kaljataiteilija: Tämmöstä topikkia ei ole joten aloitanpa. Mikä sähkörummuissa ja sen vittumaisen paskassa saundissa vituttaa? Mä ainakin inhoon, ja olen aina vihannut. Ne ei ole rumpuja vaan rumpujen nimikkeellä kulkevaa läpsytystä ja skeidaa. Kommenttia siis :) :) Ymmärrän lyömäsoitintaiteilijan näkökulman asiaan, mutta itse en sähkörumpuja vihaa. Sähkörummut itseasiassa mahdollistavat rumpujen soiton ja äänittämisen itselleni kerrostalo olosuhteissa ja tänään käyttöönottamassani SuperiorDrummerissa on ihan perkeleen hyvät tsoundit ja monipuoliset säädöt. Kumisten padien tuntuma ei tietenkään kelpaa vaativalle käyttäjälle, mutta itse kun en ole rumpali ja olen akustisia rumpuja soittanut viimeki kolmisenkymmentä vuotta sitten, ei tuo tuntuma isommin haittaa. Kotioloissa akustisten rumpujen laadukas äänittäminen on käytännössä mahdotonta ainakin itseni kaltaiselle ihmiselle, niin sähkörummut ja tällainen softa tuovat akustisten rumpujen soundimaailman lähemmäs. Pentuna koitin akustisia rumpuja äänittää fosteksin c-kasetti neliraiturille yhdellä anttilan dynaamisella mikillä topaten lasivillalla rumpunurkkausta ja olihan se ihan toivotonta. Nämä nykyajan vehkeet ovat kyllä kotimuusikolle ihan taivaan lahja. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Kyllä ja ei. Itse omistan sähkörummut noin 400€ rumpumoduulilla. Ääni on hyvä, monia erilaisia, mutta se ei silti voita akustisten rumpujen ääntä. Toki sähkörummut ovat hiljaisemmat eikä tällöin vahingoita kuuloa niin paljoa, mutta kuinka moni rumpali kuulosta nyt välittää ;) |