Aihe: Nettisivuista palautetta
1 2 3 4 512 13 14 15 1619 20 21 22 23
Vanalkar
26.11.2007 09:37:51
Esimerkiksi navigaatiot ja animoinnit on usein kevyempi tehdä vektorigrafiikkana

Paitsi siinä vaiheessa kun navigaatiota halutaan/asiakas haluaa muuttaa. Sitten revitään hiuksia ja manataan perkeleitä. Tietty jos tuntipalkalla mennään niin samahan se.
Vanalkar
26.11.2007 09:46:00 (muokattu 26.11.2007 09:53:26)
http://www.silene.in

Ihan hyvältä vaikuttaa, mutta tuohon sisältölohkoon laittaisin vähän paddingia, nyt teksti menee ainakin Windows+Firefoxilla kiinni vierityspalkkiin. Joku 20px vaikka joka puolelle?

Ulkoasussa käyttäisin tuota S-merkkilogoa rohkeamminkin hyväksi. Nyt tämä näyttää aika lailla taulukkotekniikalla tehdyltä, vaikka divejä onkin. Kuvista voisi ottaa nuo hurjat rajaukset pois ja antaa feidaantua mustaan, häviää se palikkamaisuus.
Fortune
26.11.2007 15:50:08 (muokattu 26.11.2007 15:51:23)
Paitsi siinä vaiheessa kun navigaatiota halutaan/asiakas haluaa muuttaa. Sitten revitään hiuksia ja manataan perkeleitä. Tietty jos tuntipalkalla mennään niin samahan se.

Juu, sitähän se on. Mutta kyllä se töitä teettää css-valikonkin tuunailu, jos on vähänkään grafiikkaa mukana.

Perusfonteilla vedetyt listaelementtivalikot ovat toki helposti automatisoitavissa vaikka käyttäjän itse päivitettäviksi, mutta ei se oo nättiä aina vetää jollakin supervarmalla Verdanalla valikkoja.

Ja harvapa näitä ainakaan omiin nimiinsä tuntipalkalla tekee, totta. Siksi pitääkin laittaa tarjous sellaisiin lukemiin, että ei ota päähän korjata sadatta kertaa sitä valikkoa, josta asiakas aluperin sanoo "laita jotain vaan, ei mulla oo mielipidettä" :P
Look behind you, a three-necked guitar! Holik Portfolio
Sir Härö
27.11.2007 10:44:54
Tässä tällaista. http://www.silene.in
"Kynnysmatto" on vielä mutta ei ehkä enää pitkään.
Taitaa muutenkin tulla taas isompien päivityksien aika, kunhan vaan jaksais...

Vähän ysäri fiilis tuli. Gauheen tummat värit. Vasemman laidan navigaatiovalikko tosin oli ehkä selkeimmästä päästä.
!
pwc
27.11.2007 19:05:27
http://www.silene.in

Tohon keskidiviin muodostuva scrolli on mun mielestä kehno juttu, yleensä kannattaa suosiolla unohtaa "sivun sisäiset" scrollit joitain poikkeustapauksia lukuunottamatta
Fortune
28.11.2007 00:19:51
Tohon keskidiviin muodostuva scrolli on mun mielestä kehno juttu, yleensä kannattaa suosiolla unohtaa "sivun sisäiset" scrollit joitain poikkeustapauksia lukuunottamatta

Mutta entäs jos sisäinen graafikko sanoo ei ;)

http://www.holik.fi/rockus

Ei tuota leiskaa hennonut hajottaa.
pwc
28.11.2007 14:28:00
Mutta entäs jos sisäinen graafikko sanoo ei ;)

http://www.holik.fi/rockus

Ei tuota leiskaa hennonut hajottaa.

Mun sisäinen graafikko on niin pihalla kaikesta, että se ymmärtää useimmiten pysyä hiljaa :P

Mutta tosiaan, tämä on tätä tasapainoilua... Itselleni pitää aika vahvat perusteet olla, että lähtisin tuota toteuttamaan. Tuo esimerkki alkaa kyllä olla jo aika rajoilla, siinä voisi jo käyttääkin.

Tuolla edellä olevassa sivustossa jota kommentoin ei taas tällaista tarvetta oikein perustellusti ollut. Mun mielestä.
WarDrummer
11.12.2007 08:55:04

www.RapidRage.net
RHirvela
14.12.2007 01:17:33
Jos viitsitte vilaista www.anniemall.com
Omasta mielestä ihan perustoimivat, mutta voisiko jotain kehittää?
"...engages the VIBE circuit, this gives the player the sound and feel of a stadium gig" -Laneyn joku manuaali
omarklah
14.12.2007 10:50:38

Selkeät kyllä. Pari kohtaa muuttaisin:
- menu jotenkin selvemmin esille - toisella värillä tms.
- mua häiritsee usean eri fontin käyttö samalla sivulla.
- kirjoittaisin official homepage myös isoilla alkukirjaimilla tai sitten menunkin otsikot pienellä alkukirjaimella.

Eipä juur muuta...
...entässitte?
pwc
14.12.2007 16:23:56

Toimivat ja selkeät sivut ovat, joten nyt mennään pilkunviilaustasolle, mutta...

Sininen linkki ei ole kovin kiva. Itse laittaisin sen varmaankin samalla punaisen sävyllä kuin nuo otsikot.

