grind 29.01.2007 23:12:17 | |
---|
Ei jumankauta että olis kyllä kätevää kamaa! Mitäs moduulia käytät? EDIT: Taisin huomata että se on Alesis. Vai onko? DM viitonenhan se. |
Rumpupoika 30.01.2007 13:51:09 | |
---|
Tiesinhän! Pitäis kai kattoa ennenkun kirjoittaa! |
Youni 30.01.2007 13:54:56 (muokattu 30.01.2007 13:56:25) | |
---|
Tiesinhän! Pitäis kai kattoa ennenkun kirjoittaa! Ei huonompi idea. Vomitilla on kyllä hieno setti kasassa ja halvalla. En edelleenkään ymmärrä miksi, Peicco, pidät tomit ja basarin täysimittaisina. Roudattavuus kärsii todella rankasti. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Peicco 30.01.2007 14:43:38 | |
---|
En edelleenkään ymmärrä miksi, Peicco, pidät tomit ja basarin täysimittaisina. Roudattavuus kärsii todella rankasti. Kun ei tunne ihmisiä ei niitä myöskään ymmärrä. Olenko mä puhunut jotain keikkailusta tai roudaamisesta? Taisi mennä tämä kommenttisi nyt arvailun piikkiin. Mä soitan vain omaksi ja soittokavereideni iloksi. Keikkailu tai muu vastaava yleisölle soittaminen ei ole edes tavoitteena. Ja nyt sitten vielä kommentti loppuun jotta ei tarvitse muidenkaan ihmetellä: Täysimittainen setti näyttää tyylikkäältä. Lähes kaikki sähköpannut, etenkin Rolandit ja Jammut on varsin munattomia ulkoiselta ilmeeltään. Lisäksi mulla ei ole ongelmaa tilan kanssa. Soittamiseen saa ihan erilaisen fiiliksen kun istahtaa hyvän näköisen patteriston taakse. Jos harrastaisin jotain humppa-hää-baarikeikkailua, en mä tällaista settiä olisi kasannut. Silloin vetelisin varmaan vieläkin sillä tuunatulla Millenium -paketilla. Comprende? Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
Narcosynthesis 30.01.2007 14:56:07 | |
---|
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
Youni 30.01.2007 15:09:25 | |
---|
Kun ei tunne ihmisiä ei niitä myöskään ymmärrä. Olenko mä puhunut jotain keikkailusta tai roudaamisesta? Taisi mennä tämä kommenttisi nyt arvailun piikkiin. Mä soitan vain omaksi ja soittokavereideni iloksi. Keikkailu tai muu vastaava yleisölle soittaminen ei ole edes tavoitteena. Ja nyt sitten vielä kommentti loppuun jotta ei tarvitse muidenkaan ihmetellä: Täysimittainen setti näyttää tyylikkäältä. Lähes kaikki sähköpannut, etenkin Rolandit ja Jammut on varsin munattomia ulkoiselta ilmeeltään. Lisäksi mulla ei ole ongelmaa tilan kanssa. Soittamiseen saa ihan erilaisen fiiliksen kun istahtaa hyvän näköisen patteriston taakse. Jos harrastaisin jotain humppa-hää-baarikeikkailua, en mä tällaista settiä olisi kasannut. Silloin vetelisin varmaan vieläkin sillä tuunatulla Millenium -paketilla. Comprende? Heiheihei. Älä nyt hermostu, kysyin vaan ihan puhtaasta uteliaisuudesta ja totesin ilmeisen asian. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Peicco 30.01.2007 15:54:25 | |
---|
Heiheihei. Älä nyt hermostu, kysyin vaan ihan puhtaasta uteliaisuudesta ja totesin ilmeisen asian. En mä hermostunut. Kaikki ei roudaa. Jotkut vaan soittaa. Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
Rumpupoika 30.01.2007 18:02:58 | |
---|
|
Youni 30.01.2007 19:03:33 (muokattu 30.01.2007 19:03:59) | |
---|
Tollasta olen miettyny hankkia 2 setiksi! Suosittelen ensin Headliner-symbaaleidesi uusimista ennen rahojen laittamista sähköiseen "kakkossettiin". E: Tai siis äh...ihan miten vaan... "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Peicco 30.01.2007 19:38:29 | |
