![]() 08.10.2015 10:35:19 | |
---|---|
larryy: Moro, aloitteleva sähkörumpali täällä. Varmaan aika simppeli kysymys, mutta kun en hirveästi sähköhommista ymmärrä niin kysynpä silti: Voiko turvallisesti liittää sähkörummut kuulumaan normaalista kotiteatteri vahvistimesta ja kaiuttimista? Jos voi niin miten? Toinen kysymys, onko jostain ladattavissa oikeita biisejä ilman rumpuja mp3 tai wav muodossa jotta voi soittaa usbin kautta sähkörummuilla niitä? Moi! Tuon kotiteatterin läpi soittamisessa olen törmännyt sellaiseen ongelmaan, että halvimmissa laitteissa on sisäisiä äänen prosessointeja, joita ei saa kytkettyä pois. Se taas aiheutti aivan karmean viiveen. Toivotaan että sinun laitteessa ei tuota ongelmaa ole... Oli joku LG:n vahvistin... Kaikista parhaiten saat kytkettyä kun muunnat main out jakkiplugit RCA:ksi ja kytket ne vahvistimeen. Itsellä on kuulokelähdöstä napattu, preampattu signaali käytössä. Sitä en toki suosittele, rasittaa vahvistimen päätyä aika rajusti. Jos unohtaa vaikka volumet kovalle ja modulin päälle, niin saattaa alkaa ilmenemään rutinoita ja pahimmassa tapauksessa palaa koko paska. Rummuttomia MP3:sia on netti täynnä, kun vain käyttää googlea. I regret that ive fallen short from life. | |
![]() 08.10.2015 18:46:44 | |
-Dr.DW-: Jos unohtaa vaikka volumet kovalle ja modulin päälle, niin saattaa alkaa ilmenemään rutinoita ja pahimmassa tapauksessa palaa koko paska. Itse olen joskus kokeillut peruskotistereoita ja niillä herkästi basari saa kaiuttimet "pieremään", varmaankin isommalla volalla kartiot tippuu kokonaan pois. Eli varovasti pienellä volalla ensi alkuun :). Rummuttomia MP3:sia on netti täynnä, kun vain käyttää googlea. Jep, ja Rolandilla on esmes FriendJam: http://roland.com/FriendJam/V-Drums/ | |
![]() 09.10.2015 09:49:23 | |
Ahaa okei! Pitääpä tuota main out - RCA viritelmää kokeilla. Mulla tuli ekana mieleen että rumpujen kuulokeliittimistä vahvistimen kuulokkeisiin johto, mutta ei varmastikaan ole paras vaihtoehto. Eli eikun johtoa ostamaan! En tiiä kyllä minkä verran tulee kerrostalossa vahvistimen kautta soiteltua, varmaan aika kovalle pitäis saada laitettua että se naputtelun ääni jäisi vähän sinne varjoon.. No kohtapa se toivottavasti selviää! :) Joo, tuo mp3 drumless songs oli aika turha kysymys, keksi vaan tuon drumless -sanan niin alkoi löytymään pilvin pimein. | |
![]() 09.10.2015 10:27:58 | |
larryy: Ahaa okei! Pitääpä tuota main out - RCA viritelmää kokeilla. Mulla tuli ekana mieleen että rumpujen kuulokeliittimistä vahvistimen kuulokkeisiin johto, mutta ei varmastikaan ole paras vaihtoehto. Eli eikun johtoa ostamaan! En tiiä kyllä minkä verran tulee kerrostalossa vahvistimen kautta soiteltua, varmaan aika kovalle pitäis saada laitettua että se naputtelun ääni jäisi vähän sinne varjoon.. No kohtapa se toivottavasti selviää! :) Joo, tuo mp3 drumless songs oli aika turha kysymys, keksi vaan tuon drumless -sanan niin alkoi löytymään pilvin pimein. Mie tykkään soittaa silleen, että se pädien naputus nimenomaan kuuluu sieltä taustalta. Saa paljon paremman käsityksen siitä, miltä oikea rumpu kuulostaisi siinä tilanteessa... Kuulokkeillakin on toinen korva aina puoliksi "auki"... Eihän se nyt välttämätöntä ole, mutta kukin tyylillään. I regret that ive fallen short from life. | |
