Tässä topikissa olisi mielenkiintoista kuulla harrastajien mielipiteitä ja kokemuksia mesh-kalvoihin liittyen.
Itse olen suunnitellut padiprojektia ehkä jo lähitulevaisuuteen ja uusien kalvojen hankinta olisi edessä. Omissa Millenium-300 setin padeissa olen kokeillut halpoja yksikerroskalvoja (varmaan aika samanlaiset kuin Thomannin T-drum kalvot), sekä Rolandin 8" kalvoja.
Itselleni tärkeimpinä seikkoina kalvossa pidän triggausta ja hiljaisuutta. Akustisten rumpujen tuntumaa en juurikaan havittele. Näiden seikkojen valossa Rolandin kalvot eivät missään nimessä ole hintansa arvoiset, ainakaan minulle.
Näillä spekseillä siis pitäisi etsiskellä sopivimpia mahdollisia kalvoja. Triggaus olisi tarkoitus tehdä vanteeseen kiinnitettävillä triggereillä (Roland-RT10).
Jos siis löytyy kokemuksia erilaisista (esim. yksikerros vs. kaksikerros, ) kalvoista ja niiden käyttäytymisestä, niin lukisin niitä erittäin mielelläni.
Lähinnä olen tarkastellut drum-tec:in
http://www.osc.drum-tec.de/meshheads-c-57.html valikoimaa. Vaihtoehtoja on monia, mutta pitäisi vain osata valita ne sopivimmat.