Aihe: Sähkörumpu kuvia
1 2 3 4 5
parempi ku petrucci
05.02.2007 12:38:42
Nyt on jo setti soitettavassa muodossa. Yksi tomi vielä puuttuu ja toinen crash tulee tällä viikolla. Modulille vielä joku järkevä paikka ja piuhat jotenkin siistimmin kulkemaan.
http://muusikoiden.net/dyn/users/16889.jpg

Näyttää hyvältä tuo setti. Itselläni menee TD12:ssa piuhat punottuna putkien ympärille ne vedot missä eivät ole putken sisällä. Ihan riittävän "siisti" minusta, pääasia että eivät loju lattialla.

Millä olet toteuttanut tuon kumireunuksen virveliin? Saako 14" kumireunuksia ihan ostettua jostakin?
Laitoitko virvelin pietzot samalla tavalla kuin tämä http://photos1.blogger.com/img/87/6045/640/Dsc00303.jpg ameriikan mies?
Peicco
05.02.2007 12:56:18
Näyttää hyvältä tuo setti. Itselläni menee TD12:ssa piuhat punottuna putkien ympärille ne vedot missä eivät ole putken sisällä. Ihan riittävän "siisti" minusta, pääasia että eivät loju lattialla.

Mä olen hieman miettinyt saakos noita räkkiputkien päissä olevia muovitulppia irroitettua ja piuhoja osittain piilotettua putkien sisään. Toinen vaihtoehto olisi tehdä putkiin läpivientejä, mutta tähän en kyllä ihan heti ryhtyisi.

Millä olet toteuttanut tuon kumireunuksen virveliin? Saako 14" kumireunuksia ihan ostettua jostakin?

Teollisuus Etolasta saa tuollaista kumireunanauhaa hintaan 1€/metri. Ei tarvitse liimata ja pysyy paikallaan. Virveli on 13" ja siihen menee metrin verran kumia.

Laitoitko virvelin pietzot samalla tavalla kuin tämä http://photos1.blogger.com/img/87/6045/640/Dsc00303.jpg ameriikan mies?

Periaatteessa kyllä. Mulla on alumiinikisko poikittain kannun sisällä ja siihen päälle liimattuna Rolandin pietsolevy (herkkyydeltään ihan toista luokkaa esim. Kouluelektroniikasta tilaamieni kanssa) jonka päälle liimattuna tuo Rolandin harmaa kartio. Rolandin pietsoissa ja kartiossa on liimapinnat valmiina joten asentaminen on aika helppoa. Pietso + kartio kustantaa luokkaa 15€/kannu, mutta toimivat sen verran hyvin, että en lähde muunlaisia toteutuksia edes miettimään.
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
Peicco
05.02.2007 12:57:37
Itselläni menee TD12:ssa piuhat punottuna putkien ympärille ne vedot missä eivät ole putken sisällä. Ihan riittävän "siisti" minusta, pääasia että eivät loju lattialla.

Laitahan muuten kuvaa tänne. Kiinnostaa etenkin tuo piuhojen piilottelu.
Peicco
05.02.2007 16:05:20

Tossa kuva mun virvelin teknisestä toteutuksesta. Jakkikytkimen istutus runkoon ei mikään kaunis näin sisältäpäin katsoen...

http://muusikoiden.net/dyn/users/16967.jpg
parempi ku petrucci
05.02.2007 16:21:52 (muokattu 05.02.2007 17:34:22)
Laitahan muuten kuvaa tänne. Kiinnostaa etenkin tuo piuhojen piilottelu.

