dilet_antti 21.07.2024 14:45:30 | |
---|
Mahtaakohan Thomann haitsupedaali olla ihan "norjalainen"*? Jospa se esimerkiksi vuoden päivät kestäisi satunnaisessa harrastuskäytössä? Oletan että se käy Rolandin V-17 setin kanssa - jonka FD-8 pedaali väsähti melkein vain ajan hampaan raiskaamana - mutta ehkä noin ei sitten olekaan.. * Norjassa ei kokemukseni mukaan osata tehdä edes toimivaa juustohöylää, vaikka laite lienee siellä keksitty? :D |
Antti1 21.07.2024 15:33:14 (muokattu 21.07.2024 15:33:47) | |
---|
Millenium HH-901 ainakin on oikein hyvä teline ja mukava tuntuma polkimessa. Hirveän pitkään en käyttänyt, mutta puolessa vuodessa ei ainakaan ilmennyt mitään ongelmaa tai kulumista. |
Progressor 21.07.2024 16:18:12 | |
---|
Minulla on ollut Millenium HH-902 eli tuon edellä mainitun kaksijalkainen rinnakkaismalli käytössä VH-10-hi-hatin kanssa nyt nelisen vuotta, ja olen ollut oikein tyytyväinen. Jämäkkä teline, ihan hyvä tuntuma ja jaksaa hyvin kannatella painavahkoa padia. En osaa sanoa, miten hyvin se kestäisi roudausta, koska en itse juuri liikuttele sitä, mutta ainakin kotikäyttöön se on varsinkin hintaisekseen oikein mainio vehje. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Progressor 21.07.2024 16:24:07 | |
---|
Luin aloitusviestin uudestaan ja tajusin, että siinä taidettiinkin tarkoittaa triggeripedaalia eli FD-8:n vastinetta, ei normaalia haitsutelinettä. Niistä minulla ei valitettavasti ole kokemusta. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Antti1 21.07.2024 16:30:38 | |
---|
Progressor: Luin aloitusviestin uudestaan ja tajusin, että siinä taidettiinkin tarkoittaa triggeripedaalia eli FD-8:n vastinetta, ei normaalia haitsutelinettä. Niistä minulla ei valitettavasti ole kokemusta. Hyvä huomio. Mä ajattelin KVX2-versiota, jossa on toi telinemallinen. Siinä tapauksessa sama lausahdus: ei aavistustakaan. |
rintapek 22.07.2024 11:56:26 | |
---|
Peruspadit, siis sellaiset joissa ei ole muuta kuin pietso tai kaks on nyrkkisääntöisesti yhteensopivia ristiin rastiin koska niissä ei ole muuta kuin se pietso. Kolmialueiset pellit chokella on sit vähän monimutkaisempi juttu samoin kuin virvelit. HH-controllerit on sit oma maailmansa. Yhteensopivuus moduliin kannattaa varmistaa myyjältä. Tai sit luotettavasta lähteestä jollainen myyjä aina ei ole. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
dilet_antti 22.07.2024 16:28:05 | |
---|
rintapek: Peruspadit, siis sellaiset joissa ei ole muuta kuin pietso tai kaks on nyrkkisääntöisesti yhteensopivia ristiin rastiin koska niissä ei ole muuta kuin se pietso. Kolmialueiset pellit chokella on sit vähän monimutkaisempi juttu samoin kuin virvelit. HH-controllerit on sit oma maailmansa. Yhteensopivuus moduliin kannattaa varmistaa myyjältä. Tai sit luotettavasta lähteestä jollainen myyjä aina ei ole. Kiitos kaikille vastauksista. Minulla on sattuneesta syystä* kaksi FD-8 -triggeripedaalia ja molemmat ovat "kuoleentuneet". Mikäli käsitin oikein mitä pietso tarkoittaa, johtuneeko tuo enemmän siitä kuin kumin kovettumisesta?? * Halusin vaihtaa aikoinaan tomitkin meshkalvollisiksi jotta häiritsisin vähemmän naapureita, ja päädyin hankkimaan kokonaan uuden setin. |
Tom Miking 23.07.2024 10:03:41 | |
---|
dilet_antti: Kiitos kaikille vastauksista. Minulla on sattuneesta syystä* kaksi FD-8 -triggeripedaalia ja molemmat ovat "kuoleentuneet". Mikäli käsitin oikein mitä pietso tarkoittaa, johtuneeko tuo enemmän siitä kuin kumin kovettumisesta?? FD8:ssa ei ymmärtääkseni ole samanlaista piezoa kuin pädeissä, siinä on semmoinen hassu printattu vastuskalvo joka ei yleensä kyllä mene rikki. Useimmiten vika kait on siinä kumissa. Jos kumin kovettuminen epäilyttää niin sitähän voi joko yrittää elvyttää netistä löytyvillä vinkeilllä tai sitten voi vaihtaa uuden? https://www.thomann.de/fi/roland_fd … xo-23C2aBFf04-zDxwg4jxoC7H8QAvD_BwE |
rintapek 23.07.2024 11:21:27 | |
---|
Tom Miking: FD8:ssa ei ymmärtääkseni ole samanlaista piezoa kuin pädeissä, padeissa on pietsoja ja kytkimiä (ja niis voi olla elektroniikkaa) hh-pedalissa voi olla mitä vaan, esimerkiks pelkkä on-off kytkin tai säätövastus tai niiden yhdistelmiä Kyse on siitä mitä modulin inputti odottaa saavansa Moduleissa on trigger-setup-valikko joka kertoo modulille mitkä triggerit siihen on kytketty ja moduli toimii sen oletusarvon mukaan. jos moduli olettaa saavansa hh-ctrl-inputiin portaatonta säätöä niin pelkällä kytkimellä varustettu pedali ei toimi oletuksen mukaan, voi toimia osin tai voi olla toimimatta tai voi tehdä mitä sattuu. Koska Roland on jokseenkin "alan standardi" niin Yamahaa lukuunottamatta muut merkit on yleisesti ottaen kytketty enemmän tai vähemmän Roland- yhteensopiviksi mut kun moduleja on erilaisia ja triggereitä myös niin Rolandilla ittelläänkin on tuotteita jotka on "compatibile only with module x or y" Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |