dilet_antti 16.05.2024 11:49:25 | |
---|
Pitkästä aikaa rupesin taas naapureiden hermoja koettelemaan Roland TD-17:a "soittamalla" vanhassa puuvälipohjaisessa kerrostalossa. Huomasin yllättäen että haitsun pedaalia (FD-8) joutuu polkemaan todella voimallisesti jotta se sulkeutuu. Sattuneesta syystä minulla on niitä 2 kappaletta; tuntuu siltä että vanhempaa joutuu polkemaan jopa enemmän. Voiko kyseessä olla esim. pölyn kerääntyminen mekanismiin ja sitä kautta kontaktin heikkeneminen? Jos noin on, tohtiiko poljinta itse ryhtyä puhdistamaan melko vaatimattomalla elektroniikan osaamisella? |
Ridge74 16.05.2024 13:23:15 | |
---|
Diamond Electronic Drums, 2 x eDRUMin 10, EZDrummer 3 |
Antti1 16.05.2024 14:04:14 | |
---|
Tuossa kirjaimellisesti yhtä ketjua alempana, eli koko palstan ylimmässä ketjussa olisi käsitelty tätä aivan samaa asiaa. :) |
dilet_antti 17.05.2024 13:14:54 (muokattu 17.05.2024 14:13:37) | |
---|
Antti1: Tuossa kirjaimellisesti yhtä ketjua alempana, eli koko palstan ylimmässä ketjussa olisi käsitelty tätä aivan samaa asiaa. :) Kiitoksia vastauksista ja anteeksi että olin niin hätäinen... ; ) (Lisäys) Otin toisen ketjun Tuunaajan vinkistä vaarin ja lämmitin kumia 1000 W:n hiustenkuivaimella, pienemmällä nopeudella alle 5 minuutta metallisessa kupissa. En ole ollut aikoihin niin hämmästynyt kuin tuon jälkeen: kumi muuttui niin taipuisaksi että tuskin uutenakaan on paljon parempi!? Tietenkään en voi olla varma kuinka kauan tuo tilanne kestää, mutta Toivossa on hyvä elää. Ainakin vajaan tunnin kuluttua lämmittämisestä kumi ja haitsu funkkaavat mitä mainioimmin. :D |