![]() 09.10.2015 10:31:59 | |
Tom Miking: Itse olen joskus kokeillut peruskotistereoita ja niillä herkästi basari saa kaiuttimet "pieremään", varmaankin isommalla volalla kartiot tippuu kokonaan pois. Eli varovasti pienellä volalla ensi alkuun :). Jep, ja Rolandilla on esmes FriendJam: http://roland.com/FriendJam/V-Drums/ Joo, sieltä modulista löytyy yllättävänkin deeppejä soundeja! Miulla tulee tietokoneen äänet modulin läpi stereoille ja nimenomaan tuon kuulokeliitännän läpi on nyt kytketty vahvariin... Jos modulista jää volumet kovalle, niin alkaa rutisemaan iteksiään, vaikka muuten olisi hiljaista... Heh, kauankohan kestää... Ei vaan saa aikaiseksi "practice, what I preach..." :D I regret that ive fallen short from life. | |
![]() 10.10.2015 16:42:21 (muokattu 10.10.2015 16:43:38) | |
Lainaan vähän ketjua. Tehtiin meidän pumpun kitaristin kanssa eräs viikonloppu silleen, että asennettiin myös guitar rig 5 plugini samalle tietokoneelle, missä oli Addictive drums 2 entuudestaan. Saman interfacen kautta soiteltiin kummallakin kuulokkeet päässä ja noista plugineista tietty kaivettiin ne "stadion rock" -presetit päälle ja hurjasteltiin kerrostalon olohuoneessa. Hauskaa oli kyllä :D. EDIT: unohtui mainita tärkeä seikka; keskiolutta meni runsaasti. | |
![]() 12.10.2015 15:32:25 | |
Kojootti_84: EDIT: unohtui mainita tärkeä seikka; keskiolutta meni runsaasti. Ei tuota tarvitse erikseen mainita :). | |
![]() 02.11.2015 11:42:56 | |
Pojalle (itselle myös) ollaan hankkimassa sähkörumpuja. Olen katsellut käytettynä Rolandin malleja TD-11/TD-9. Virveli ainakin mesh-kalvolla. Tarkoitus olisi itsekin soitella niillä, joten mitään hinnat alkaen malleja en ole katsellut. Hinta jos pysyisi siinä 500€ kohdalla, niin hyvä olisi. Olisiko muita settejä mitä kannattaisi etsiä, että pysytään budjetissa? Joitain TD-6 olen katsellut myös, mutta niiden äänimoduuli taitaa olla sen verta huonompi, että ostaa suosiolla td-9 tai parempi? | |
![]() 02.11.2015 12:20:28 | |
teesel: Pojalle (itselle myös) ollaan hankkimassa sähkörumpuja. Olen katsellut käytettynä Rolandin malleja TD-11/TD-9. Virveli ainakin mesh-kalvolla. Tarkoitus olisi itsekin soitella niillä, joten mitään hinnat alkaen malleja en ole katsellut. Hinta jos pysyisi siinä 500€ kohdalla, niin hyvä olisi. Olisiko muita settejä mitä kannattaisi etsiä, että pysytään budjetissa? Joitain TD-6 olen katsellut myös, mutta niiden äänimoduuli taitaa olla sen verta huonompi, että ostaa suosiolla td-9 tai parempi? Ei taida 9 tai 11, 500e irrota... Tai, sehän nyt riippuu ihan myyjän vallitsevasta rahapulasta... Heh. Loistavia laitteitahan nuo toki on! Eikä se kuutosenkaan