Favicon eli tuolla osoiterivillä osoitteen vasemmalla puolella oleva kuva olisi mukava olla joku muu kuin Soneran logo. Pitäisi onnistua siirtämällä kyseiseen hakemistoon kuva, jonka nimi on favicon.ico ja kooltaan 16x16 pikseliä. Tosin, en näistä soneran jutuista tiedä, voi olla että on estettykin.

Koodissasi on kaksi pientä lipsahdusta: Riveiltä META NAME="author" CONTENT="annie mall" ja a href="gigs.html" puuttuu lopettavat >-merkit. (Toisin päin olevat merkit kyllä ovat, mutta mnet ei tykkää niistä.. )

Niin, ja noihin metatageihin ei sitten mikään hakukone enää nykyään reagoi, ne ovat olleet niin väärinkäytettyjä jo pitkän ajan.
Skyfall666
17.12.2007 15:46:50 (muokattu 17.12.2007 15:48:20)
(Tyhjäsin viestin kun huomasin että sivut onkin down tällä hetkellä...) :D
Asenne on sitä kun ajetaan keikalle 200km paskalla pakettiautolla -30 asteen pakkasessa soittamaan se keikka 15 henkilölle. (Sutela)
Wersus
02.01.2008 11:08:43

http://www.CircusNecropolis.com

Palaute appreciated.
You Can't Spell Crap Without Rap...
d-iivil
03.01.2008 14:58:06
Eilen taas innostuin:
http://www.forcesite.net

Jotakin tuommoista :)

Uusiutuivat nämäkin nyt levydiilin julkistamisen yhteydessä. Ei tarvii enää itkeä liian isokontrastisesta värimaailmasta :D
shovi
03.01.2008 15:30:47
Uusiutuivat nämäkin nyt levydiilin julkistamisen yhteydessä. Ei tarvii enää itkeä liian isokontrastisesta värimaailmasta :D

Aika leimi värimaailma, voisit harkita isompaa kontrastia.

Eikun, ihan makee saitti on. Ainoo mitä tulee mieleen, on et tota yläosaa vois hitusen verran laskea, nyt se tuntuis olevan jotenkin liian kiinni selaimen yläreunassa. Linkit kuviksi... ehkä? Hienoja sivuja teet kyllä, fotari hanskassa?
Fortune
03.01.2008 16:06:03

Onkos tuo päälogo hieman liian oikealla? Painopiste on jotenkin hassusti tai jotain. Voi tosin johtua ihan tuosta logosta, sen painopiste kun ei ole keskellä muutenkaan (ei ole mikään virhe toki) ja silmä tekee tepposet.

Muuten oikein hyvät hevisivut, sopii hevibändille :) Ei turhaa ja raskasta tauhkaa, jäätyneiden nahkahousujen nitinän voi melkein kuulla.
d-iivil
03.01.2008 16:10:17
Linkit kuviksi... ehkä?

Joo, mutta en haluasi kadottaa tuota dynaamisuutta välillä CMS -> saitti, eli kun hallinnan puolella säätää lisää sivuja tai ruuvaa jotain, niin tekstit sun muut muuttuu samointein. Tosin jos jaksaisi säätää GD:n tai vastaavan kanssa generoimaan tuon kuvatukset automaagisesti, niin sitten ehkä... pitää miettiä :P
Fortune
04.01.2008 09:35:09
Joo, mutta en haluasi kadottaa tuota dynaamisuutta välillä CMS -> saitti, eli kun hallinnan puolella säätää lisää sivuja tai ruuvaa jotain, niin tekstit sun muut muuttuu samointein. Tosin jos jaksaisi säätää GD:n tai vastaavan kanssa generoimaan tuon kuvatukset automaagisesti, niin sitten ehkä... pitää miettiä :P

Tai sitten väsäät simppelin tekstinkorvausskriptin. Noihin on Flash-palikoitakin, mutta itse toteutin bändin sivuille otsikkogeneraattorin ihan gif-kuvia käyttäen. Toki välistykset yms. kusevat helposti tuolla tapaa ja minusta ainakin tuo tekstilinkkien käyttö toimii Forcen sivuilla ihan mainiosti.
d-iivil
04.01.2008 09:56:47
Tai sitten väsäät simppelin tekstinkorvausskriptin. Noihin on Flash-palikoitakin, mutta itse toteutin bändin sivuille otsikkogeneraattorin ihan gif-kuvia käyttäen. Toki välistykset yms. kusevat helposti tuolla tapaa ja minusta ainakin tuo tekstilinkkien käyttö toimii Forcen sivuilla ihan mainiosti.

Tekstilinkit rokkaa myös hakukoneiden ja mobiilivehkeiden kanssa paremmin kuin kivasti. Itse surfaan aika paljon kännykällä (e90) ja on kiva jos sivut on rakennettu sopivan kevyeksi myös kännykällä käytettäväksi, hyvänä esimerkkinä toimikoon vaikka tämä muusikoiden.net :)
Fortune
04.01.2008 11:34:33
Tekstilinkit rokkaa myös hakukoneiden ja mobiilivehkeiden kanssa paremmin kuin kivasti. Itse surfaan aika paljon kännykällä (e90) ja on kiva jos sivut on rakennettu sopivan kevyeksi myös kännykällä käytettäväksi, hyvänä esimerkkinä toimikoon vaikka tämä muusikoiden.net :)

Totta tuo. Tokihan voi aina tehdä mobiiliselaukseen oman tyylitiedoston, mutta tapauskohtaistahan tämä. Joskus on vain pakko saada säpinää linkkeihinkin, sitten käytetään divien taustakuvia tms.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)