Aihe: A dm10 studio kit käytetyt, aivan pihalla aivojen toiminnasta!
1 2
Hanok
18.08.2015 13:17:44
Tosiaan sen setin säätäminen vaatii kyllä jonkin verran duunia, ennen kuin on kokonaan hallussa. Parhaat asetukset riippuvat soittajan tatsista, joten kyllä niitä vuotoasetuksia joutuu vähän tutkimaan.

Minusta paras idea on joka tapauksessa päivittää moduuli uusimpaan firmisversioon ja tehdä sen jälkeen vielä tehdasasetusten palautus.

Varsinaisessa käytössä luulisin, että useimmat tarvitsevat etupäässä sen yhden toimivan "oikean" rumpusetin. Sitä varten kannattaa varata valmiista seteistä eniten itseä miellyttävä. Sitten rimmeistä kannattaa ottaa ylimääriset hilavitkuttimet ja lehmänkellosoundit pois käytöstä. Tomin vannetta muistuttavia soundeja ei muistaakseni ole moduulissa valmiina, mutta halutessaan sellaistakin voi apinoida efektoimalla tomisoundia.

Vaikka moduulissa onkin iso määrä erilaisia sampleja, käyttökelpoisia akustisen rumpusetin soundeja ei nyt kuitenkaan loputtomia määriä ole. Toki soundeja on mahdollista muokata paljonkin mieleisekseen.

Näköjään DM10-maailmassa on tapahtunut uuttakin sen jälkeen kun olen viimeksi tarkemmin asiaa tutkinut. Täytyykin tsekata oman moduulin firmisversio, josko sillä puolen olisi tullut jotain uutta.
limppu
31.10.2015 12:04:43
siis uusin päivitys ja semn jälkeen tehdasresetti?
Tyhjentääkö tuo päivitys aivot ja asentaa täysin uuden päivityksen? Miksi sitten pitäisi vielä tehdä tehdasresetti?

JA edelleen ihmettelen miksi kaikki on aivan persiillään kun olen tehdasasetukset palauttanut!

Niin, oliko pirkanmaan alueella kaveria joka voisi tulla korvausta vastaan auttelemaan? Eihän tuota settiä voi edes myydä kun asetukset aivan sekaisin!

Noh, kokeilempa sitä uutta firmistä.... Vaatii ilmeisesti pcn ettei macci kelpaa?

Kiitos ja anteeksi!
Funk
limppu
31.10.2015 20:28:27
Niin ja siis, jos joku voisi kertoa miten tuo firmis asennetaan macin kanssa. Tarviiko jonkun ohjelman? Olen niin onneton tuon englannin kielen kanssa.
Funk
Hanok
02.11.2015 22:11:24
Firmispäivitystä varten pitää olla siihen tarkoitettu softa asennettuna tietokoneessa. Tuolta löytyy setille tarkoitetut paketit, ilmeisesti se päivityssofta tuli mukana tuossa suurimmassa paketissa:

http://www.alesis.com/dm10studiokit

En nyt ehdi tutkia oliko siellä mac-versiota mukana. Itse olen tehnyt päivitykset pc:llä.
limppu
27.02.2016 21:14:47
Homma on selvinnyt! :) Kiitos auttaneille! Uusimman firmiksen kun asensi niin kaikki kunnossa. Sitten vähän joutui säätelemään kun räkki "vuosi" hirvittävästi symbaaleihin.

Nyt on kyllä ollut hienoa säädellä soundit ja herkkyydet kohdilleen. Todella monipuoliset aivot :)

Nyt on tullut ajatuksiin että haluaisin pari isompaa padiä. Ei mitään verkkokalvoja koska ei minkäänlaista tazia...
Vähintään 12" virvelipädi olisi hakusessa ja dualzone... Alesiksella ei ole enää myynnissä mutta toimisiko jokun muun valmistajan pädi yhteen dm10 kanssa?
Funk
JanneO
28.02.2016 21:03:44
limppu: Homma on selvinnyt! :) Kiitos auttaneille! Uusimman firmiksen kun asensi niin kaikki kunnossa. Sitten vähän joutui säätelemään kun räkki "vuosi" hirvittävästi symbaaleihin.

Nyt on kyllä ollut hienoa säädellä soundit ja herkkyydet kohdilleen. Todella monipuoliset aivot :)

Nyt on tullut ajatuksiin että haluaisin pari isompaa padiä. Ei mitään verkkokalvoja koska ei minkäänlaista tazia...
Vähintään 12" virvelipädi olisi hakusessa ja dualzone... Alesiksella ei ole enää myynnissä mutta toimisiko jokun muun valmistajan pädi yhteen dm10 kanssa?

Toimii alen kanssa muutkin parit.
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)