. ruisleivästä, päälle vähän haaleaa kahvia termoksesta ja rekan nokka kohti valtatietä. Hyvä, laadukas veto.

Esa
Tässä on haettu jotain ns. tavallisuudesta poikkeavaa. Hyvin soitettu, soundi on mainio jne. En mä oikein silti tota A-osan kiemurtelua osta, sori.

Bigpapa
Soundi on nyt ihan silkkaa rautaa! Lönkytystä ja rapinaa. Hyvästä soitosta kuultaa läpi myös näkemys ja sellaisest miä piän. Piste. +

Jaakonam
Pientä löysyyttää ilmassa mun korvaan. Eikä siis soitossa, vaan linjassa ennemminkin. Kaipais pientä meditointia vielä minusta.

Pisteille:

Omarklah
J.Hollstr
Hollmi
Teijo
Seak
Bigpapa
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hollstro
21.02.2010 12:08:17 (muokattu 21.02.2010 12:29:31)

"Säveltäjän" ominaisuudessa haen minimalistista linjaa joka ajaa biisiä ja antaa rumpalille ja kitaroille tilaa hengittä. Siksi ylisoittaminen, säröt, häröt ja kilinät sekä kikkailu saavat ankaran tuomion. Liian vähän ei tähän voi oikeastaan soittaa. Tässä nähdään että yksinkertainen on vaikeaa, erityisesti tämän tyyppisessä skabassa.

poppamies: Saundi on erikoinen, bassot ja diskantit uupuu, ja on vähän ruvella. Siis tosi lo-fi. Soitto on suurimmalta osalta OK ja hyvällä taimilla, mutta noi pitkät ykköset ei oikein istu.

hollstro: nakuttelin plekulla ja tulos on aika nasaali ja lyhyt sointi. Loivempi demppi ja sävelten karsinta ois ollut paikallaan

2541: Alku on ihan kun kahekskytluvulla, pelkkää pitkää A:ta baarissa. No sitten tulee vähän eloakin. Taimi ja saundi ovat hienot. Muutama makoisa koukku. Pikkusen on liika pinnassa. +

omarklah: Tällasella soitolla tulis tennaria eisidiisiin koesoitosta. Vaikka onkin ihan hyvin vedetty, niin tyylinmukaisuus on liian kaukana. Saundi ja balanssi hyvät.

J.Hollström: Ihan tulee CW mieleen. Saundi ja sävelvalinnat istuu hyvin. +

hollmi-5: taimi on hyvä, sävelet oikein. Tekniikka on raaka: sävelet soivat valtoimenaan ja toistensa päälle, eli demppi puuttuu, joten toinen ja kolmaskin otto ois ollut paikallaan, eikä saundikaan ollut ihan kohillaan: löysähkö ja kumiseva. Taustan rumpalilta kuitenkin rohkea veto.

isorokko: Hieman on liikaa pinnassa, sävelvalinnat hyvät, tosin kikkailu ei kuulu tähän genreen ja kun sama likki tulee taas ja taas niin se syö sen tehon. Kerran sopivaan kohtaan ois ollut tehokkaampaa. Hyvä saundi ja taimi.

ekikoo: Runttaava tyyli. Vähän töksyy alussa ja lopun likki menee kontalleen. Nauhakilinät aika kuuluvia. Toinen otto ois ollu paikallaan.

Teijo-k: Austaralialainen kansanmusiikki on selkeästi haastavampaa kuin kotimanen Liikaa sointia bassosaundissa ja se tappaa pulssin. Pinnalla oleva basso hoitaa lopun. Ihan lopun töpötys oli parasta.

Seak: Jännä saundi. Niin kuin villasukan läpi, silti hyvä, mitä nyt liikaa säröä mun makuun. Soitto melko kurinalaista, mitä nyt muutama lopuke liikaa. Sävelet ja taimi hyvät.

Sirdickyj: Hyvä saundi ja taimi. Sävelet just eikä melkein, ehkä jossain kohti jopa liikaa alleviivaten. Tyylinmukainen kokonaisratkaisu. +

Esa H: Basso on todella pinnalla ja seikkailee ihan omissa sfaareissään. Erilainen, B-osassa on ihan hyvä idea, mutta kaikkea on liikaa. Taimi on kunnossa.

Absqua: Taas CW:n henkeä pinnassa, mitä nyt basso on selkeämmin pinnassa kuin saisi olla ja vähän liika säröllä. Silti parhaimmistoa tässä skabassa

BigPapa: Saundi on vähän ohut ja säröinen. Hyvä B-osan linja. Muuten sävelet soivat liikaa ja toi painotus on pikkuisen väkinäinen. Ei sitä ihan parasta BP:tä tällä kertaa.

Jaakonam: Hyvä saundi, ajoittain liian paljon pinnassa. Sävelvalinnoissa vapausasteita vähän liiaksi.

Plussat
3: J.Hollström
2: Sirdickyj
1: 2541
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
2541
21.02.2010 12:14:05

poppamies

Hiema hutelo meininki, toimii osittain, jos ei ota tätä niin AC/DC:nä. Aika hauska, teki taustasta enempi jotain Nick Lowea pikku kännissä Stiff kiertueella.

hollstro

Toimivaa soittoa, mutta soundista en oo ihan varma. Demppaaminen toimii kyllä, mut soundi tuo enempi 60-luvun bändit. Ohut pleku?

omarklah

Kiva melodinen linja, erilainen, mutta alkaa liian toiston kanssa hieman tökkiä. Väliosan soitosta tykkään, mutta en kaikista nuottivalinnoista

J.Hollström

Kitaran seuraaminen toimii ja väliosakin toimii. Toimii siis.

hollmi-5

Valehtelisin, jos väittäisin, etten tykkää linjasta (varsinkin A-osassa). Tiukkuutta olis kaivanu lisää, soittoon siis.

isorokko

Väliosassa varsinkin hyviä kuvioita, mutta kokonaisuus hieman liian rauhaton. Tiukkaa soittoa ja mukavan murahtava soundi.

ekikoo:

A-osan tauko oli kiva idea, ehkä siinä olis voinut pidätellä enempi. Basso ehkä turhan pinnassa (samaan asiaan minoon syylliin ja sillä siwa). Hieman rauhaton tääkin, lopussa tuli jo ihan liikaa tavaraa. Soitossa ei vikaa.

Teijo-k

A-osa toimii tiukasti ja saman tyylin jatkuessa B:hen ne pienet tauotetut nuotit piristivät kummasti, vasinkin lopussa. Hyvä.

Seak

Slippin' away on a highway to hell. Mahtavaa, hienoa, tykkään. Runsastakin soittoa, mutta tässä se toimii.

sirdickyj

Niiiin Jarkon näköinen bassolinja kun voi olla. Toimii hienosti.

Esa H

Mielenkiintoinen näkemys aiheesta. B-osa parempi kuin A, muljuilu ei siinä oikein toimi.

Absqua

Bäkinbläkkäys bassolla sai kitarat kuulostamaan samalla rytmillä soitetuksi. B-osasta tykkäsin myös kovasti, soundikin sopivasti puurdonia.

BigPapa

Tää on taas kerran liian laidback, ei voi mitään. Soundi aika kolkko myös, vaikka säröisestä Mustangista kovasti pidänkin. Trapezeen sopi paremmin.

Jaakonam

Erilainen näkemys A-osassa again, ei ollenkaan pöllömpi. Loppupuolella homma hieman karkasi nuottien kanssa.

Pisteet:

Juki 1
Teijo 1
Sirdickyj 1
Seak 2
Absqua 1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)