Aihe: Paljonko olet valmis maksamaan sivuista
1 2
Juhani
25.08.2011 07:54:37

OPJ1974: Drupal on kyllä jotain aivan käsittämätöntä - pahin esimerkki siitä, kun tehdään insinööripohjalta käyttöliittymiä.

Kymmenkunta julkaisujärjestelmää läpi kolanneena ja itsekin kymmenisen vuotta omaa julkaisujärjestelmää firmassamme kehittäneenä voin aika helposti todeta, että Concrete5 edustaa parhautta. Seuraavana tullee WP.

Concreten "vika" on se tuoreus, on julkaistu avoimeen kehitykseenja käyttöön vuonna 2008, joten lisäosien saatavuus ja/tai osittainen maksullisuus voi koitua monelle ongelmaksi. Toki ilmaisiakin on. Mutta itse toiminnot ja käytettävyys on ehdotonta eliittiä perustyyppisten sivustojen hallinnoinnissa.

En lähtisti Drupalilla tekemään edes portaalityyppisiä ratkaisuja, siihen on olemassa parempiakin vaihtoehtoja. Mutta raskaista järjestelmistä puhutaan jo siinä vaiheessa.

Mulla on suunnitelmissa yksi suurempikin m.net tyyppinen (täysin eri sisällöllä eikä bändiini liittyvä) projekti ja ajattelin tehdä sen juuri Drupalilla. Jotenkin kun tuntuu että Drupalin perään on liputettu jokapaikassa mutta voi olla että aika on ajanut senkin ohi ja on uudet tuulet jo kehissä. Tarvii tutustua tuohon Concrete5:seen ja tehdä sillä vaikka bändin sivut aluksi pienimuotoisesti että saa vähän fiilistä siihen.
Juhani
25.08.2011 07:58:52

OPJ1974: Hienot. Erittäin hienot. Mutta jos sivu pitäisi löytää hakusanojen avulla tai yleensä hakukneella, niin metsään mentiin ja pahasti :) Edes sanalla "kaisu" ei tullut osumaan ekalle sivulle.

Mutta jos markkinointikanavat on toiset, joita www vain tukee, niin täyttää upeasti tehtävänsä.

Samoin ei taida aueta kännyköillä kovin hyvin. Nettiä selataan meinaan kasvavissa määrin juuri pienillä näytöillä. Tässä tapauksessa paras olisi ehkä tehdä vielä toinen versio juuri niitä ajatellen.
bedlam
25.08.2011 09:59:52 (muokattu 25.08.2011 10:00:33)

LHU: http://kaisumusic.com/

Ahistaa tuo, että tausta liikkuu osottimen mukana, aargh! Tuli samanlainen fiilis kuin lapsena matkapahoinvoinnista kärsiessä :D Ihan tyylikkäät visuaalisesti, mutta tosiaan flashia ei hakukone löydä ja koetin ensin klikata sivuille iPadilla...
LHU
25.08.2011 11:11:36
bedlam: mutta tosiaan flashia ei hakukone löydä ja koetin ensin klikata sivuille iPadilla...

Flash-sivuilla pitäisikin aina "jemmata" h-tageja bodyn sisään, muuten ei meinaa löytyä juu. Eipä tuonne oltu tehty mitään meta-hommiakaan. Mutta siis se ajatus...:)
OPJ1974
25.08.2011 15:04:09

LHU: Flash-sivuilla pitäisikin aina "jemmata" h-tageja bodyn sisään, muuten ei meinaa löytyä juu. Eipä tuonne oltu tehty mitään meta-hommiakaan. Mutta siis se ajatus...:)

"No, ajatushan kuitenkin oli tärkein..." ... " .. siitä se ajatus sitten lähti" :)

Joo, ja kun hakukoneet (lue: google) vielä pirulaiset osaavat erotella tavalla tahi toisella piilotetun sisällön "oikeasta" sisällöstä, niin sekin on riskialtista tänä päivänä tehdä. Myöskin varta vasten hakukoneita varten tehty sisältö (hakukoneille oma sisältö ja muille käyttäjille omansa) on aika nou-nou. Voipi joutua indeksoinneista kokonaan pois / mustalle listalle.

META-tiedoilla luonnollisesti voi tehdä JOTAIN asialle, mutta kun sivujen määrän ja sisällön tulee muutoin olla myös riittävää indeksointikynnyksen ylittämiseksi, niin...

No joo, on ne viksuja ne hakukoneet juu tänä päivänä :D
kuuragett
30.08.2011 10:50:36
Minustakin nettisivut ovat bändille tarpeen. Itse haen artistifaktat kotisivuilta ja ajankohtaisen tiedon yhteisöllisestä mediasta.

Kevyesti aiheen sivusta:

Olen myös tehnyt WordPressillä tutuille nettisivuja näyttötöinä. Nyt taitoja ja tunteja alkaa olla sen verran takana, että kohta en enää ilmaiseksi sivuja tee. Poikkeuksen tekevät tosin rakkaimmat bändit joiden talkoisiin osallistun aina ja ilomielin. Silloin palkka on rahaa suurempi: hyvä mieli ja huikea flow! He tahtovat menestyä, minä tahdon että he menestyvät!

Minä näen, että ne artistit jotka huomioivat omat tukijoukot ja heidän osaamisensa ja erityisesti ottavat avoimin mielin apua vastaan, myös saavat huikeat määrät ammattitaitoista "työvoimaa" taustalleen. Joidenkin artistien kohdalla tilanne on sellainen, että kaikki tahdotaan tehdä alusta asti itse tai ostaa ulkopuolelta. Silloin jää myös tärkeitä ihmisiä sitouttamatta markkinamiehiksi / -naisiksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)