moduli mikään kurja rakkine ole! Jos vaan mahdollista, niin suosittelen tuohon hintaluokkaan etsimään käytettynä mielummin Yamahaa. Sellaista, missä on telineeseen kiinnitettävä, "oikea" haitsu. Saattaa tosin joutua tuosta vielä vähän herkistelemään kukkaron-nyörejä enemmänkin... TD-3 sia on tuolla torilla pyörinyt n.400-500 hintaluokassa... Samoin nelosia, jos oikein loisto säkä sattuu... Tosi vanhan kuutosenkin voi lottoamalla löytää... Se tosin kannattaa sitten käydä ihan itse kokeilemassa paikanpäällä. "Lethal dose is also a lifetime supply" | |
![]() 02.11.2015 13:35:13 | |
-Dr.DW-: Ei taida 9 tai 11, 500e irrota... Tai, sehän nyt riippuu ihan myyjän vallitsevasta rahapulasta... Heh. Loistavia laitteitahan nuo toki on! Eikä se kuutosenkaan moduli mikään kurja rakkine ole! Jos vaan mahdollista, niin suosittelen tuohon hintaluokkaan etsimään käytettynä mielummin Yamahaa. Sellaista, missä on telineeseen kiinnitettävä, "oikea" haitsu. Saattaa tosin joutua tuosta vielä vähän herkistelemään kukkaron-nyörejä enemmänkin... TD-3 sia on tuolla torilla pyörinyt n.400-500 hintaluokassa... Samoin nelosia, jos oikein loisto säkä sattuu... Tosi vanhan kuutosenkin voi lottoamalla löytää... Se tosin kannattaa sitten käydä ihan itse kokeilemassa paikanpäällä. Ei tuo Yamahakaan pois suljettu olisi. Niistä on vain vielä vähemmän tietoa kuin noista Rolandin sähköseteistä. Pitäis joku päivä yrittää keretä käydä musiikkiliikkeessä vähän koputtelemassa noita settejä. | |
![]() 02.11.2015 16:34:40 (muokattu 02.11.2015 16:36:06) | |
Nyt on muuten ALE! http://www.tori.fi/uusimaa/ROLAND_T … e_V_Drums_22735723.htm?ca=9&w=3 Ja paha ei tämäkään! http://www.tori.fi/kanta-hame/Rolan … hkorummut_22740672.htm?ca=9&w=3 "Lethal dose is also a lifetime supply" | |
![]() 03.11.2015 07:57:14 | |
-Dr.DW-: Nyt on muuten ALE! http://www.tori.fi/uusimaa/ROLAND_T … e_V_Drums_22735723.htm?ca=9&w=3 Ja paha ei tämäkään! http://www.tori.fi/kanta-hame/Rolan … hkorummut_22740672.htm?ca=9&w=3 Tuossakin olisi varmaan ihan pätevä setti. Kalvoilla ja paremmalla haikalla http://m.tori.fi/vi/22749264.htm | |
![]() 03.11.2015 08:35:37 | |
Mä kallistuisin kuitenkin tuohon TD-11 settiin, se on kuitenkin nii-in paljon uudempaa tuotantoa kuin tuo TD-6, vaikka siinä on huonompi tuo haitsu ja ne padit. Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
Lähetetty: 18.10.2010 02:40
Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. | |
![]() 03.11.2015 10:37:05 (muokattu 03.11.2015 10:38:49) | |
teesel: Tuossakin olisi varmaan ihan pätevä setti. Kalvoilla ja paremmalla haikalla http://m.tori.fi/vi/22749264.htm Tuo kuutonen, minkä laitoit, kannattaa huutaen hakea tuolla kuudella sadalla... Tuo haikka maksaa uutena yli kolmesataa -pitkän matkaa! Päivität sen modulin sitten joskus... Tuolla pärjaa kyllä bueno E:http://www.f-musiikki.fi/lyomasoitt … e/roland-roland-vh-11-v-hi-hat-vh11 "Lethal dose is also a lifetime supply" | |
![]() 03.11.2015 12:54:35 | |
Toisaalta uusi moduuli maksaa sen 500 - 600€ Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. | |
![]() 03.11.2015 13:22:09 | |
JanneO: Toisaalta uusi moduuli maksaa sen 500 - 600€ Miulla läppäri maksoi käytettynä 60e, MIDI interface 30e ja ohjelmiahan saa... Hyväsoundinen pankki taisi halvimmillaan olla jotakin 12 dollaria... Ja taatusti pesee soundillisesti parhaatkin modulit. Komsiikomsaa... "Lethal dose is also a lifetime supply" | |
![]() 03.11.2015 13:49:21 (muokattu 03.11.2015 13:52:25) | |
-Dr.DW-: Miulla läppäri maksoi käytettynä 60e, MIDI interface 30e ja ohjelmiahan saa... Hyväsoundinen pankki taisi halvimmillaan olla jotakin 12 dollaria... Ja taatusti pesee soundillisesti parhaatkin modulit. Komsiikomsaa... Tokihan näin, enkä ala väittelemään asiasta. Tuossahan haettiin käsittääkseni juniorille settiä ja luulen että siinä tulee nyt sitten säätämisen vaiva kaupan päälle jos lähdetään midi interfaceja, soundipankin asetuksia, midinuottien metsästämistä jne jne tuossa sähläämään. Väittäisin että hakee tuossa nyt sen TD-6:n tai sen TD-11:n niin ei tuolla rahalla metsään mennä. Itselläni mulla on käytössä Mac, Superior Drummer ja siinä Metal Foundry. Ei sillä nautinto ole soittaa, itselle ihan pelkkään soittoon oli mukavampi TD-15 moduuli, jonka harmikseni menin myymään pois. Soundien puolesta nuo Rollen (varsinkin uudemmat) modulit on ihan huippuja siihen luurit korvilla-soitteluun, kun taas nuo erinäisten ohjelmien rumpusamplet kuulostavat minusta luureihin hieman ohuemmilta. mitä nyt mennään vielä tuohon TD-6 vs TD-11 niin : Paremmat padit: TD-6 Paremmat soundit: TD-11 Tuo muuten ei taida tukea täysin tuo TD-6 tuota VH-11 haitsua (kuten ei tue myöskään alesiksen I/O interface), eli se ei tunnista kuin 3 - 4 eri asentoa sille haitsulle? Korjaa jos olen väärässä. Se siis toimii sen kanssa, mutta ei täysin ominaisuuksin? Siitä on 7 vuotta kun mulla viimeksi oli tuo td-6 käytössä... Rahallisesti noissa varmaan on saman arvoisesti kamaa jos niitä lähtee erittelemään. Ostat sitten jommankumman, et metsään mene. Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
![]() 03.11.2015 15:06:29 (muokattu 03.11.2015 15:07:15) | |
JanneO: Tokihan näin, enkä ala väittelemään asiasta. Tuossahan haettiin käsittääkseni juniorille settiä ja luulen että siinä tulee nyt sitten säätämisen vaiva kaupan päälle jos lähdetään midi interfaceja, soundipankin asetuksia, midinuottien metsästämistä jne jne tuossa sähläämään. Väittäisin että hakee tuossa nyt sen TD-6:n tai sen TD-11:n niin ei tuolla rahalla metsään mennä. Itselläni mulla on käytössä Mac, Superior Drummer ja siinä Metal Foundry. Ei sillä nautinto ole soittaa, itselle ihan pelkkään soittoon oli mukavampi TD-15 moduuli, jonka harmikseni menin myymään pois. Soundien puolesta nuo Rollen (varsinkin uudemmat) modulit on ihan huippuja siihen luurit korvilla-soitteluun, kun taas nuo erinäisten ohjelmien rumpusamplet kuulostavat minusta luureihin hieman ohuemmilta. mitä