---|
Suosittelen ensin Headliner-symbaaleidesi uusimista ennen rahojen laittamista sähköiseen "kakkossettiin". E: Tai siis äh...ihan miten vaan... Tai sitten myyt sen koko Rydeenin pelteineen ja ostat riittävän hyvät sähkörummut. Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
Youni 30.01.2007 20:52:00 | |
---|
Tai sitten myyt sen koko Rydeenin pelteineen ja ostat riittävän hyvät sähkörummut. Hyvä vaihtoehto tämäkin. Pointtini oli siis se, että ei paljon ja kuraa vaan vähän ja laatua. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
parempi ku petrucci 30.01.2007 21:53:54 | |
---|
http://muusikoiden.net/dyn/users/16444.jpg Vaiheessa vielä. Tänä viikonloppuna saanen trigattu kaksipuuttuvaa tomia lisää. Laitetaan sitten päivitettyä kuvaa. Sinulla olis varmaan tietotaitoa akustisten pönttöjen triggaamisesta.. Itselläni on nyt muutaman viikon ollut tuo TD12 setti täydennettynä Rolandin 15" ridella. Systeemi tuntuu ja tuntikausien säätämisen jälkeen myös kuulostaa hyvältä. On siinä vaan hyvin tehty tuo mallinnus, ei voi muuta sanoa. Mä oon ollut niinkuin pikkupoika karkkikaupassa viime viikot tuon kanssa.. Varastossa olisi kolmekin vanhaa virveliä. Yksi aika herkku Ludwig 70 luvulta johon ei kosketa :) mutta sitten siellä on yksi aika perus vanerivirppa josta voisi tehdä sähkösettiin 14" virvelin. Meneekö se nyt niin että hankitaan vaan Rolandin 14" mesh kalvo, triggeri, pultataan triggeri kiinni kaapeleineen ja se on siinä? (Sorry, vähän OT) |
sandiego 30.01.2007 23:45:10 (muokattu 30.01.2007 23:46:25) | |
---|
Sinulla olis varmaan tietotaitoa akustisten pönttöjen triggaamisesta.. Itselläni on nyt muutaman viikon ollut tuo TD12 setti täydennettynä Rolandin 15" ridella. Systeemi tuntuu ja tuntikausien säätämisen jälkeen myös kuulostaa hyvältä. On siinä vaan hyvin tehty tuo mallinnus, ei voi muuta sanoa. Mä oon ollut niinkuin pikkupoika karkkikaupassa viime viikot tuon kanssa.. Varastossa olisi kolmekin vanhaa virveliä. Yksi aika herkku Ludwig 70 luvulta johon ei kosketa :) mutta sitten siellä on yksi aika perus vanerivirppa josta voisi tehdä sähkösettiin 14" virvelin. Meneekö se nyt niin että hankitaan vaan Rolandin 14" mesh kalvo, triggeri, pultataan triggeri kiinni kaapeleineen ja se on siinä? (Sorry, vähän OT) Noin se menee! Jos teet vanhasta virpasta mesh head-virpan, niin laitappa sitten kommenttia onko iso ero soundissa tai triggauksessa siihen alkuperäseen virppapädiin verrattuna. Jos jollain on kokemusta tosta niin kertokaa kokemukset! |
El Jefe 31.01.2007 01:31:47 | |
---|
Mulla on nyt ollut vuoden päivät 14"virveli meshkalvolla ja rolandin triggerillä.Modulina TD-12. Ensiksi oli mesh merkkinen kalvo,joka kyllä kesti,kun soitti ehjillä kapuloilla,mutta venyi niin paljon,että oli vaihdettava.Ostin Rolandin oman Thomannilta heti kun sen sai.Tuntuma parani huomattavasti,silti joskus laitan virpan sisälle tyynyn demppaamaan metallivirvelin soundia(joka ei kyllä ole kova) ja osumaan sen vähän kalvoon,jolloin reboundi pienenisi.Etolasta hain kumisuojaa vanteelle,mikä ei kyllä kestä kauaa käytössä.Ei tosin ole kallista.Oli mulla välistä wehonal-putken tiivistekumikin,mutta paksuuden vuoksi luovuin siitä(ei oikein trigannut vannetta). Varmaan se Rollen oma olisi paras. Soittotatsi on kyllä parempi kuin 10"padissa.Rollit ja tremolot lähtevät helpommin.Samoin haamuiskujen viljeleminen.Ikuista säätöä tosin saa harrastaa modulin kanssa,tai itse ainakin yritän parantaa säätöjä vimosen päälle.Konekiväärimäisyyttä pois ja luonnollisuutta tilalle... |