Tällainen http://muusikoiden.net/dyn/users/16972.jpg
Eli Rolandin 12 mallin räkissähän on noissa putkien harmaissa liitoskappaleissa reiät ylä ja alapuolilla ja niistä ne kaapelit sujahtaa sisään niinkuin tuossa aivon alla näkyy. Ja kun kaikkien putkien päissä on samanlainen niin kaapelit saadaan sitten myös oikeassa paikassa ulos.
Varmaan tuohon sunkin räkkiin voi poraamalla tehdä samantyyliset läpiviennit. Kannattaako moinen "hifistely" on sitten toinen juttu :) Rolandin mukana tuli myös sellaisia karhunkieli kiinnikkeillä olevia nippusiteitä joilla saa kaapelit sitten putkiin kiinni etteivät roiku miten sattuu. Sellaisia voi laitella ainakin noihin puomitelineisiin että symbaaleille menevät kaapelit saa kulkemaan siistimmin.
Peicco
05.02.2007 19:40:02
Varmaan tuohon sunkin räkkiin voi poraamalla tehdä samantyyliset läpiviennit. Kannattaako moinen "hifistely" on sitten toinen juttu :)

Niin, jos homma palvelee tarkoitusta enemmän kuin hyvin, sellaiseen porailuun voi ryhtyäkin.
Toisaalta moinen customointi vaikuttaa varmasti oleellisesti räkin jälleenmyyntiarvoon. Mutta sekin on todettava, että mulla ei ole tapana myydä setistä osia pois, eli kun joskus alkaa tuntumaan siltä, että haluan uudet sähköpannut (l. koko kattauksen) menee nykyinen setti kaikkine kilkkeineen myyntiin ja silloin tuleva omistaja varmasti arvostaa huolella mietittyä johtojärjestelyäkin.

Mutta kuka helvetti nyt tollasen vaikeasti roudattavan ja perkeleesti tilaa vievän sähkösetin ostaisi!
Sähkösettien yksi valttihan on kompakti koko ja sen tuoma helppo kuljeteltavuus. Osittain hulluna moni mua varmaan pitääkin, mutta jokainen tekee itselleen mieluisan kattauksen.
Ja jollekin jo totesinkin, että kun "mä en roudaa, mä vaan soitan".
parempi ku petrucci
05.02.2007 20:17:47 (muokattu 05.02.2007 20:36:38)
Niin, jos homma palvelee tarkoitusta enemmän kuin hyvin, sellaiseen porailuun voi ryhtyäkin.
Toisaalta moinen customointi vaikuttaa varmasti oleellisesti räkin jälleenmyyntiarvoon.

Mutta kuka helvetti nyt tollasen vaikeasti roudattavan ja perkeleesti tilaa vievän sähkösetin ostaisi!
Sähkösettien yksi valttihan on kompakti koko ja sen tuoma helppo kuljeteltavuus. Osittain hulluna moni mua varmaan pitääkin, mutta jokainen tekee itselleen mieluisan kattauksen.

Älä nyt. Ensin mietit tarkkaan aivon oikean paikan. Se olisi ehkä tuolla hihatin vasemmalla puolella jos vain se putki siellä tulisi pidemmälle ja sehän tulee kun työntää bassaria räkin alle eteenpäin enemmän.. Sitten siistejä 2cm halkaisijaltaan reikiä poraat noiden vaakaputkien päihin yläpuolelle niin ihan nätti tulee ja johtoniput mahtuu kulkemaan. Jos räkin myynti myöhemmin tulee niin siistit kumi/muovitulpat vain reikiin.
Kyllä minäkin mieluummin katselisin ja soittaisin tuollaisia pönttöjä kuin näitä pannukakkuja. Ja mitä roudaamiseen tulee.. kaverille justiin kehuin että miten näistä lähtee hienot soundit niin se vain totesi että niin...vieppä nuo hevibändin keikalle niin ihan sama miten hyvältä kuulostaa mutta niitä ei hymyilemättä kattele kukaan. Niin se vaan prkl on, sähkörummut EI ole rock. Jos ne edes NÄYTTÄÄ oikeilta niin on ne edes VÄHÄN rock :)
Peicco
05.02.2007 20:50:28 (muokattu 05.02.2007 20:52:48)
Älä nyt. Ensin mietit tarkkaan aivon oikean paikan. Se olisi ehkä tuolla hihatin vasemmalla puolella jos vain se putki siellä tulisi pidemmälle ja sehän tulee kun työntää bassaria räkin alle eteenpäin enemmän..

