Aihe: Pimeys (suomihorroria)
1 2 3 4
Lesko
07.11.2009 14:04:29
Dipsetcityboy: Mut ehkä mä vaan koen liian helposti myötähäpeää, tai oon liian vaativa ja huono ihminen muutenkin.

Niin, ehkä.
bedlam
08.11.2009 13:21:13 (muokattu 08.11.2009 13:22:14)

Dipsetcityboy: No mitä vittua? :D Musta tuossa trailerissa tuo näyttely oli aivan järkyttävän surkeaa ja tuo jenkkikauhuleffojen apinoiminen oli vaan tahattoman koomista katseltavaa (ja - etenkin tuon selostajaäänen osalta - kuunneltavaa). Mut siis anteeks jos loukkasin.

No kun en ymmärrä, että mistä tuosta löytyy sitä tahatonta komiikkaa. Olettaisin, että tuo trailerin komiikka on aivan tarkoituksellista. Jos tarkoituksena olisi ollut tehdä puhtaasti vakavaa kauhua, niin tuskin tuota oltaisiin sijoitettu jättipermisten ja farkkuliivien aikakauteen.
south_of_heaven
08.11.2009 20:39:45 (muokattu 08.11.2009 20:40:11)
ehkä se NYT on huumorilla tehty, mutta ei tiedä kuinka tosissaan tiimi oli alkuun lähtemässä hommaa tekemään. Kyllä mekin kavereiden kanssa lapsina tehtiin kauhuleffoja meiningillä "jee jee nyt tehään vitun pelottavaa kamaa" mutta pelkästään hupaisia ja hirveitä tekeleitä niistä sitten tulikin. Tää on mun mielestä täsmälleen sama juttu globaalilla tasolla. Ei sitä vaan pystytä täällä tekemään kunnolla.
Life in plastic, it's fantastic!
Tympee Huttunen
08.11.2009 21:22:46
south_of_heaven: Ei sitä vaan pystytä täällä tekemään kunnolla.

Tiukkaa tekstiä ottaen huomioon, ettei kukaan meistä ole elokuvaa vielä nähnyt. Olisipa kaikilla suomalaisilla LevottomatX-pätkillä yhtä paljon vastustusta. Itse ainakin odotan elokuvaa mielenkiinnolla ja vasta katsomisen jälkeen muodostan mielipiteeni.
Lesko
08.11.2009 21:48:50
Mäkrö: Itse ainakin odotan elokuvaa mielenkiinnolla ja vasta katsomisen jälkeen muodostan mielipiteeni.

Ei kannata. Paska se on. Kannattaa päättää se nyt, niin voi sitten todistella leffan jälkeen, että paskahan se oli.
MV
08.11.2009 21:51:04
Mäkrö: Tiukkaa tekstiä ottaen huomioon, ettei kukaan meistä ole elokuvaa vielä nähnyt.

Mutta samalla tavalla on tehty leffoja jo Jenkeissä eli mitä sitä tätä katsomaan. Paskaa näkemättäkin.
south_of_heaven
09.11.2009 01:36:38
Mäkrö: Tiukkaa tekstiä ottaen huomioon, ettei kukaan meistä ole elokuvaa vielä nähnyt. Olisipa kaikilla suomalaisilla LevottomatX-pätkillä yhtä paljon vastustusta. Itse ainakin odotan elokuvaa mielenkiinnolla ja vasta katsomisen jälkeen muodostan mielipiteeni.

Tuon trailerin perusteella Saunakin oli jopa ihan toimiva kauhuleffa. Vedän kuitenkin tiukat tekstini takaisin, katsotaan mitä tuleman pitää. Lupaan syödä plektran jos tosta tulee hyvä, vähän jännitystä.
Life in plastic, it's fantastic!
bedlam
09.11.2009 11:25:34 (muokattu 09.11.2009 11:31:23)

south_of_heaven: Tuon trailerin perusteella Saunakin oli jopa ihan toimiva kauhuleffa.

En ole tuota nähnyt, mutta eikös Sauna ollut enemmän tosissaan ja synkistelymielellä tehty kauhuleffa?

Mulla tästä Pimeys-trailerista selkeästi paistaa taas sellainen hauskanpitoasenne, että 80-luvulla kauhuleffoja diggailleet tyypit ovat lähteneet tekemään sellaista kunnianosoitusta lempparileffoilleen. Mutta tää on todella vaikea laji, parodia/kunnianosoitus, kauhu/komedia, tahallinen/tahaton huumori. Tasapainoilu näiden välillä on varmasti vaikeaa.

Just tuli postista Night of the Creeps -bluray ja toi esimerkiksi on vielä nykysilmilläkin erittäin onnistunut leffa. B-elokuville kumartava B-elokuva, joka kuitenkin on hyvin ja näyttävästi tehty. Ideoita on ammennettu runsaasti muista leffoista, mutta silti on saatu aikaan omaperäinen ja muistettava elokuva.

Tuo kuitenkin tehtiin jo 80-luvulla, joten siinä ei päästy irvailemaan itse 80-luvulle. Toivottavasti Pimeys ammentaa aikakaudesta enemmän kuin traileri antaa ymmärtää.
Arkansas
13.11.2009 23:40:52 (muokattu 14.11.2009 10:59:44)
Ok, tunnustetaan että olen mukana leffan tuotannossa kuten joku arvelikin. Noita kommentteja on mukavaa (ja joitain vähemmän mukavaa) lukea. No, kaikkia ei voi tässä maailmassa miellyttää, se on tämän maailman Jing ja Jang.

Jos tekisimme kaikkia miellyttävää kauhuleffaa niin silloin ois jotain jo tosi pahasti pielessä.

Jokatapauksessa nyt on Kolkkolampi Theme jaossa. Ei se ihan nissanmusaa ole, mutta toivottavasti kelpaa? http://riskiremmi.blogspot.com/2009 … olkkolampi-theme-by-riskiremmi.html
Kukkis 77
14.11.2009 14:47:36

Arkansas: Ok, tunnustetaan että olen mukana leffan tuotannossa kuten joku arvelikin.

Eikö ollut pokkaa kysyä suoraan että mitäs pidätte tekemästämme pätkästä? Naurattaa tuollainen vedätys.

Tulee mieleen eräskin elokuvantekijä jokusen vuoden takaa tältä palstalta..
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Jormaz
14.11.2009 15:09:43
Hoho. Aika hieman noloa.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)