nyt mennään vielä tuohon TD-6 vs TD-11 niin : Paremmat padit: TD-6 Paremmat soundit: TD-11 Tuo muuten ei taida tukea täysin tuo TD-6 tuota VH-11 haitsua (kuten ei tue myöskään alesiksen I/O interface), eli se ei tunnista kuin 3 - 4 eri asentoa sille haitsulle? Korjaa jos olen väärässä. Se siis toimii sen kanssa, mutta ei täysin ominaisuuksin? Siitä on 7 vuotta kun mulla viimeksi oli tuo td-6 käytössä... Rahallisesti noissa varmaan on saman arvoisesti kamaa jos niitä lähtee erittelemään. Ostat sitten jommankumman, et metsään mene. No nyt tuli tekstiä! :D Mutta onhan sinulla siellä miksauspöydässä vaihtoehtoja, joilla saat syvyyttä soundeihin, ilman että tarvii olla yli kahen tonnin sampleratet:D Itse tuskastelin SD:n kanssa tuon latenssin kanssa. Oli jotenkin ihan sietämätön, vaikka numeroiden mukaan olisikin erottamaton. Noh... tilamikkiä pienemmälle ja se loppui siihen. Eikä tuo mäppäyskään niin mahdoton homma ole. Kerran etsii ne kohalleen ja tallentaa projektin. Tuolla Toontrack Solo softalla toimii ihan hemmetin helposti. Junnukin varmasti osaa tökätä USB väylään töpselin ja klikata softan auki. VH-11/TD-6:sta tuon verran... https://www.roland.fi/products/vh-11/ Eli kai se firmiksen päivityksen jälkeen toimii sit siinäkin (täysin)? Se on ihan miten tykkää. Itse lähtisin tuolle kuutos linjalle. Sekin on kuitenkin oikein hyvä soundinen moduli ja on vaikka millaista systeemiä siinäkin! Mukavammat setit ku ysissä... IMHO. Se "one man band" on kiva lelu! :D Ja nuo meshit tekee tuosta oikeasti hyvän setin. Ei nuo kumisetkaan huonot ole. Yleensä porukka tuppaa pitämään niitä meshejä vähän liian löysällä, että fiilis on kuin soittaisi pumpulia. Eli ei tule sitä oikean kalvon palautetta kapulaan. Kaupastahan ne tulee tosi löysällä. Käyttöönotto oppaan kun lukee, niin kalvot kehotetaan virittämään, koska muuten voi seurata damagea. No mutta tiivistelmänä, huti ei mene noista millään setillä -eli sama pää! "Lethal dose is also a lifetime supply" | |
![]() 04.11.2015 07:43:36 (muokattu 04.11.2015 07:50:20) | |
Hyvää keskustelua saitte aikaan. Juuri tätä hain kyselyllä. Kyllä taidan itsekin kallistua tuon uudemman td-11 suuntaan. Ja tosiaan pojalle ne tulee, joten tarkoitus käyttää kuulokkeilla tms moduulin omia ääniä. Harmi vain, että nuo setit noin kaukana täältä keski-suomesta. | |
![]() 04.11.2015 09:39:45 (muokattu 04.11.2015 09:40:49) | |
teesel: Hyvää keskustelua saitte aikaan. Juuri tätä hain kyselyllä. Kyllä taidan itsekin kallistua tuon uudemman td-11 suuntaan. Ja tosiaan pojalle ne tulee, joten tarkoitus käyttää kuulokkeilla tms moduulin omia ääniä. Harmi vain, että nuo setit noin kaukana täältä keski-suomesta. Jos saat myyjän kanssa sovittua, että toisi Keravalle sen lauantaina 7.11, niin saan kyytiini sen ainakin lähemmäs tänne Keski-Suomeen, Jämsään ;) Ja itseasiassa Jyväskylään tulen sitten maanantaina, että siihen saakka sille kyyti järjestyy :) Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)