Mä olin ajatellut hankkia yhden tuollaisen kaariputken lisää sitä modulia varten, mutta täytyykin kokeilla tuota vaihtoehtoa.

Sitten siistejä 2cm halkaisijaltaan reikiä poraat noiden vaakaputkien päihin yläpuolelle niin ihan nätti tulee ja johtoniput mahtuu kulkemaan. Jos räkin myynti myöhemmin tulee niin siistit kumi/muovitulpat vain reikiin.

Hyvä idea. Täytyykin alkaa pohtia toteutusta käytännössä.

Kyllä minäkin mieluummin katselisin ja soittaisin tuollaisia pönttöjä kuin näitä pannukakkuja. Ja mitä roudaamiseen tulee.. kaverille justiin kehuin että miten näistä lähtee hienot soundit niin se vain totesi että niin...vieppä nuo hevibändin keikalle niin ihan sama miten hyvältä kuulostaa mutta niitä ei hymyilemättä kattele kukaan. Niin se vaan prkl on, sähkörummut EI ole rock. Jos ne edes NÄYTTÄÄ oikeilta niin on ne edes VÄHÄN rock :)

Tämä lienee jonkinlainen totuus. Kyllä mä tähän akustisten modaamiseen lähdin hyvin suurelta osin ulkonäöllisistä lähtökohdista. Toinen oli se pannun lyöntipinnan kasvattaminen.

Mikäs muuten sulla on haitsupadina? Onko se joku Yammu?
Itteäni ketuttaa toi CY-8 joka mulla haitsun virkaa yrittää esittää. Tuntuma on aika aneeminen. Huonoina hetkinä koitan muistella niitä Millenium MPS-300 peltipadeja. Vaan ei sekään enää auta. Näiden sähköisten kamojen kanssa kun nälkä kasvaa syödessä.
VH-11 vai olikos se VH-12 taas maksaa perkeleesti. Enkä tiiä saako noista Rollen paremman pään haikkapadeista kaikkea ominaisuutta edes tolla mun TD-8:lla ulos?
Rolandilla on kyllä sitten joku haitsupadi (en tiedä valmistavatko enää) joka oli hinnoittelultaan luokkaa 160-200e. Jos siinä olisi se tuntuma edes hitusen autenttisempi...

EDIT: Eikun nyt kävin kattomassa settiäsi uudestaan. Sullahan on just se Rolandin mainio haikkapadi josta haaveilen. Toi TD-12 moduli on kanssa sellanen juttu joka kiinnostaa kovasti. Jos nyt kuitenkin edes ens syksyyn tällä nykyisellä jaksaisi...
parempi ku petrucci
05.02.2007 21:51:51 (muokattu 05.02.2007 21:57:42)
EDIT: Eikun nyt kävin kattomassa settiäsi uudestaan. Sullahan on just se Rolandin mainio haikkapadi josta haaveilen. Toi TD-12 moduli on kanssa sellanen juttu joka kiinnostaa kovasti. Jos nyt kuitenkin edes ens syksyyn tällä nykyisellä jaksaisi...

Joo tämä on ihan tavallinen TD12 setti eli hihatti on sen mukana tuleva VH11.
Se on todella hyvä soittotuntumaltaan, parempaa en kyllä osaa edes kaivata. Hihatin kontrolleri on Tama HH75W. Settiä oli heti laajennettava Rolandin 15" ridella ja niinpä sain toisen 12" crashin jota ilman en osaa olla, rajoittaa minusta liikaa soittoa.. Kuulokkeet on Rolandin V-drums RH200. Ei tässä oikeastaan muita muutoksia ole mielessä mutta tuplapedaali tulee lähiaikoina hankittavaksi, (nyt on yamahan vanha mutta ihan hyvä sinkku pedaali) ja sitten ehkä se vanhan virvelin sähköistäminen ja jos se onnistuu niin tomien määrähän lisääntyy yhdellä. Sen jälkeen onkin enää yksi vapaa inputti..
Parasta TD12.ssa on minusta soiton puolesta juuri tuo haitsun tuntuma, huonointa tosiaan tuo virvelin pieni koko. Myös tuon Rolandin 15" riden reboundi on ihan uskomattoman luonnollinen. Se on kolmialueinen eli vie 2 inputtia.

Soundisetin kasaaminen TD12:lla on hauska mikä-mikä maa :). Siellä on sellainen määrä parametreja että menee helposti ilta kun sitä viilaa vaikka tietäisi tarkaan mitä on hakemassa. Asetukset vaikuttaa toisiinsakin välillä niin paljon että meinaa se "punainen lanka" hukkua monta kertaa säätäessä. Lopulta se sopivin soundi voikin löytyä sellaisesta rummusta jota ei olisi ensin uskonutkaan että haluaa valita "pohjalle". Rummun koko, materiaali, syvyys, kalvon tyyppi/kireys, eq, gate, efektejä, ja vaikka mitä niin paljon että ei kukaan jaksa kokeilla kaikkia variaatioita sekoamatta. Ja vaikka niitä paljon niin uskomatonta kyllä ne myös kuulostavat hyviltä ja luonnollisilta. Kivaa, mutta erilaista kivaa kuin se perinteinen mene-vaan-kannujen-taakse-ja-ala-takoa. Ne 50 Presettiä mitkä TD12:ssa on tehdasasetuksina eivät kyllä minusta anna kuvaa siitä mihin soundeihin tuolla oikeasti pystyy kun jaksaa säätää ja kokeilla.
Rumpupoika
06.02.2007 21:34:47
Nyt on jo setti soitettavassa muodossa. Yksi tomi vielä puuttuu ja toinen crash tulee tällä viikolla. Modulille vielä joku järkevä paikka ja piuhat jotenkin siistimmin kulkemaan.
Runkoinahan näissä on Milleniumin halvimmat irtokannut. Parempaa käyttöä niille tuskin löytää ellei sitten tykkää erikoisista kukkavaaseista. Setti toimii oikein mukavasti. Basarin nuija tulee vielä vaihtaa. Pedaalina on FP-9410. Kalvot Rolandia ja Hartdynamicsia, kuten peltiosastokin. VH-11 kiinnostaisi kyllä haitsuksi...

http://muusikoiden.net/dyn/users/16889.jpg

Ei muuta kun hyvä hyvä! Viellä pari synpääliä,
Peicco
06.02.2007 21:59:08
Ei muuta kun hyvä hyvä! Viellä pari synpääliä,

No sen verran kamaa kyllä hankitaan kun vaan modulin inputit mahdollistaa. Tää on tällaista hidasta kasaamista...
Jostain kun saisi tuohon Millenium MX200 sarjaan kuuluvan 12" tomin. Sitä ei Thomann irtokannuna myy. Mulla on tossa kiinni yksi 8" ja yksi 10". Sitten on triggaamatta toinen 10", mutta ihan vaan jo visuaalisen balanssin takia se 12" olisi erittäin tervetullut.
e r s k i
06.02.2007 22:41:54
http://rumpu.net/galleriakuva.asp?ID=3996

Basarit ja pellit vielä tekemättä. DDrumin trikkerit ja alesiksen DM-vitonen pohjana noille.
Peicco
06.02.2007 22:48:21
http://rumpu.net/galleriakuva.asp?ID=3996

Basarit ja pellit vielä tekemättä. DDrumin trikkerit ja alesiksen DM-vitonen pohjana noille.

Kuinkas noi kanttitriggerit skulaa? Jotenkin sitä ei vaan oikein usko niihin. Etenkin kalvon tuumakoon noustessa herkkyyden ja tätä kautta soittotuntuman on pakko kärsiä melkoisesti. Ei kyllä ole lainkaan kokemusta noista. Helpothan ne taitaa olla kiinnittää.
e r s k i
06.02.2007 23:14:28
Kuinkas noi kanttitriggerit skulaa? Jotenkin sitä ei vaan oikein usko niihin. Etenkin kalvon tuumakoon noustessa herkkyyden ja tätä kautta soittotuntuman on pakko kärsiä melkoisesti. Ei kyllä ole lainkaan kokemusta noista. Helpothan ne taitaa olla kiinnittää.