parempi ku petrucci 31.01.2007 10:35:26 (muokattu 31.01.2007 10:53:43) | |
---|
Tämähän alkaa kiinnostaa oikeasti. Tuo virvelin koko on TD12:n suurin heikkous. Eikä sekään paha juttu ole kun sitten saa 10" lattiatomin kaupantekijäisiksi. Tarvitaan siis: http://www.thomann.de/fi/roland_rt_10_s_snare_drum_trigger.htmja http://www.thomann.de/fi/roland_mh_14_mesh_fell.htm? Jos näin, niin mieluummin tuota yhdistelmää kokeilee kuin 12" Rolandin virveliä joka maksaa näköjään 333€. Peicon virvelissä näyttää kulkevan joku demppinauha kalvon alla. Saamme varmaan lukea kohta viritelmän taustoista ja muita hyviä vinkkejä rakenteluun liittyen. ;) Ja onko tuo yllä mainittu triggeri SE joka sinne kannattaa laittaa ettei tingitä TD12:n virvelin ominaisuuksista.. |
Peicco 31.01.2007 13:37:48 | |
---|
Peicon virvelissä näyttää kulkevan joku demppinauha kalvon alla. Saamme varmaan lukea kohta viritelmän taustoista ja muita hyviä vinkkejä rakenteluun liittyen. ;) Ja onko tuo yllä mainittu triggeri SE joka sinne kannattaa laittaa ettei tingitä TD12:n virvelin ominaisuuksista.. Se ei ole demppinauha vaan ns. crossbar eli alumiiniprofiili johon on istutettu Rolandin pietso ja päälle Rolandin Cushion. Mä en ole koskaan kokeillut noita akustisen rummun vanteeseen asennettavia triggereitä. En oikeen usko niiden toimivuuteen suhteessa kalvon alle rakennettuun triggeriin. Tietysti ne ovat helppo tie akustisen sähköistämiseen, mutta triggaako se hyvin koko kalvon alueelta, en tiedä. Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
parempi ku petrucci 31.01.2007 14:18:46 (muokattu 31.01.2007 14:25:45) | |
---|
Se ei ole demppinauha vaan ns. crossbar eli alumiiniprofiili johon on istutettu Rolandin pietso ja päälle Rolandin Cushion. Mä en ole koskaan kokeillut noita akustisen rummun vanteeseen asennettavia triggereitä. En oikeen usko niiden toimivuuteen suhteessa kalvon alle rakennettuun triggeriin. Tietysti ne ovat helppo tie akustisen sähköistämiseen, mutta triggaako se hyvin koko kalvon alueelta, en tiedä. Elikkä sinulla on http://www.thomann.de/fi/roland_cushion.htm ja sen alle asennettu http://www.thomann.de/fi/roland_ersatztrigger_2.htm Ja nämä sitten kiinni rungon halki menevässä (diy?) alumiiniprofiilissa? Ja olet tyytyväinen lyöntipaikan tunnistukseen. Olisiko heittää kuvaa alapuoleta otettuna tai ilman kalvoa niin näkisi vähän mallia? |
Peicco 31.01.2007 14:48:07 | |
---|
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
LaquerHead 04.02.2007 22:39:46 | |
---|
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei. |
Peicco 05.02.2007 11:26:09 | |
---|
Nyt on jo setti soitettavassa muodossa. Yksi tomi vielä puuttuu ja toinen crash tulee tällä viikolla. Modulille vielä joku järkevä paikka ja piuhat jotenkin siistimmin kulkemaan. Runkoinahan näissä on Milleniumin halvimmat irtokannut. Parempaa käyttöä niille tuskin löytää ellei sitten tykkää erikoisista kukkavaaseista. Setti toimii oikein mukavasti. Basarin nuija tulee vielä vaihtaa. Pedaalina on FP-9410. Kalvot Rolandia ja Hartdynamicsia, kuten peltiosastokin. VH-11 kiinnostaisi kyllä haitsuksi... http://muusikoiden.net/dyn/users/16889.jpgMikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |