Aihe: Roland TD-6KX
1 2 3 4
Peicco
21.12.2006 15:27:17
Paritalokämppä.. Soittohuone ei ole naapurin seinää vasten ja on melko äänitiivis, eli möykkää voi pitää jonkin verran mutta akustisista lähtevä meteli on tunnetusti sitä luokkaa että..
Niin ja kun yölläkin pitäisi pystyä soittamaan.

No itsellä on sama tilanne. En mä silti kehtaa enää kello 21.00 jälkeen soitella. Kyllä siitä sellainen jytinä kuitenkin tulee. Eikä mua kyllä kuulokkeet häiritse lainkaan.
A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope
El Jefe
21.12.2006 20:45:44
Mulla on kolmas asunto menossa sähkörumpujen kanssa.Viimeisimpään muutin varta vasten ensimmäiseen kerrokseen.Sen verran meteliä lähti alaspäin.

Kyllä hyvillä kuullokkeilla jaksaa soittaa.Levyjen mukana on mukava treenata.Ei onnistuis niin hyvin akustisilla.Soundien vaihto bändin mukaan.Sähkösetin kanssa kannattaa panostaa kuullokkeisiin.Mulla on sennheiserin hd-25 pitkällä johdolla ja kangaspadeilla.Eli mielellään suljetut ja kevyet kuulokkeet,mitkä pysyy päässä.

Mun mielestä sähkösetin ostossa kannataa panostaa siihen mitä tarvitsee.Ensimmäisen setin ostin käytettynä,kun edellinen omistaja oli kyllästynyt kumilätkä haikkaan.Siihen mullakin meni hermot varsin nopeasti,ja meinasin myydä setin kunnes tuli vh-11 markkinoille.Aivon päivitys td-12,ja säädöt kohdalleen sekä itse pädistä,että aivosta.
Tolla haikalla,meshbasarilla ja meshvirvelillä pärjäisi jo pitkälle.Ja tomeja ja peltejä on helppo tehdä itse.Toiset tietenkin valitsee esim mielummin halvemman haikan tai aivon ja panostaa sitten muuhun...

Jos nyt aloittaisin alusta,ostaisin td-12 aivon,vh-11 haikan ja jonkun edullisen setin jonka triggeröisi.Tai miksei suoraan täydellistä td-20 settiä :)
parempi ku petrucci
21.12.2006 21:23:44

Jos nyt aloittaisin alusta,ostaisin td-12 aivon,vh-11 haikan ja jonkun edullisen setin jonka triggeröisi.Tai miksei suoraan täydellistä td-20 settiä :)

Tähän itse rakentamisen ajatukseen en ole itse edes perehtynyt.
Paljonko ajattelisit että säästää rahaa ostettuaan TD-12 aivon ja VH-11 haikan (yht. =n.1400€) + rakentamalla loput, eli 4 padia + 2 "peltiä", triggerit, kaapelit, telineet itse/ostaa halvempaa mallia. vrt siihen että ostaa täyd. TD-12 setin (joka kuulopuheiden mukaan halvimmillaan Suomessa n. 2700€) ?
Peicco
22.12.2006 09:23:53
Tähän itse rakentamisen ajatukseen en ole itse edes perehtynyt.
Paljonko ajattelisit että säästää rahaa ostettuaan TD-12 aivon ja VH-11 haikan (yht. =n.1400€) + rakentamalla loput, eli 4 padia + 2 "peltiä", triggerit, kaapelit, telineet itse/ostaa halvempaa mallia. vrt siihen että ostaa täyd. TD-12 setin (joka kuulopuheiden mukaan halvimmillaan Suomessa n. 2700€) ?

Laske tästä:

Millenium irtotomit 8", 10", 14" maksavat luokkaa 26-40 euroa kpl
Rolandin verkkokalvot samaa luokkaa per kannu
triggeritekniikka 15-20 euroa/kannu
Mesh-kalvollinen sähköpadi tulee näin tehtynä kustantamaan n. 60-80 euroa kpl

Eli tuollainen peruspadi on suhtellisen helppo ja edullinen kyhäillä itse. Toisaalta, ei niitä voi verrata Rolandin PD-105/125 padeihin.
Mutta esim niihin 8" Rolandin PD-80/85 padeihin kylläkin.

Peltien väkertämisestä ei ole kokemusta, enkä sille puolelle aio lähteäkään.
A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope
parempi ku petrucci
22.12.2006 10:10:31
Laske tästä:

Millenium irtotomit 8", 10", 14" maksavat luokkaa 26-40 euroa kpl
Rolandin verkkokalvot samaa luokkaa per kannu
triggeritekniikka 15-20 euroa/kannu
Mesh-kalvollinen sähköpadi tulee näin tehtynä kustantamaan n. 60-80 euroa kpl

Eli tuollainen peruspadi on suhtellisen helppo ja edullinen kyhäillä itse. Toisaalta, ei niitä voi verrata Rolandin PD-105/125 padeihin.
Mutta esim niihin 8" Rolandin PD-80/85 padeihin kylläkin.
Peltien väkertämisestä ei ole kokemusta, enkä sille puolelle aio lähteäkään.

Dodii,
3x 8" tom a´60 = 180€
1x 10" tom a´70€ =70€
Rolandin pellit Thomannilta:
CY-12RC x2 a´168 = 336€
MDY-10u telineet x2 niille a´69€ = 138€
Postikulut = 20€

Pikaisesti laskettuna oltaisiin hinnassa 744€ ennen basaripädiä ja telinettä + kaapelisysteemiä. Erotushinta oli 1300€.
Voisikohan laskea että pääsee alle tonnin jos tekee räkin halvalla ja säästää vielä vaikka noissa peltitelineissä ostamalla jotain bulkkikamaa. Kaapelithan näppärä mies tekee itsekin, hakee vaan johdot ja liittimet partcosta ja laittaa kolvin heilumaan :)
parempi ku petrucci
22.12.2006 10:18:55
Digidrummer

PM-1 maksoi vuosi sitten n. 500 euroa ja PM-3 900 euroa. Nyt näyttää jenkkisivuilla olevan PM-3:sta mainintoja jopa 600 dollarin tietämillä eli hinnat ovat tulleet puoleen vuoden takaisesta. Ehkä joku uusi malli korvaa ne, ehkä ne eivät myyneet en tiedä.

Tässä olisi mielenkiintoinen monitorisysteemi http://www.thomann.de/fi/roland_pm_30_drum_monitor_21_system.htm
Jos "hifistellä" haluaa. Numeroista päätellen potkua voisi riittää vähän äänekkäämpäänkin soitteluun bändin kanssa.
grind
22.12.2006 10:21:09
3x 8" tom a´60 = 180€

Jos kolmen tomin settiä suunnittelet, niin suosittelen kokoja 10", 10", 12". Tai sitten 10", 10", 10". Paljon mukavammat soittaa kuin 8". Asettelukaan ei vaikeudu merkittävästi. Virveliksi 10"-12" myös.

Nämä nyt vain oman kokemuksen perusteella.
parempi ku petrucci
22.12.2006 10:27:35
Jos kolmen tomin settiä suunnittelet, niin suosittelen kokoja 10", 10", 12". Tai sitten 10", 10", 10". Paljon mukavammat soittaa kuin 8". Asettelukaan ei vaikeudu merkittävästi. Virveliksi 10"-12" myös.

Nämä nyt vain oman kokemuksen perusteella.

Toki. Tässä oli vaan tarkoitus laskeskella hintaeroa valmiin td-12 satsin ja itse rakennetus vastaavan välille, noin suunnilleen.. Minä päädyn varmaan valmiisen settiin muutenkin.
Peicco
22.12.2006 13:05:45
Toki. Tässä oli vaan tarkoitus laskeskella hintaeroa valmiin td-12 satsin ja itse rakennetus vastaavan välille, noin suunnilleen.. Minä päädyn varmaan valmiisen settiin muutenkin.

Mun budjettini oli 1700e. Ostin käytettynä moduliksi Rolandin TD-8:in ja käytettynä Hartdynamicsin 16" riden. Kannuja rakentelen paraikaa 8,10,10, basari 20, snare 13. Gibraltarin GRS-350 räkki ja virvelistandi, Roland FD-8 haitsucontrolleri, pari kappaletta CY-8 peltipadeja, Perlin joku samettipäällysteinen penkki, kaikki vaadittava elektroniikka ja kaapelit, peltistandit. Laitan kuvaa sitten kun homma alkaa olla kasassa.
DigiDrummer
24.12.2006 03:05:10
Järjestin systeemit uudelleen kun tein työhuoneeseen rempan. Tuo PM-1 palvelee nyt kaikkien soittimien paitsi kitaran vahvarina ja sain ihan asiallisen kuuloista soitantaa käyttämällä sitä monitorina rummuille, syntikalle ja laululle.

Eihän se nyt mikään hifisetti ole, mutta potkua ja äänenlaatua riittää kyllä tähän mun rivitalo "studioon" ;-)

Eli ostin uuden Yamahan MW10 mikserin ja liitin kaikki siihen. Vielä on kokeilematta kitaravahvistimen liittämistä samaan systeemiin niin että saisin kaikki "kanavat" äänitettyä tietokoneelle.

Mielenkiintoinen lisäominaisuus putkahti kuin varkain mukaan. Nimittäin syntikassa on paljon taustabiisejä, joiden mukaan voi treenailla myös rumpuja. Soundit on hyvät ja mikserin avulla tasojen muokkaaminen sopivaksi on helppoa. Mikserin käytön osalta vielä on paljon opettelemista, en ole koskaan oikein tuohon puoleen tutustunut ajatuksella, mutta paljonhan se tarjoaa suhteellisen pienellä rahalla mahdollisuuksia varsinkin jos on useampi instrumentti. Mukana tullut Cubase on vielä täysin kokeilematta, se kun on ihan uusi maailma mulle. SB äänikortin mukana tosin tuli aika kattava setti lisäohjelmia, joiden avulla olen ennenkin äänitellyt joten täytyy vaan yrittää opetella Cubase ohjelman käyttämistä ja saada ensin asetukset kuntoon.
parempi ku petrucci
24.12.2006 09:15:29 (muokattu 24.12.2006 10:21:33)

Itselläni on ollut TD-6 ja nyt TD-12. Mesh kalvolliset pädit muuttivat jo paljon (tiedän, 6 mallissa nykyään samat kalvot) mutta kyllä suurin ero tulee aivojen ominaisuuksista ja nimenomaan soundien säätömahdollisuudesta sekä eri pädien tasojen säätömahdollisuudesta EQ:n kautta "pikana".
Mutta pointtina vaan se, että mahdollisuuksia kyllä löytyy vaativallekin soittajalle.

Kaveri totesi joku aika sitten, että vasta kun TD-12:sta oppii ottamaan oikeat soundit ulos säätämällä jokaisen yksityiskohdan kuntoon, voi alkaa arvostelemaan onko setti hyvä vai huono. Minulle tämä ei ole niin tärkeä asia, tosin niille jotka arvostelevat sähkörumpuja, niiden soundia tai eri valmistajien settejä keskenään, suosittelen ensin tutustumaan nykyaikaisiin vaihtoehtoihin ja niiden säätömahdollisuuksiin. Sitä ennen puhu on puhdasta mutua, piste!

Sehän tässä on että kun itseasiassa ainakaan minä en tietenkään haluaisi sähkörumpuja. Ne pitää vaan ostaa olosuhteiden pakosta. Eli mitä enemmän ne tuntuu ja kuulostaa hyvältä akustiselta setiltä niin sitä parempi. Ihan selkeästi 45/50 preset soundiseteistä voi mun puolesta jyrätä yli heti kättelyssä.
Luulin itse ennen tutustumista että se soittotuntuma on 6:n ja 12:n iso ero ja siksi innostuin kun kuulin tuosta uudesta kx setistä ja sen hinnasta. Hyvin nopeasti kuitenkin tuo 12 "vie mennessään" kun sitä alkaa soittelemaan. Mulla on aina soittimia ostaessa ollut hyvä merkki se jos "unohtuu soittelemaan" pidemmäksi aikaa ja huomaa nauttivansa soundeista. Yleensä en ole sellaisia kauppoja katunut jälkeenpäin. Sama varsinkin kitaroissa, se vaan "jää käteen" jos jää, eikä halua siitä pois. ;)
Mutta saapa tuosta nautinnosta kyllä maksaakin. Tässä olen vasta pari tarjousta saanut TD12:sta ja jo niissä on eroa 200€! Että pitänee kysyä vielä tarkempaa hintaa..
Setin laajentaminenkin se on mielessä ennen kuin rojut on edes kotona. Virveli voisi olla fiksua päivittää 12":ksi ja siirtää vanha lattiatomiksi. Sitten 15" komppipelti ja siitä vapautuisi vanha kakkoschashiksi. Siinähän olisi jo "melkein TD20" fiilistä sen jälkeen.
south_of_heaven
24.12.2006 10:22:57
Ihan selkeästi 45/50 preset soundiseteistä voi mun puolesta jyrätä yli heti kättelyssä.

Itse kannatan oman soundisetin kasausta ja sen käyttöä. TD-6:ssa on suorastaan säälittävät preset-setit, mutta nykyinen itse kasaamani on sitä luokkaa, että tulen olemaan sen soundeista helvetin ylpeä kun väsäämme demon bändin kanssa.
itki south_of_heaven
Peicco
24.12.2006 14:32:19
Tässä olen vasta pari tarjousta saanut TD12:sta ja jo niissä on eroa 200€! Että pitänee kysyä vielä tarkempaa hintaa..

Mihinkäs hintaa tuo lähtee?
parempi ku petrucci
25.12.2006 13:53:19
Selviää tarkemmin loppuviikosta mutta arvelen että seiska on toinen numero ja siinä pitää olla jo taman haitsuteline mukana.
Tarre
26.12.2006 16:22:46

Porin Sound City:ssä oli myivät puoli vuotta sitten esittelykäytössä ollutta TD-12-settiä laadukkaalla haitsutelineellä, pedaalilla, telineillä ym. vermeillä 2700e. Penkkikin saattoi kuulua mukaan, en muista. Yleensä tuo liike on ollut mielestäni kalliinpuoleinen kauppa, joten alle ton varmaan jostain löytyy, vaikka esittelysetti kyseessä.
Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)