En mä ole edes ajatellut koko asiaa. Itelleni on tärkeintä se, että pääsee äänettömästi kotona reenaamaan edes jotenkin. siksi noita olen kasaillut. Modulista saa aika hyvin säädettyä herkkyyttä, samoin kalvojen kireydellä. Suurin tuumakoko tulee tuossa "setissä" olemaan 12". Virveli ainakin skulaa toistaiseksi ihan hyvin. Jos viitsisi nähdä enemmän vaivaa, kokeilisin varmaankin myös rakentaa tuommoiset kalvon alle tulevat kiskot ja muut tsydeemit.

Aika hienoja settejä ollut näytillä muilla.
parempi ku petrucci
07.02.2007 11:47:26
Se vähän arveluttaa että minkälainen pomppu tulee 14" rolandin mesh kalvosta kun sellaisen alkaa virveliin väsäämään ja saako sitä säädettyä itselle mieluisaksi.. Tuo TD12.n vakiovirveli piti ainakin minulla vetää niin tiukalle ennen kuin sain siitä mieleisen että vähän jo hirvitti. Voisi luulla että 14" on jo oikea rumpukeppien pomppulinna kun "jousto"pintaa on vielä enemmän..
Peicco
07.02.2007 11:57:21
Se vähän arveluttaa että minkälainen pomppu tulee 14" rolandin mesh kalvosta kun sellaisen alkaa virveliin väsäämään ja saako sitä säädettyä itselle mieluisaksi.. Tuo TD12.n vakiovirveli piti ainakin minulla vetää niin tiukalle ennen kuin sain siitä mieleisen että vähän jo hirvitti. Voisi luulla että 14" on jo oikea rumpukeppien pomppulinna kun "jousto"pintaa on vielä enemmän..

Mun virvelissäni on 13" Hartdynamicsin meshkalvo. Kireälle se on itsellänikin pingotettuna. Välillä aina tulee kierrettyä jokaista ruuvia neljäsosakierros kireämmälle... ja mikäs siinä kyllä nuo nailonverkot kestää. Poislukien halpismeshkalvot jotka on sellasta saamarin sukkahousua.

Soittotuntuma on mielestäni itseasiassa varsin maino, mutta en lähdekään vertailemaan sitä akustiseen virveliin.
Mä olen niin tottunut jo verkkokalvoihin.
Todennäköisesti pitäisin akustista virveliä hankalan tuntuisena jos nyt lähtisin kokeilemaan. Kaikkeen tottuu. Tietysti se hankaloittaa jos soittaa vuoropäivinä sähkösettiä ja akustista. Toiset on sitten vielä parempia omaksumaan ja hallitsemaan vallitsevat olosuhteet oli reboundi mikä tahansa.
veka2
08.02.2007 00:14:18 (muokattu 08.02.2007 00:22:06)
Tästä setistä oli keskustelua tuolla toisessa ketjussa ( "Sähkörummuista" ) :

http://www.saunalahti.fi/veka1/rummut
grind
08.02.2007 01:13:23

Näppärän näköinen setti! Tuo näppis huvitti tuolla modulin vieressä :) Jotain softasampleriako sillä ohjaat?
veka2
08.02.2007 08:23:26
Näppärän näköinen setti! Tuo näppis huvitti tuolla modulin vieressä :) Jotain softasampleriako sillä ohjaat?

No tällä hetkellä projekteja soitellaan taustalla, niin voi treenata rumpupohjia siihen mukaan. Vanha langaton multimedianäppis joka syö pattereita. Ollut kuitenkin hyötyä kiintolevyäänityksissä.
parempi ku petrucci
08.02.2007 09:59:25

Tässäpä kivan näköinen setti. Suorastaan houkuttelee soittamaan. TD12:kin on laskujeni mukaan saavuttanut laajennettavuutensa rajat siinä..
Ei sulla olisi kuvaa virvelistä sisäpuolelta? Kiinnostaisi asennuspuoli ja onko 2 triggerillä toteutettu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)